اینگیجمنت چیست ؟ چطور نرخ تعامل را افزایش دهیم؟

دیجیتال مارکتینگ

7 دقیقه زمان مطالعه

اینگیجمنت کلمه ای است که بازاریابان حوزه دیجیتال، زیاد از آن استفاده می کنند. برند ها برای اینگیجمنت بیشتر در کمپین های بازاریابی یا شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند. بدون وجود اینگیجمنت ها، شبکه های اجتماعی تنها یک رسانه هستند. کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال تجربه ای یک طرفه نیستند، آن ها به دنبال تعامل هستند، با مردم یا برند ها. با فعالیت های هدفمند در شبکه های اجتماعی، برند ها می توانند افراد را ترغیب به خرید از محصولات شان کنند. اینگیجمنت در رسانه های اجتماعی تأثیر عمده ای بر کسب و کارهای کوچک دارد و بر همه چیز از جمله آگاهی از برند و وفاداری مشتری تاثیر می گذارد.

درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر وبسایت در این مقاله مطالعه کنید.

اینگیجمنت یا نرخ تعامل چیست؟

تعریف ساده ای از اینگیجمنت را می توان به این گونه بیان کرد که اینگیجمنت به معنی توانایی یک برند برای به مشارکت گیری مخاطبان و ایجاد تعهد بلند مدت به آنان است. شاخص های بسیاری وجود دارد که ما می توانیم برای اندازه گیری اینگیجمنت از آن ها استفاده کنیم: بازدید پست، تعداد مشترکین خبرنامه، نظرات و لایک ها. در هر صورت مفهوم اینگیجمنت برای هر کانال بازاریابی منحصر به فرد بوده و بر روی سیستم های بازاریابی مختلف که در آن کار می کنیم (وب سایت، وبلاگ، بازاریابی تلفن همراه، ایمیل …) متفاوت است.

در حالی که “لایک ها ” و “کامنت ها” ممکن است یک شاخص خوب برای اینگیجمنت اینستاگرام باشند، اما نباید خودمان را به آن ها محدود کنیم. ما از این ارقام باید برای بهبود درک مشتری و پیشرفت استفاده می کنیم. پس اشتباهاتی مانند خرید دنبال کننده و لایک که هیچ کاری برای دستیابی به اهداف شرکت شما انجام نمی دهد را انجام ندهید.

بررسی نرخ تعامل

چرا اینگیجمنت بخش مهمی از استراتژی هاست؟

اینگیجمنت یکی از مهمترین معیارهای تعیین کننده موفقیت استراتژی شما است .اینگیجمنت نه تنها مقدار فروش را بهبود می بخشد، بلکه هزینه های جذب مشتری های جدید را کاهش می دهد.

مشتریان شما به طور میانگین بین ۲ تا ۴ ساعت هر روز از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام وسیله ای برای کمک به شما در ایجاد ارتباط با مشتریان است. تعامل مشتریان با پست های شما، نشان می دهد که آنها به آنچه شما به اشتراک می گذارید، علاقه مند هستند. داشتن مشارکت بهتر در رسانه های اجتماعی به معنی ارتباط بهتر مشتریان با برند شما، فرصت های بیشتر برای ایجاد مشتریان وفادار و افزایش فروش است.

ارزیابی نرخ تعامل رسانه های اجتماعی مهم است، زیرا به شما دیدی کلی می دهد که محتوای شما چقدر با علایق مشتریانتان مطابقت دارد. می توانید از این اطلاعات برای بهینه سازی پست ها در آینده یا بهبود محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

توصیه  هایی برای بهبود اینگیجمنت

خود را محدود به شبکه های اجتماعی نکنید.

مفهوم اینگیجمنت بسیار فراتر از فیس بوک و توییتر است. تمام کانال های بازاریابی خود را به عنوان ابزاری برای ایجاد تعامل و ارتباط با مشتریان بلند مدت در نظر بگیرید و نتیجه فوق العاده آن را ببینید.

به کاربران واقعی گوش دهید.

اینگیجمنت یک ارتباط است و ارتباط همیشه دو طرف دارد. اگر می خواهید تعامل را بهبود بخشید، باید به صحبت های کاربران خود گوش دهید و از شنیدن صحبت های آن ها خسته نشوید، اشتباهات خود را بپذیرید و استراتژی خود را با خواسته های مشتریان تطبیق دهید.

از کاربرانتان سوال بپرسید.

بهترین راه برای به دست آوردن اطلاعاتی که باید از مخاطبان خود بدانید، این است که از آن ها نظراتشان را بپرسید. از ارتباط با کاربران نترسید و به آنها نشان دهید که برای نظر آن ها اهمیت قائل هستید.

همیشه پاسخگو باشید.

گاهی اوقات از حضور در رسانه ها اجتماعی به دلیل کمبود وقت یا منابع غفلت می کنیم، که این کم توجهی یک اشتباه بزرگ است. اگر می خواهید اعتماد کاربران خود را جلب کنید، به سوالات آنها پاسخ دهید و همیشه بهترین راه حل ممکن را ارائه دهید.

محتوای تولید شده توسط کاربران را مورد تشویق قرار دهید.

کاربران خود را تشویق کنید تا محتوای خود را در ارتباط با برند شما تولید کرده و در حساب های کاربری خود پست کنند. این کار به کاربران احساس ارزشمند شمرده شدن از طرف برند شما را می دهد. همچنین می توانید استراتژی محتوای خود را با محتوایی با کیفیت پیش ببرید. زیرا همیشه محتوای تولید شده توسط کاربران برای کاربران قابل اعتماد تر است.

توجه آنها را جلب کنید.

امروزه افراد سبک زندگی پرجنب و جوشی دارند و دائما در حال تاثیر گرفتن از سبک زندگی دیگران هستند. اگر می خواهید روابط پایداری با کاربران برقرار کنید ، اولین قدم جلب توجه مشتریان است.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی روش‌های توزیع و تبلیغ محتوا

نتایج را بررسی کنید.

یک اشتباه رایج در بازاریابی، شروع به انجام اقدامات بازاریابی بدون بررسی است. برای موفقیت واقعی در تعامل، باید اهداف خود و نحوه تبدیل آنها به معیارهای کلیدی یا KPI ها را درک کنید. بررسی های منظمی انجام داده و از آنها برای سنجش میزان پیشرفت خود و در صورت لزوم، ایجاد تغییرات استفاده کنید.

اهداف خود را در رسانه های اجتماعی مشخص کنید

هر بیزینس کوچک دلیلی برای حضور در رسانه های اجتماعی دارد. بدون داشتن اهداف از پیش تعیین شده، تشخیص چگونگی عملکرد استراتژی های شما دشوار است.

با مدیران اصلی درباره اهداف اصلی شرکت مشورت کنید. پس از دستیابی به اهداف، محاسبه و اندازه گیری ROI آسان تر می شود.

مرتباً پست بگذارید

طبق مطالعات مختلف در حوزه رسانه های اجتماعی، بیزینس ها باید حداقل یک بار در روز در رسانه های اجتماعی پست آپلودکنند. یک تقویم محتوا تنظیم کنید تا به شما کمک کند که مطالب خود را از قبل برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید پست های خود را در فیس بوک یا در یک پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی از پیش برنامه ریزی کنید. افزونه های شبکه های اجتماعی در وردپرس می توانند شما را در این راه کمک کنند.

علاوه بر این ، یکی از بهترین راه ها برای توسعه کسب و کار خود با استفاده از رسانه های اجتماعی، ایجاد تعامل و ارتباط با مشتریان در آن هاست. مشتریان در شبکه های اجتماعی تمایل دارند پست ها و محتواهای شما را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و با دوستان خود ارتباط برقرار کنند، و نه اینکه فقط محصولی به آن ها فروخته شود. پست های جذاب به اشتراک بگذارید، آن ها تعامل بیشتری انجام خواهند داد.

مناسبت ها را فراموش نکنید.

مناسبت هایی مانند عید نوروز یا شب یلدا، زمان مناسبی برای تعامل با دنبال کنندگان خود در رسانه های اجتماعی است. این مناسبت ها را در تقویم محتوایی خود برنامه ریزی کرده و یک کمپین اختصاصی رسانه های اجتماعی را برای افزایش تعامل با مشتریان در نظر بگیرید.

اینگیجمنت در اینستاگرام

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به داشتن نرخ اینگیجمت بالاتر در مقایسه با سایر رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر معروف است.  بر اساس Sprout Social ( ابزار انتشار و نظارت بر رسانه های اجتماعی) برندهای برتر در صفحات اینستاگرام به طور متوسط نرخ اینگیجمت %4.21 به ازای هر دنبال کننده دارند. محتوای بصری جذاب اینستاگرام همراه با یک تیتر متفکرانه و هشتگ محور، یک استراتژی و روشی ایده آل برای افزایش تعامل با دنبال کنندگان است.

شاخص های متداول اینگیجمت

چه چیزی به عنوان اینگیجمت محسوب می شود؟ در اینجا لیستی از چند شاخص اینگیجمت را قرار داده ایم. شما می توانید تمام یا برخی از این شاخص های تعامل را در بررسی های خود قرار دهید.

  • لایک ها
  • نظرات
  • به اشتراک گذاری پست
  • ذخیره کردن پست
  • پیام
  • منشن ها
  • بازدید ازپروفایل
  • ریتوییت
  • نقل قول توییت ها
  • کلیک بر روی لینک
  • تماس ها
  • ایمیل ها

محاسبه نرخ تعامل بر اساس ریچ (ERR)

این فرمول رایج ترین روش برای محاسبه نرخ تعامل است.

ERR درصد افرادی را که بعد از دیدن پست شما عملی (مانند لایک یا اشتراک گذاری) انجام داده اند، اندازه گیری می کند.

از فرمول اول برای یک پست و فرمول دوم برای محاسبه میانگین نرخ اینگیجمنت در چند پست استفاده کنید.

ERR = کل اینگیجمنت در هر پست / ریچ هر پست * 100

برای تعیین میانگین ، همه ERR های پست هایی را که می خواهید به طور متوسط ​​جمع کنید، جمع کنید و بر تعداد پست ها تقسیم کنید:

میانگین ERR = مجموع ERR / مجموع پست ها

به عبارت دیگر: پست 1 (3.4٪) + پست 2 (3.5٪) / 2 = 3.45٪

مزایا: ریچ می تواند اندازه گیری دقیق تری از تعداد دنبال کنندگان را ارائه دهد، زیرا همه دنبال کنندگان شما تمام پست های شما را مشاهده نخواهند کرد. و ممکن است افرادی غیر از دنبال کنندگان از طریق اشتراک گذاری، هشتگ و سایر روش ها پست شما را ببینند.

معایب: ریچ به دلایل مختلف می تواند متغیر باشد و آن را شاخصی متغیر می سازد. ریچ بسیار کم می تواند منجر به نرخ اینگیجمنت بالا شود و بالعکس ، بنابراین حتماً این را در نظر داشته باشید.

 نتیجه گیری

به یاد داشته باشید ، افزایش نرخ اینگیجمنت شما به زمان و صبر نیاز دارد و در یک شب اتفاق نمی افتد. اما هرچه بیشتر استراتژی های مختلف را امتحان کنید، تجربیات بیشتری به دست آورده و برندهای بیشتری مایل به همکاری با شما خواهند بود.  بررسی عملکرد خود را فراموش نکنید. از سخت تلاش کردن خسته نشوید. حتما نتیجه آن را خواهید دید. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید، متشکریم. شما می توانید در قسمت نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

311,500 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

133,500 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه