zhaket logo

چگونه از وردپرس کسب درآمد کنیم؟

برنامه نویسی

5 دقیقه زمان مطالعه

حتما می‌دانید که اگر می‌خواهید کسب و کار خود را با هزینه‌ای نسبتا پایین شروع کنید، وردپرس بهترین گزینه برای شماست. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای همه فن حریف کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک وب سایت را ساخته و با ویژگی‌های موردنظر خود آن را شخصی سازی کنید.

ژاکت یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های طراحی وب سایت است که بسیاری از برنامه نویسان با ساخت قالب و سرویس‌های موردنیاز، کار را برای توسعه دهندگان دیگر آسان‌تر می‌کنند. در این مقاله ابتدا درمورد اینکه چرا وردپرس پول‌ساز است و یادگیری آن به چه صورت است، صحبت می‌کنیم و سپس برای راهنمایی و کمک به علاقه مندان، محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد از ژاکت را معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا وردپرس پولساز است؟

امروزه وردپرس یکی از اصلی ترین انتخاب‌های توسعه دهندگان به عنوان سیستم‌های مدیریت محتوا است و دارای مزایای زیادی است؛ از جمله:

  • یادگیری سریع
  • سهولت استفاده
  • فراگیر بودن
  • انعطاف‌ پذیری
  • قابلیت شخصی سازی زیاد
  • مدیریت آسان
  • متن باز بودن
  • بهبود سئو

این ویژگی‌ها کمک کرده است تا وردپرس در رقابت با سایر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال، سربلند بیرون آید. با وجود این امکانات زمینه‌های زیادی در این حوزه وجود دارد که هر برنامه نویسی می‌تواند در مدت کوتاهی در آنها حرفه‌ای شده و شروع به کسب درآمد کند. طراحی قالب، ساخت افزونه، طراحی سرویس‌های کاربردی و… تنها بخش کوچکی از درآمدسازی با ژاکت است اما قبل از هرچیزی باید مهارت استفاده از وردپرس و کار با این امکانات را آموخت.

 

روش یادگیری وردپرس

وردپرس با به کارگیری سه زبان‌ برنامه نویسی یعنی html، css و php ساخت وب سایت را ممکن می‌کند. شاید تصور کنید که اگر به هر سه زبان تسلط کامل داشته باشید می‌توانید مشغول به کار شوید، اما وردپرس دارای بخش‌های مدیریتی مختلف و امکانات زیادی است که بسیاری از آنها به طور مستقیم با برنامه نویسی در ارتباط نیستند. اینجاست که انتخاب یک منبع یادگیری مناسب اهمیت پیدا می‌کند. اما قبل از یادگیری برنامه نویسی وردپرس بهتر است با مفاهیم برنامه نویسی آشنا شوید.

دوره الفبای برنامه نویسی سون لرن یکی از محبوب‌ترین منابع یادگیری برنامه نویسی است که کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مفاهیم برنامه نویسی را یاد بگیرید تا بتوانید آموزش پلاگین نویسی و برنامه نویسی قالب وردپرس را بهتر و سریع تر فرا بگیرید . برای شرکت در دور الفبای برنامه نویسی سون لرن روی لینک بالا کلیک کنید و از کد تخفیف zhaket50a استفاده نمایید .

در زیر اشاره کرده‌ایم این دوره مناسب چه افرادی است :

  • این دوره مناسب افرادی است که علاقه‌مند به برنامه نویسی هستند.
  • مناسب افرادی است که تازه می‌خواهند مفاهیم آموزش برنامه نویسی را فرابگیرند.
  • آنهایی که مایلند از طریق فروش قالب و افزونه از ژاکت کسب درآمد کنند ولی برنامه نویسی را بلد نیستند.

 

کسب درآمد از فروش قالب و افزونه چگونه است؟

در زمینه طراحی و ساخت قالب و افزونه، وردپرس هم در جذب افرادی که برنامه نویس هستند و هم کسانی که به آن علاقه ندارند موفق عمل کرده است. در حقیقت یکی از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار در انتخاب وردپرس، این است که هر فردی برای ساخت وب سایت، نیاز نیست تا به هر سه زبان‌ برنامه نویسی html، css و php تسلط کامل داشته باشد. وردپرس دارای افزونه‌های مختلفی مانند المنتور پرو است که توسعه دهنده را از کدنویسی بی نیاز می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا با به کارگیری یک محیط گرافیکی، قالب خود را طراحی کرده و امکانات مختلفی را به سایت اضافه کند.

هزاران افزونه و قالب وجود دارند که باعث سردرگمی توسعه دهندگان در شروع کار خواهند شد و انتخاب را دشوار می‌کنند. انتخاب منبع یادگیری مناسب که در بخش قبل معرفی شد، در اینجا هم کمک خواهد کرد. پیشنهاد می‌شود که پس از یادگیری راهکارهای طراحی قالب و افزونه از دوره متخصص وردپرس سون لرن و آشنایی کامل با ابزارهای توسعه و نکات مهم مورد نظر مشتری، بسته به نیاز خود به دو صورت عمل کنید:

  • قالب‌ها و افزونه‌های آماده را برای وب‌سایت وردپرسی انتخاب کنید و بسته به نیاز آنها را شخصی سازی کنید.
  • خودتان از پایه قالب و افزونه موردنظر را طراحی کرده و بسازید.
این مقاله را حتما بخوانید
نکاتی برای جلوگیری از هک شدن وبسایت وردپرس

هر یک از این دو راه را که انتخاب کنید، نتیجه یک قالب یا افزونه کاربردی وب سایت است که با قراردادن آن در ژاکت، می‌توانید به سایر علاقه مندان یاری رسانده و همزمان به درآمد خوبی هم برسید. این ویژگی باعث می‌شود تا در وقت و سرمایه خود صرفه جویی کنید و خودکفا باشید. همچنین ما در آکادمی ژاکت نیز آموزشی تحت عنوان “فارسی سازی قالب و افزونه وردپرس” داریم که با استفاده از این آموزش و فارسی سازی قالب و افزونه به درآمد خوبی برسید.

 

کسب درآمد از خدمات و ژاکت سرویس

در بخش‌های قبل در مورد امکانات مختلف وردپرس و زمینه‌های زیاد آن برای درآمدسازی صحبت کردیم. اما کسب درآمد از محصول نهایی و چگونگی ارتباط با کارفرمایان اصلی‌ترین قدم برای هر توسعه دهنده می‌باشد. بسیاری از سازندگان وب سایت مهارت‌های خوبی دارند و محصولات چشمگیری هم تولید می‌کنند اما نمی‌توانند از محصول خود به درآمد برسند و در این نقطه متوقف می‌شوند.

گفته شد که سون لرن دانشجویان دوره‌های خود را به بازارکار معرفی می‌کند. یکی از این بسترهای معرفی مجموعه‌ی ژاکت است. در این حین ژاکت سعی کرده است تا در این حوزه‌های مختلف محیطی ایجاد کند تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان راحت‌تر با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند. پس اگر مهارت یا تخصصی دارید یا علاقه مند هستید که فریلنسر شوید و کسب درآمد کنید، کافی است که در بخش ژاکت سرویس پروفایل اختصاصی خود را بسازید و با انجام پروژه‌های دورکاری به درآمد برسید.

ژاکت سرویس بازارگاه (Marketplace) خدمات بازاریابی دیجیتال است. لازم نیست که حتما برنامه نویسی بلد باشید؛ در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید: نویسندگی محتوا، ترجمه، سئو، گرافیک، برنامه نویسی و…، می‌توانید در این پلتفرم کار و درآمد مناسب خود را بدست آورید. همچنین ژاکت سرویس برای موفقیت بیشتر فریلنسرهای عزیز و کسب درآمد بالاتر، مقالاتی را در اختیار عموم قرار داده است. این مقالات در دو دسته کلی فریلنسرها و کارفرمایان تدوین شده است.

 

استفاده از خدمات آکادمی

آکادمی و آموزش دیجیتال مارکتینگ و برنامه نویسی یکی از جاهایی است که می‌توانید دانش خود را به اشتراک گذاشته و آن را غنی‌تر کنید. این مجموعه نوپا دارای بخش‌های مختلفی مانند فارسی سازی افزونه، دیجیتال مارکتینگ و سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که شما را در استفاده از محصول نهایی خود راهنمایی می‌کند. البته این آکادمی در حال تدوین دوره‌های بیشتر هم می‌باشد.

به یاد داشته باشید که برای کسب درآمد نیاز نیست نابغه باشید، بلکه تلاش و پشتکار شما اصلی ترین عاملی است که شما را به موفقیت می‌رساند. با پیدا کردن نقشه راه درست، آموزش اصولی و تمرین کدنویسی، می‌توانید در زمان نسبتا کوتاهی در هر یک از زمینه‌های معرفی شده به یک متخصص تبدیل گشته و آینده خود را بسازید.

 

جمع بندی

زمینه‌های مختلفی در حوزه برنامه نویسی وجود دارند که بسیاری از آنها پولساز هستند. هر شغلی در شروع کار سختی‌هایی دارد و برنامه نویسی هم از این قانون کلی پیروی می‌کند. ما در این مقاله درمورد روش‌های کسب درآمد از طریق ژاکت صحبت کردیم. پس از یادگیری برنامه نویسی می‌توانید قالب و افزونه طراحی یا ترجمه کرده و بفروشید، سرویس‌های خدماتی ارائه دهید، با کارفرمایان مختلف ارتباط بگیرید و در نهایت با شرکت در اکادمی ژاکت دانش خود را تکمیل کنید.

در صورتی که هنوز در بخشی دچار ابهام هستید و یا درمورد درآمد با ژاکت سوال، نظر و یا تجربه‌ای دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

محصول پیشنهادی

قالب HTML چندمنظوره Vristo | قالب پنل مدیریت vristo

395,000 تومان

0%
اشکان کیانی

اشکان کیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.17%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه