ابزار WordPress Playground چیست و چه عملکردی دارد؟

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

به طور معمول، چندین مرحله برای راه اندازی وردپرس وجود دارد. تهیه هاست وردپرس با حجم موردنظر، انجام نصب وردپرس، راه اندازی یک حساب مدیریت و سفارشی کردن سایت وردپرس. در حالی که انجام این مراحل می‌تواند زمان بر باشد، تیم اصلی وردپرس، ابزار WordPress Playground را راه اندازی کرد تا این فرآیند را برای کاربران ساده سازد. در این مقاله درباره این ابزار و نحوه عملکرد آن صحبت می‌کنیم. چنانچه دوست دارید سایت وردپرسی را در یک چشم به هم زدن راه اندازی کنید، حتما این مقاله را بخوانید.

ابزار WordPress Playground چیست؟

WordPress Playground یک پروژه منبع باز است که هدف آن ارائه سیستم مدیریت محتوای وردپرس در حال اجرا بدون پایگاه داده و سرور PHP است. به صورت خصوصی در یک مرورگر وب اجرا می‌شود و از هر دستگاهی بدون ورود به سیستم قابل دسترسی است. از این رو، همه می‌توانند آزادانه و فوراً با وردپرس سایت آزمایشی بسازند.

WordPress Playground چگونه کار می‌کند؟

کاربران می‌توانند برای آزمایش یک وب سایت در هر نسخه وردپرس، بلوک، قالب و افزونه وردپرس بدون نصب یا راه اندازی حساب میزبانی به WordPress Playground دسترسی داشته باشند. همچنین یک برنامه Node به نام wp-now را تقویت می‌کند که برای توسعه دهندگان در جهت راه اندازی وردپرس در یک محیط لوکال مفید است. به این ترتیب، افراد می‌توانند یک سایت را به صورت لوکال با استفاده از پسوند Visual Studio Code ایجاد و تغییر دهند. Playground از سه راه حل ضروری برای اجرای وردپرس در مرورگر وب استفاده می‌کند:

  • WebAssembly: با اجرای فایل‌های PHP و پیوند دادن آن‌ها با جاوا اسکریپت، به تعاملی کردن وردپرس سمت کلاینت در مرورگر کمک می‌کند. در wp-now، این فناوری یک نمونه php-wasm ایجاد کرده و نسخه انتخاب شده وردپرس را دانلود می‌کند.
  • SQLite: به طور معمول، هر نصب وردپرس شامل یک زیرساخت MySQL برای ذخیره داده‌هاست، اما نمی‌تواند در یک مرورگر اجرا شود. بنابراین، وردپرس Playground از افزونه wp-sqlite-db استفاده می‌کند تا امکان ادغام با SQLite را فراهم کند.
  • API های ServiceWorker و Worker Threads: این موارد به رهگیری درخواست‌های وب و اجرای برنامه‌های PHP در مرورگر کمک می‌کنند.

با وجود ویژگی های قدرتمند، Playground یک پروژه آزمایشی بوده و هنوز در حال توسعه است. بنابراین، همچنان محدودیت‌هایی در آن وجود دارد:

  • اتصالات شبکه پشتیبانی نشده: شما نمی‌توانید به فهرست افزونه‌ها یا قالب‌های رسمی وردپرس در مرورگر دسترسی پیدا کنید.
  • دسترسی موقت: هر بار که صفحه را به‌روزرسانی می‌کنید، تمام تغییرات و آپلودهای درون پایگاه داده را از دست خواهید داد. شما فقط می‌توانید فایل‌ها را با خروجبی گرفتن از آنها ذخیره کنید.
  • iFrame عجیب: وردپرس در یک iFrame نمایش داده می‌شود، بنابراین مدیریت ویژگی HTML target=”_top” در لینک‌ها چالش برانگیز است. علاوه بر این، گاهی اوقات نمی‌توان پنجره‌های بازشو جاوا اسکریپت منشأ iFrame را نشان داد.
  • thread های پشتیبانی نشده و XDebug: وردپرس درون مرورگر از نسخه WebAssembly PHP استفاده می‌کند. متأسفانه، از pthreadها پشتیبانی نمی‌کند که شما را از استفاده از توابع pcntl_ باز دارد. از طرفی در حال حاضر XDebug با php-wasm کار نمی‌کند.

چگونه از ابزار WordPress Playground استفاده کنیم؟

ابزار WordPress Playground یک ابزار عالی برای آزمایش عناصر پیچیده مانند وردپرس و بروزرسانی در طراحی است. این بخش به شما نشان می‌دهد که چگونه یک سایت وردپرس ساختگی را ایجاد و تست کنید.
کاربران می‌توانند از طریق صفحه نمایشی wordpress playground به وردپرس درون مرورگر دسترسی داشته باشند. صفحه نمونه وبلاگ را با تنظیمات پیش فرض وردپرس نمایش می‌دهد.

سایت دموی ابزار WordPress Playground

می‌توانید هر تم یا افزونه‌ای را مستقیماً در صفحه تست کنید. با این حال، از آنجایی که Playground هیچ داده‌ای را به اینترنت ارسال نمی‌کند، کاربران نمی‌توانند مانند همیشه یک تم وردپرس را از دایرکتوری رسمی نصب کنند. به جای آن باید فایل‌ها را در Playground آپلود کنید. برای انجام این کار، روی نماد وردپرس کلیک کرده تا به داشبورد مدیریت دسترسی پیدا کنید:

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی ابزارهای ضروری و مفید در وردپرس

داشبورد وردپرس

به Appearance → Themes → Add New بروید، سپس روی Upload Theme کلیک کنید. از آنجا، فایل زیپ. تم را باز کرده یا بکشید تا به لیست اضافه شود.

بارگذاری قالب

پس از نصب، می‌توانید با استفاده از ویرایشگر وردپرس، قالب را مورد آزمایش قرار دهید. با این حال، این مسئله فقط می‌تواند برای برخی از قالب‌های پشتیبانی شده وردپرس مانند Twenty-Twenty-Three اعمال شود. کاربران می‌توانند با انجام مراحل مشابه با آپلود یک قالب، افزونه‌ها را در سایت امتحان کنند – به پلاگین‌ها → افزودن جدید → آپلود افزونه بروید. از آنجا، می‌توانید طراحی محتوای وب‌سایت، ایجاد یک پست، یا آزمایش همه ویژگی‌های ویرایشگر صفحه وردپرس را بدون نگرانی در مورد خراب شدن سایت زنده یاد بگیرید.

Playground همچنین به شما امکان می‌دهد نسخه‌های مختلف PHP یا WordPress را آزمایش کنید. برای تغییر آن‌ها، کافی است روی دکمه سفارشی‌سازی در بالا سمت راست کلیک کنید، که نسخه‌های فعلی PHP و وردپرس مورد استفاده را نشان می‌دهد.
یکی دیگر از گزینه‌های سفارشی سازی انواع ذخیره سازی است:

  • موقت: پس از بازخوانی صفحه، تمام اطلاعات سایت خود را از دست خواهید داد.
  • مداوم: وردپرس از کوکی‌ها برای ذخیره نمونه‌های موجود در سایت شما در مرورگر استفاده می‌کند.
  • دایرکتوری زنده از رایانه (بتا): می‌توانید همه تغییرات Playground را با یک فهرست لوکال همگام‌سازی کنید، اما نه برعکس.

سفارشی سازی php

اگرچه ابزار WordPress Playground نوع ذخیره سازی دائمی را ارائه می‌دهد، اما هنوز در حال توسعه است. از این رو، امن‌ترین گزینه برای حفظ کارتان این است که پس از ادامه کار، آن را دانلود و بازیابی کنید. با کلیک بر روی دکمه پیکان در نوار بالا، کار خود را اکسپورت یا ایمپورت کنید:

ایمپورت و اکسپورت کردن

همچنین می‌توانید فایل‌های دانلود شده وبسایت را در هر سروری که از PHP و SQLite پشتیبانی می‌کند، میزبانی کنید.

چگونه محتویات WordPress Playground را به سایت خود جاسازی کنیم؟

یک توسعه دهنده سایت می‌تواند Playground را با استفاده از این تگ iframe> HTML> در یک وبسایت اختصاصی جاسازی کند:


<span class="enlighter-g1"><</span><span class="enlighter-text">iframe src=</span><span class="enlighter-s0">"https://playground.wordpress.net/"</span><span class="enlighter-g1">><</span><span class="enlighter-text">/iframe</span><span class="enlighter-g1">></span>

این کد یک نمونه وردپرس رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از یکی از API های Playground – Query، Blueprints (JSON)، جاوا اسکریپت آن را سفارشی کنید.
توجه داشته باشید که اگر از سایت Playground کار می‌کنید، در صورت افزایش ترافیک ممکن است با خرابی مواجه شوید. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید Playground را به جای playground.wordpress.net در دامنه خود میزبانی کنید. انجام این کار به شما امکان کنترل کامل بر محتوا و سایر محتویات را می‌دهد، بنابراین به یک وب سرور شخص ثالث وابسته نیستید. علاوه بر این، می‌توانید یک تجربه کاربری مناسب مانند داشتن Playground با تنظیمات پیش‌فرض از پیش نصب‌شده ارائه کنید.

ابزار WordPress Playground

ابزار WordPress Playground یک ابزار یادگیری و تست با نمونه‌های اصلی وردپرس بوده که روی مرورگر اجرا می‌شوند. با استفاده از آن، افراد می‌توانند با ساخت یک وبسایت و تغییر اجزای آن از هر دستگاهی آزمایش کنند. به‌علاوه، توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای چندین نمونه استفاده کنند، مانند نمایش دموی پروژه، بررسی کد، آزمایش قطعه‌های کد، یا جاسازی آن در سایت‌های زنده.
از WebAssembly، SQLite، Service Worker API و Worker Threads API برای اجرای قابلیت‌های وردپرس در مرورگر وب استفاده می‌کند. این پروژه منبع باز هنوز در حال توسعه بوده، بنابراین هنوز محدودیت‌هایی دارد. با این حال، یک منبع عالی برای کمک به کاربران در یادگیری یک محیط امن برای کاوش در توسعه PHP و وردپرس بدون تأثیرگذاری بر سایت‌های اصلی است.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه