آیا به فکر وفادار کردن مشتریان در فروشگاه اینترنتی هستید؟

کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

شما صاحب یک فروشگاه یا کسب و کار اینترنتی هستید، درست؟ آیا می‌دانید هر تلاشی که می‌کنید باید منجر به جذب مشتری شود؟ حتما می‌دانید. اما بحث تنها به جذب مشتری ختم نمی‌شود زیرا به طرق مختلف می‌توان یک فروشگاه اینترنتی را پر مشتری کرد ولی آیا آن‌ها تا آخر با شما می‌مانند؟ در واقع مسئله همین است. وفادار کردن مشتریان چگونه است و برای آن باید چه راهکارهایی را در نظر بگیریم. البته که روش‌های متعددی دارد و اگر بتوانید به همه آن‌ها توجه کنید شما هم صاحب فروشگاهی با مشتریان وفادار زیادی خواهید شد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با این دسته از مشتریان آشنا کرده و روش‌های وفادار کردن آن‌ها را به شما بگوییم. بحث جذابی است، نه؟

وفادار کردن مشتریان

بهتر است اول با دسته مشتریان وفادار آشنا شویم. نظر شما چیست؟ حتما نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها می‌توانید با ما در میان بگذارید. اما فعلا کمی به نظرات متخصصین توجه کنید.
مشتری وفادار به شخصی می‌گویند که به فروشگاه اینترنتی شما پایبند شده و همیشه برای خرید اینترنتی خود به شما مراجعه می‌کند. شاید بهتر است بگوییم این وفاداری حاصل یک احساس خوب است که شما به عنوان صاحب کسب و کار باید در مشتری خود ایجاد کنید. هر زمان این حس خوب به وجود آمد، می‌توان توقع وفادار کردن مشتریان را داشت.

یعنی نکته مهم اینجاست که شما نمی‌توانید از مشتریان توقع وفاداری داشته باشید مگر آنکه کارهایی را برایشان انجام دهید. این اعمال در یک فروشگاه اینترنتی چه می‌تواند باشد؟

وفادار کردن مشتریان

انجام اقداماتی برای ایجاد حس خوب در مشتری

بصورت کلی، اگر همیشه به فکر کیفیت محصولات فیزیکی یا خدمات اینترنتی باشید، نوع برخورد خود را با آن‌ها بصورت متناسب حفظ کنید و در هر شرایط و زمانی به آن‌ها احترام قائل شوید، همچنین بتوانید مشکلاتی را که در زمینه‌های مختلف با محصول دارند، برطرف کنید می‌توانید حس خوبی را به او منتقل کنید. اینگونه می‌توانید انتظار وفادار کردن مشتریان را داشته باشید.

buy- وفادار کردن مشتریان

طرح یک مثال در دنیای واقعی

فرض کنید می‌خواهیم پوشاکی را که مورد علاقه‌مان است خریداری کنیم. این کالا در دو فروشگاه مختلف که کنار یکدیگر قرار دارند، موجود است؛ برای اینکه آن را بخرید وارد فروشگاه اول می‌شوید و برخود جالبی از سمت فروشنده متوجه شما نمی‌شود. احساس می‌کنید در آنجا به شما توجهی نشده و علاقه‌ای به فروش محصول ندارند. از آنجا خارج شده و به سمت فروشگاه بعدی می‌رودید. اما در این فروشگاه همه با روی باز از شما استقبال می‌کنند، با حوصله به شما توضیح می‌دهند. آیا کالای مورد نظر خود را از همین فروشگاه تهیه نمی‌کنید؟ مطمئن باشید دفعات بعدی نیز اگر خریدی داشته باشید حتما به این فروشگاه مراجعه می‌کنید زیرا حس خوبی را به شما منتقل کرده‌اند. این یعنی اصل وفادار کردن مشتریان!

حال ما برای وفادار کردن مشتریان در فروشگاه اینترنتی و دنیای مجازی باید چه کنیم؟ با ما همراه باشید تا اقداماتی را به شما بگوییم…

مشتریان خود را به دنبال یک دلیل ارزشمند بکشانید

همه چیز برای ما آدم‌ها از یک “چرا” شروع می‌شود. زمانی می‌توانید به وفادار کردن مشتریان فکر کنید، که اول از همه به آن‌ها یک دلیل بدهید تا به دنبال شما بیایند و شما را دنبال کنند. این دلیل با توجه به خدماتی که ارائه می‌کنید، متفاوت است. مثلا یک وبسایت آموزشی مشکلاتی را حل می‌کند که سایر سایت‌ها این امکان را ندارند. یا یک فروشگاه اینترنتی محصولات خود را با گارانتی ارائه می‌دهد که سایر فروشگاه‌ها فاقد آن هستند.
یادتان باشد اعتماد کردن مشتری به شما، مقدمه‌ای برای شروع وفاداری است.

این مقاله را حتما بخوانید
عجیب‌ترین ایده های کسب و کار اینترنتی که شگفت‌زده‌تان می کنند

اجازه دهید مشتریان با شما ارتباط برقرار کنند

آیا می‌دانید هر چقدر از مشتریان مخفی بمانید، آن‌ها را از خود دور کرده‌اید؟ اگر به موفقیت فکر می‌کنید دنبال چنین داستانی نباشید. راهکارهایی را برای برقراری ارتباط بیشتر و پاسخگویی به آن‌ها بیابید. اینگونه هم اعتماد آن‌ها را بیشتر می‌کنید و هم امکان وفادار کردن مشتریان را فراهم می‌کنید.

پیشنهاد ژاکت برای ارتباط بهتر با مشتری

برای اینکه بتوانید ارتباط آنلاین با مشتری خود داشته باشید می‌توانید امکان چت آنلاین با کمک افزونه WP Flat Visual Chat را فراهم کنید. با کمک این افزونه می‌توانید میزان رضایت در مشتری را زیاد کرده و باعث وفادار کردن مشتریان شوید. برخی از ویژگی‌های این افزونه عبارت است از:

wp flat visual chat- وفادار کردن مشتریان

  • گفتگوی زنده به صورت ای‌جکس روی سایت وردپرسی شما
  • پشتیبانی از قابلیت فعالسازی چت فقط برای کاربران وارد شده به سایت
  • کاملا رسپانسیو و قابل استفاده در تلفن همراه و تبلت
  • تنها افزونه مجهز به قابلیت نمایش بخش های مختلف سایت به کاربران در حین گفتگو
  • اختصاص دسترسی اپراتور چت به نقش های کاربری مختلف همچون مدیر فروشگاه، نویسنده و …
  • انتقال گفتگوها میان اپراتورهای مختلف
  • امکان دریافت پیام روی ایمیل در مواقعی که هیچ اپراتوری آنلاین نیست
  • ثبت گزارشات گفتگوهای صورت گرفته با قابلیت نمایش تاریخچه مکاتبات
  • و…

همچنین می‌توانید برای ارتباط با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، نیازهای آن‌ها را بشناسید و براساس همان موارد محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. همچنین اگر برایتان دیدگاهی ارسال می‌کنند و سوال مطرح می‌کنند، با صبر و حوصله به آن‌ها پاسخ بگویید.

مشتریان خود را بشناسید

مسلما خواسته مشتریان با یکدیگر متفاوت است. شما باید مشتریان خود را بشناسید و مطابق با برخورد و خواسته‌های آن‌ها، برخورد کنید تا بتوانید آن‌ها را از خود راضی نگه دارید. خدمات مورد نظر مشتری تنها گزینه‌ایست که به میزان زیادی بر روی وفاداری مشتریان تاثیر بسزایی دارد.

برای مشتریان خود تخفیف در نظر بگیرید

sales- وفادار کردن مشتریان

ارائه تخفیفات مناسبتی یه به منظور ارائه تخفیف به مشتریانی که خرید بیشتری از شما می‌کنند، گزینه‌ای موثر است. هرگز اثر تخفیف و ارائه هدیه به مشتری را فراموش نکنید. قبلا در مورد ارائه انواع تخفیف در فروشگاه اینترنتی یک مقاله مجزا در ژاکت برایتان نوشتیم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه کنید. همچنین کد تخفیف راست چین هم برای کاربران خود در نظر بگیرید.

کلام آخر

مواردی که امروز درباره وفادار کردن مشتریان به فروشگاه اینترنتی گفتیم تمام آن چیزی نیست که باید به آن بپردازید بلکه موارد کلیدی و مهمی است که اصلا نباید از دید افراد پنهان بماند. اگر بخواهیم درباره راهکارهای کامل وفاداری مشتری به شما بگوییم ممکن است طی چندین مقاله طولانی بتوان تا حدی آن را پوشش داد. ولی در این مقاله سعی کردیم پر رنگ‌ترین گزینه‌ها را بررسی کنیم تا شما بتوانید استارت اولیه را در جهت وفاداری مشتری خود بزنید. مطمئنا خودتان در حین فعالیت به تجربیات زیادی دست می‌یابید که با ارزش هستند.
منتظر شنیدن نظرات شما هم هستیم.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه