Retry

پست خصوصی در وردپرس، یکی دیگر از جنبه‌های مهم در ارتقای سطح کیفیت و بازدید سایت وردپرسی است. خصوصی کردن پست‌ها در وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا برای کاربران ویژه‌ای که دارید، شرایط ویژه‌ای را نیز فراهم کنید. پست خصوصی در وردپرس به عبارت لاتین با عنوان Private معرفی می‌شود که بر خلاف پست‌های معمولی سایت وردپرس تنها برای کاربرانی قابل مشاهده است که مجوزهای خاصی برای ورود به سایت را دارا هستند. به طوری که می‌توان گفت پست خصوصی در وردپرس برای همه کاربران وب‌سایت شما به صورت یکسان قابل مشاهده و بازدید نیست.

در همین راستا قصد داریم با انتشار این مطلب به چگونگی ساخت پست خصوصی در وردپرس اشاره کنیم و همچنین زمان‌هایی که شما می‌توانید در آن به سمت ساخت پست خصوصی سوق پیدا کنید را نیز مذکور شویم. دقت داشته باشید که مطالب این مقاله از مطالب مهم آموزش وردپرس است و نحوه ایجاد یک پست خصوصی می‌تواند عواملی چون رمزگذاری روی پست یا نوشته در وردپرس را هم در بربگیرد.

 

نحوه ایجاد یک پست خصوصی

پست خصوصی با توجه به پسوندی که دارد، قابل نمایش برای عموم نیست و تنها کاربرانی که با مجوزهای معتبر وارد می‌شوند، می‌توانند این پست‌ها را در میان دیگر پست‌های وبلاگ مشاهده کنند. در حقیقت، این مسئله که وردپرس به افراد در نقش‌های خاص، اجازه ساخت پست خصوصی در وردپرس را می‌دهد، سبب شده تا کاربران بتوانند از این ویژگی برای ارسال برخی از پست‌ها استفاده کنند.

ادمین، ادیتور و نویسند، سه کاربری هستند که اجازه ارسال پست خصوصی در وردپرس به آن‌ها داده شده است. البته این مسئله و قابلیت، برای هر سه کاربر یکسان نیست و ممکن است در میزان، نحوه و چگونگی اجرا تفاوت‌هایی مطرح باشد.

برای اینکه هر یک از این افراد یک پست خصوصی در وردپرس ایجاد نمایند، لازم است ابتدا یک پست جدید ایجاد کنند. با توجه به اینکه کاربران نام برده شده، می‌توانند پست‌ها را ویرایش کنند، باید روی واژه ویرایش (edit) در کنار واژه قابلیت مشاهده (Visibilty) در زبانه انتشار (Publish) کلیک کنند تا صفحه ویرایش برای آن‌ها به نمایش گذاشته شود.

با این کار، سه گزینه زیر به نمایش گذاشته می‌شود:

  • عمومی یا public
  • محافظت‌شده با رمز عبور (password protected)
  • خصوصی یا private

 

برای خصوصی کردن پست‌ها در وردپرس، باید گزینه خصوصی (private) را انتخاب کرده و سپس بر روی ok، کلیک کنید. با این کار پست خصوصی در وردپرس ایجاد می‌شود که می‌توان به ویرایش آن ادامه داد و یا آن را ذخیره یا منتشر کرد.

اگر پست را به صورت خصوصی منتشر کنید، در این حالت واژه private در ابتدای عناوین ظاهر می‌شود که مانع بازدید کاربران غیرمجاز از پست خصوصی در وردپرس می‌شود. البته ناگفته نماند که تصاویر اشتراکی خصوصی نیستند و توسط نویسندگان دیگر در فهرست‌های رسانه‌ای وردپرس قابل رویت‌اند. به علاوه این تصاویر برای هرکسی که URL تصویر را داشته باشد، مشاهده پذیر هستند.

در حقیقت این قابلیت که برخی از پست‌ها را برای بازدیدکنندگان محدودی به نمایش بگذارید، به شما در روند کنترل و مدیریت وب سایت کمک می‌کند‌. بنابراین می‌توانید برای انواع کاربردها، مانند معرفی محصول یا خدمات، ایجاد انجمن منحصربه‌فرد، تنظیمات محتوا یا طراحی، ارائه آموزش‌های داخلی صفحات مرجع و نیز محتواهای خصوصی، از این قابلیت استفاده کنید.

 

رمزگذاری روی پست یا نوشته در وردپرس

رمزگذاری روی پست یا نوشته در وردپرس، می‌تواند به دو روش انجام شود. در واقع یا باید از افزونه برای رمزگذاری استفاده کنید، و یا اینکه به صورت کلاسیک و دستی، بدون افزونه این کار را انجام دهید. در صورتی که انتخاب شما روش دستی است، می‌توانید مراحلی که برای ساخت پست خصوصی در وردپرس مطرح شد را با کمی تغییر طی کنید.

به طوری که در وردپرس، پس از ایجاد پست و انتخاب عبارت edit، در میان سه گزینه public، password protected و private که نمایش داده می‌شود، به جای گزینه public، گزینه password protected را انتخاب کنید. سپس رمز عبور مد نظر خود را در فضای ایجاد شده وارد نمایید و تایید کنید تا محتوای شما به صورت رمزدار منتشر شود. در این حالت، تنها کاربرانی که رمز را دارند، می‌توانند پست را مشاهده کنند.

در صورتی که می‌خواهید از افزونه برای این کار استفاده کنید، می‌توانید به راحتی وارد متن خود در وردپرس شوید و در منوی سند، در بخش وضعیت و مشاهده‌پذیری، روی گزینه Visibilty کلیک کرده و از منوی باز شده، گزینه password protected را انتخاب کنید و رمز خود را وارد کنید.

نحوه رمزگذاری پست در وردپرس به شما بستگی دارد؛ اما در حالت کلی، باید گفت که این شیوه برای انحصار بازدیدها و محدود کردن کاربران، بسیار مناسب است.

 

چه زمانی باید از پست خصوصی در وردپرس استفاده کنیم؟

شرایط بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید به واسطه آن‌ها به سمت ایجاد پست خصوصی گام بردارید. برای اینکه شرایط درست را بسنجید، ابتدا نیاز است که درک درستی از چیستی پست خصوصی داشته باشید؛ لذا در ادامه به چند نمونه از این شرایط اشاره می‌کنیم که تا حد امکان مفهوم پست خصوصی در وردپرس را هم گویا می‌شوند.

مواقعی که باید از پست خصوص در وردپرس استفاده کنید

منبع آموزش‌ها و صفحات مرجع

در مواردی که سایت شما در زمینه آموزشی فعالیت می‌کند و مطالبی که ارائه می‌دهد مربوط به گروه خاصی از کاربران است، حضور پست خصوصی می‌تواند کمک شایانی برای شما به حساب آید. چرا که گاهی شما نمی‌خواهید پستی که در حال انتشار آن هستید به لحاظ امنیتی کپی یا منتشر شود و یا می‌خواهید تنها تعداد محدودی از کاربران سایت آن را مشاهده کنند. در این حالت استفاده از پست خصوصی در وردپرس بهترین گزینه پیش رو است. البته تعداد زیادی قالب آموزشی که نیازمند این قابلیت است به صورت پیشرفته‌تری از آن بهره‌مند می‌باشد.

وجود یک انجمن منحصر‌به‌فرد

گاهی یک سایت می‌تواند به مجموعه کوچک‌تری از یک انجمن تبدیل شود که مطالب منتشر شده در آن انحصاری هستند؛ وجود پست خصوصی می‌تواند مطالب را تنها برای آن تعداد از کاربران که در انجمن حضور دارند، به نمایش بگذارد.

یک وبلاگ خصوصی

این حالت برای تمام صفحات سایت‌ها ایجاد می‌شود، یعنی زمانی که مدیر سایت می‌خواهد علی‌رغم محتواهای تخصصی، یک مطلب یا پست خصوصی از روزمرگی خود با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارد و یا یک مطلب را تنها به دختران یا پسران سایت نشان‌ دهد. در حالت کلی این یک وبلاگ است که تنها عده خاصی در آن سایت استحقاق دیدن آن را دارند.

 

بیشتر بخوانید: بلاگ چیست؟

 

محتوای تخصصی

این مورد شباهت زیادی با آموزش‌های داخلی و صفحات مرجع دارد. اما گزینه دیگری که در این مورد صدق می‌کند، این است که امکان دارد شما بخواهید پست خود را قفل یا رمزگذاری کنید تا تنها عده خاصی به وسیله رمز موجود به محتوای تخصصی دست پیدا کنند. به طور مثال دوره‌های آموزشی که در اینترنت به فروش می‌رسند می‌توانند تنها در صورت پرداخت مبلغ دوره و دریافت رمز برای کاربر قابل نمایش باشند.

معرفی محصولات و خدمات

صفحه خصوصی در سایت از کاربرانی تشکیل شده است که شرایط و مجوز خاصی برای ورود دارند، یا به عبارتی کاربران خصوصی و واقعی سایت شما هستند. شما می‌توانید از پست خصوصی برای معرفی محصولات و خدمات به کاربرانی استفاده کنید که درصد احتمال بازدید و استفاده آن‌ها از پست بیشتر است.

تنظیمات محتوا یا طراحی

با وجود اینکه تنظیم sandbox به عنوان یک راه حل ترجیحی برای توسعه دهندگان تلقی می‌شود، اما اکثر وبلاگ نویسان انتشار پست‌ها و قالب‌بندی مقالات با یک پست زنده را بیشتر می‌پسندند. در این حالت نیازی نیست از پیش نمایش پست اطلاع داشته باشید، چرا که یک تست واقعی از بازدید پست خصوصی در سایت وردپرس انجام می‌گیرد.

 

جمع بندی

با در نظر گرفتن پیشرفت روزافزون سایت‌ها و رسانه و دیجیتال، سطح کاربری سایت‌ها روز‌به‌روز در حال ارتقا و پیشرفت است؛ به طوری که بخش اعظم فعالیت‌های بشری به واسطه همین سایت‌ها انجام می‌گیرد. در همین راستا سیستم مدیریت محتوا وردپرس یک ابزار مناسب برای ساخت و مدیریت سایت است. این سیستم موارد گوناگونی را شامل می‌شود که ساخت پست خصوصی در وردپرس یکی از آن‌ها به شمار می‌آید.

همان‌طور که در پاراگراف‌های ابتدایی مطلب شرح دادیم، خصوصی کردن پست‌ها در وردپرس می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود و روند فعالیت سایت شما را به طور اختصاصی برای گروهی از کاربران ارتقا دهد. امیدواریم مطالب ارائه شده در جهت آموزش خصوصی کردن پست‌ها در وردپرس مفید واقع شوند.

 

سوالات متداول

پست خصوصی وردپرس چیست؟

پست خصوصی در وردپرس، یکی دیگر از جنبه‌های مهم در ارتقای سطح کیفیت و بازدید سایت وردپرسی است. خصوصی کردن پست‌ها در وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا برای کاربران ویژه‌ای که دارید، شرایط ویژه‌ای را نیز فراهم کنید. پست خصوصی در وردپرس به عبارت لاتین با عنوان Private معرفی می‌شود که بر خلاف پست‌های معمولی سایت وردپرس تنها برای کاربرانی قابل مشاهده است که مجوزهای خاصی برای ورود به سایت را دارا هستند.

در چه مواقعی میتوانیم از قابلیت خصوصی کردن پست‌ها استفاده کنیم؟

شرایط بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید به واسطه آن‌ها به سمت ایجاد پست خصوصی گام بردارید. خصوصی یودن منبع آموزش یا صفحات، ایجاد یک وبلاگ خصوصی، وجود یک انجمن خاص و… از شرایط مخفی کردن نوشته از سایر کاربران است.

دسته بندی: وردپرس , پنل وردپرس

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *