چگونه یک سایت چند زبانه وردپرسی راه اندازی کنیم؟

افزونه های وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

آیا می خواهید که سایت وردپرس خود را به زبان های مختلفی ترجمه کنید؟ 35 درصد از سایت های جهان در اینترنت از وردپرس استفاده می کنند و بسیاری از آنان مخاطبان غیر انگلیسی زبان دارند. ما در این مقاله با استفاده از افزونه ای به شما آموزش می دهیم که چگونه سایت چند زبانه وردپرسی خود را ایجاد کنید.

با هر کدام از این ترفند ها شما قادر خواهید بود که پست ها، صفحه ها، برچسب ها، دسته بندی ها و قالب ها را در وردپرس به هر تعداد زبانی که قصد دارید ترجمه کنید.

سایت چند زبانه وردپرسی چیست؟

یک سایت چند زبانه وردپرسی محتوایی یکسان را به زبان های مختلفی ارائه می دهد. کاربران به راحتی می توانند به زبان محلی خود و یا زبانی که ترجیح می دهند از مطالب شما استفاده کنند. تعدادی ترفند وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند سایت چند زبانه خود را ایجاد کنید.

اولین ترفند این است که شما با کمک گرفتن از یک مترجم سایت و محتوای خود را به زبانی که می خواهید ترجمه کنید. روش دوم این است که از سرویس های ترجمه خودکار استفاده کنیدکه این روش  یک سایت چند زبانه ایجاد نمی کند بلکه فقط از ماشین ها برای ترجمه خودکار استفاده می کند.

در نظر داشته باشید که مترجم گوگل دیگر از حساب های کاربری جدید برای ترجمه صفحات وب سایت  پشتیبانی نمی کند و موارد دیگر هم بسیار محدود هستند و یا باید برای استفاده از آن ها هزینه پرداخت کنید.روش دیگری هم وجود دارد و آن هم استفاده از افزونه های چند زبانه وردپرسی است و در این مقاله ما به شما این روش را پیشنهاد خواهیم کرد.

انتخاب افزونه چندزبانه وردپرس

افزونه های بسیار زیادی وجود دارند که با استفاده از آن ها شما می توانید سایت چند زبانه وردپرسی خود را راه اندازی کنید. شما به افزونه ای نیاز دارید که به راحتی بتوانید با استفاده از آن نسخه های ترجمه شده سایت را مدیریت و کنترل کنید تا کاربران در یافتن زبان موردنظرشان دچار مشکل نشوند.

در این مقاله ما به شما افزونه WPML را معرفی میکنیم و قدم به قدم به شما آموزش می دهیم که چگونه از این افزونه برای چندزبانه کردن سایت خود  استفاده کنید.

از قابلیت هایی که این افزونه دارد می توان به موارد زیر اشاره کنیم :

  • به شما امکان ترجمه صفحه ، پست ،محصولات و …. را خواهد داد.
  • به راحتی می توانید دسته بندی ها و برچسب ها و همچنین قالب های خود را به هر تعداد زبانی که می خواهید ترجمه کنید.
  • به شما امکان ایجاد آدرس هایی سئو پسند به زبان های مختلف را می دهند.

ایجاد سایت چند زبانه وردپرسی با استفاده از افزونه WPML

WPML یکی از قدیمی ترین و معروف ترین افزونه های چند زبانه است . قدم اول برای استفاده از آن نصب و فعال سازی است و برای جزئیات بیشتر می توانید به راهنمای گام به گام نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید.

بعد از نصب این افزونه در منوی وردپرس شما بخشی به نام “WPML”  اضافه می شود. زمانی که روی آن قسمت برای اولین بار کلیک کنید به بخش تنظیمات افزونه خواهید رفت.

WPML به طور خودکار زبان سایت وردپرسی شما را تشخیص خواهد داد اما در صورت نیاز می توانید آن را تغییر دهید و سپس روی دکمه” بعدی” کلیک کنید.

سایت چندزبانه وردپرسی

در صفحه بعد ، از شما خواسته می شود زبان هایی را که می خواهید در سایت خود فعال کنید را از لیست انتخاب کنید.

افزونه چندزبانه کردن

شما هر زمان که لازم باشد می توانید زبان هایی را که می خواهید اضافه و یا حذف کنید. بعد از انتخاب زبان ها روی دکمه Next کلیک کنید.

اکنون از شما خواسته می شود که یک سوییچ کننده زبان به سایت خود اضافه کنید. این گزینه های تغییر زبان به کاربران شما این امکان را می دهد تا زبانی که ترجیح می دهند برای مشاهده مطالب شما از آن استفاده کنند را به راحتی به انتخاب کنند.

سایت چند زبانه وردپرسی

WPML به شما این امکان را می دهد که سوئیچ کننده محتوا را به عنوان یک ابزارک در نوار کناری و یا سایدبار، در منوی نمابر و یا در قسمت پایین صفحه و فوتر اضافه کنید.

در مرحله بعدی ، از شما سوال خواهد شد که آیا می خواهید گزارش سازگاری با افزونه ها و قالب هایی که استفاده می کنید به WPML ارسال شود یا خیر و پاسخ این پرسش کاملاً به خودتان بستگی دارد.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی بهترین افزونه های ایجاد پنل کاربری

در قدم نهایی از شما خواسته می شود که شماره سریال را وارد کنید و اگر هنوز این شماره را ندارید می توانید به قسمت “Generate a key for this site” کلیک کنید ، سپس وارد سایت WPML خواهید شد و باید سایتی که از آن وارد حساب کاربری WPML  خود شده اید را وارد کنید و آن را اضافه کنید.

نهایت روی سایت خود کلیک کرده و شماره سریال خود را دریافت کنید. بعد از گذراندن تمامی مراحل گفته شده شما تنظیمات WPML  خود را انجام داده اید.

افزودن محتوای چند زبانه به سایت با استفاده از WPML

با استفاده از WPML ترجمه کردن هر بخش از سایت برای شما بسیار ساده خواهد شد و قادر خواهید بود که به راحتی سایت خود و محتوایتان در آن را به هر تعداد زبانی که می خواهید ترجمه کنید و سایت چند زبانه وردپرسی خود را راه اندازی کنید.

برای ایجاد پست ها و صفحات چند زبانه ، در پیشخوان وردپرس قسمت فهرست ها را انتخاب کنید تا تمامی پست های موجود در سایت خود را مشاهده کنید. در کنار پست های خود قسمت “زبان” وجود خواهد داشت.

WPML  به شما یک دکمه برای اضافه کردن زبان های دیگر به غیر از زبان اصلی سایت می دهد که با کلیک کردن بر روی آن می توانید پست ها را ترجمه کنید. در قسمت ویرایشگر پست ها برای شما قسمت تنظیماتی تحت عنوان “زبان ” اضافه خواهد شد که می توانید تنظیمات مربوط به ترجمه را ویرایش کنید.

سایت چند زبانه

 

با استفاده از این برنامه شما می توانید افرادی را به عنوان مترجم اضافه کنید. همچنین می توانید از دنبال کننده ها به عنوان مترجم استفاده کنید و به جای این که شما خودتان پست ها را ویرایش کنید این افراد به طور مستقیم ترجمه ها را وارد “WPML” خواهند کرد.

برای ترجمه کردن برچسب ها و دسته بندی ها به راحتی به مسیر WPML >> Taxonomy Translation  رفته و آن را به راحتی ترجمه کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر تمامی دسته بندی ها موجود در سایت نشان داده شده اند و با کلیک بر روی آن ها می توانید آن ها را ترجمه کید.

Taxonomy Translation

ترجمه منوی نمابر

همانند تمامی پست ها و محتوا در سایت می توانید منوی نمابر را برای سایت چند زبانه وردپرسی ترجمه کنید و برای این کار باید به قسمت نمایش >> فهرست ها رفته و اگر بیشتر از یک فهرست دارید می توانید روی هر کدام که می خواهید ترجمه شود کلیک کنید. بعد از انجام این موارد در ستون سمت راست ، منوی خود را با لینک هایی که برای ترجمه به زبانهای دیگر فعال شده است نشان داده خواهد شد.

با کلیک بر روی یک زبان ، منوی جدیدی برای آن زبان ایجاد می شود و شما باید همان مواردی که در منوی زبان اصلی سایت خود وجود دارند را به این منوی جدید نیز اضافه کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

ترجمه افزونه ها ، قالب ها و متون دیگر در WPML

سیستم مدیریت محتوای WPML چند زبانه به شما این امکان را می دهد که میان ترجمه های رسمی قالب ها و افزونه ها یکی را انتخاب کرده و یا از مترجم رشته ای خود آن استفاده کنید. به قسمت  محلی سازی قالب و پلاگین WPML >>  بروید. به صورت پیش فرض این افزونه ها به دنبال فایل ترجمه ی افزونه های شما رفته و از آن ها در صورت وجود استفاده می کند.

با این حال ، اگر قالب وردپرس یا افزونه های وردپرس شما به زبان هایی که استفاده می کنید ترجمه نشده اند ، می توانید آن ها را با استفاده از قابلیت های موجود در WPML ترجمه کنید.

برای بارگذاری رشته ها ، کافیست طرح قالب یا پلاگین خود را اسکن کرده و سپس ترجمه این رشته ها را شروع کنید.این افزونه همچنین به شما امکان می دهد که ابزارک ها و سایر رشته ها و متون را ترجمه کنید.

در نهایت همان طور که پیش تر گفتیم وردپرس نرم افزاری است که افراد و کسب و کار های بسیار زیادی در سراسر جهان استفاده می کنند و برخی از کاربران شما ممکن است فارسی زبان نباشند. بنابراین داشتن سایت چند زبانه وردپرسی بسیار مهم خواهد بود. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد و شما آموخته باشید که چگونه باید سایت خود را با استفاده از افزونه WPMLچند زبانه کنید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه