آموزش بروزرسانی دستی افزونه وردپرس از طریق هاست

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

همیشه بحث بروزرسانی برای وب مستر ها داغ بوده و هست، چرا که بروزرسانی ها در سایت بسیار تاثیر گذار هستند و باعث خواهند شد که شما در سایت عملکرد بهتری داشته باشید و از نظر امنیت و سرعت بسیار پیشرو تر از قبل پیش بروید؛ این بحث برای سایت های وردپرسی بسیار حساس تر هم خواهد بود، چرا که وردپرس بخش های مختلفی دارد و آنها نیاز به بروزرسانی دارند، یکی از اصلی ترین بخش های وردپرس که باید به صورت مدوام بررسی شود و در صورت نیاز آپدیت شود بخش افزونه های وردپرس است، افزونه های وردپرس باعث خواهند شد که یک سری امکانات بسیار عالی در سایت شما اضافه شود که ولی در صورتی که اپدیت آنها را رعایت نکنید ممکن است مشکلات زیادی برای وب سایت شما به وجود آید. با ما همراه باشید تا در این مقاله در رابطه با آپدیت و بروزرسانی افزونه وردپرس اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

نکات کلیدی قبل از آپدیت افزونه چیست؟

قبل از هرگونه آپدیت شما باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید تا سایتتان با مشکل مواجه نشود، اولین و مهمترین موردی که شما باید قبل از بروزرسانی افزونه وردپرس از طریق هاست به آن توجه داشته باشید، این است که از نسخه قدیمی افزونه ای که در حال حاضر از آن استفاده می کنید یک نسخه دانلود کنید تا در صورت آپدیت و بروز مشکل بتوانید آن را دوباره در سایت نصب کنید.

دومین مورد هم دریافت بک آپ از کل سایت است که بسیار مهم است و باعث خواهد شد شما در حفاظت از اطلاعات سایت شما پیشرو تر باشید، به هر حالل ممکن است مشکلاتی از نظر سازگاری بین افزونه ها وجود داشته باشد که باعث شود سایت مشکلاتی را تجربه کند، اما اگر بک آپ داشته باشید اصلا نگران نیستید و می توانید به سادگی سایت را مانند قبل اجرا کنید.

اگر سایت پر بازدیدی دارید سعی کنید یک تایمی افزونه سایت خود را بروز رسانی کنید که افراد کمتری در سایت آنلاین باشند، اگر افراد زیاید در سایت در حال فعالیت باشند و شما هم افزونه را بروزرسانی کنید، فشار زیادی بر روی سرور اعمال خواهد شد که همین باعث قطعی سایت می شود.

چگونه افزونه را آپدیت کنیم؟

قبل از هرچیزی باید بدانید که اگر برای افزونه های شما آپدیتی ارائه شده می توانید آن را آپدیت کنید و در غیر این صورت نیاز نیست که کاری را انجام دهید، اگر می خواهید متوجه شوید که افزونه های شما نیاز به آپدیت دارند یا خیر، باید به پیشخوان وردپرس خود بروید.

چگونه افزونه را آپدیت کنیم

بعد از ورود به پیشخوان باید بر روی افزونه ها کلیک کرده و از قسمت افزونه های نصب شده بررسی کنید که چند مورد از افزونه های سایت شما نیاز به بروزرسانی دارند، همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید به ما نشان داده است که 4 مورد افزونه داریم که نیاز به بروزرسانی دارند و ما می توانیم آنها را خیلی ساده بروزرسانی کنیم.

توجه: اگر افزونه ای را به صورت پولی از ژاکت خریداری کردید نیاز نیست که به پیشخوان وردپرس خود مراجعه کنید تا متوجه شوید افزونه ای نیاز به آپدیت دارد یا خیر، بلکه به محض این که توسعه دهنده افزونه، از آن یک نسخه جدید ارائه دهد، ژاکت سریعا برای شما یک ایمیل ارسال خواهد کرد که اطلاع از بروزرسانی افزونه داشته باشید، و شما می توانید با استفاده از افزونه “آپدیت خودکار ژاکت” افزونه را در سایت خود به سادگی آپدیت کنید.

بعد از اینکه بررسی کردید که چه افزونه هایی در سایت شما نیاز به بروز رسانی دارند، می توانید از طریق 2 روش افزونه های سایت خود را بروزرسانی کنید اولین روش از طریق خود پیشخوان وردپرس است، یکی هم استفاده از روش آپدیت توسط هاستینگ سایت که ما در این مقاله قصد داریم به روش دوم بپردازیم و به شما توضیح دهیم که از طریق هاست سایت، بروزرسانی افزونه وردپرس را انجام دهید.

بروزرسانی افزونه وردپرس از طریق هاست سی پنل

برای آپدیت افزونه از طریق هاستینگ اول باید به مدیریت هاست خود مراجعه کنید و بعد از وارد شدن به مدیریت هاست بر روی File manager کلیک کنید تا به قسمت مدیریت فایل ها بروید.

بروزرسانی افزونه وردپرس از طریق هاست سی پنل

بعد از وارد شدن به قسمت مدیریت فایل ها شما چند پوشه را در دسترس دارید که باید بر روی Public_html کلیک کنید تا به فایل های وردپرس دسترسی داشته باشید.

نحوه بروزرسانی افزونه وردپرس از طریق هاست سی پنل

بعد از وارد شدن به این بخش شما باید بر روی پوشه wp-content کلیک کنید، توجه داشته باشید که این پوشه خیلی مهم است و تمام فایل ها، افزونه ها، و قالب سایت شما در این پوشه قرار دارد که نباید اصلا به بخش های دیگر آن دست بزنید و فقط طبق همین آموزش افزونه مورد نیاز خود را آپدیت کنید.

وارد شدن به بخش پلاگین ها برای بروزرشانی افزونه

بعد از وارد شدن به wp-content هم باید بر روی پوشه plugins کلیک کنید تا همه افزونه هایی که در سایت خود نصب کرده اید را در دسترس داشته باشید، از طریق این پوشه مانند تصویر بالا مشاهده خواهید کرد که چه تعداد پلاگین در سایت شما نصب شده است و اگر بخواهید حتی می توانید یک پلاگین دیگر هم نصب کنید و یا از پلاگین های قبلی حذف کنید.

برای مثال شما می خواهید افزونه akismet را در سایت خودتان بروزرسانی کنید، اول باید نسخه جدید این افزونه را از طریق منابع معتبر دانلود کرده و در سیستم شخصی خود ذخیره سازی کنید، بعد از دانلود شما باید آن را در همان پوشه Plugins فایل دانلودی را آپلود کنید و منتشر باشید که این فایل با موفقیت در هاست شما آپلود شود.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش ساخت سایت مپ وردپرس

انتخاب فایل اپدیت شده پلاگین

بعد از مشاهده لودینگ سبز شما می توانید این صفحه را ببندید و دوباره به همان پوشه افزونه ها مراجعه کنید، و فایلی که در هاست خودتان آپلود کردید را از طریق همان پوشه پیدا کرده و از حالت فشرده خارج کنید.

برای خارج کردن از حالت فشرده، شما باید یک کلیک راست بر روی فایل کرده و گزینه extract را انتخاب کنید.

extract کردن فایل پلاگین

در این قسمت از شما می خواهد که تایید کنید در مسیر انتخاب شده فایل از حالت فشرده خارج شود یا در یک مسیر دیگر، توجه داشته باشید که برای بروزرسانی افزونه وردپرس از طریق هاست ، شما باید فایل افزونه خود را در پوشه plugins آپلود کنید و در این بخش آن را از حالت فشرده خارج کنید.

فایل extract شده پلاگین

خیلی خب اگر با تصویر بالا مواجه شدید بدین منظور است که افزونه با موفقیت در سایت از حالت فشرده خارج شده است، تبریک می گوییم شما توانستید از طریق هاستینگ خود به آپدیت کردن افزونه سایت بپردازید.

البته توجه داشته باشید که باید تمامی مراحل را دقیق پیش بروید تا بتوانید این آپدیت را انجام دهید بعد از انجام دادن مراحل به بخش افزونه ها در پیشخوان وردپرس بروید و متوجه خواهید شد که نسخه افزونه تغییر کرده است.

آیا با آپدیت افزونه تنظیمات آن از دست خواهد رفت؟

خیر این مشکل برای شما به وجود نخواهد آمد چرا که اکثر افزونه ها تنظیمات خود را در دیتابیس شما ذخیره سازی می کنند و همین باعث خواهد شد که تنظیمات مثل قبل در سایت باقی بماند، البته محض اطمینان شما قبل از هرگونه آپدیت در سایت خود یک نسخه بک آپ کامل از سایت دریافت کنید، تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی بتوانید سریعا با استفاده از بک آپ سایت خود را به حالت اولیه بازگردانی کنید.

 

چرا باید افزونه ها را بروزرسانی کنیم؟

شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که اصلا چرا باید افزونه های خودمان را آپدیت کنیم و این مورد موجب چه چیزی خواهد شد، در این بخش از مقاله با ما همراه باشید تا برخی از دلایل که باید افزونه های سایت خود را بروزرسانی کنید را به شما توضیح دهیم. دلایل آپدیت افزونه افزونه وردپرس به شرح زیر است:

  1. افزایش سرعت
  2. افزایش امنیت
  3. دسترسی به امکانات جدید
  4. بهبود سازگاری افزونه

بروزرسانی دستی افزونه وردپرس

افزایش سرعت

یکی از اصلی ترین دلایلی که شما باید افزونه های سایت خود را همیشه در بروز ترین حالت نگه دارید افزایش سرعت سایت خواهد بود، تیم های توسعه دهنده افزونه ها همیشه سعی دارند که محصول خود را بهینه تر کنند و با هر آپدیتی که ارائه می دهند ممکن است افزونه را بهینه سازی کرده باشند، پس برای اینکه سرعت بهتری را تجربه کنید باید همیشه افزونه های خود را آپدیت کنید.

افزایش امنیت

در همه افزونه ها ممکن است یک سری مشکلات امنیتی وجود داشته باشد که به اصطلاح به آنها باگ گفته می شود، این باگ ها می توانند حفره های امنیتی را در سایت شما ایجاد کنند که هکر ها به سادگی می توانند از طریق این حفره های امنیتی به سایت دسترسی پیدا خواهند کرد و اطلاعات سایت را به سرقت می برند. پس حتما همیشه افزونه ها را بروز کنید تا در آپدیت جدید اگر افزونه نسبت به نسخه قبلی مشکل امنیت وردپرس رفع شده ای دارد برای سایت شما هم اعمال شود و یک سایت ایمن تر داشته باشید.

دسترسی به امکانات جدید

تیم های توسعه دهنده افزونه ها همیشه سعی دارند که قابلیت ها و امکانات جدید را در افزونه ها به وجود بیاورند تا شما بتوانید با استفاده از این امکانات سایت پیشرفته تری داشته باشید، اگر افزونه ها را بروزرسانی نکنید ممکن است از وجود قابلیت های جدید غافل باشید و نتوانید از آنها استفاده کنید.

بهبود سازگاری

اگر افزونه ها را بروزرسانی نکنیم و فقط قالب یا هسته وردپرس را بروز رسانی کنیم، مشکلات زیادی برای سایت به وجود خواهد آمد، چرا که هر نسخه از هسته وردپرس ارائه می شود، یک سری الگوریتم و کد نویسی جدید تری دارد، که شما باید طبق همان ها افزونه های سایت خود را هم بروزرسانی کنید و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

 

سخن پایانی در مورد اپدیت افزونه وردپرس از طریق هاست

در کل باید توجه داشته باشید که همیشه افزونه های سایت خود را بروز کنید و در این زمینه پیشرو باشید تا از مزیت های جدید افزونه ها برخوردار باشید، ما در این مقاله قصد داشتیم به شما توضیحاتی درباره آپدیت افزونه از طریق هاست اطلاعاتی را ارائه دهیم تا بتوانید با استفاده از این اطلاعات همه افزونه های سایت خود را بروزرسانی کنید.راستی یک مقاله جامع درمورد امنیت داریم حتما بهش مراجعه کنید: متخصص امنیت وردپرس.

در ضمن شما هر سوالی درباره این مقاله دارید می توانید از قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا سریعا شما را راهنمایی کنیم.

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

4

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

درود ممنون بابت این مقاله آموزشی
لطفا بفرمایید که آیا قبل از آپلود و فعالسازی آپدیت پلاگین،آیا نسخه قبلی رو باید ابتدا دی اکتیو و دیلیت کرد و سپس آپدیت جدید پلاگین را نصب و فعال کرد یا بدون حذف نسخه قبلی هم میشه این مراحل رو طی کرد؟

سلام روزتون بخیر
برای آپلود افزونه جدید در هاست خود تنها کافیست نسخه جدید را جایگزین قبلی کنید و به راحتی فعال می‌شود

ارسال دیدگاه