انجمن های آنلاین: مزایا و بهترین روش های ساخت فروم وردپرس

وب

11 دقیقه زمان مطالعه

بسیاری از سایت های موفق در اینترنت با شناخت یک واقعیت مهم شهرت زیادی پیدا کردند: افراد آنلاین راهی برای تعامل با یکدیگر می خواهند. از چت روم های دهه 1990، تا سایت های بسیار محبوب امروزی رسانه های اجتماعی، سیستم عامل هایی که راهی برای ارتباط با یکدیگر به مردم می دهند، قسمت عظیمی از اینترنت را تشکیل می دهند. به همین دلیل، فروم ها و انجمن های آنلاین از انواع محبوب وب سایت ها هستند. اگر با معنای “تالارهای گفتگوی آنلاین” آشنایی ندارید، و نمی دانید که آیا ممکن است برای نام تجاری شما مناسب باشد یا خیر، در اینجا خلاصه ای از مهم ترین اطلاعات مورد نیاز شما برای ساخت فروم وردپرس وجود دارد.

انجمن آنلاین چیست؟

تالار گفتمان آنلاین یا فروم، فضایی به صورت آنلاین است که افراد می توانند در آن بحث کنند. این تفاوت با یک اتاق گفتگو در اجازه دادن به مکالمه در طول زمان، به جای اینکه پیام ها پشت سر هم به عقب و جلو بروند، متفاوت است. و برخلاف سایت های رسانه های اجتماعی، یک انجمن گفتگوی آنلاین به طور معمول بر روی یک موضوع خاص یا برند متمرکز است.

تالارهای گفتمان آنلاین معمولاً به چند دسته تقسیم می شوند که در آن اعضا می توانند سوالات یا پیام های گفتگوی خود را ارسال کرده و به یکدیگر پاسخ دهند. بسیاری از انجمن ها به اعضا امکان می دهند محتوای چندرسانه ای و همچنین متن را به اشتراک بگذارند و پست های انجمن اغلب طولانی تر از مطالب موجود در سایت های رسانه های اجتماعی یا چت روم ها است.

اهمیت فروم های آنلاین

یک انجمن گفتگوی آنلاین ارزش زیادی را برای افرادی که در آن شرکت می کنند و همچنین برای برند هایی که انتخاب می کنند، فراهم می کند.

مزایای انجمن های آنلاین برای اعضا

ساخت فروم آنلاین

تصمیم برای ساخت فروم آنلاین باید بر اساس ارزش گذاری برای مخاطبان شما باشد. اگر به خوبی انجام شود، یک فروم وردپرس آنلاین چندین مزیت اصلی را به اعضا ارائه می دهد.

  1. تالارهای گفتمان آنلاین افراد را قادر می سازد تا جوامعی را تشکیل دهند.

انسان موجودی اجتماعی است. ما به دنبال روابط هستیم و عضو بودن در یک اجتماع مزایای ذهنی و عاطفی را به همراه دارد که به سختی قابل درک است. گرچه این همیشه درست بوده است، اما در هنگام یافتن و شکل گیری جوامع، مردم معمولاً محدود به منطقه جغرافیایی خودشان بودند.

اکنون اینترنت این امکان را برای افراد فراهم می کند که به جستجوی فراتر از محله ها و شهرهای خود و یافتن جوامع آنلاین برای مشارکت در آنها بپردازند.

یک جامعه موفق احساس تعلق، همراه با فرصت هایی برای یادگیری و سرگرمی فراهم می کند.

  1. فروم ها به افراد کمک می کند تا با افراد همفکر ارتباط برقرار کنند.

انجمن های آنلاین عموماً پیرامون نقاط مشترک اعضا متمرکز هستند. اگر برای افراد یک صفحه بحث ایجاد کنید، محصول شما همان نقطه مشترک آنها خواهد بود. اگر یک تالار گفتگوی آزاد پیرامون یک صنعت یا سرگرمی ایجاد کنید، افراد براساس علاقه مشترکشان در آن مناطق گرد هم می آیند.

ممکن است مردم به این دلیل که همه آن ها از محصولی که شما می فروشید استفاده می کنند، به آن ملحق می شوند، یا همه آن ها در یک نوع مشاغل کار می کنند، یا همه آنها دوست دارند ساعات خارج از کار خود را به دنبال علاقه مشابهی بگذرانند.

ساخت فروم های آنلاین افراد دارای منافع مشترک را گرد هم می آورد، گاهی اوقات امکان ارتباطی را که در زمینه های دیگر زندگی ندارند، فراهم می کند.

شخصی که کل روز کاری خود را با استفاده از یک محصول نرم افزاری خاص می گذراند، می تواند افراد دیگری را در نقش های مشابه پیدا کند و نکات و بهترین شیوه های مبادله را در یک انجمن مشتری پیدا کند.

اگرچه یک انجمن می تواند مملو از افرادی باشد که از بسیاری جهات دیگر متفاوت هستند، اما با شروع در یک مکان مشترک جذاب، آنها اغلب می توانند در کنار یکدیگر ارزش پیدا کنند.

  1. آن ها فضایی برای آموزش فراهم می کنند.

تالارهای گفتمان آنلاین معمولاً به فضایی مفید جهت یادگیری اعضا از یکدیگر تبدیل می شوند. اعضای انجمن های آنلاین متمرکز بر نوع خاصی از شغل یا صنعت می توانند منابع مربوط به کار خود را به اشتراک بگذارند. علاقه مندان می توانند توصیه های مربوط به سرگرمی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بسیاری از برندها تالارهای گفتمان پشتیبانی آنلاین ایجاد کرده اند که مشتری با سوالی در مورد استفاده از این محصول می تواند دیگر اعضا را نیز راهنمایی کند و آن ها را تشویق کند که در بحث شرکت کنند و نظرات خود را اعلام کنند.

اینترنت پر از اطلاعات است، اما گاهی اوقات یادگیری از افراد دیگر به شما کمک می کند تا دانش مورد نیاز خود را سریع تر پیدا کنید. و دانستن اطلاعات از شخصی با تجربه یا علایق مشابه باعث اعتماد بیشتر از آنچه ممکن است یک عضو از طریق جستجوی گوگل پیدا کند، می شود.

  1. آن ها به اعضا، جایی برای طرح سوال می دهند.

از مشاغل فلسفی در مورد زندگی گرفته تا سوالات عملی در مورد چگونگی به اتمام رساندن یک کار خاص، ساخت فروم آنلاین مکانی ارائه میکند که اعضا می توانند سوالاتی را که دارند برای گروهی از افراد که احتمالاً پاسخ آنها را می دانند، ارائه دهند.

یک مجتمع محصولات می تواند سوالات مربوط به بهترین روش های به کارگیری محصول برای استفاده خاص و نحوه عیب یابی مسائل مشترک پیش آمده را پاسخ دهد. پرسش ها و پاسخ ها بخش عمده ای از فعالیت ها و ارزشمند نگه داشتن انجمن ها برای اعضا است.

  1. مشتریان می توانند نقش خود را در جامعه به عهده بگیرند.

عضویت در یک جامعه احساس خوبی دارد. دانستن اینکه شما عضوی جدایی ناپذیر در یک انجمن هستید نیز احساس بهتری دارد. هرچه جامعه بیشتر فعال می شود، برخی از اعضا شروع به برجسته شدن می کنند. این افراد می توانند با بیشترین سرعت ظاهر شوند، کسانی که بهترین پاسخ ها را در فروم ها ارائه می دهند یا کسانی که سوالات قابل تأمل را ایجاد می کنند.

هرچه مالک انجمن و سایر اعضا سهم خود را بیشتر تشخیص دهند، این اعضا سرمایه بیشتری در ادامه ساخت فروم به عنوان یک فضای ارزشمند خواهند داشت.

می توانید این اعضای انجمن را به عنوان مجری یا سرپرست استخدام کنید یا برچسب هایی مانند مکالمه شروع کننده یا Product Expert را برای آنها آشکار کنید تا نقش آن ها در جامعه مشخص شود. وقتی اعضا بدانند مشارکت آنها به رسمیت شناخته شده و مورد تقدیر قرار گرفته است، در شکوفایی جامعه مالکیت بیشتری خواهند داشت.

مزایای انجمن های آنلاین برای برند ها

ساخت انجمن های آنلاین

اگر تالار گفتگویی که ایجاد کرده اید این مزایا را برای اعضا فراهم کند، بنابراین ارزش هایی را برای برند شما نیز فراهم می کند.

انجمن های آنلاین وفاداری را افزایش می دهند.

وقتی افراد احساس می کنند با جامعه ای که توسط برند شما میزبانی می شود ارتباط برقرار می کنند، این به معنای احساس ارتباط با شما نیز می باشد و باعث افزایش وفاداری مشتریان می شود. مزایایی که آنها از جامعه می گیرند، جوابی که مردم به سوالاتشان می دهند، احساس تعلق، تعاملات سرگرم کننده  و همه با برند شما مرتبط هستند.

و هنگامی که یکی از اعضای یک انجمن مشتری شروع به بررسی یک محصول جایگزین می کند، اگر آنها متوجه شوند که تبدیل شدن به یک رقیب به معنای پشت سر گذاشتن جامعه ای است که به آن اهمیت می دهند، تصمیم را بسیار چالش برانگیزتر می کند.

آن ها به مخاطبان شما دلیلی برای بازگشت می دهند.

واداشتن شخصی برای کشف و بازدید از وب سایت شما به اندازه کافی چالش برانگیز است. اما معیار واقعی موفقیت درازمدت یک برند این است که چگونه می توانید افراد را وادار به ادامه کار کنید.

ساخت فروم فعال و پر از بحث و گفتگوهای مداوم، شرکت کنندگان را بارها و بارها به سمت سایت شما سوق می دهد. بیشترین مشارکت کنندگان به طور منظم برمی گردند تا به روزرسانی مکالمه هایی را که در آن عضو هستند بررسی کنند. حتی ممکن است که بازدید از انجمن شما عادت روزانه آنها شود.

این یکی از اصلی ترین دلایلی است که یک برند می خواهد به عنوان میزبان یک انجمن آنلاین شناخته شود. این به اعضا دلیل می دهد که به طور مداوم در مورد نام تجاری شما فکر کنند و با آن تعامل داشته باشند. تا زمانی که آنها از جامعه ارزش کسب می کنند، آنها به فضایی که ایجاد کرده اید باز می گردند.

این مقاله را حتما بخوانید
روش های بهبود امنیت فایل wp-config

انجمن ها مشتریان را قادر می سازند تا از یکدیگر حمایت کنند.

تالارهای گفتمان مشتری می تواند حجم کار تیم های پشتیبانی مشتری شما را کاهش دهد. اگر بخش خاصی از مشتریان شما در صورت نیاز به کمک به انجمن مراجعه کنند، دیگر نیازی به تماس با تیم خدمات مشتریان شما ندارند.

تا زمانی که آنها به سایر اعضای جامعه در ارائه پاسخ کافی اعتماد کنند، آن ها همچنان پشتیبانی مورد نیاز را دریافت خواهند کرد. اما تیم خدمات مشتری شما از حجم کار کمتری بهره مند خواهد شد.

آنها خط مستقیمی به مخاطبان شما ارائه می دهند.

درک مخاطبان یکی از مهم ترین الزامات اداره یک کسب و کار موفق است. مهم نیست که چه چیزی را می فروشید یا در کدام صنعت فعالیت می کنید.

وقتی میزبان یک فروم آنلاین هستید، مستقیماً به افراد مخاطب هدف خود دسترسی پیدا می کنید. می توانید در فروم وردپرس از آنها سوال کنید و نظرسنجی برگزار کنید تا اطلاعات بیشتری درباره آنچه که فکر می کنند جمع آوری کنید. می توانید در مورد احساسات آنها در مورد برند و محصول خود، نظر آنها درباره رقبای مشابه و هرگونه بازخورد مربوطه بیشتر بدانید.

مباحثات مشتری منجر به بینش ارزشمند مخاطبان می شود.

بعد از ساخت فروم در سایت، بحث هایی که آنها در فروم های آنلاین دارند و مربوط به محصول شماست، به شما چیزهای زیادی درمورد اولویت ها، افکار و نگرانی های کلی آنها می آموزد.

اگر اعضای انجمن شما اغلب سوالات مشابهی را مطرح می کنند، پس می دانید که این افراد سوژه های خوبی برای ایجاد محتوا هستند. اگر آنها مرتباً مقالاتی را از یک منبع خاص به اشتراک می گذارند، پس شما می دانید که کجا را بررسی کنید تا ببینید چه موضوعاتی به طور منظم در ذهن آن ها وجود دارد. هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بیاموزید و اطلاعات داشته باشید، با اطمینان از اینکه وب سایت، محصولات و خدمات شما همه موارد مهم برای آنها را برطرف می کند، می توانید مشاغل بهتری انجام دهید.

5 روش برای ساخت یک فروم آنلاین

ایجاد فروم در سایت

صرفا ساخت فروم در وب سایت خود، این مزایا را به همراه نخواهد داشت. شما باید تلاش کنید تا انجمن خود را در جامعه ای ایجاد کنید که ارزش واقعی اعضای آن را به ارمغان بیاورد.

در حالی که جزئیات ساخت فروم آنلاین موفق به مخاطبان شما بستگی دارد، شما باید در مورد آنچه که آنها می خواهند از آن کسب کنند فکر کنید و با استفاده از چند روش برتر احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

  1. استراتژی داشته باشید.

قبل از ساخت فروم آنلاین، وقت بگذارید تا مشخص کنید که می خواهید چه چیزی باشد و امیدوارید با آن به نتیجه برسید. با شروع با یک چشم انداز خاص و اهداف منطبق، می توانید طرحی را تنظیم کنید که به شما در دستیابی به آنها کمک کند.

بنابراین در مرحله استراتژی فکر کنید از چه تاکتیک هایی برای جذب اعضا و بازگشت آنها استفاده خواهید کرد. مشخص کنید که چه کسی مسئول اجرای انجمن و تعدیل پیام ها خواهد بود.

وقتی انجمن شما کوچک است، ممکن است آن شغل ناچیز به نظر برسد، اما با رشد آن باید برای احتمال ترول و درگیری آماده باشید. این کاری است که باید انجام دهید.

  1. راهنمای روشنی برای فروم خود تهیه کنید.

ممکن است فکر کنید که همه مخاطبان شما مهربان، متفکر و با ملاحظه هستند. اما واقعیت این است که افرادی که از سایر اعضا سو استفاده می کنند و رفتارهای مضر از خود بروز می دهند، می توانند جوامع آنلاین را به سرعت از بین ببرند.

شما می توانید به بهترین ها امیدوار باشید ، اما آماده شدن برای بدترین موارد بسیار مهم است.

این بدان معنی است که از روز اول ساخت فروم با مجموعه ای از دستورالعمل ها شروع کنید. به این فکر کنید که نمی خواهید چه نوع موضوعات، مکالمه یا زبانی را در انجمن مشاهده کنید. برای ایده ها، ممکن است بخواهید دستورالعمل های انجمن هایی را که در حال حاضر عضو آن هستید یا سایر موارد مشابه انجمن ایجاد شده را مرور کنید.

برخی از قوانین خوبی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • تبلیغ شخصی یا ارسال هرزنامه ای به جز در فضاهایی که به همین منظور تعیین شده اند.
  • رفتاری تبعیض آمیز، مانند اظهارنظرهای نژادپرستانه و جنسیتی
  • بحث درباره فعالیت های غیرقانونی

برنامه ای در ذهن داشته باشید که وقتی افراد قوانین را نقض می کنند، چگونه از پس آن بر می آیید. آیا آنها به تعداد مشخصی اخطار و به دنبال آن ممنوعیت دریافت خواهند کرد؟ آیا پست های متخلف را حذف می کنید یا به آن ها اخطار می دهید. داشتن دستورالعمل ها تنها درصورتی مفید است که قادر به اجرای آن ها باشید.

  1. تم ها و ساختار اولیه را ارائه دهید.

تالارهای گفتمان آنلاین معمولاً هنگام پیوستن افراد از قبل ساختاری دارند. آن ها به چند دسته اصلی تقسیم می شوند، که باعث می شود افراد بتوانند سریع تر مکالمات مورد علاقه خود را پیدا کنند. و در روزهای ابتدایی ساخت فروم ، این دسته ها همچنین به اعضا نشان می دهد که انجمن در چه زمینه ای است و ممکن است به شما در الهام بخشیدن به اولین سوال ها و بحث هایی که ادامه دارد، کمک کند.

برای شروع کار، طوفان فکری دسته ها و زیر مجموعه هایی را بگنجانید. در مورد موضوعاتی که می دانید مخاطبان شما به آن توجه دارند فکر کنید و از آنجا شروع کنید. پس از راه اندازی تالار گفتمان، احتمالاً لیست اولیه دسته بندی های خود را گسترش می دهید. اما داشتن یک لیست خوب برای شروع به مخاطبان شما کمک می کند تا به فضا عادت کنند.

  1. مباحث بحث و گفتگو را پایه گذاری کنید.

وقتی در یک مهمانی هستید، همیشه قبل از اینکه شخص دیگری به آن بپیوندد به یک فرد شجاع نیاز دارید که شروع به رقصیدن کند. ساخت فروم نیز می تواند مشابه باشد. مردم اغلب مردد هستند که اولین کسی باشند که کمک خواهند کرد. بنابراین این فشار را از روی شانه اعضای اول خود بردارید، و مکالمات را خودتان شروع کنید.

در هر یک از دسته های اصلی خود، سوالاتی در مورد بحث داشته باشید که می توانید برای ادامه مکالمه اضافه کنید. این قطعاً یک روش هوشمندانه برای مواقعی است که انجمن شما تازه شروع به کار می کند، اما ممکن است یکی از مواردی باشد که باید به جلو ادامه دهید تا تعامل را ادامه دهید.

  1. میزبان رویدادها و بحث های زنده باشید.

راه دیگر برای حفظ مشارکت بالا، تنظیم وقایع منظم در جامعه است. ماهیت یک تالار گفتمان به این معنی است که مکالمه می تواند ساعت ها یا روزها طول بکشد، هر زمان که هر یک از اعضا، وقت برای ورود به سیستم داشته باشند. اما می توانید با تعیین زمان مکالمه برای افراد در زمان واقعی، ارزش اضافه کنید. این ها می توانند احساس شادابی و فعالیت بیشتری داشته باشند و به مردم انگیزه ای می دهند تا در زمان های مشخصی برای شرکت در آن اقدام کنند.

در ساخت فروم خود اطمینان حاصل کنید که این رویدادها برای اعضای مخاطب شما ارزشمند هستند. مباحثی را در نظر بگیرید که برایشان مهم است تا روی آن ها تمرکز کنند. کارشناسان مربوطه را برای شرکت در جلسه بیاورید و برای اعضا قرعه کشی کنید. میزبان گروه های کتاب یا شب های آنلاین فیلم باشید. هر چیزی که به اعضای شما چیز جالبی بدهد تا برای جمع شدن انگیزه داشته باشند.

آیا یک انجمن آنلاین برای وب سایت شما مناسب است؟

داشتن یک انجمن نیاز به کار دارد، اما ساخت فروم و ایجاد یک جامعه در اطراف نام تجاری شما می تواند مزایای سال های آینده را فراهم کند. اگر به نظر می رسد انتخاب مناسبی برای شماست، یک برنامه متفکر برای راه اندازی انجمن خود ایجاد کنید. و اطمینان حاصل کنید که به مرور زمان آن را گسترش داده و مدیریت می کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه