لیست ایمیل چیست و چرا باید لیست ایمیل داشته باشیم؟

کسب و کار

15 دقیقه زمان مطالعه

بعد از ساخت انواع ایمیل های معتبر مانند ساخت ایمیل رایگان،  ساخت ایمیل تجاری و …  می توان با ایجاد یک لیست ایمیل از مشتریان یک بازاریابی آنلاین ایجاد کرد . یکی از عوامل اصلی جذب کاربران و راه اصلی برقراری ارتباط با مشتریان تهیه لیست ایمیل است. اما اکثر کارآفرینان در درک اهمیت یا حتی دلایل جمع آوری ایمیل در وب سایت های خود شک دارند. آن ها ترجیح می دهند بیشتر در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنند زیرا این شبکه ها تا حد زیادی به آن ها این امکان را می دهد که تعداد دنبال کنندگان خود و بازخورد های آن ها را به راحتی ردیابی و بررسی کنند.

درست است که استراتژی های جدید مانند شبکه های اجتماعی و بازاریابی ویروسی، هک رشد ، تبلیغات رسانه ای پولی و … در سال های اخیر به صحنه بازاریابی دیجیتال وارد شده اند، اما بازاریابی از طریق ایمیل جایگاه دیگری در میان این موارد دارد. ساخت خبرنامه های ایمیلی موثرترین راه برای ایجاد روابط قوی تر با مشتری و رشد درآمد کسب و کار شماست.

داشتن درک واضح تر از مزایای بیشمار داشتن لیست ایمیل می تواند شما را به فکر ایجاد یک لیست ایمیل به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی بیاندازد. ما در این مقاله، به شما خواهیم گفت که لیست ایمیل چیست و ساخت آن چه مزایایی دارد. در پایان شما متوجه خواهید شد که چرا داشتن لیست ایمیل برای یک کسب و کار آنلاین مهم است و چرا باید ایمیل ها را جمع آوری کنید.

لیست ایمیل چیست؟

صندوق ورودی ایمیل

ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین تکنیک های بازاریابی آنلاین در جهان است و همان فرآیند ارسال ایمیل به مشتریان و مخاطبان شما برای فروش بیشتر است. برای شروع یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل، ابتدا به چند مورد نیاز دارید. مهم ترین مولفه ی آن ساخت لیست ایمیل و نرم افزار بازاریابی ایمیل می باشد.

لیست ایمیل به سادگی لیستی از آدرس های ایمیل افرادی است که می توانید برای آن ها ایمیل ارسال کنید. در حالت ایده آل، آن ها افرادی هستند که به شما اجازه می دهند که برای آن ها ایمیل ارسال کنید و احتمالاً به محصولات شما علاقه نشان داده اند.

در واقع لیست پست الکترونیکی مجموعه ای از آدرس های ایمیل است که توسط یک کسب و کار جمع شده است تا از طریق کمپین های ایمیل با مشتریان بالقوه خود درگیر شود و شباهت زیادی به لیستی از نام ها و آدرس ها (لیست پستی) دارد که معمولاً توسط سازمان ها برای ارسال نشریات یا خبرنامه به مشتریان و اعضا تهیه می شود.

قدرت لیست های ایمیل در تعداد آن است. هنگامی که شما مشترکان زیادی در لیست ایمیل خود دارید، می توانید با استفاده از یک نرم افزار بازاریابی ایمیل، برای آن ها ایمیل ارسال کنید. در مقاله ای دیگر از بلاگ بلاگ ژاکت، 7 سرویس ایمیل مارکتینگ کاربردی را به شما معرفی کردیم.  سازمان ها می توانند با درخواست اطلاعات تماس از کاربران محصول خود یا بازدید کنندگان وب سایت، لیست ایمیل خود را رشد دهند و در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس با استفاده از افزونه ها یا ابزارهای تبلیغات ایمیل شخص ثالث ایمیل ها را جمع آوری می شوند.

نگاهی به افزونه های ایمیل مارکتینگ وردپرس بیندازید.

آیا نیاز به خرید لیست ایمیل داریم؟

جذب ایمیل ها

اگر به جستجوی لیست ایمیل های ایرانی در اینترنت بپردازید، نتایج زیادی را خواهید یافت و لیست های ایمیل زیادی برای خرید در اینترنت موجود است که با قیمت های مختلف به فروش می رسد. شاید خریدن ایمیل وسوسه انگیز به نظر برسد، اما خرید لیست ایمیل هرگز ایده خوبی نیست. اگر افراد در لیست شما با میل و علاقه ی خود ثبت نام نکنند، احتمالاً ایمیل شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کنند. بعلاوه، احتمالاً آن ها علاقه مند به محصولات شما نیستند، زیرا هرگز به وب سایت شما مراجعه نکرده اند. ارسال ایمیل فقط برای افرادی که واقعاً موافقت کرده اند از شما ایمیل بگیرند، قانونی و اخلاقی است. بنابراین فکر خریدن لیست ایمیل را از ذهنتان خارج کنید.

مزایای ساخت لیست ایمیل: چرا باید یک لیست ایمیل ایجاد کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، بازاریابی از طریق ایمیل یک روش بازاریابی بسیار موثر در جهان است. طبق انجمن بازاریابی مستقیم، بازاریابی از طریق ایمیل با بازدهی متوسط ​​4300٪ برای سرمایه گذاری (ROI)  مواجه است. بسیاری از صاحبان مشاغل و وبلاگ نویسان که تازه کار خود را شروع می کنند، نمی دانند که ساخت لیست ایمیل در واقع چقدر مهم است.

  1. ایمیل شخصی است.

بیش از 3.6 میلیارد کاربر ایمیل وجود دارد. این رقم بیش از نیمی از کره زمین است. تا سال 2022 این رقم به 4.2 میلیارد خواهد رسید! علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد حداقل 91٪ از کاربران حداقل یک بار در روز ایمیل خود را چک می کنند. شما می توانید از این شرایط و فرصت پیش آمده به نفع کسب و کار خود استفاده کنید.

شخصی بودن در مکالمات آنلاین باعث می شود کاربران احساس واقعی تر و نزدیک تری به کسب و کار شما داشته باشند. ایمیل به شما این امکان را می دهد که پیام های تجاری خود را تا حد ممکن شخصی کنید. می توانید هر کاربر را با نام او مورد خطاب قرار دهید و پیامی را که می خواهید ارسال کنید. نه تنها زبان ایمیل ها شخصی و صمیمانه است، بلکه این فناوری نیز شخصی است. هنگام ارسال ایمیل، مستقیماً وارد صندوق ورودی ایمیل خصوصی شخص می شوید.

علاوه بر این، ایمیل بسیار مستقیم است. هر شخصی که در لیست شماست و یک ایمیل دریافت می کند با گشت و گذار کردن و پیمایش در یک پیام در فید خبری بسیار متفاوت است.

  1. مشترکان ایمیل به احتمال زیاد خریداران محصول هستند.

جمع آوری ایمیل ها

برای دریافت به روزرسانی از شما، یک کاربر برای ثبت نام در لیست ایمیل شما و تأیید آدرس ایمیل خود، فرم را پر می کند. کسی که این کار را انجام می دهد واضح است که علاقه مند است از شما بیشتر بداند و خریدار محصولات شما شود. به همین دلیل اگر شما قصد فروش محصولات یا خدمات را در وب سایت خود دارید، بدون شک به جمع آوری ایمیل های فعال نیاز پیدا خواهید کرد. اگر افراد به شما اجازه می دهند که برای آن ها ایمیل ارسال کنید، در اصل به شما علاقه نشان داده اند. مردم از دریافت هرزنامه بی فایده در صندوق ورودی خود متنفرند، اما آن ها مایل هستند که ایمیل های شما را دریافت کنند. افرادی که از طریق ایمیل عضو خبرنامه شما می شوند مشتریان احتمالی شما خواهند بود.

بنابراین، اگر کسی در لیست ایمیل شما مشترک شده است آن ها به کسب و کار شما علاقه نشان داده اند و قصد خرید محصولات دارند. به همین دلایل، داشتن لیست ایمیل از مشترکان خود فوق العاده مهم است. آن ها نه تنها سرگرم کننده ترین خوانندگان وبلاگ شما خواهند بود، بلکه وفادارترین مشتریان شما نیز خواهند بود.

  1. کاربران ایمیل را به سایر رسانه ها ترجیح می دهند!

شاید عجیب برسد اما افراد بیشتری روزانه چندین بار از ایمیل استفاده می کنند. حتی اگر چندین فناوری پیام رسان جدید ظهور کرده باشد، مردم هنوز ایمیل را برای پیام های تجاری ترجیح می دهند. شاید شنیده باشید که فیس بوک 1.4 میلیارد و توییتر 100 میلیون کاربر فعال روزانه دارد. آنچه شما ممکن است نشنیده باشید، تعداد افرادی است که هر روز از ایمیل استفاده می کنند. هر کاربر در اینترنت حداقل یک حساب ایمیل دارد. دقیقاً به همین دلیل است که هر تجارت هوشمند در جهان دارای یک لیست ایمیل است.

به عنوان مثال، مردم بیشتر با دوستان و خانواده در شبکه های اجتماعی صحبت می کنند، اما آن ها از ایمیل برای صحبت در مورد مشاغل و موارد رسمی تر استفاده می کنند. از این رو، ساخت لیست ایمیل چیزی است که شما باید برای ایجاد آن بیشتر تمرکز کنید.

  1. ایمیل ها به شما کمک می کنند تا با کاربران ارتباط صمیمانه برقرار کنید.

جذب و جمع کردن ایمیل های مختلف

ایمیل ها بهترین راه برای برقراری ارتباط یک به یک با کاربران شما هستند. به شما این امکان را می دهد که در صورت بروز هرگونه مشکلی، کاربران به صورت حضوری با شما صحبت کنند و از شما سوال کنند. همانطور که در بالا ذکر شد ، صندوق ورودی ایمیل یک فضای خصوصی است. بنابراین می توانید در مورد مسائلی که مشتریان با آن روبرو هستند بحث کرده و به آن ها در حل مشکلاتشان کمک کنید. اینگونه گفتگوها به ایجاد روابط صمیمانه با مشتریان کمک می کند. مشتریان راضی و خوشحال از شما همیشه می توانند با بازاریابی دهان به دهان در رشد تجارت شما کمک کنند.

  1. ایمیل آسان ترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبانتان است.

ایمیل آسان ترین راه برای به اشتراک گذاشتن اعلانات بزرگ و برقراری ارتباط است. هرکسی اینستاگرام یا وبلاگ شما را هر روز چک نمی کند. اما آن ها احتمالاً ایمیل خود را هر روز چک می کنند. بنابراین، اگر مورد مهمی برای به اشتراک گذاشتن دارید و می خواهید مطمئن شوید که مخاطبان آن را دریافت می کنند، لیست ایمیل یک رسانه عالی برای برقراری ارتباط با آن ها است.

  1. از طریق ساخت لیست ایمیل بازدیدکنندگان را وادار به بازگشت کنید.

این یک واقعیت ترسناک اما واقعی است: بیش از 70٪ افرادی که وب سایت شما را ترک می کنند هرگز برنمی گردند. برای اثبات، فقط نگاهی به Google Analytics خود بیندازید و درصد بازدیدکنندگان جدید در مقابل کل بازدیدکنندگان را بررسی کنید. اما افراد وقتی ایمیل از طرف شما در صندوق ورودی خود مشاهده می کنند به احتمال زیاد به وب سایت شما باز می گردند. آن ها را با ارسال یک پست عالی دیگر، یک اعلامیه کاملاً مکتوب یا یک فروش ویژه دعوت کنید.

  1. کسب و کار ها و شرکت های عظیم لیست های ایمیل را دوست دارند.

از کتاب بازاریابی دیجیتال از بزرگترین افراد جهان در بازاریابی در جهان درس بگیرید. آن ها فقط برای جلب توجه مردم در لیست ایمیل هایشان، مبلغ زیادی را برای انجام این کارها خرج می کنند. به عنوان مثال، فقط در مورد آخرین وب سایتی که بازدید کرده اید برای خرید چیزهایی مانند لباس ، کفش یا جواهرات فکر کنید. به احتمال زیاد ، آن ها ایمیل شما را خواسته اند.

برندهای بزرگ این درس را مدت ها پیش آموخته اند و به همین دلیل آن ها هزاران دلار در کمپین های رسانه های اجتماعی خرج می کنند تا مردم بتوانند در لیست های ایمیل خود ثبت نام کنند. آن ها می فهمند که بازاریابی از طریق ایمیل بهترین سرمایه گذاری بلند مدت با بازده بسیار بیشتر است زیرا افراد برای مدت طولانی تری پیام های خود را با هزینه بسیار کمتری دریافت می کنند.

در واقع این کار برند های بزرگ و هوشمند می باشد که از شبکه های اجتماعی برای جمع آوری ایمیل در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و دیگران استفاده می کنند. آن ها انرژی زیادی را در ساخت لیست های ایمیل خود متمرکز می کنند زیرا نتایج شگفت انگیزی را مشاهده کرده اند.

آن ها می دانند که لیست های ایمیل بسیار ارزشمند هستند و ایجاد یک لیست ایمیل به افزایش فروش کمک می کند. شرکت های بزرگ و معروف می فهمند که لیست های ایمیل سرمایه گذاری بلندمدت خارق العاده ای هستند که برای هزینه های کم بازده بالایی دارند.

  1. ایمیل ها هدفمند هستند.

جمع آوری ایمیل بسیار کارآمد است زیرا شما می توانید ایمیل های هدفمندی را برای گروه های هدف ارسال کنید. به راحتی می توانید کاربران خود را بر اساس پاسخ های ایمیل و فعالیت های آن ها در سایت خود گروه بندی کنید و مرتبط ترین پیشنهادات را برای آن ها ارسال کنید. گروه بندی کاربران خود در لیست ایمیل تقسیم بندی نامیده می شود. این ویژگی را می توانید در هر نرم افزار جمع آوری ایمیل ها از سایت که می خواهید استفاده کنید پیدا کنید.

  1. شما کنترل کاملی بر نحوه عملکرد آن دارید.

لیست ایمیل یکی از معدود مواردی است که شما کنترل کامل بر روی آن دارید. جدا از تجارت و نحوه عملکرد آن. شما نمی توانید نتایج بازاریابی، تبلیغات و حتی درآمد خود را کنترل کنید. بنابراین اکنون که چیزی شبیه به یک لیست ایمیل دارید که می توانید متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید، احتمالاً باید از این فرصت استفاده کامل کنید. یک لیست ایمیل به شما این امکان را می دهد مخاطبین خود را کاملاً به دسته های مختلف مرتب، تفکیک و تقسیم کنید. شما می توانید آن ها را بر اساس علاقه، عوامل مختلف جمعیتی و حتی موقعیت آنها در سفر مشتری تقسیم کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای خرید یک وبسایت پربازدید و سرمایه‌گذاری در آن

لیست های ایمیل را می توان به طرق مختلفی ایجاد کرد و می توانید لیست های ایمیل را بر اساس نیاز خود مرتب کنید. می توانید مشترکین را بر اساس “فعالیت” یا زمان پاسخگویی آن ها، اطلاعات جمعیتی، نوع کار و حتی “علاقه” آن ها مرتب کنید. تصور کنید مشترکین ایمیل خود را متناسب با میزان تعامل با شما تنظیم کنید و سپس می توانید برای آن ها ایمیل ارسال کنید که ممکن است دقیقاً آن ها را به مشتری تبدیل کند.

ساخت لیست ایمیل به شما این امکان را می دهد در هر زمان و هر روز از هفته چه کسانی از مشترکان خود جدید ، قدیمی هستند و یا حتی اشتراک خود را لغو کرده اند. این نوع کنترل به شما این امکان را می دهد که علاقمندان به برند شما ، انواع مختلف افراد و موارد دیگر را بررسی کنید.

  1. ایمیل اعتماد ایجاد می کند.

ارسال و دریافت ایمیل

ارسال ایمیل به مشتری باعث ایجاد اعتماد بین شما و او می شود. وقتی افراد ایمیل شما را می خوانند، این کار را در حریم خصوصی صندوق ورودی خود انجام می دهند. این پیامی نیست که به صورت عمومی در بیلبورد یا جدول زمانی شبکه های اجتماعی نمایش داده می شود. این یک روش صمیمی تر برای برقراری ارتباط است. از آنجا که لیست های ایمیل به مشتریان این احساس را می دهد که بخشی از مکالمه خصوصی با شما هستند، می توانند با پاسخ دادن به پیام شما با اطمینان از شما سوال کنند. این به ایجاد اعتماد و ایجاد ارتباط کمک می کند.

  1. ایمیل هرگز از بین نمی رود.

بسیاری از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی و فنون تبلیغاتی که زمانی بسیار محبوب بودند، با گذشت زمان از بین رفتند. اما از مدت ها قبل ایمیل ها وجود داشته و در آینده نیز پر رنگ تر خواهد بود. امروزه، تقریباً هر کاربر اینترنت حداقل یک حساب ایمیل دارد. برای ثبت نام در حساب رسانه های اجتماعی، مانند حساب در فیس بوک یا توییتر، به یک حساب ایمیل نیز نیاز دارید. این بدان معناست که بازاریابی ایمیلی از بین نخواهد رفت، بنابراین افزودن مشترکان روز به روز لیستی عالی به شما می دهد که می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد. سرمایه گذاری بر روی ساخت لیست ایمیل بسیار پر سود خواهد بود. ایمیل مارکتینگ قدیمی است اما هنوز بر بازار حاکم است!

  1. ایمیل ها مشترکان بیشتری را به مشتری تبدیل می کنند.

تمام دلایلی که در بالا ذکر شد در نهایت در تبدیل شما نقش دارند. به عنوان مثال، می توانید ایمیل های شخصی را هدف قرار دهید و برای خرید محصولات یا خدمات خود بر کاربران تأثیر بگذارید. با تعامل برقرار کردن با کاربران و ارتباط قوی و موثر داشتن با آن ها شما می توانید نرخ تعامل و بازگشت خود را بهبود ببخشید و کسب و کار خود را در بازه ی زمانی بسیار کوتاه توسعه دهید.

13. باعث افزایش درآمد می شود

استفاده از لیست ایمیل برای تماس مستقیم با بازدید کنندگان وب سایت شما می تواند هر یک از آنها را به یک منبع درآمد تبدیل کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک اشتراک لیست ایمیل در وب سایت خود ایجاد کنید، که اطلاعات تماس آن ها را می خواهد تا بتوانید با آن ها پیگیری کنید. پیوستن به لیست از طریق وب سایت شما می تواند به این معنی باشد که احتمالاً تعداد خریداران بیشتر می شوند زیرا از قبل به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند. ارسال ایمیل به آن ها شخصاً فرصتی برای برنده شدن بیشتر مصرف کنندگان فراهم می کند و از آنجا که میانگین بازده سرمایه گذاری در بازاریابی 4200 درصد است، شانس باورنکردنی کسب درآمد بیشتر خواهد بود.

نظرات کارآفرینان موفق جهان درباره ساخت لیست ایمیل

مطالب مختلف در ایمیل

نیل پاتل

بنیانگذار KISSmetrics ،CrazyEgg و QuickSprout

” از طریق تمام کانال هایی که من به عنوان بازاریاب آزمایش کردم، ایمیل به طور مداوم از اکثر آن ها بهتر است. نه تنها نرخ تبدیل بالایی دارد ، بلکه در ساخت لیست ایمیل خود می توانید با قرار دادن چندین محصول به طور مداوم از آن درآمد کسب کنید. فقط به سایت های تجارت الکترونیکی مانند آمازون نگاه کنید، یکی از روش هایی که شما را به خرید مستمر محصولات بیشتر از آن ها ترغیب می کند این است که به طور منظم از طریق ایمیل به مخاطبان محصولات خود را پیشنهاد می دهند. اگر کالایی نمی فروشید، باید ایمیل ها را جمع آوری کنید تا بتوانید افراد را به طور مستمر به سایت خود بازگردانید.”

کوری دلی

مدیر بازاریابی در Unbounce

” لیست ایمیل Unbounce بزرگترین سرمایه ما برای هدایت خریدهای جدید است.  چرا؟ هنگام راه اندازی یک کمپین، محتوای خاص یا ویژگی محصول جدید، بازاریابی از طریق ایمیل به طور مداوم 80-90٪ از ترافیک صفحه مقصد ما را ایجاد می کند. جمع آوری ایمیل های فعال به ما این امکان را می دهد تا رابطه ی خود با مخاطبان را به روشی خلاقانه و شخصی سازی کنیم. ما قبل از تولید محصول، لیست ایمیل خود را ایجاد می کنیم و تا زمان انتشار افراد را از اخبار مربوط به آن محصول جدید مطلع می کنیم. ایمیل به خلاقیت بازاریابان کمک می کند تا ثابت کنند که ما یک مشکل احتمالی را می فهمیم ، می توانیم یک راه حل ارائه دهیم و می توانیم آن را به روشی لذت بخش انجام دهیم. هر ایمیل فرصتی برای ارتباط با مخاطبان شما و اثبات مورداعتماد بودن شماست”

جو پولیتزی

بنیانگذار موسسه بازاریابی محتوا

“لیست ایمیل بسیار مهم است و بسیاری از برند ها و شرکت ها مخاطبان خود را در Facebook و Google+ ایجاد می کنند ، که بسیار خوب است ، اما ما این نام ها را نداریم – فیس بوک و Google این کار را می کنند. اگر ما مانند شرکت های رسانه ای واقعی فکر می کنیم ، این دارایی در مخاطبان است. جمع آوری آدرس ایمیل اولین گام مهم برای فهمیدن اینکه خواننده من کیست و چگونه می توانم به او کمک کنم زیرا در آینده او مشتری من خواهد بود. اگر هدف ما افزایش فروش یا به نوعی رضایت مشتری است ، ابتدا باید آن ها را به عنوان بخشی از مخاطبان خود جذب کنیم.”

نوح کاگان

“هنگام عرضه محصولات جدید، به مشتریان خود اطلاع دهید. به مشتریان خود اجازه دهید ببینند که شما در پروسه ی ارائه ی یک محصول چه چیزی را پشت سر می گذارید.

مشتریان خود را به مشتریان دیگر معرفی کنید. مشتریان شما می خواهند بیشتر از آنچه شما تصور می کنید از شما بشنوند.

نمی گویم ایمیل همه چیز است اما بلیط جادویی ما در چند سال گذشته بوده است. من شما را تشویق می کنم که آن را امتحان کنید و نتایج را خودتان ببینید. هر کسی که با او صحبت کرده ام و اکنون یک لیست ایمیل دارد ، همیشه می گوید: “کاش زودتر این کار را می کردم.”

رامسی تاپلین

بنیانگذار The Blog Tyrant

“دو کلمه: حمایت و ارتقا. گوگل  دائماً الگوریتم خود را تغییر می دهد و گاهی اوقات می توانید با یک پنالتی روبرو شوید بدون اینکه حتی بدانید چه اشتباهی کرده اید. در آن شرایط، ساخت لیست ایمیل تنها محافظ واقعی شماست. حتی اگر فردا همه رتبه های جستجوی من ناپدید شود، من همچنان می توانم وبلاگ خود را از طریق ایمیل برای ده ها هزار نفر تبلیغ کنم. ارتقا: هیچ چیز مانند ایمیل افراد را درگیر نمی کند. اگر شخصی آدرس ایمیل خود را به شما داده باشد آماده است تا با محتوا یا محصولات شما ارتباط برقرار کند و آنها به شما کمک می کنند تا بتوانید مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنید.”

فرانسیسکو روزالس

بنیانگذار SocialMouths

“دلایل زیادی برای مهم بودن ایجاد لیست وجود دارد ، اما من در حال حاضر به موضوعی می پردازم که محبوب است: دسترسی داشتن. امروز ، شما می توانید به طور متوسط ​​به 1-2٪ از طرفداران فیس بوک خود برسید ، به همین ترتیب درصد بسیار کمی از توییتر شما یک توییت خاص را مشاهده می کند. ایمیل نیز کامل نیست ، طبق مطالعات ، 22٪ از ایمیل های ارسال شده در پوشه های ناخواسته یا نامه های ناخواسته قرار داده می شوند یا توسط ISP ها مسدود می شوند. اما با این وجود به طور متوسط ​​78٪ پیام برای شما ارسال می شود. در آن زمان، طول عمر پیام شما توسط گیرنده شما تعیین می شود، ایمیل شما تا زمانی که تأیید نشود در صندوق ورودی به عنوان “خوانده نشده” قرار می گیرد. از طرف دیگر، طول عمر یک پست در شبکه های اجتماعی ممکن است بین چند ساعت تا فقط چند دقیقه باشد. ایمیل تا حد زیادی موثر ترین بستر ارتباطی بین برند شما و مخاطبان آن است.”

جمع بندی

بازاریابی از طریق ایمیل بسیار موثر است و داشتن یک استراتژی برای آن بسیار مهم است. بازاریابی از طریق ایمیل مزایای مشخصی نسبت به سایر رسانه های مدرن دارد. ایمیل بسیار مستقیم است، به این معنی که هر شخصی در لیست شما است می تواند با شما بیشتر تعامل داشته باشد و شما می توانید ارتباط صمیمانه تری داشته باشید. ایمیل بسیار متفاوت از یافتن یک مطلب در فید خبری است، حتی اگر شخصی باشد. مهم نیست که چه نوع شغلی را اداره می کنید، چه نوع وب سایتی دارید یا در کدام صنعت فعالیت می کنید. اگر وب سایتی دارید و می خواهید بازدیدکنندگان را به مشتریانی خود تبدیل کنید باید ساخت لیست ایمیل را شروع کنید و هرچه زودتر ایمیل بازدیدکنندگان خود را جمع آوری کنید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام و وقت بخیر
خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده.
متوجه منظورتون از پنل ارسال ایمیل نشدم

ارسال دیدگاه