10 نکته کلیدی برای راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ

کسب و کار

4 دقیقه زمان مطالعه

تعداد کاربران اینترنت در جهان، با سرعت زیادی در حال افزایش است. هم اکنون ایمیل به عنوان یک راهکار ارتباطی در حال حاضر بیش از دو میلیارد و هفتصد میلیون کاربر دارد و هر لحظه بر این تعداد افزوده می‌شود. این بزرگ‏‌ترین جامعه کاربران اینترنت در سطح جهان است که بیش از هر دین و کشور و مکتب فکری، مخاطب دارد. شما می توانید برای ساخت انواع ایمیل های خود به صورت رایگان به سراغ مقاله ساخت ایمیل رایگان ژاکت رفته و یک ایمیل حرفه ای برای ارتباط بیشتر با کاربران خود ایجاد کنید .
بنابراین فرصت مناسبی است که بتوان از چنین جمعیت به نسبت فعالی، کسب درآمد داشت. ایمیل‏های تبلیغاتی و کمپین ایمیل مارکتینگ برندها، برای بازاریابی که توسط شرکت‏‌های تبلیغاتی اجرا می‌شوند، همچنان از پر طرفدارترین روش‏‌ها است.

کمپین ایمیل مارکتینگ

برای بهبود و اثر بخشی کسب و کارهای اینترنتی در این مقاله از ژاکت بلاگ به نکاتی اشاره خواهیم کرد، که می‌تواند برای کمپین ایمیل مارکتینگ هر کسب و کار اینترنتی مفید باشد.

1- واقع گرا باشید و هدف‌‏های منطقی انتخاب کنید

پیش از شروع یک کمپین ایمیل مارکتینگ، به آمار‏های هر صنعت و همچنین کمپین‏‌های قبلی دقت کنید. واقع بین باشید… ممکن است همه ایمیل‏‌ها به مقصد نرسند و همچنین همه نشانی‏‌های کمپین ایمیل مارکتینگ، واقعی نباشند. طبق آمار‏ها تنها 2.5 درصد از ایمیل‌های شامل یک کتابچه‌ رایگان، باز می‌شوند.

2-  موضوع ایمیل را جدی بگیرید

اولین چیزی که هر گیرنده ایمیل از محتوای ایمیل دریافت می‌کند، موضوع نامه است. بسیاری از نامه‏‌ها فقط به دلیل همین موضوع باز می‌شوند. با واضح‌‏ترین و کم‌‏ترین کلمات، مفهوم اصلی نامه را بنویسید. موضوعات را واقعی بنویسید و از گول زدن کاربر به وسیله عناوین غیر واقعی خودداری کنید.

3- ایمیل واکنش‏‌گرا بسازید

بسیاری از کاربران وب، از مرورگر‏های موجود یا آپ‌های ایمیل، نامه ارسالی شما را مطالعه می‌کنند. بنا به آمارها 57 درصد از ایمیل‏‌ها در گوشی همراه و در ساعات ابتدایی صبح مطالعه می‌شوند. پس اگر ایمیلی که ساخته‏‌اید صرفاً در صفحه‌ مانیتور دفتر شما ظاهری مناسب داشته باشد، نتیجه‏‌ای نخواهید گرفت… لازم است که ظاهر ایمیل بتواند با دستگاهی که کاربر برای دیدن آن استفاده می‌کند، تطبیق یابد و یک ظاهر مرتب و ساختار منظم را به کاربر تحویل دهد.

4- طراحی عالی داشته باشید

از طرح‏‌های آماده و شیکِ رایگان، تا طرح‏‌های اختصاصی که برای مجموعه شما طراحی می‌شود را می‌توانید برای ایمیل‌ها به کار برید. بسیاری از ایمیل‏‌ها به خاطر ظاهر آن‏ها بیشتر دیده می‌شوند. مخاطب یک ایمیل با طراحی با کیفیت، حتی اگر به آن نیاز نداشته باشد ممکن است آن را به طور مداوم باز کند و ایمیل‏‌های شما را برای دوستان خود به اشتراک بگذارد.

5- متن‏‌های کوتاه و منسجم بنویسید

همه ما به نحوی درگیر کار هستیم و زمان ارزش زیادی برای هر فرد دارد. متنی تهیه کنید که با کم‏ترین جملات و در عین احترام، درخواست اصلی را مطرح کند؛ یا محصول و خدمات شما را بتواند به سادگی توضیح دهد. ایمیل‏‌های تبلیغاتی محل ارائه‌ جزئیات محصولات نیست! بهتر است به کاربر این امکان را بدهید تا در صورت تمایل برای ادامه مطالعه، با یک کلیک به لندینگ یا صفحه مربوط به آن محصول یا رویداد مراجعه کند. خلاصه اینکه اگر یک ایمیل طولانی بنویسید، خوانده نمی‌شود. و در نهایت کمپین ایمیل مارکتینگ موفقی نخواهید داشت.

این مقاله را حتما بخوانید
بازاریابی عملکرد یا Performance Marketing

کمپین ایمیل مارکتینگ

6- از کاربر عملی را بخواهید که انجام دهند

اینکه بخواهید مثلاً در مورد یک دوره آموزش به کاربر توضیح دهید یا اینکه صرفاً محصولی را معرفی کنید و شماره تلفن بگذارید، دیگر جذاب نیست. شما باید بتوانید در همان ایمیل بدون اینکه کاربر از موضوع دور شود و حتی نیاز به جستجو در میان نتایج گوگل برای پیدا کردن روشی برای اطلاعات بیشتر داشته باشد، در همان ایمیل دکمه‏‌ای را تعبیه کنید که کاربر را به سمت صفحه‏‌ای معین در رابطه با‌ موضوع هدایت کند و احتمالاً در ساده‌‏ترین روش باعث خرید او شود.

7- کاربران را دسته بندی کنید

اینکه بخواهید برای همه کاربران هر بار یک مطلب یکسان بفرستید، بسیار ساده است. بنابراین نتایج هم ساده خواهند بود. اگر مثلاً یک فروشگاه اینترنتی دارید و محصولات متنوعی می‌فروشید، ارسال یک ایمیل تخفیف لباس زنانه برای یک پیرمرد 60 ساله کمکی نمی‌کند. مشتریان را می‌توانید از لحاظ جنسیت، سن، کالاهایی که به آن علاقمندند یا محیط جغرافیایی که در آن هستند و بسیاری ملاک‏‌های دیگر دسته‌بندی کنید.

8- از اتوماسیون استفاده کنید

دسته‌بندی و ارسال ایمیل‌‏های متناسب، بسیار وقت‏‌گیر است. استفاده از خدمات وبسایت‏‌های مرتبط در این زمینه با پرداخت ماهیانه مبالغی برای دریافت خدمات می‌تواند کمک بزرگی در نظم دهی امور و کمپین ایمیل مارکتینگ کند. در واقع با پرداخت برای این خدمات، هم زمان می‌خرید و هم آرامش و نظم.

9- پیگیری گزارشات

هر کمپینی پس از اجرا نیاز به آنالیز و تحلیل داده‏‌ها دارد. بدون تحلیل اتفاقات جاری و گذشته، شما قادر نخواهید بود که تصمیماتی درباره اشتباهات یا موفقیت‏‌های کمپین ایمیل مارکتینگ بگیرید. بسیاری از این اطلاعات را شرکت ارائه کننده ایمیل به شما ارائه می‌کند. تا جایی که حتی ایمیل باز شده یا خیر… یا اینکه روی دکمه‏‌ها کلیکی شده است یا خیر… پس هنگام تنظیم قرارداد خدمات با شرکت‏‌های ایمیل، حتماً این موارد را در نظر بگیرید.

 10- چرخه ایمیل را بسازید

چرخه کمپین ایمیل مارکتینگ از ابتدای اینکه کاربر ایمیل خود را به شما می‌دهد شروع می‌شود و با ایمیل‌‏های مستمر در فواصل معین ادامه می‌‏یابد. تا جایی که به محصول یا خدماتی از شما راغب شده و آن را خریداری کند. بنابراین از یک کاربر به مشتری تبدیل می‌گردد. به زمانبندی‏‌ها و مناسبت‌‏ها هم توجه کنید و برای هر کاربر به تناسب علاقمندی‏‌ها و کالاهایی که از شما خریداری می‌کند، می‏‌توانید ایمیل‏‌های یادآوری یا کد‌های تخفیف در ووکامرس ارسال کنید.

جمع‌بندی

با اینکه ایمیل از ایتدایی‌‏ترین راهکار‏های ارتباطی از روی کار آمدن اینترنت بوده است، اما همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است و برای بسیاری از امور رسمی و غیررسمی از طرف کسب و کار‏های اینترنتی و شرکت‏‌ها مورد استفاده فراوان قرار می‏‌گیرد. داشتن یک استراتژی مشخص برای کمپین ایمیل مارکتینگ می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه