چگونه ایمیل مارکتینگ را به صورت اصولی انجام دهیم؟

وب

6 دقیقه زمان مطالعه

ایمیل مارکتینگ چیست و با چه هدفی انجام می‌شود؟ چگونه ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی انجام دهیم؟ مزایای بازاریابی ایمیلی چیست؟ حتما می‌دانید یکی از راه‌های مهمی که برای شما مطرح می‌شود و می‌توانید به کمک آن به جذب کاربر کمک کنید انجام ایمیل مارکتینگ برای سایت است. اما انجام ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی نیز اصول و قواعدی دارد تا به نتیجه دلخواه برسد. در اینجا می‌خواهیم این اصول را با هم بررسی کنیم.

ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی

نمی‌توان به موفقیت و توسعه یک کسب و کار امیدوار بود و نقش ایمیل مارکتینگ برای سایت را جدی نگرفت. استفاده از بازاریابی ایمیلی برای تمام کسب و کارهایی که در فضای مجازی و اینترنت فعالیت دارند، بسیاری ضروری است. کسب و کارهای امروزی نیاز دارند تا به صورت هدفمند برای محصولات و خدمات خودشان تبلیغ کنند تا بتوانند درصد فروش و تعداد مشتری‌های بالقوه خودشان را افزایش دهند. اما بصورت کاملا اصولی.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

قبلا هم مقاله‌ای درباره ایمیل مارکتینگ برایتان منتشر کردیم. ایمیل مارکتینگ در اصل تبلیغات برای محصولات از طریق ایمیل است. صاحبان کسب و کارها در ایمیل مارکتینگ اجازه دارند که محصولات و خدمات خودشان را از طریق ایمیل برای کاربرانی که اجازه ارسال ایمیل را داده‌اند معرفی کنند. به عبارت ساده‌تر صاحبان کسب و کار به مشتریان خودشان ایمیل می‌زنند تا محصولات یا خدمات آن‌ها را خریداری کرده یا بشناسند.

با وجود ترفندها و راهکارهای بی‌شماری که برای فروش محصولات در فضای اینترنت وجود دارد، می‌توان گفت هنوز هم ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی به عنوان مهم‌ترین و اثربخش‌ترین شیوه بازاریابی شناخته می‌شود. ایمیل مارکتینگ برای اولین بار در سال 1987 راه‌­اندازی شد و پس از گذشت حدود سه دهه همچنان یکه‌تاز بازاریابی و تبلیغات در فضای دیجیتال و مجازی به حساب می‌آید.

در سال 2003 قانون Can Spam شد و باعث شد که ایمیل مارکتینگ با کیفیت بسیار بیشتری نسبت به قبل استفاده شود و تقریباً ایمیل‌های اسپم حذف شدند. براساس آمارهای سال 2018 بیشتر از 54 درصد از بازاریابان عنوان کرده‌اند که بازاریابی ایمیلی اولویت اول آن‌ها در پیشرفت کسب و کار بوده است.

هدف از ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ برای سایت

تقریباً تمام کسب و کارها و تمامی سایت‌های معتبر دنیا از ایمیل مارکتینگ برای سایت بهره می‌برند و هدف هر کدام از آن‌ها با توجه به نحوه فعالیتشان متفاوت است. به صورت کلی بازاریابی ایمیلی می‌تواند به سه دسته ایمیل اطلاعاتی، ایمیل اطلاعاتی – تبلیغاتی و ایمیل تبلیغاتی تقسیم شوند که هدف آن‌ها می‌تواند تبلیغات، فروش محصول و خدمات، تبدیل بازدیدکننده به مشتری، تثبیت مشتری‌ها، اعتماد، اعتبار و برند سازی و برقراری ارتباط مؤثر با کاربران باشد. با توجه به نوع فعالیت سایت و تعداد کاربران هر سایت می‌توان گفت که ایمیل‌های اطلاعاتی – تبلیغاتی بهترین نوع ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی حساب می‌آیند چرا که با دادن اطلاعات هم می‌توان در مشتری احساس نیاز به وجود آورد، هم دانش آن‌ها را بالا برد و هم محصول خود را به فروش رساند.

روش صحیح انجام ایمیل مارکتینگ

اولین و مهم‌ترین چیزی که در ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی باید به آن توجه کرد، رعایت کردن اخلاق حرفه‌ای است. به این معنی که صاحبان کسب و کارها تحت هیچ شرایطی نباید به خود اجازه بدهند که بدون کسب اجازه از کاربران برای آن‌ها ایمیلی ارسال کنند چرا که می‌تواند نتیجه‌ای عکس بدهد. برای آنکه بتوانید از ایمیل کاربران خود استفاده کنید، باید با روش‌هایی مانند عضوگیری در سایت، دادن هدایا، ایجاد فرم‌های خبرنامه و تماس، آن‌ها را ترغیب کنید تا با رضایت کامل ایمیل خود را اختیار شما قرار دهند.

همچنین باید کاربران را از امنیت ایمیل‌ها مطمئن کنید و به آن‌ها اطمینان بدهید که ایمیل آن‌ها در دسترس هیچ کسی نخواهد بود و هر وقت که تمایلی به دریافت ایمیل نداشتند می‌توانند عضویت خود را لغو کنند. در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال ایمیل در سراسر دنیا وجود دارند که تقریباً 30 درصد تمام کاربران ایمیل هستند و براساس آمارها، بیشتر از 95 درصد کاربران آنلاین از این ابزار استفاده می‌کنند. این نشان از پتانسیل بالای ایمیل برای بازاریابی دارد. از جمله مهم‌ترین نکات در انجام ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سعی کنید ایمیل‌هایی که به کاربران خودتان ارسال می‌کنید، کاملاً مرتبط با حوزه فعالیت سایت باشد. به عنوان مثال کاربری که به عضویت سایت شما که در حوزه روانشناسی فعالیت دارد، درآمده نمی‌تواند بپذیرید که ایمیل‌هایی با مضمون تاریخ یا زمین‌شناسی برای او ارسال کنید. این کار قطعاً اعتماد او را سلب خواهد کرد و تمایلی برای عضویت در سایت شما نخواهد داشت.

این مقاله را حتما بخوانید
فریلنسر کیست و چگونه فریلنسر شویم؟

2- به کاربران و مشتریان خود حق انتخاب بدهید. به این معنی که در ایمیل‌ها گزینه لغو اشتراک قرار بدهید تا کاربر متوجه شود که برای انتخاب و علاقه او احترام قائل هستید. به این صورت اگر تمایلی به دریافت ایمیل‌ها نداشت، می‌تواند عضویت خود را لغو کند.

register newsletter

3- برای آنکه ایمیل‌های شما به عنوان اسپم شناخته نشود سعی کنی از نرم‌افزارهای ایمیل مارکتینگ تحت وب استفاده کنید تا پیام‌های شما مستقیماً وارد جعبه دریافت (Inbox) کاربران شود.

4- حتی بی‌نیازترین افراد هم از به دست آوردن اطلاعات رایگان خوشحال و خرسند می‌شوند. سعی کنید اطلاعات رایگان و مفیدی را برای کاربران خودتان ایمیل کنید و یا در کنار تبلیغات خود، هدایایی نیز به آنها بدهید.

5- همان‌طور که گفته شد رعایت اخلاق حرفه‌ای اصل اول در ایمیل مارکتینگ بصورت اصولی است بنابراین اگر به کاربران و مشتریان خودتان گفته‌اید که در طول هفته 2 یا 3 ایمیل برای آن‌ها ارسال می‌کنید، نباید بیشتر از آن اقدام به ارسال پیام کنید چون از اعتماد آن‌ها نسبت به شما کاسته خواهد شد. بیش از 75 درصد مشتریان کسب و کارهای مختلف به دلیل بدقولی صاحبان آنها و دریافت تعداد بالای ایمیل‌ها عضویت خودشان را لغو می‌کنند.

6- براساس آمارها، بیشتر از 60 درصد مردم ترجیح می‌دهند که ایمیل‌های متنی غنی را دریافت کنند، بنابراین باید با این سیاست و با استفاده از ایمیل‌­های متنی سعی در معرفی محصول و خدمات خود باشید.

7- 56 درصد از برندهای معتبر برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل‌ها توسط کاربران و مشتری‌ها از ایموجی‌ها و شکلک‌ها استفاده می‌کنند.

ایمیل‌هایی که شامل نام کوچک گیرنده در خط موضوعی خود هستند، نرخ کلیک بالاتری دارند و بیشتر از بقیه ایمیل‌ها خوانده می‌شوند.

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

  • صاحبان کسب و کارها در این روش از بازاریابی می‌توانند در کمترین زمان ممکن، پیام خود را به هزاران نفر از نقاط مختلف ارسال کنند.
  • ایمیل مارکتینگ برای سایت یک از ارزان‌ترین شیوه‌های بازاریابی در جهان است که با وجود راهکارها و شیوه‌های نوین بازاریابی، همچنان محبوبیت بالایی دارد.
  • ایمیل مارکتینگ عملیات بسیار انعطاف‌پذیر است و در آن می‌توان از انواع محتواهای متنی، تصاویر، ویدیو و فایل‌های دیگر استفاده کرد.
  • بازاریابی ایمیل، مؤثرترین ابزار در بازگشت سرمایه است و می‌توان نتایج آن را به راحتی اندازه‌گیری کرد. به راحتی می‌توان فهمید ایمیل‌ها توسط چند نفر باز شده‌اند و حتی چند نفر با کمک آن خرید کرده‌اند.
  • بازاریابی ایمیلی از مؤثرترین ابزارها برای تبدیل بازدیدکننده‌های سایت‌ها به مشتری‌های بالقوه است.
  • از این ابزار بازاریابی می توان برای اهدافی مانند برند سازی، فروش محصول، تکرار خرید، ارتباط و نظر سنجی استفاده کرد.

پیشنهادات ژاکت

برای اینکه بتوانید از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، ژاکت نیز پیشنهادات خوبی برایتان دارد که نظرتان را به آن جلب می‌کنم.

 افزونه پیگیری ایمیلی Follow Up Emails

follow up- افزونه پیگیری ایمیلی

افزونه follow up کمپین‌هایی را ایجاد می‌کند که شما با کمک آن می‌توانید کاربران خود را در زمان‌های مشخصی از ایمیل‌های ارسالی شگفت‌زده کنید و آن‌ها را ترغیب به خرید از فروشگاه سازید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی در ایجاد ایمیل‌ها
  • گروه‌بندی ایمیل‌ها
  • ارسال توییت خودکار هوشمند
  • ارائه گزارش کامل در ابزار قدرتمند ایمیل مارکتینگ follow up

برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری از این افزونه کسب کنید، شما را به سمت صفحه افزونه follow up emails هدایت می‌کنم.

هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت

mailerlite- اتصال وردپرس به میلرلایت

همان‌طور که می‌دانید میلرلایت یکی از سرویس‌های ارسال ایمیل خبرنامه قدرتمند است. حال می‌خواهیم آن را به وردپرس متصل کنیم؛ برای این منظور باید چه کاری انجام دهیم؟
افزونه هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت، این کار را برای ما انجام می‌دهد. این افزونه دارای ویژگی‌های زیر است:

  • هماهنگ با ووکامرس
  • هماهنگ با گراویتی فرم
  • دارای ابزارک اختصاصی پیشرفته

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره افزونه هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت، از شما دعوت می‌کنم سری به صفحه محصول بزنید. در آخر شما می توانید برای ایجاد یک ایمیل رایگان در عین حال حرفه ای جهت داشتن یک بازاریابی ایمیل اصولی از مقاله ساخت ایمیل رایگان ژاکت کمک بگیرید .

 

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%
9

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام بسیار جالب و مفید بود فقط یکم تخصصی تر توضیح بدید این مقاله خیلی عمومی بود

مهدی عزیز سلام
از پیشنهادت ممنونم و حتما مقاله ای تکمیلی در این رابطه کار میکنیم به زودی

ارسال دیدگاه