کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟

توسعه کسب‌و‌کار

14 دقیقه زمان مطالعه

ایمیل مارکتینگ  یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که از اهمیت ویژه ‌ای در بازاریابی محتوا برخوردار است. گزارش ‌ها نشان می ‌دهد، ایمیل بیشترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را در میان تمام کانال ‌های بازاریابی موجود دارد.

در این مقاله درباره صفر تا صد طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ و نکات اجرای یک کمپین موفق صحبت خواهیم کرد.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که مبتنی بر ارسال ایمیل و ایجاد روابط با مشتریان و مخاطبان شکل گرفته است. یک استراتژی موثر ایمیل مارکتینگ، کاربران را به مشتری تبدیل می‌ کند و خریداران را پس از اولین مرتبه خرید به مشتریان همیشگی و وفادار تبدیل می ‌کند.

بازاریابی از طریق ایمیل هنگامی است که شما یک پیام ایمیل تجاری به مشترکان ایمیل خود ارسال می‌ کنید.

بازاریابی از طریق ایمیل برای اطلاع رسانی، فروش و ایجاد جامعه ‌ای از افراد برای آگاهی از برند شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایمیل مارکتینگ امروزه از ارسال پیام ‌های کلی به همه افراد فاصله گرفته و در عوض بر تقسیم بندی افراد و شخصی سازی ایمیل‌ های ارسالی به آنان تمرکز دارد.

امروزه ممکن است هنوز هم ایمیل ‌های اسپم دریافت کنیم، اما هیچ کس نمی ‌تواند تاثیر پیام صحیح و مناسب روی فروش و درآمدزایی را نادیده بگیرد.

اصطلاح کمپین به معنی  ایجاد یک حرکت هدفمند برای پوشش یک نیاز است و به موارد مختلفی گفته می‌ شود. کمپین ایمیل مارکتینگ، برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی یا بالقوه و ترغیب مشتری به برقراری تعامل با شرکت استفاده می‌ شود. کمپین ‌های ایمیلی بخش مهمی از بازاریابی درونگرا محسوب می ‌شوند.

به احتمال زیاد بسیاری از ایمیل‌ هایی که دریافت می‌ کنید را یک راست به زباله ‌دان ایمیل خود می‌ فرستید. با وجود این ‌که ایمیل ‌ها ابزار مناسبی برای جذب مشتری محسوب می‌ شوند، اما بسیاری از بازاریابان هنوز از این ابزار به درستی استفاده نمی ‌کنند.

بنابراین بهتر است همین حالا راه و روش ارسال ایمیل‌ های صحیح را یاد بگیرید تا زمان و توجه مشتری را هدر ندهید و ایمیل ‌های ‌تان تاثیرگذاری خود را حفظ کنند.

کمپین ایمیل مارکتینگ به یک سری ایمیل ‌های کاملاً به هم متصل که محتوای مفید و هدفداری دارند، گفته می ‌شود. ایمیل مارکتینگ تنها راه دسترسی آسان به مخاطب ‌تان است. پس ایمیل مارکتینگ ارزش این را دارد که کمی وقت گذاشته و فکر کنید که به چه چیزی می‌خواهید برسید.

با افزونه ایمیل مارکتینگ ژاکت می توانید  راحتتر ایمیل مارکتینگ انجام دهید.

مزایای ایمیل مارکتینگ

  • ایجاد محتوای شخصی‌ سازی شده
  • دریافت بازخورد از دریافت‌کننده ‌های ایمیل
  • افزایش فروش
  • تعامل مؤثر با مخاطب
  • افزایش لید
  • زمان ‌بندی ارسال ایمیل
  • هدف ‌گیری مستقیم

چرا ایمیل مارکتینگ اهمیت دارد؟

ایمیل نامه و اطلاع رسانی

در ادامه این مقاله به دلایل استفاده از ایمیل مارکتینگ اشاره خواهیم کرد. این دلایل عبارتند از:

دسترسی همگانی

ایمیل برای همه گروه ‌های سنی قابل دسترسی است و دارای طیف گسترده ‌ای از مخاطبان است.

درست است که ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم، اما استفاده از اینترنت برای همه آسان نیست. با این حال، اکثر مردم می‌ دانند که چگونه ایمیل خود را چک کنند. این امر آن را به موثرترین شکل بازاریابی تبدیل می‌کند.

هزینه نسبتا کمی دارد

بازاریابی از طریق ایمیل بسیار مقرون به صرفه است. بیشتر ابزارهای بازاریابی از طریق ایمیل، بسته‌ هایی با قیمت گذاری متناسب با همه بودجه ‌ها را ارائه می دهند. بسیاری از ابزارهای ایمیل مارکتینگ، خدمات خود را رایگان ارائه می ‌دهند.

شما مالک لیست ایمیل خود هستید.

به این فکر کنید که شبکه ‌های اجتماعی شما ممکن است صبح ناپدید شوند و همه دنبال‌کنندگان خود را از دست بدهید. اما در ایمیل یک نقطه قوت نهفته است، لیست ایمیل شما متعلق به شماست.

بنابراین حتی اگر همه شبکه های اجتماعی نیز حذف شوند، شما همچنان می ‌توانید با افرادی که بیشتر به برند شما علاقه ‌مند هستند، ارتباط مستقیم برقرار کنید.

چه کسب و کارهایی از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند؟

بسیاری از کسب و کارها به ویژه آنهایی که اطلاعات و تعامل خوبی با مخاطبان دارند و می‌دانند ایمیل آنها باز شده و CTR خوبی می ‌گیرند، از ایمیل مارکتینگ استفاده می ‌کنند. ضمن اینکه بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهایی که برای تبلیغات و برقراری رابطه با مخاطبان هزینه زیادی ندارند، خیلی خوب جواب می ‌دهد، به ‌شرطی که بتوانند به مخاطب هدف خود برسند.

همچنین ایمیل مارکتینگ برای کسب‌ وکارهایی که برای حفظ و نگهداری مشتری برنامه مناسبی دارند، نیز بسیار کاربردی است.

برای آشنایی با بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارها، این مطلب را مطالعه کنید.

کمپین ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

کمپین ایمیل مارکتینگ مانند دیگر کمپین ‌های تبلیغاتی است و ویژگی‌ های خودش را دارد. در کمپین ‌های بازاریابی ایمیلی باید اهداف، پرسونای مخاطبان، محتوا، زمان ارسال، بودجه و شاخص ‌های کلیدی عملکرد را تعریف کنید.

در مرحله اول باید مشخص کنید هدف شما از کمپین ایمیل مارکتینگ چیست.

مرحله بعدی بخش ‌بندی لیست ایمیل است که براساس پرسونای مخاطب ما انجام می ‌شود. به معنای ساده یعنی اینکه مخاطبان هدف‌تان را طوری بخش ‌بندی کنید که بتوانید پیام مناسب هر گروه را به دست خودش برسانید.

در ادامه، انواع کمپین های ایمیل مارکتینگ را بررسی خواهیم کرد.

انواع کمپین ‌های ایمیل مارکتینگ

تعداد بسیار زیادی کمپین ایمیل مارکتینگ وجود دارد که بر اساس هدف ایمیل مارکتینگ خود می ‌توانید برای مشترکین ‌تان بفرستید. در اینجا می‌ خواهیم مهم ترین کمپین ‌ها را به شما معرفی کنیم.

خوشامدگویی به کاربران جدید

اولین و ساده ‌ترین کاربرد ایمیل این است که بعد از عضویت یک کاربر جدید در سایت یا خبرنامه بخواهید به او خوشامد بگویید و از اینکه همراه شماست، تشکر کنید.

در تمام امور، برخورد اول مهم‌ ترین و تأثیرگذارترین برخورد است و بسیاری از شرکت ‌ها، این برخورد اول در ایمیل مارکتینگ را انجام نمی‌ دهند. ایمیل خوشامدگویی بالاترین نرخ بازگشایی را در دنیا دارد، اما به شرطی که بلافاصله پس از مشترک شدن فرد ارسال شود.

محتوایی که در ایمیل خوشامدگویی خود استفاده می ‌کنید، به چیزی که می‌ خواهید ارائه دهید بستگی دارد، اما به طور کلی در ایمیل خوشامدگویی می‌ توانید شخصیت برندتان را به تصویر بکشید و به مشترک خود بگویید انتظار دریافت چه ارزش‌هایی از برند شما را داشته باشد.

ایمیل خوشامدگویی به موقع و با محتوای درست می ‌تواند اعتماد کافی در مخاطب شما ایجاد کرده، اعتباری برای سازمان شما به وجود آورد و باعث موفقیت سایر کمپین ‌های ایمیل مارکتینگ شما شود.

خبرنامه

بسیاری از کاربران در ازای دریافت یک هدیه رایگان یا محتوای منظم و تخصصی حاضرند ایمیل‌ شان را در اختیار شما قرار دهند. شما نیز می‌توانید از این فرصت به خوبی استفاده کنید و رابطه‌تان را با آن ها قوی ‌تر کرده و آن را حفظ کنید. علاوه بر این، می ‌توانید برای مخاطبان خبرنامه، ایمیل‌ های منظمی را بفرستید که در آن ها از متن، طرح، عکس و ویدیو استفاده کرده‌ اید.

خبرنامه نوعی کمپین ایمیل مارکتینگ است که عموما به صورت هفتگی، ماهانه یا در بازه‌های زمانی مورد تشخیص بازاریاب ایمیلی، ارسال می‌ شود.

ایمیل تایید

برای جلوگیری از هر گونه سردرگمی، این ایمیل ها را ساده نگه دارید، فقط کافی است به طور خلاصه بگویید که ثبت نام، خرید و یا رزرو شما با موفقیت انجام شده است. خیلی درگیر طراحی نباشید، چون تنها چیزی که مشتریان شما می خواهند بدانند، این است که فرآیند به خوبی تکمیل شده باشد.

ایمیل به روز رسانی محصول

ترغیب مشتریان برای باز کردن ایمیل هایی که مربوط به محصولات است، بسیار دشوار است. مردم معمولا دوست ندارند از این مدل ایمیل ها دریافت کنند و همین طور به اندازه ایمیل های پیشنهادی، جذاب نیستند.

خیلی از شرکت ها در ایمیل به طور هفتگی یا ماهیانه، محصولاتشان را به طور خلاصه، برای مشتریان خود معرفی می کنند، تا آنها را به روز نگه دارند.

برای این کمپین ایمیل مارکتینگ، از یک عنوان واضح و بزرگ استفاده کنید، همین طور از عکسی که بیانگر ویژگی محصول شما باشد، استفاده کنید. هم چنین ایجاد یک صفحه سفارشی برای معرفی محصول و لینک دادن به آن، برای هدایت مشتریان، ارزش دارد.

ارتباط پس از خرید

ایمیلی است که بعد از خرید مشتری با محتوای تشکر یا معرفی خدمات پس از فروش یا هر گونه محتوای دیگر برای او ارسال می ‌شود. این نوع کمپین ایمیل مارکتینگ اگر به صورت استراتژیک روی نوع محصول یا خدمت خریداری شده برنامه ریزی شوند و در زمان درستی پس از خرید ارسال شوند، باعث اعتماد بیشتر مشتری به برند خواهد شد.

تخفیف و پیشنهادات ویژه

اگر برای مدت زمان مشخص تخفیف یا پیشنهادات ویژه‌ای در نظر گرفته‌اید یا در حال اجرای کمپین‌ تبلیغاتی خاصی هستید، می ‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا تقریبا بیشتر مخاطبان در جریان قرار بگیرند. ضمن اینکه می ‌توانید آخرین فرصت استفاده از این شرایط ویژه را نیز به اطلاع مشتریان برسانید.

کمپین آموزشی

این نوع کمپین ایمیل مارکتینگ همانطور که از اسمشان مشخص است، محتوای آموزشی دارند. اما این محتوا باید مشکلی از مخاطبین ایمیل شما حل کند، وگرنه هیچ ارزشی برای او نخواهد داشت. پس تلاش کنید محتواهای آموزشی مفید برای مخاطب خودتان تولید کنید و همچنین در نوع محتوای تولیدی نیز دست و دلباز باشید.

هر چند وقت یکبار مشترکین لیست ایمیل خود را با یک انیمیشن جذاب یا یک وبینار رایگان تحت تأثیر قرار دهید.

ایمیل مناسبتی

با کمک ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس و جمع آوری داده از مشترکین خود، به سادگی می ‌توانید این قبیل کمپین ‌ها را راه ‌اندازی کرده و از تأثیرگذاری چشمگیر آن‌ ها بهره ببرید. تبریک تولد، اعیاد، روزهای مرتبط با شغل افراد و سالگرد مشترک شدن فرد در لیست شما، نمونه ‌های خوبی از کمپین ‌هایی است که می ‌توانید طراحی کنید. تجربه به ما نشان داده به علت هدف قرار گرفتن خود شخص در این قبیل کمپین‌ها، نتیجه قابل توجهی به همراه خواهند داشت.

کمپین ایمیل شبکه های اجتماعی

هنگامی که شما یک اطلاعیه در لینکدین می فرستید، به طور مستقیم به inbox کاربران لینکدین دسترسی پیدا می کنید.

وقتی بحث ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ شبکه های اجتماعی به میان می آید، شما دیگر آپشن استفاده از نرم افزارهای ایمیل برای شخصی سازی کردن ایمیل ها و اضافه کردن طرح و عکس خاص را ندارید و فقط شما هستید و یک نوشته. اینجا دقیقا جایی است که باید توسط نوشته، خواننده را به وجد بیاورید. سعی کنید از پاراگراف های کوتاه، جملات خلاصه استفاده کنید و مفهوم را واضح و صریح برسانید. متن نوشته را با استفاده از بولت ها و یا اعداد، نشانه گذاری کنید که خواندن آن اسان تر شود.

این مقاله را حتما بخوانید
پاپ آپ چیست؛ نرخ تبدیل را افزایش میدهد یا نابود می کند؟

از سر گیری روابط

کمپین از سرگیری روابط، نوعی از کمپین ایمیل مارکتینگ است که به تمامی ثبت نام کنندگان در لیست ایمیل که طی ۳۰ تا ۶۰ روز گذشته ایمیلی را باز نکرده یا بر روی آن کلیک نکرده اند، ایمیلی فرستاده می شود. این کمپین برای مشارکت مجدد این دسته از مشتریان با برند شما فرستاده می شود. شاید ثبت نام کنندگان هفته ی شلوغی را سپری کرده اند و فرصتی برای چک کردن ایمیل های خود نداشته اند. شاید دید آنها نسبت به قبل تفاوت کرده است و حالا به محتوای جدید تری احتیاج دارند. شاید هم از خدمات و محصولات شما ناراضی بوده اند و تصمیم به اتمام مشارکت با برند شما گرفته اند. در هر سه حالت، کمپین مشارکت مجدد، این دسته از مشتریان را مجددا به مسیر سفر مشتریان هدایت می کند.

نرخ رسید ایمیل خیلی تحت تاثیر کاربرانی است که مشارکت خود را قطع کرده اند. بهترین راهکار در مدیریت لیست ایمیل، این است که مشتریانی که مشارکت نمی کنند، دوباره به چرخه ی مشتریان فعال اضافه شوند، یا به کلی از لیست حذف گردند. اگر بعد از راه اندازی کمپین مشارکت مجدد پاسخی دریافت نکردید، می توانید آن مشتری را از لیست ایمیل خود حذف کنید و از رسیدن ایمیل های خود به لیست های ایمیلی خود مطمئن شوید.

باز کردن نامه با لپ تاپ و موبایل و ایمیل مارکتینگ

مراحل اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

برای طراحی و اجرای یک کمپین ایمیلی موثر، چطور باید عمل کرد؟ مراحل اجرای این نوع کمپین ‌ها به صورت زیر است:

تعیین هدف کمپین

هدف کمپین شما به راحتی تعیین می‌کند که در بین انواع کمپین ‌های ایمیلی، کدام ‌یک باید در پیش گرفته شود، چه محتوایی تولید کنید و چه معیاری برای ارزیابی کمپین داشته باشید.

کلید هدف‌گذاری صحیح برای کمپین ایمیل مارکتینگ این است که آن‌ ها را با اهداف والاتر شرکت تطابق دهید. آیا هدفتان افزایش ثبت ‌نام‌کنندگان در سایت برای محصول جدیدتان است؟ آیا می‌ خواهید مشتریان بالقوه جدیدی برای تیم فروش ایجاد کنید؟ می ‌خواهید افراد بیشتری در رویدادهای تان شرکت کنند؟

از آن‌جا که ایمیل مارکتینگ کانالی بسیار قدرتمند و موثر برای دسترسی به مخاطب‌هایتان است، بهتر است برای هدف‌گذاری کمی فکر کنید و ببینید می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید.

لیست ایمیل خود را تهیه کنید.

اکنون که اهداف خود را مشخص کردید و می‌ دانید که می ‌خواهید به چه چیزی برسید، وقت آن رسیده است که لیست مخاطبان خود را آماده کنید.

برای تهیه لیست مخاطبان، راه ‌های متفاوتی وجود دارد، اما حقیقت این است که روش صحیح انجام این کار به پاسخ ‌های مرحله اولتان و انواع اهدافتان بستگی دارد.

نوع کمپین ‌تان را انتخاب کنید.

برای ایمیل مارکتینگ از کمپین‌های متفاوتی می‌توانید استفاده کنید، ولی توجه کنید که انتخاب نوع کمپین به هدفی که در مرحله اول انتخاب کردید، بسیار وابسته است. انواع کمپین‌ های ایمیل مارکتینگ در ابتدای مقاله گفته شده است.

کمپین اول خود را ایجاد کنید.

حالا که هدف از ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ را مشخص کردید، لیست مخاطبان را تهیه کردید و نوع کمپین را هم مشخص کردید، وقت آن رسیده که ایمیل خود را بسازید.

شناخت مخاطب

تنها با شناخت مخاطب می‌توانید محتوایی خلاق و درگیرکننده ایجاد کنید. همانطور که گفته شد، در کمپین ایمیلی صحبت از جزییات است. یک کلمه در عنوان، یک ایموجی، رنگ و… همگی در موفق بودن کمپین تاثیرگذارند. بنابراین برای شناخت بهتر رفتار مخاطب، با این جزئیات بازی و آن‌ ها را تست کنید.

دسته ‌بندی مخاطبان از همان ابتدا به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌ های بهتری بفرستید و نتایج بهتری بگیرید. بهتر است ایمیل‌هایی که می‌فرستید، در حیطه علایق هر مخاطب باشد.

به زمان ‌بندی ارسال ایمیلتان توجه کنید.

زمانی ‌که می ‌خواهید برای ارسال کمپین ایمیلی برنامه ‌ریزی کنید، حتما برنامه زمانی مناسبی را نیز در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که از مخاطبتان بپرسید که دوست دارد هر چند وقت یک بار ایمیل ‌های تبلیغاتی دریافت کند. زمان ارسال بین دو ایمیل را خیلی زیاد یا خیلی کم نگذارید. چرا که تعداد ایمیل و زمان‌بندی آن در ایجاد درآمد و تعامل بسیار مهم است. طبق نتایج به دست آمده، بهترین نتیجه زمانی به دست می‌آید که حداقل ماهی یک بار ایمیل ارسال شود.

صفحه فرودی مناسب برای تبدیل مشتری به مخاطب طراحی کنید.

پس از این‌که هر مخاطب ایمیل ارسالی را باز کرد و خواند، با کلیک روی دکمه اقدام به عمل باید وارد وبسایت شما شود. برای این‌که او در وبسایت شما بماند و تبدیل به خریدار شود، باید صفحه فرودی مناسب برایش طراحی شده باشد. صفحات فرود برای این طراحی می‌شوند که بهتر مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کند.

برای ساخت صفحه فرودی جذاب این موارد را رعایت کنید:

  • عنوانی مفید و جذاب در سربرگ خود قرار دهید.
  • تصویری قرار دهید که نشان دهنده پیشنهادتان باشد.
  • محتوایی کامل و ساده، واضح و مختصر بنویسید.
  • دکمه اقدام به عمل واضحی در صفحه قرار دهید.
  • پیشنهادی مرتبط و جذاب ارائه کنید.

نتایج خود را اندازه‌گیری و تحلیل کنید.

نتایج کمپین ‌های ایمیلی را به صورت هفتگی بررسی کنید. برخی پارامترها که باید در این بررسی در نظر بگیرید، شامل موارد زیر هستند:

  • نرخ باز شدن ایمیل: چند درصد از ایمیل‌های دریافتی توسط مخاطبین، باز شده است.
  • نرخ کلیک: چند درصد از مخاطبینی که ایمیل را دریافت کرده‌اند، بر روی لینک‌های داخلی موجود در محتوای آن کلیک کرده‌اند.
  • نرخ نارضایتی: چند درصد از دریافت‌کنندگان ایمیل‌، شما را اسپم کرده‌اند یا اشتراک خود را لغو کردند.
  • نرخ تبدیل: چند درصد از افرادی که ایمیل را دریافت کرده‌اند، اقدام درخواستی شما را در سایتتان انجام داده‌اند.
  • نرخ پرش: چند درصد از ایمیل‌های ارسالی شما به مقصد نرسیده است.
  • نرخ بازگشت سرمایه: چند درصد از سرمایه‌گذاری و هزینه‌ی اولیه‌ی انجام شده در این کمیپن، به مجموعه برگشته است.

نتایج این تحلیل و آنالیز خود را در بهینه‌سازی ادامه‌ی کمپین خود به کار ببرید.

یک ایمیل با طراحی ریسپانسیو بسازید.

اولین ایمیل خبرنامه خود را ساده طراحی کنید. با گذشت زمان می‌توانید ظاهر آن را بهبود بخشید و مهارت‌های خود را در طراحی آن رشد دهید.

یکی از راه ‌های سریع طراحی ایمیل، استفاده از الگوهای قابل تنظیم است. می ‌توانید با استفاده از الگوهای ایمیل آماده، در وقت خود صرفه جویی کنید.

اگر سرویس ایمیل مارکتینگ شما الگوهایی را ارائه می‌ دهد، یکی از موارد دلخواه خود را انتخاب کرده و متناسب با رنگ و قلم نام تجاری خود آن را شخصی‌سازی کنید.

در آینده می‌توانید برای خبرنامه‌های ایمیل خود بارها و بارها از آن الگو استفاده کنید. تمام کاری که هر بار لازم است انجام دهید، به روزرسانی محتوا است.

نسخه ایمیل شما باید ارزش ارائه دهد و به موضوعاتی که مخاطبان شما به آن‌ها علاقمندند، بپردازد.

تست و پیگیری کمپین ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل شما فقط اولین قدم برای دستیابی به موفقیت در کمپین ایمیلی است. برای استفاده واقعی از آن، باید داده ‌هایی را برای بهبود فعالیت ‌های آینده جمع ‌آوری کنید. پس باید همه چیز را اعم از طراحی و چیدمان، متن ایمیل، عنوان و دعوت به اقدام آزمایش کنید. هم‌چنین باید ایمیل‌هایی که به دسته‌های مختلفی از مشترکین‌تان و در زمان‌های مختلف ارسال کردیده‌اید، را بررسی نمایید.

برای تجزیه و تحلیل ایمیل ‌های خود می ‌توانید از سرویس ‌های ایمیل مارکتینگ مانند mailchim ،mailerlite ،sendinblue  و یا موارد دیگر استفاده کنید. این سرویس ‌ها اطلاعاتی در رابطه با نرخ باز شدن ایمیل ‌ها، نرخ کلیک‌ ها و لغو اشتراک‌ ها در اختیار شما قرار می‌ دهند. این به شما امکان می‌دهد تا بفهمید که چه چیزی واقعا برای کمپین بازاریابی شما خوب است.

اگر می خواهید ایمیل مارکتینگ خود را اصولی انجام دهید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

جستجوی نامه

نکات مهم برای بهبود کمپین‌ های ایمیل مارکتینگ

  • مردم وقت و حوصله خواندن ایمیل های طولانی را ندارند،‌ پس به هیچ وجه متن های طولانی ننویسید. از متن‌ های قابل فهم و بدون هرگونه پیچیدگی استفاده کنید و تا جای ممکن خلاصه بنویسید.
  • در ایمیل‌هایتان از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و تنها کمتر از ۳۰٪ را به فروش سرویس یا محصولتان اختصاص دهید.
  • هروقت قصد فروش محصول دارید، یاد مخاطبانتان نیفتید. ایمیل ‌ها را در بازه‌ های زمانی از پیش تعیین شده و به‌ صورت مرتب ارسال کنید. برای این ‌کار می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که خودشان در زمان ‌های مشخص ایمیل را ارسال می کنند.
  • میزان خواندن ایمیل در ساعت ‌های مختلف روز متفاوت است. با مطالعه آمار مربوط به اعضای بانک ایمیلی‌تان، می‌توانید ساعت مناسب را تخمین بزنید.
  • در بخش فرستنده، به جای استفاده از نام شرکت، از نام یک نفر از اعضا استفاده کنید.
  • اگر نام مخاطب را می دانید، حتما در شروع از آن استفاده کنید. تاثیر قابل توجهی خواهید دید.
  • از عناوین جذابی استفاده کنید که کاربر را به باز کردن ایمیل تشویق کند. حتما خطوط اول متن ارسالی باید با عنوان ارتباط نزدیک داشته باشد.
  • افراد زیادی ایمیل‌ خود را با موبایل چک می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که ابعاد ایمیل برای صفحه گوشی‌های مختلف بهینه شده باشد.
  • سعی کنید حتما لینک‌ها را در قالب دکمه به کاربر نشان دهید. احتمال کلیک بر روی دکمه‌ها بسیار زیاد است.
  • در آخر ایمیل بگویید که خوشحال می ‌شوید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و کمکشان کنید. حتما از عبارات سپاس‌گزاری استفاده کنید.

جمع بندی

همین امروز ایمیل مارکتینگ را شروع کنید، چرا که درصد بسیار زیادی از فروش و درآمد شما را همین تاکتیک تامین خواهد کرد.

بهتر است از سرویس ایمیل مارکتینگی استفاده کنید که نتایج کمپین را به شما به درستی نشان دهد، کار با آن ساده باشد و به شما برای طراحی هرچه بهتر و جذاب ‌تر کمپین ‌تان کمک کند.

ایمیل مارکتینگ ارزش این را دارد که کمی رویش وقت گذاشته و فکر کنید که به چه چیزی می‌خواهید برسید. سپس کمپین‌های خود را شروع کنید.

ارسال ایمیل قطعا یکی از قوی ‌ترین روش‌ های حفظ مشتریان است. اکثر مردم هر روز ایمیل خود را چک می‌کنند که این امر باعث ایجاد فرصتی می‌شود تا روش‌های مختلفی برای جذب آن‌ ها امتحان کنیم.

محصول پیشنهادی

افزونه همکاری در فروش آلتیمت افیلیت پرو | پلاگین Ultimate Affiliate Pro

395,000 تومان

84%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه