Retry

ارسال ایمیل در وردپرس یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است که برای صاحبان وب، می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. در واقع هدف اصلی از این موضوع، در رابطه با سفارشی سازی ایمیل است تا به این وسیله افراد بتوانند عملکرد حرفه‌ای‌تری داشته باشند. به همین منظور، برای سایت‌های وردپرسی، انواع سازوکارها در نظر گرفته شده تا به وسیله آن‌ها افراد بتوانند ارسال ایمیل را انجام دهند.

شاید بپرسید که چرا باید برای سایت‌های وردپرسی چنین قابلیتی در نظر گرفته شود؟ در واقع بسیاری از مشاغل در زمینه فعالیت خود، احتیاج به ارتباط گسترده دارند که این ارتباط با استفاده از ایمیل‌ها برقرار می‌شود. تصور کنید که در شرایط کنونی که تمامی مشاغل جهت ارتقا سطح فعالیت خود، یک وب سایت رسمی دارند، اگر امکان برقراری ارتباط از سوی خود سایت و به صورت رسمی وجود نداشته باشد، چه تضمینی برای شناسایی آن مطرح خواهد بود. ارسال ایمیل با Gmail در وردپرس یا همان اتصال سایت به سرورهای جیمیل صورت می‌گیرد و می‌تواند سبب سرعت و سهولت دریافت‌ها شود. در این حالت مدیریت سایت و روندهای تجاری، برای افراد ساده‌تر خواهد شد. به طوری که دیگر احتیاجی به نگرانی از بابت محدودیت تجارت نیست. در واقع ارسال ایمیل‌های متنوع به کاربران یک سایت، عاملی برای گسترش آن است.

 

مشکلات ارسال ایمیل در وردپرس شامل چه مواردی می‌شود؟

با توجه به اهمیت ارتباطات، سیستم مدیریت محتوا یا همان وردپرس، برای سایت‌هایی که طراحی می‌کند، زمینه‌های ارسال ایمیل‌های وردپرسی را فراهم آورده است؛ اما در مواردی شاهد بروز برخی مشکلات و عدم ارسال ایمیل در وردپرس هستیم. به همین منظور، بهتر است با این‌ انواع مشکلات آشنا شده و به برطرف کردنشان بپردازید. در ادامه ما برخی از این مشکلات را بررسی کرده و راهکار ارائه دادیم اما در مقاله حل مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس به طور کامل مشکلات متفاوت را بررسی کرده و راهکار ارائه داده‌ایم.

مشکلات در روند ارسال ایمیل‌های وردپرسی، به گونه‌ای هستند که ارسال را مختل می‌کنند و مانع آن می‌شوند. مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس، می‌تواند مرتبط با بخش‌های مختلفی باشد که عملکرد سایت را با مشکل مواجه می‌کنند. برای نمونه گاها در هنگام ثبت نام کاربران، ایمیلی ارسال نمی‌شود و یا هنگام ارسال نظر توسط کاربران ارسال ایمیل با مشکل بر می‌خورد. حتی در مواردی ممکن است عدم ارسال ایمیل هنگام ارسال یک فرم تماس در وردپرس رخ دهد.

 

 

تمامی این مشکلات در جایگاه خود می‌توانند آزاردهنده باشند که برای هر کدام دلیلی تعریف می‌شود. از جمله این دلایل می‌توان به شناسایی ایمیل افراد به عنوان اسپم، نزد سرویس دهنده‌های ایمیل اشاره کرد که در این حالت ایمیل‌ها به پوشه هرزنامه ارسال می‌شوند. در نتیجه ارسال رخ نمی‌دهد و روند فعالیت سایت مختل می‌شود.

البته در مواردی هم ممکن است که فعال نبودن تابع ()mail بر روی هاست، مانع ارسال ایمیل شما شود. لازم به ذکر است که تابع ()mail در زبان php، لازمه ارسال ایمیل در وردپرس است. در نتیجه باید این تابع همیشه بر روی هاست فعال باشد تا ارسال ایمیل با مشکل رو به رو نشود.

این دو مشکل، سبب عدم ارسال موفقیت آمیز ایمیل در سایت‌های وردپرسی می‌شوند. بنابراین لازم است که در صورت مواجه شدن با عدم ارسال موفق ایمیل‌ها، این دو مورد را تحت بررسی قرار دهید تا با یافتن عامل، به برطرف کردن آن بپردازید. به طوری که اگر مشکل در تابع تعریف شود، روی فعال بودن و عملکرد درست آن تمرکز نمایید. در غیر این صورت باید دقت کنید که ایمیل شما در قالب اسپم شناسایی نشود. در این صورت قادر به برطرف کردن مشکلات خواهید بود. با رفع مشکل، ایمیل‌ها به صندوق ورودی ارسال می‌شوند.

در واقع اهمیت و نقش ایمیل در انواع سایت‌ها، سبب شده تا جهت اجرای درست آن، ارسال ایمیل با Gmail در وردپرس و از طریق افزونه صورت بگیرد. بنا بر همین موضوع، در ادامه با نحوه ارسال ایمیل آشنا خواهید شد.

 

ارسال ایمیل در وردپرس با استفاده از افزونه

تعدادی افزونه وردپرس مختلف در روند عملکرد سایت‌های وردپرسی ایفای نقش می‌کنند که ارسال ایمیل هم در میان این فرایندها قرار می‌گیرد. در حقیقت به واسطه افزونه، قادر به اتصال ایمیل سرور خود به سرورهای دیگر و حتی گوگل خواهید بود. در نتیجه ارسال ایمیل به سادگی صورت می‌گیرد. تنها کافی است تا با این افزونه‌ها و قابلیت‌هایی که دارند آشنایی پیدا کنید و سپس چگونگی استفاده از آن‌ها را بیاموزید.

در این حالت قادر به ارسال ایمیل با Gmail در وردپرس و یا شیوه‌ای متفاوت خواهید بود. این افزونه‌ها شامل افزونه SMTP Pro و افزونه Woocommerce Email Customizer هستند. با هر یک از این دو افزونه، می‌توانید به ارسال ایمیل در سایت خود بپردازید‌.

 

1. ارسال ایمیل در وردپرس با استفاده از افزونه SMTP Pro

افزونه SMTP PRO با توجه به قابلیت‌هایی که دارد و نقش‌های مهمی که در روند ارسال ایمیل ایفا می‌کند، می‌تواند یک ابزار عالی جهت کنترل فرایندهای مربوط به ارسال و دریافت ایمیل باشد. ارسال ایمیل از طریق SMTP، حتی می‌تواند از مشکلات رایج در این زمینه جلوگیری کند و مانع شناسایی ایمیل به عنوان اسپم شود. در نتیجه ایمیل شما روانه هرزنامه نمی‌شود. چرا که ارسال ایمیل از طریق SMTP، سبب می‌شود تا ایمیل‌های شما با استفاده از SMTP به درستی احراز هویت شوند و به شکلی قانونی از فیلتر سرویس دهنده‌های ایمیل عبور کنند.

به علاوه مزایای متنوع دیگری هم در استفاده و به کارگیری افزونه SMTP PRO مطرح است که همگی سبب موجه سازی این افزونه برای انتخاب افراد می‌شوند.

جهت استفاده از این افزونه، ابتدا باید آن را در قسمت افزودن افزونه‌ها در داشبورد وردپرس، نصب و فعال کنید. سپس در قسمت تنظیمات، روی گزینه عمومی کلیک کنید تا صفحه‌ای برای شما نمایش داده شود که لازم به پر کردن دارد. در این لیست باید بخش‌های مختلف مربوط به ایمیل خود را وارد نمایید.

نحوه ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه smtp pro

 

در برخی قسمت‌ها لازم است اطلاعاتی وارد نمایید و در برخی از بخش‌ها باید گزینه انتخاب کنید. برای اینکه عملکرد درستی داشته باشید، می‌توانید از فهرست آورده شده در ادامه مطلب کمک بگیرید:

قسمت From Name: مربوط به ایمیل ارسالی است (در صورت خالی بودن، ایمیل‌ها با نام WordPress ارسال می‌شوند).

قسمت Mailer: گزینه Send all wordpress emails via SMTP انتخاب شود.

قسمت SMTP Host: نام سرور ایمیل وارد شود.

قسمت SMTP port: پورت SMTP سرور وارد شود.

قسمت Encryption: روی No encryption تنظیم شود.

قسمت Authentication: روی Yes: Use SMTP Authentication تنظیم شود.

قسمت Username: ایمیل ساخته شده در پنل هاست وارد شود.

قسمت Password:پسورد ایمیل وارد شود.

با پر کردن لیست، می‌توانید روی گزینه ذخیره تنظیمات کلیک نمایید تا تغییرات اعمال شوند. در نهایت هم می‌توانید فرایند را مورد تست قرار دهید تا از عملکرد درست آن اطمینان حاصل نمایید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی ایمیل مارکتینگ

 

2. ارسال ایمیل در وردپرس با استفاده از افزونه Woocommerce Email Customizer

افزونه Woocommerce Email Customizer به عنوان یکی دیگر از افزونه‌های مورد استفاده برای ارسال ایمیل در وردپرس است. این افزونه همانطور که از نامش پیداست، برای محصولات در ووکامرس و سایت‌های فروشگاهی کاربرد دارد و سبب سفارشی سازی ایمیل‌های این سایت‌ها می‌شود. در واقع این افزونه با ایجاد المان‌ها، قالب‌ها و فرمت‌های مختلف، ایمیل‌های منحصر به فردی را برای ارسال آماده می‌کند. به همین دلیل برای انواع سایت‌های فروشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به وسیله ایجاد انواع ایمیل‌ها، مشتریان و کاربران سایت را به مراجعه ترغیب کند.

در واقع برای کار با این افزونه‌، هیچ نیازی به دانش کد نویسی مطرح نیست و تمامی المان‌ها در قالب مد نظر شما قابل چینش هستند. به این وسیله می‌توانید ایمیل‌های شیک و جذابی طراحی کنید که دارای قاب‌بندی‌ها و المان‌های مختلفی هستند. برای اینکار باید در بخش افزودن افزونه‌ها در داشبورد وردپرس، نام آن را جستجو، نصب و سپس راه اندازی کنید تا بتوانید از قابلیت‌های موجود در آن برای طراحی یک ایمیل متفاوت به کار بگیرید.

 

جمع بندی

در حالت کلی، باید گفت که اهمیت وجود ایمیل در جنبه‌های مختلف ارتباطی، مانند تبلیغات سایت‌های فروشگاهی و یا ثبت اطلاعات، سبب شده تا کار با افزونه‌ها به میان آید تا به این وسیله افراد قادر به کنترل مشکلات مطرح در روند اتصال سایت به سرورهای جیمیل باشند.

افزونه‌های معرفی شده، دو نمونه از کاربردی‌ترین افزونه‌ها در فرایند مذکور هستند که با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوعی که در خود دارند، می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

شما هم می‌توانید با در نظر گرفتن نوع فعالیت خود، از این افزونه‌ها برای گسترش وب سایت وردپرسی خود کمک بگیرید. در این حالت سایت شما می‌تواند فعالیت گسترده‌تری داشته باشد.

 

سوالات متداول

از چه افزونه هایی برای ارسال ایمیل در وردپرس استفاده می‌شود؟

از افزونه‌های SMTP Pro و Woocommerce Email Customizer برای ارسال سازماندهی شده ایمیل در وردپرس استفاده می‌شود.

چرا کسب و کارها پیوسته باید از ایمیل استفاده کنند؟

بسیاری از مشاغل در زمینه فعالیت خود، احتیاج به ارتباط گسترده دارند که این ارتباط با استفاده از ایمیل‌ها برقرار می‌شود.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *