خبرنامه ی ایمیلی چیست و ساخت خبرنامه ایمیلی چه مزایایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ

10 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید امروزه خبرنامه یکی از ابزار اصلی بازاریابی از طریق ایمیل ( ایمیل مارکتینگ ) می باشد و همانطور که از نام آن پیداست، آن ها اغلب حاوی اخبار و به روزرسانی های مختلف هستند. در واقع هدف آن ها از ساخت خبرنامه ایمیلی این است که مخاطبان را درگیر کسب و کار کنند و با آن ها تعامل بیشتری داشته باشند. در صورت استفاده صحیح از آن، می توانید برای کسب و کار خود نتایج چشمگیری را با قیمت بسیار مقرون به صرفه به وجود آورید.

خبرنامه ها همچنان مبحث اجتناب ناپذیری در مورد بازاریابی دیجیتال است، زیرا آن ها اغلب کانالی هستند که در آن می توانیم ارتباطات خود را با مخاطبان خود بیشتر کنیم و در نهایت آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنیم.

ساخت خبرنامه ایمیلی نیز مانند هر کار دیگری روش ها و تکنیک های خاص خود را دارد زیرا شما قطعاً نمی خواهید مشتریان خود را با ایمیل هایتان کلافه کنید. در صورتی که شما یک تجارت الکترونیکی دارید مطمئناً می دانید که این امر تا چه اندازه می تواند بر فروش و حاشیه سود شما تأثیر بگذارد. بنابراین انجام این کار آن چنان که به نظر می رسد ساده و آسان نیست و نیازمند یک استراتژی قوی است.

در عصر دیجیتال همانطور که می دانید تبلیغات تاثیر مستقیم بر فروش محصولات دارند و بازاریاب ها دریافته اند که اگر مقدار زیادی “ارزش” به مشتریان بدهیم بدون اینکه در ازای آن چیزی بخواهیم (البته به غیر از آدرس ایمیل ها! ) ، مشتریان از اینکه در خبرنامه ی ما ثبت نام کرده اند بسیار احساس رضایت خواهند داشت. بنابراین ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که خبرنامه ایمیل چیست و چه مزایایی دارد. همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه ساخت خبرنامه ایمیلی را به صورت اصولی انجام دهید.

خبرنامه ایمیلی چیست؟

ساخت خبرنامه ایمیلی

خبرنامه ابزاری است که برای برقراری ارتباط منظم با مشترکان استفاده می شود و نوعی ایمیل است که مخاطبان شما را از آخرین اخبار ، نکات ، تخفیف ها و یا به روزرسانی ها در مورد محصول و یا شرکت شما آگاه می کنند. این ایمیل های ارسالی می توانند حاوی متن ساده یا ساختاری متشکل از تصاویر و متن قالب بندی شده باشند.

برند های مختلف از ساخت خبرنامه ایمیلی برای اطلاع رسانی به مشترکان خود در مورد اخبار و به روزرسانی های اخیر ، استفاده می کنند. نکته مهم این جا است که این ایمیل ها هیچ ارتباطی با فروش ندارند و برای ایجاد وفاداری مشتری با استفاده از مطالب مفید به کار گرفته می شوند. در واقع آن ها هدفی فراتر از جدب مشتری دارند و برای این طراحی شده اند که کاربران را به آرامی به سمت کسب و کار شما سوق دهند.

هنگام تصمیم گیری درباره اینکه چه چیزی را باید در خبرنامه خود بگنجانید، به اهدافی که می خواهید به آن برسید فکر کنید. به عنوان مثال این اهداف می توانند به منظور تثبیت شدن نام تجاری شما به عنوان یک رهبر فکری در زمینه فعالیت شما باشد و از این طریق خوانندگان شما را درگیر خود کند.

انواع خبرنامه های ایمیلی

خبرنامه های ایمیلی انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها خلاصه مطالب هفتگی هستند، برخی به روزرسانی های مربوط به مصولات و یا خدمات یک کسب و کار هستند و برخی دیگر محصولات جدید را تبلیغ می کنند، اما موضوع و نوع مطالب و محتوایی که شما می توانید در یک خبرنامه وارد کنید بی انتها است. ما در ادامه هر یک از 3 نوع خبرنامه ایمیل را معرفی می کنیم:

انواع خبرنامه های ایمیلی

  1. مقاله های ویژه

این نوع خبرنامه مناسب ترین مورد برای شرکت هایی است که می خواهند در مورد اتفاقاتی که در صنعت آن ها رخ می دهد موضع بگیرند. همچنین مشاغلی که مایل هستند منابع و زمان بیشتری را برای ایجاد یک خبرنامه ارزشمند اختصاص دهند. این نوع خبرنامه ایمیل می تواند 200–2000+ کلمه باشد و فقط به موضوع و میزان علاقه مخاطبان شما به خواندن مطالب طولانی مدت بستگی دارد.

  1. محتوای تنظیم شده با ارسال لینک ها

این نوع خبرنامه ها مناسب ترین مورد برای برندها و مشاغلی هستند که می خواهند ارزش ها را به صورت سریع به مشتریان خود را ارائه دهند. در این از خبرنامه ها شما لینک هایی را برای افراد ارسال می کنید. برای این سبک از ساخت خبرنامه ایمیلی مطمئن شوید متعهد به ارائه متن برای هر لینک هستید زیرا ارسال لینک ها بدون ارائه ی محتوا کافی نیست. این لینک ها می توانند لینک های داخلی (یعنی محتوای خود شما) یا لینک های خارجی (یعنی محتوای دیگران) باشند.

  1. ارسال مطالب وبلاگ

این نوع خبرنامه ها مناسب ترین مورد برای کسب و کار هایی هستند که دارای یک وبلاگ اختصاصی می باشند و می خواهند تعداد زیادی بازدید از مطالب خود را ایجاد کنند. خبرنامه ایمیل به سبک “وبلاگ” در اغلب موارد تنها  یک هدف دارد و آن هم تلاش برای هدایت بازدیدکنندگان و جلب ترافیک به وب سایت های خاص می باشد. یک نکته این است که شما لازم نیست حتماً به یک وبلاگ پیوند دهید، تنها باید به هر کجا که مطالب را هدف قرار می دهید لینک دهید. (به عنوان مثال کانال YouTube )

این را هم به خاطر داشته باشید که برای داشتن یک خبرنامه نیازی نیست که تنها یکی از این سبک ها را به صورت اختصاصی دنبال کنید. هر یک از این سبک های خبرنامه ایمیل یک نقطه شروع عالی برای ساخت خبرنامه ایمیلی است و سپس با بیشتر شدن مشتریان خود شما می توانید انواع دیگر را نیز دنبال کنید. حتما می‌دانید ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه به صورت انبوه امکان پذیر است.

مزایای ساخت خبرنامه ایمیلی چیست؟

همانطور که در ایتدا گفته شد کسب و کار ها از خبرنامه ها برای اطلاع رسانی به مشترکان خود در مورد اخبار و به روزرسانی های اخیر ، ایمیل ارسال می کنند. این ایمیل ها هیچ ارتباطی با فروش ندارند و بیشتر درمورد ایجاد وفاداری مشتری با کمک مطالب مفید هستند. در زیر چندین هدف وجود دارد که می توانید با ساخت خبرنامه ایمیلی و ارسال آن، به آنها برسید.

  • افزایش ترافیک

افزایش ترافیک سایت

خبرنامه های ایمیل میزان بازدید از وب سایت شما را افزایش می دهد و از طریق افزایش بازدید سایت می توانید افراد بیشتری را وارد فروشگاه خود کنید. خبرنامه های ایمیل معمولاً شامل نکات مفید ، راهنما ها و…  با استفاده از لینک دادن به مقالات اصلی و پست هایی است که کاربران می توانند موضوع را به طور دقیق مطالعه کنند می باشند. با این روش می توانید به راحتی بازدید از وب سایت یا وبلاگ خود را افزایش دهید.

اگر محتوای ارزشمند و منحصر به فردی را به اشتراک بگذارید ، مشترکان شما منتظر خبرنامه ایمیل بعدی شما می مانند. آنها برند و نام شما را با تجربیات مثبتی که از ایمیل های شما می گیرند مرتبط می کنند و این بر فروش شما تاثییر مستقیم می گذارد.

  • افزایش فروش

علیرغم غیر تجاری بودن خبرنامه های ایمیل ، ساخت خبرنامه ایمیلی می تواند به شما در افزایش فروش به طور غیرمستقیم کمک کنند. به عنوان مثال ، شما می توانید یک راهنمای دقیق در مورد نحوه استفاده موثرتر از خدمات خود را ارائه دهید. اگر این مطالب از نظر مخاطب شما منطقی به نظر برسد ، کسانی که هنوز تصمیم به خرید ندارند دلیل بیشتری برای این کار پیدا می کنند و محصوات شما را خریداری می کنند.

  • تبلیغات پروفایل شبکه های اجتماعی

تبلیغات پروفایل شبکه های اجتماعی

اگر به تازگی یک حساب کابری با نام تجاری خود در فیس بوک یا اینستاگرام ایجاد کرده اید، می توانید با افزودن لینک آن به خبرنامه ایمیل خود، به راحتی آن را تبلیغ کنید. حتماً به مخاطبان خود بگویید که چرا باید حساب شما را دنبال کنند و به آن ها بگویید که چه اطلاعاتی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید. توجه داشته باشید که باید محتوای متفاوتی را برای هر کانال ایجاد کنید، در غیر این صورت برای عضویت مشترکین در شبکه های مختلف شما ارزشی وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم راهنمای استراتژی تولید محتوا را در بلاگ ما بخوانید.

این مقاله را حتما بخوانید
کسب درآمد از طریق گوشی برای نوجوانان

همچنین نشان دادن شبکه های اجتماعی انگیزه بسیار خوبی برای مشترکان فراهم می کند تا ایمیل شما را به دوستان خود منتقل کنند و این یک روش مقرون به صرفه برای افزایش دسترسی شما به افراد مختلف است. همچنین می توانید اخبار صنعت خود را که می دانید برای مشترکین خود جالب است را برای آن ها ارسال کنید و از ساخت خبرنامه ایمیلی خود به عنوان فرصتی برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر استفاده کنید.

  • به روز نگه داشتن مخاطبان با اخبار خود

از خبرنامه ها همچنین می توان برای به روز نگه داشتن مشترکین از محصولات خود استفاده کرد اما به یاد داشته باشید که مشترکین شما برای محتوایی که ارزشی را به زندگی آن ها اضافه کند به لیست شما می پیوندند. بنابراین برای هر به روزرسانی تصمیم بگیرید که آیا با وارد کردن آن ارزشی بر مخاطبانتان اضافه می شود و یا خیر. نکته خبرنامه های الکترونیکی این است که مشترکین را از آنچه در زمینه تجارت یا صنعت شما جدید است مطلع نگه دارید.

  • ارسال محتوای کاملاً سفارشی شده

برخلاف کانال های بازاریابی دیگر که معمولاً توانایی شما را برای شخصی سازی پیام برای مخاطبان مختلفی که با آن ها ارتباط دارید محدود می کنند، ساخت خبرنامه ایمیلی به شما این امکان را می دهد تا مخاطبان خود را در لیست های مختلف سازماندهی کنید و بر اساس علاقه، رفتار خرید، موقعیت مکانی و موارد دیگر با آن ها ارتباط برقرار کنید.

در واقع شما می توانید با شناخت مشتریان خود تنها محتوایی را ارسال کنید که آن ها طرفدار آن می باشند. از این طریق مشترکان می توانند انواع محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنند و دیگر نیازی به جستجوی مطالب جدید در سایت شما نخواهد بود.

  • داشتن ارتباط بیشتر با مشتریان

با استفاده از خبرنامه ها شما می توانید بازدیدکنندگان را مجبور به بازگشت به وب سایتتان کنید. به این ترتیب ، خوانندگان شما می توانند موارد مختلفی را اسکن کرده و برای مشاهده مقاله کامل (یا فیلم و غیره) بر روی لینک کلیک کنند. از این طریق شما به صورت مداوم آن ها را ترغیب می کنید که به وب سایت شما بازگردند و شما را فراموش نکنند.

هرکسی که به لیست ایمیل شما بپیوندد آماده خرید و یا ثبت نام در یک سرویس نخواهد بود. ایمیل به شما این فرصت را می دهد تا توجه بازدید کننده جدید را جلب کرده و رابطه خود با آن ها را از طریق محتوای مفید و آموزنده پرورش دهید

  • امکان دسترسی به افراد در دستگاه های مختلف

امکان دسترسی به افراد در دستگاه های مختلف

خبرنامه های ایمیل یکی از بهترین ابزاری هستند که می توانید برای استفاده از محبوبیت روزافزون فناوری تلفن همراه از آن استفاده کنید. قطعاً شما باید در دنیای امروزی بر روی دستگاه های تلفن همراه متمرکز شوید. ساخت خبرنامه ایمیلی می توانند این امکان را برای شما به وجود بیاورند که به مخاطبان خود از طریق دستگاه های مختلف دسترسی پیدا کنید.

  • امکان تحلیل و بررسی نتایج به صورت فوری

هنگامی که شما یک تجارت کوچک را اداره می کنید ، هر فروش و یا سفارش می تواند تأثیر قابل توجهی بر رشد و توسعه ی کسب و کار شما داشته باشد. با استفاده از ایمیل ، می توانید فوراً به نتایج مورد نظر خود برسید و به راحتی نحوه عملکرد خبرنامه های خود را بررسی کرده و پیگیری کنید.

چگونه یک خبرنامه ی خوب بسازیم؟

تا به این جای متوجه شدیم که خبرنامه ی ایمیل چیست و ساخت خبرنامه ایمیلی چه مزایایی دارد. سوال اصلی این جا است که آیا سرمایه گذاری در خبرنامه ها ارزش دارد؟ البته که بله! ممکن است ساخت خبرنامه ایمیلی کار سختی به نظر برسد اما بدون شک ارزشی که به دست خواهید آورد بسیار چشمگیر خواهد بود. بسیاری از مشاغل درک کرده اند که بازاریابی از طریق ایمیل و ارسال خبرنامه بسیار مفید هستند اما نمی دانند که دقیقاً چگونه شروع کنند. برای شروع شما نیاز به دنبال کردن مراحل زیر می باشد.

  • هدف خود را مشخص کنید.

برای شروع شما باید بدانید که هدف شما از ارسال این ایمیل ها چه می باشد. برای دانستن هدف خود ابتدا این سوالات را از خود بپرسید:

  • چرا این موضوع برای مخاطبان من مهم است؟
  • آیا خواندن این موضوع برای مخاطبان من ارزش ایجاد می کند؟
  • آیا این مبحث مربوط به صنعت من است؟
  • آیا این موضوع جذابیت کافی برای خواندن توسط مشترکان من را دارد؟

سپس شما متوجه خواهید شد که هدفتان چیست و واضح تر پیش خواهید رفت.

  • نام فرستنده (خودتان) را وارد کنید.

هنگام ارسال خبرنامه ها، شما همیشه باید یک فرستنده را با دامنه خود وارد کنید تا شناسایی شما توسط مشتری آسان باشد، در غیر این صورت ، بسیاری از خوانندگان ایمیل شما را باز نمی کنند. ذکر نام شرکت شما در ارسالی که انجام می شود بسیار مهم است زیرا ممکن است علاقه به خواننده را با ارزش تر و شناخته شده تر نشان دهد.

  • موضوع را مشخص کنید.

نوشتن درباره ی یک موضوع خوب خیلی آسان و یا ساده نیست و شما برای جلب توجه خوانندگان به زمان و خلاقیت نیاز دارید. بنابراین سعی کنید در خوانندگان خود حس کنجکاوی ایجاد کنید. در مورد محتوایی که در خبرنامه های خود وارد می کنید ، لطفاً توجه داشته باشید که گرچه خوانندگان در خبرنامه شما مشترک شده اند ، اما آن ها نمی خواهند که دائما پیشنهادات شما را دریافت کنند. بهتر است همه موارد و محتوا را یک باره ارسال نکنید و آن ها را به صورت پراکنده و کاملاً هدفمند ارسال کنید.

  • مطلب را ارسال کنید.

ارسال خبرنامه باید از طریق ابزار ایمیل مارکتینگ انجام شود که به شما این امکان را می دهد که به راحتی و به صوت سریع با گیرنده پیام ارتباط برقرار کنید. شما می توانید با هدف کسب آگاهی و وفاداری بیشتر از خوانندگان نسبت به مارک و یا فروش بیشتر ، ایمیل ارسال کنید. در مورد گرفتن اطلاعات مخاطبان ، این تنها از طریق برخی ابزارها مانند فرم ها ، صفحه های فرود یا صفحات فشرده امکان پذیر است.

ارسال خبرنامه ایمیلی

نتیجه گیری

برای یک وبسایت، کاربران به مفهوم دارایی و سرمایه‌اند. کالاها و خدمات ارایه شده در وب سایت از زیباترین و بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت هم که باشند بدون مخاطب و خریدار عملا ارزشی ندارند. بنابراین تلاش مدیران کسب و کارهای اینترنتی برای فهم نظرات و دیدگاه‌های کاربران و مشتریان، قابل فهم است. ادامه‌ی وفاداری مشتری به میزان اطلاع شما از عقاید و دیدگاه‌های او در مورد کالا و روند انجام خدمات و میزان رضایتی است که در ایشان ایجاد می‌نمایید.

خبرنامه های ایمیل یکی از مهترین ابزار برای بازاریابی می باشد و امروزه افراد بسیار زیادی از آن برای رشد و توسعه ی کسب و کار خود استفاده می کنند. برای موفقیت در ارسال ایمیل ها و دریافت نتایج بهتر محتوای خبرنامه شما باید بیشتر آموزشی باشد تا با خواننده همدلی ایجاد کند. با رعایت کردن این موارد در ساخت خبرنامه ایمیلی شما خواهید دید که در ارسال کمپین های تبلیغاتی خود ارتباط بیشتری را با مشتریان خواهید داشت و کسب و کار خود را رشد و توسعه خواهید داد.

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

311,500 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

445,000 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه