چگونه قالب مناسب برای وب سایت انتخاب کنیم و بخریم؟

آموزش قالب های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

آیا برایتان پیش آمده است که وارد سایتی شوید و به سرعت جذب طراحی و چیدمان صفحات آن شده‌اید؟ یا ممکن است هنگام استفاده از خدمات یک وب‌سایت، احساس کنید، هر آیکون دقیقاً سر جای خود قرار دارد. آنچه باعث می‌شود ظاهر و عملکرد سایتتان در وهله اول به چشم آید، قالب مناسبی است که برای آن انتخاب می‌کنید. انتخاب قالب وردپرس مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا کاربران و مدیران سایت راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کنند.

با توجه به این که اکثر سایت‌ها از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند، قالب‌های مختلفی برای این سیستم طراحی شده است که رایگان یا هزینه‌ای هستند. باید سعی کنید قالب مناسبی را برای وردپرس انتخاب کنید تا محیط کاربری بهتری برای وب‌سایتتان ایجاد کنید که یکی از عوامل موثر در حوزه خدمات وردپرس می باشد که تاثیر زیادی در ماندگاری کاربران سایت شما دارد . راهنمای انتخاب قالب وردپرس در این زمینه کمک شایانی به شما می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های بهینه‌ای را برای این منظور به شما ارائه دهیم.

چگونه قالب مناسب برای وب‌سایت انتخاب کنیم و بخریم؟ | بلاگ ژاکت

نکاتی که برای انتخاب قالب وردپرس باید بدانید

امروزه شرکت‌های مختلفی در حوزه افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس فعالیت می‌کنند و هر کدام سعی می‌کنند، قالبی مناسب‌تر و کاربرپسند تر ارائه دهند. وردپرس جزو سیستم‌های تولید محتوایی است که می‌توان آن را برای هر نوع وب‌سایتی مورد استفاده قرار داد. به همین علتتم و قالب‌های مختلف آن بسته به نحوه کار وب‌سایت ممکن است به درد بخورد. برخی از این قالب‌ها امکان شخصی‌سازی زیادی را با استفاده از ابزار وردپرس در اختیارتان قرار می‌دهند. از طرفی ممکن است قالب‌هایی با قابلیت‌های زیاد نه تنها به کارتان نیایند، بلکه سایت را کند کنند. از این رو ممکن است انتخاب یک قالب خوب برای وب‌سایتتان کمی شما را دچار سردرگمی کند. پس بهتر است فقط به ظاهر قالب توجه نکنید و موارد متعددی را هنگام انتخاب این بخش مهم، در نظر بگیرید.

خدمات وردپرس

در هنگام انتخاب قالب وردپرس سراغ مدل‌های پیچیده نروید

اولین چیزی که از یک قالب شما و کاربران می‌بینید، ظاهری است که بر روی وب‌سایتتان ایجاد می‌کند. تم‌هایی با انیمیشن‌های جذاب و پیچیده، رنگ‌های متنوع و … ممکن است به چشمتان زیبا آیند؛ اما بهتر است بدانید قالب‌های ساده همیشه بهتر خواهند بود. یک قالب مناسب انتخاب کنید که در رسیدن به اهداف کسب و کارتان، به دردتان بخورد.

قالب‌های پیچیده نه تنها ممکن است کار را برایتان سخت کنند یا سایتتان را شلوغ نشان دهند، بلکه باعث می‌شوند تا سرعت بارگذاری سایت و عملکرد آن کاهش یابد. قالب‌های زیبا و در عین حال ساده کم نیستند. بهتر است یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به خصوص رنگ‌های بسیار تند که چشم را می‌زند یا انیمیشن‌هایی که ممکن است باعث خستگی ذهن شود، شاید در لحظه اول برای کاربران جالب باشد؛ ولی بعد از چند دقیقه خسته‌کننده و آزاردهنده می‌شود.

مطمئن شوید قالب وردپرس افزونه‌های مورد نیازتان را پشتیبانی می‌کنند!

بدون شک شما هم افزونه‌های مختلفی را برای بهبود عملکرد وب‌سایتتان نیاز دارید. باید به این نکته هم توجه کنید که قالب‌های وردپرس ممکن است هر کدام قابلیت‌های مختلفی داشته باشند. قبل از این که قالب مورد نظرتان را برگزینید، بررسی کنید که افزونه‌های مورد نیازتان روی آن کار می‌کنند یا نه. ممکن است در توضیحات آن بتوانید افزونه‌های پشتیبانی شده را پیدا کنید. اگر افزونه خاصی مد نظرتان است می‌توانید از تیم پشتیبانی در این مورد سؤال بپرسید. حتی قالب‌های جدید نیز ممکن است برخی از افزونه‌ها را پشتیبانی نکنند.

قالب وردپرس Responsive انتخاب کنید!

در راهنمای انتخاب قالب وردپرس باید Responsive بودن آن را هم بررسی کنید. امروزه این قالب‌ها مورد نیاز و کاملاً ضروری هستند و هیچ کسی یک قالب غیر رسپانسیو را نمی‌پسندند و به کار نمی‌گیرد.

تم Responsive این امکان را برای سایت شما ایجاد می‌کنند که خود را با اندازه‌های مختلف مرورگر تطبیق دهند. Responsive بودن صفحات بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند خود را با هر صفحه‌ای تطبیق دهد. به عنوان مثال امروزه حجم بالایی از ترافیک وب مربوط به دستگاه‌های موبایل و تبلت است. باید سایت خود را با اندازه صفحه کوچک این دستگاه‌ها تطبیق دهد. به همین خاطر گوگل نیز وب‌سایت‌های Responsive را هنگامی که با موبایل جستجو می‌کنید، در جایگاه بهترین نشان می‌دهد. عرض صفحه ثابت باعث می‌شود تا هنگام باز شدن این صفحات بر روی صفحه موبایل، با آن هماهنگ نشود و کاربران نتوانند به خوبی از مطالب وب‌سایتتان استفاده کنند.

انتخاب قالب وردپرس

راهنمای انتخاب قالب وردپرس و استفاده از قالب‌های چند زبانه

معمولاً قالب‌های موجود در بازار، انگلیسی زبان هستند؛ اما بسیاری از کاربران، به زبان انگلیسی مسلط نیستند. قالب‌هایی که می‌توانند زبان‌های دیگر مثلاً فارسی را پشتیبانی کنند، برای کاربران فارسی زبان راحت‌تر هستند و انتخاب قالب مناسب برای وردپرس باعث می‌شود تا بتوانند استفاده بهینه‌تری از این ابزار داشته باشند.

استفاده از این قالب‌ها باعث می‌شود تا از تمام قابلیت‌هایی که این تم‌ها دارند به راحتی استفاده کنید. در این صورت نیازی نیست برای کار با آن ترجمه لغات را یاد بگیرید. حتی اگر خودتان انگلیسی را خوب می‌دانید، ممکن است کاربرانی که به وب‌سایتتان وارد می‌شوند، سطح انگلیسی خوبی نداشته باشند.

این مقاله را حتما بخوانید
چرا یادگیری HTML و CSS برای طراحی سایت مهم است؟

انتخاب قالب وردپرس که با مرورگرهای مختلف تطبیق دارد

امروزه مرورگرهای مختلفی در فضای اینترنت وجود دارند که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند. هنگام انتخاب قالب مناسب در وردپرس باید آن را در مرورگرهای مختلف بررسی کنید. ممکن است این قالب در مرورگر فعالتان به خوبی عمل کند ولی صحت عملکرد آن در مرورگرهای دیگر نیز باید بررسی شود.

علاوه بر این که در مرورگرهایی مانند فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری، اینترنت اکسپلورر و … باید آن‌ها را امتحان کنید، مرورگر موبایل را هم فراموش نکنید.

پشتیبانی قالب وردپرس

یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب قالب وردپرس مد نظر قرار می‌گیرد، پشتیبانی تولید کننده است. معمولاً قالب‌های مجانی بزرگ‌ترین مشکلی که دارند، نبود پشتیبانی و خدمات پس از فروش است؛ اما تم‌های تجاری و سفارشی اکثراً پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهند و همین امر سبب می‌شود تا نگرانی از بابت مشکلاتی که ممکن است در حین کار با آن‌ها به وجود آید، نداشته باشید.

اگر پشتیبانی خوبی پس از دریافت قالب وردپرس به شما ارائه نشود، مجبور می‌شوید، برنامه نویس وب استخدام کنید یا خودتان آموزش‌های لازم را ببینید. از این رو ممکن است هزینه‌های جانبی زیادی را متحمل شوید.

انتخاب قالب وردپرس سئو شده برای موتورهای جستجوگر

یکی از عوامل مهمی که نقش مؤثر در بهینه بودن سایتتان دارد، قالبی است که انتخاب می‌کنید. اگر کدهای HDML قالب بهینه نباشد، بر روی سئو سایت تأثیر منفی می‌گذارد. اگر در این زمینه حرفه‌ای هستید، کد نویسی قالب را می‌توانید بررسی کنید. ولی تشخیص خوب و بد بودن آن برای افراد مبتدی چندان کار راحتی نیست. پیشنهاد میکنیم مقاله قوانین سئو را حتما بخوانید.

افرادی که قالب‌های غیر مجانی به کاربران ارائه می‌دهند، اکثراً آن را با تضمین بهینه بودن برای موتورهای جستجوگر آن را به فروش می‌رسانند. البته خودتان نیز می‌توانید به کمک سرویس‌هایی مانند W3C Markup Validation، درستی این کدها را آزمایش کنید.

قالب وردپرس قابل آپدیت را خریداری کنید

اکثر قالب‌هایی که به راحتی قابل دستیابی و رایگان هستند، معمولاً یک بار ترجمه فارسی می‌شوند. پس از مدتی که از این قالب استفاده کردید، ممکن است نسخه آن قدیمی شود و با سیستم وردپرس جدید به مشکل بخورد. علاوه بر این امکانات جدید ممکن است بر روی نسخه قدیمی قابل استفاده نباشد.

پس بهتر است قالب‌هایی را خریداری کنید که قابل آپدیت باشند و در بازه‌های زمانی مختلف بتوانید نسخه‌های جدید از آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

نکات مهمی که هنگام خرید و انتخاب قالب مناسب برای وردپرس باید بدانید

علاوه بر این که هنگام انتخاب قالب وردپرس باید کیفیت و کارایی تم را درست بررسی کنید، نکات دیگری نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. به خصوص اگر می‌خواهید قالب‌های غیر رایگان را خریداری کنید، باید در انتخاب قالب مناسب و فروشگاه معتبر دقت بیشتری داشته باشید.

  • قیمت قالب: ممکن است قالب‌های با کیفیت بالا را با قیمت مناسب‌تری پیدا کنید. از این رو قیمت و کیفیت خیلی به هم وابسته نیستند؛ زیرا برخی از قالب‌ها کرک هستند و بعد از خرید و ترجمه به فارسی، به تعداد زیادی فروخته می‌شوند. از این رو قیمت آن‌ها مناسب‌تر است.
  • هنگام خرید به نظرات کاربران دقت کنید: معمولاً کاربران زیادی در بخش پایینی سایتی که می‌خواهید از آن خرید کنید، نظرات خود را در مورد قالب عنوان می‌کنند. این افراد قالب را خریداری کرده‌اند و پس از استفاده، نقاط قوت و ضعف آن را بیان می‌کنند. از این رو می‌توانید بهتر در این مورد اطلاعات کسب کنید.
  • هنگام خرید و انتخاب قالب مناسب برای وردپرس، سراغ تم‌های مربوط به سایت‌های معروف نروید. معمولاً کاربران زیادی این قالب‌ها را می‌شناسند. به همین علت همه به وب‌سایتتان به عنوان یک کپی از سایت‌های دیگر نگاه می‌کنند. حتی ممکن است سایت اصلی از شما برای این کار شکایت کند و مجبور شوید برای این کار هزینه پرداخت کنید.
  • اگر از فروشگاه‌ها و سایت ارائه خدمات وردپرس که اعتبار بالایی دارد، بهره ببرید، قطعاً می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری خرید خود را انجام دهید و از خدمات پس از فروش نیز بهره ببرید. اگر نیاز به پشتیبانی داشته باشید، سایت‌های معتبر، این کار را بهتر انجام می‌دهند.

جمع‌بندی

قالب وردپرس بسیار مهم است و باید هنگام انتخاب آن دقت بالایی داشته باشید. قالب همان چیزی است که شما با باز کردن سایت با آن روبرو می‌شوید. عملگرهای متنوعی که بر روی وب‌سایتتان قرار دارد، با توجه به قالب و چیدمان آن کار می‌کند.

قالبی که انتخاب می‌کنید باید از نظر سئو سایت، بهینه باشد. همچنین در صورتی که قالب ساده‌تری را مورد استفاده قرار دهید، محیط کاربری راحت‌تر و دل‌پذیرتری برای خود و کاربران ایجاد می‌کنید.

قالب وردپرس باید با مرورگرهای مختلف و همین‌طور دستگاه‌های هوشمند متنوع سازگاری ایجاد کند تا هر کسی بتواند در هر شرایطی بهترین استفاده را از آن ببرد.

علاوه بر این باید از خدمات فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بهره ببرید. همچنین نظرات مشتریان قبلی را هم بررسی کنید. در این صورت می‌توانید نقاط قوت و ضعف قالب را بدانید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب خبری جنه | قالب Jannah

525,000 تومان

82%
آمریاران

آمریاران

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب ساکسنیکس | قالب فروشگاهی suxnix

645,000 تومان

100%
ام ای دیزاین

ام ای دیزاین

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

15

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام من میخوام یه سایت برای کسب و کارم داشته باشم ولی خوب نمی دونم باید چیکار کنم؟؟؟

سلام
در صورت تمایل شماره تماس بدید کارشناسان ژاکت به صورت تلفنی شمارو راهنمایی می کنن

سلام . اول در انتخاب هاست دقت کنید و قالب های مناسب مثل انفولد انتخاب کنید که بعدا در سئو به مشکل با پلاگین ها نخورید .

سلام خسته نباشید ببخشید من میخوام برای فروشگاه حضوریم یه فروشگاه آنلاین راه بندازم اما نمیدونم چجوری هر بار موجودی سایت رو چک کنم؟ مثلا ممکنه من یه محصولی رو تو سایت وارد کنم بعدش یکی بیاد از تو سایت همون محصول رو ثبت سفارش کنه ممکنه تا من بیام اون محصول رو از سایت ویرایش کنم یکی ثبت سفارش کنم راه حلی برای این مورد وجود داره؟

سلام و روزتون بخیر
علاوه بر اینکه خود ووکامرس قابلیت مدیریت موجودی انبار داره، می‌تونید از افزونه “مدیریت انبار ووکامرس” هم برای این منظور استفاده کنید. پیشنهاد میکنم صفحه این محصول رو در ژاکت چک کنید.
https://www.zhaket.com/web/woocommerce-stock-manager

سلام ببخشید من روی سایتم یک قالب دارم و میخواستم یه قالب از شما بخرم فقط نگرانیم اینه محتواهایی که قبلا داشتم از بین بره شما میتونین راهنماییم کنید خیلی ممنونم

سلام مرضیه عزیز، خوشحالیم که ژاکت رو انتخاب کردید.
بعد از خرید قالب، از طریق تیکت پشتیبانی با پشتیبان محصول در ارتباط باشید، در این زمینه راهنماییتون میکنند که محتوای قبلی شما از بین نره.

من می خوام یه سایت وردپرسی فروش کتاب راه اندازی کنیم. آیا قالب حرفه ای مختص فروش کتاب دارید؟

سلام محمود عزیز
قالب مختص فروش کتاب نداریم. شما می‌تونید یکی از قالب های فروشگاهی که به سلیقه‌تون نزدیک تره رو انتخاب کنید و به فروش کتاب در اون بپردازید.

سلام
من میخوام یک قالب برای سایت شرکت خریداری کنم اما اطلاعات زیادی در این مورد ندارم
قالب برای بازگذاری عکس فیلم و متن
میشه لطفا راهنماییم کنید

ارسال دیدگاه