استراتژی تولید محتوا چیست؟ و چگونه می‌توانیم یک استراتژی محتوای خوب بنویسیم؟

تولید محتوا

19 دقیقه زمان مطالعه

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، می دانید که یکی از راه های بازاریابی، محتوای شما است. افراد کسب و کار شما را به دلیل محتوایی که ارائه می دهید دنبال می کنند و هر چه این محتوا معتبر باشد مخاطبان شما نیز بیشتر خواهد شد. امروزه محتوا برای کسب و کارها به عنوان وسیله ای برای جذب مشتری بالقوه بدون اتکا به تکنیک های تبلیغاتی سنتی بسیار حیاتی است. محتوای دیجیتال به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد تا به صورت ارگانیک شما را کشف و با محصولات شما درگیر شوند. به همین دلیل شما به استراتژی تولید محتوا نیاز دارید. امروزه بسایر از کسب وکار ها برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود از سایت های معتبری برای سفارش خدمات تولید محتوا آن ها استفاده می کنند تا بهترین محتوا را به صورت اصولی برای سایت های خود تولید کنند .

گزارش CMI 2016 نشان داد که 88 درصد از مشاغل در جهان به طور فعال در بازاریابی محتوا مشارکت دارند. با این حال ، 68 درصد از مشاغل احساس می کنند که تلاش های بازاریابی محتوای آن ها بسیار موثر نیست ، در حالی که 32 درصد از مشاغل ادعا می کنند ابتکار بازاریابی محتوای آن ها بازده خوبی دارد. این گزارش نشان می دهد: فقط 32 درصد از مشاغل مورد بررسی دارای استراتژی محتوا هستند و این یکی از دلایل اصلی شکست در بازاریابی از طریق محتوا می باشد.

 

محتوا واحد پول استراتژی بازاریابی شما است و صدها نوع محتوا وجود دارد که تجارت شما می تواند برای جلب مشتری، گسترش مخاطبان و تبدیل منجر به فروش از آنها استفاده کند. برای ایجاد محتوای با کیفیت شما به یک چارچوبی نیاز دارید که به شما در ایجاد یک استراتژی تولید محتوای محکم کمک کند.

در واقع این استراتژی محتوا فرآیند مداوم تبدیل اهداف تجاری به طرحی است که از محتوا به عنوان وسیله اصلی دستیابی به این اهداف استفاده می کند. شما با شناسایی یک نیاز تجاری خود شروع به کار می کنید. سپس محتوا را به عنوان راهی برای تحقق این نیاز ارزیابی در نظر می گیرید و در نهایت ، شما شروع به ایجاد استراتژی برای این محتوا در راستای اهداف خود می کنید. اگر می‌خواهید نکات تولید محتوا و نحوه برنامه ریزی برای یک استراتژی محتوای کاربردی را یاد بگیرید هیچ راهی به جز یادگیری اصولی این علم را ندارید. دوره اموزشی تولید محتوا که توسط مجموعه ژاکت آکادمی تهیه و تدیون شده است یک دوره بسیار کاربردی برای یادگیری این مهارت است.

امروزه با توجه به اهمیت استراتژی محتوا اطلاعات بسیار زیادی در مورد نحوه ساختن آن وجود دارد با این حال ممکن است خیلی از افراد ندانند که دقیقا استراتژی محتوا چیست و چگونه کار می کند ، چه مزایایی دارد و چگونه می توان آن را به وجود آورد. در این مقاله ما تمامی این موارد را بررسی خواهیم کرد و از آن استفاده می کنیم تا راه حلی برای تعریف استراتژی محتوا داشته باشید.

محتوا چیست؟

 

قبل از اینکه بخواهیم بررسی کنیم که در واقع استراتژی تولید محتوا چیست ، باید ابتدا درک کنیم که محتوا چیست. “محتوا” یک کلمه واحد است که با مفاهیم مختلفی بسته به زمینه استفاده از آن معنی پیدا می کند. با این حال ، یک تعریف مختصر می تواند این باشد که در حالت کلی  در حوزه بازاریابی دیجیتال ، محتوا چهار عنصر اصلی را در بر می گیرد:

  • اطلاعات – پیام محتوای شما چیست؟ این اطلاعات می تواند واقعی، عملی، سرگرم کننده، آموزنده و یا ترکیبی از این سه باشد.
  • زمینه و معنا – مخاطبان این محتوا چه کسانی هستند و چرا منتشر می شود؟
  • پلتفرم​​- در چه کانالی محتوا را منتشر می کنید، و این کانال چگونه بر پیام کلی تأثیر می گذارد؟
  • فرم و نوع – آیا متن محتوا، گرافیک، صوتی، تصویری، تعاملی، واقعیت مجازی و غیره است؟

محتوا اطلاعاتی است که مربوط به یک موضوعی به گروه خاصی از افراد داده می شود و دارای یک فرم به شکل های مختلف می باشد که از طریق پلتفرم ها به افراد منتقل می شود. محتوا نه تنها شامل کلمات موجود در صفحه بلکه تصاویر و رسانه های مورد استفاده است. اطمینان از داشتن محتوای مفید و قابل استفاده، دارای ساختار مناسب و به راحتی یافت شده، برای بهبود تجربه کاربری یک وب سایت حیاتی است.

بسیاری از تعاریف مربوط به محتوا بیش از حد بر روی اطلاعات متمرکز هستند و به بقیه عناصر اهمیت داده نمی شود. اطلاعاتی که با فرم و رسانه و کانل مناسب ارائه نمی شوند ، مخاطب را از دست می دهد. به همین ترتیب ، مطالبی که در یک قسمت از مطالب گنجانده اید باید منعکس کننده محیط و فرم باشد – شما نمی توانید یک راهنمای عمیق برای یک موضوع پیچیده را در توییتر منتشر کنید. همچنین باید در متن خود مخاطبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید را مدام صدا بزنید.

کانال های مختلف برای فروش هنوز هم وجود دارد، اما این محتوا است که به افراد کمک می کند چیز جدیدی یاد بگیرند، مشکلات خود را حل کنند، کارهای بهتری انجام دهند و در نهایت راه حل هایی پیدا کنند که به آن ها در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

محتوا وسیله ای برای نشان دادن تخصص و آگاهی شما در مورد مواردی است که مخاطب مورد نظر شما از آن ها استفاده می کند و اعتماد سازی را ایجاد می کند تا در صورت تصمیم به خرید، شما در مرکز توجه قرار بگیرید. این صرفاً تبلیغاتی بودن نیست. اگر می خواهید محتوای شما هر هدف تجاری را به جلو سوق دهد، باید به محتوا و استراتژی تولید محتوا اهمیت دهید.

استراتژی تولید محتوا چیست؟

استراتژی تولید محتوا چیستحال که فهمیدیم محتوا دقیقاً چیست ، می توانیم درک کنیم که داشتن یک استراتژی محتوا چگونه خواهد بود.  همانطور که در ابتدا نیز گفته شد استراتژی تولید محتوا فرآیند مداوم تبدیل اهداف تجاری به طرحی است که از محتوا به عنوان وسیله اصلی دستیابی به آن اهداف استفاده می کند.

استراتژی محتوا به طور جداگانه وجود ندارد و  فقط ساخت تقویم محتوا، نوشتن محتوا و انتشار آن نیست. نداشتن یک استراتژی برای وبلاگ ، حتی اگر پر از محتوای عالی باشد هیچ فایده ای ندارد. استراتژی محتوا راهنمای ایجاد، تحویل و اداره محتوای مفید و قابل استفاده است.

این وظیفه شماست که اهداف بزرگ تری را که به کسب و کارتان کمک می کند را در استراتژی خود بگنجانید. محتوای مناسب برای هدف اشتباه نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت . اگر استراتژی محتوای شما با یک هدف تجاری شروع نمی شود، این یک استراتژی محتوا نیست، بلکه فقط محتوا است. هنگامی که اهداف اصلی خود را تعیین کردید ،  استراتژی محتوای خود را با پرسیدن سوالات ساده و در عین حال حیاتی ایجاد خواهید کرد.

به عنوان مثال، اهداف تجاری شما ممکن است شامل افزایش آگاهی از نام تجاری (برای درآمد بیشتر) باشد – برای دستیابی به این هدف ، شما ممکن است یک استراتژی محتوا را اجرا کنید که با تمرکز بر جستجوگرها برای افزایش دید وب سایت در SERP ها و هدایت بازدید به محصولات یا خدمات شما باشد.

صاحبان مشاغل جدید ممکن است تصور کنند یک استراتژی تولید محتوا “خوب” است ، اما در اوایل کاملاً ضروری نیست. با این حال، تولید محتوای با کیفیت بالا برای پاسخگویی به نیازهای تجاری می تواند به شرکت ها در ایجاد اعتماد در مخاطبان جدید کمک کند و در نهایت ، موفق به کسب موفقیت طولانی مدت شود

به عبارتی دیگر استراتژی محتوا اهدافی را که می خواهید محتوای شما به آن برسد مشخص می کند ، اینکه چه نوع محتوایی برای دستیابی به آن اهداف مناسب تر است و نحوه ایجاد ، توزیع و اندازه گیری عملکرد آن چیست.

تعریف استراتژی محتوای شما متمرکز بر هدف شما می باشد. یک استراتژی محتوایی کاملاً مشخص بنیادی را فراهم می کند که به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرید. به بازاریابی محتوای خود به عنوان شاهراه فکر کنید. شما باید تصمیم بگیرید که این راه به کجا می رود، برای رسیدن به مقصد به چه چیزی نیاز دارید. اگر فقط شروع به رانندگی کنید قبل از اینکه به راه فکر کنید ، بنزین بیشتری مصرف خواهید کرد – و حتی ممکن است به مقصد نرسید و سرگردان بمانید.

به خاطر داشته باشید که بازاریابی محتوا یک سرمایه گذاری تجاری است که به زمان، پول و نیروی انسانی نیاز دارد. هدف از استراتژی تولید محتوا ایجاد محتوای معنی دار ، منسجم ، جذاب و پایدار است. کریستینا هالورسون در سراسر کتاب خود، استراتژی محتوا برای وب، به طور مفصل درباره مزایا و نحوه ایجاد استراتژی محتوای شما بحث می کند. او مجدداً تأکید می کند که استراتژی شما به شما کمک می کند آنچه را که از قبل وجود دارد، آنچه باید ایجاد شود و مهم تر از همه، دلیل ایجاد آن را شناسایی کنید.

در هسته اصلی خود ، استراتژی بازاریابی محتوای شما همیشه دارای یک “چرا” است. چرا محتوایی ایجاد می کنید ، به چه کسی کمک می کنید و چگونه به شکلی که هیچکس دیگری نمی تواند، به آن ها کمک می کنید. سازمان ها معمولاً از بازاریابی محتوا برای ایجاد مخاطب و دستیابی به حداقل یکی از این نتایج سودآور استفاده می کنند: افزایش درآمد ، هزینه های کمتر یا مشتریان بهتر.

مدل مناسب برای نوشتن یک استراتژی محتوا خوب

در حالی که فعالیت ها و فرایندهای مشابه در بسیاری از محیط های مختلف استراتژی تولید محتوا مشترک است ، اما امکان ارائه استراتژی محتوای مختلف برای انعطاف پذیری وجود دارد. برای افزایش و به حداکثر رساندن نتایج خوب مدل های بسیار زیادی وجود دارد که متداول ترین آن مدل ترافیک مغز می باشد. این مدل استراتژی محتوا را به پنج جزء تقسیم می کند:

  • هسته: چگونه قصد داریم از مطالب استفاده کنیم؟
  • ماده : چه محتوایی مورد نیاز است؟
  • ساختار : چگونه محتوا سازماندهی می شود؟
  • جریان کار : چگونه محتوا ایجاد می شود؟
  • تصمیم گیری : چگونه تصمیم می گیریم که چه کاری انجام دهیم؟

معیار های استراتژی محتوا همان مواردی هستند که محتوای شما باید مطابق با این معیارها باشد:

مناسب : با نیاز مخاطب و تجارت مطابقت دارد.

مفید : محتوا یک هدف مشخص دارد و این هدف را برآورده می کند.

کاربر محور:  مخاطب مصرف کننده اصلی محتوا است و محتوای آن باید این را منعکس کند.

استوار :  سبک و یا لحن کسب و کار را منعکس می کند.

مختصر : کوتاه در عین حال مفید باشد.

چرا باید از یک استراتژی محتوا استفاده کنیم؟

مشاغل دارای استراتژی تولید محتوای مستند در بازاریابی محتوا موثرتر از رقبای خود هستند.  اما واقعیت این است که ، بسیاری از بازاریان ارزش یک استراتژی محتوای با برنامه ریزی دقیق و مستند را برای کمک به راهنمای تولیدکنندگان محتوا دست کم می گیرند. اگر هنوز قانع نشده اید ، در اینجا شش دلیل قانع کننده برای ایجاد یک استراتژی تولید محتوا آورده شده است.

  1. استراتژی تولید محتوا به شما در تعیین و دستیابی به اهداف کمک می کند.

در حالت ایده آل ، تمام تلاش های بازاریابی باید شما را به هدف خود نزدیک کند. با این حال ، تلاش های نادرست فقط منجر به اتلاف وقت ، پول و انرژی می شود. به عنوان مثال ، ممکن است شما برای مخاطبی محتوایی ایجاد کنید که با بازار هدف شما مطابقت نداشته باشد. یا ممکن است سعی کنید محتوا برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی ایجاد کنید، در حالی که آن دسته از کلماتی را که احتمالاً نتیجه می دهند نادیده بگیرید.رسیدن به اهداف با استراتژی محتوا

یک استراتژی تولید محتوا به شما کمک می کند اهداف بازاریابی خود را مشخص کرده و اولویت ها را تعیین کنید. این به شما امکان می دهد برای کار خود برنامه ریزی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام تلاش های بازاریابی هدفمند است. با استفاده از یک استراتژی محتوا ، می توانید اطمینان حاصل کنید که تلاش شما توسط تیم شما به نتایج ملموسی تبدیل می شود.

  1. به شما کمک می کند تا پیشرفت خود را ردیابی کنید.

هیچ محتوایی بدون استراتژی قابل اندازه گیری موثر نخواهد بود. قبل از شروع ایجاد و تولید محتوای خود، صرف نظر از رسانه یا بستر ، مهم است بدانید که می خواهید به چه چیزی برسید. به عبارت دیگر ، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما معیار سنجش اثربخشی ابتکار بازاریابی محتوا است. یک استراتژی محتوای قوی باید معیارهایی را که باید ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید را مشخص کند تا متوجه شوید که آیا بازاریابی محتوای شما نتیجه می دهد و یا نه.

  1. به شما کمک می کند تا فرصت های جدید را شناسایی کنید.

بازاریاب های موفق محتوا دائما به دنبال خلق فرصت های جدید برای تولید محتوا هستند. آن ها محتواهایی را پیرامون موضوعاتی ایجاد می کنند که به تلاش برای دستیابی به مخاطبان بیشتر کمک می کند. یک استراتژی محتوای خوب باید تمام راه هایی را که یک بازاریاب می تواند برای دنبال کردن اخبار و روندها و یافتن ایده های داستان استفاده کند ، مشخص کند. بدون داشتن یک استراتژی تولید محتوا ، تلاش برای کشف فرصت های جدید ناهماهنگ خواهد بود و این موضوع بی نظمی در انتشارات و لحن برند منعکس خواهد شد.

  1. هزینه ها را کاهش می دهد.

ایجاد و توزیع محتوا می تواند هزینه بر باشد. وقتی بازاریاب ها بدون استراتژی محتوا کار می کنند ، اغلب هزینه های زیادی را صرف پروژه ها می کنند و فقط بودجه محدودی را برای خود باقی می گذارند. استراتژی های محتوا به تعریف مقدار هزینه در هر پروژه ، چگونگی پرداخت آن ها کمک می کند و همچنین بازاریابان می توانند در صورت لزوم راه هایی برای کاهش هزینه ها پیدا کنند.

  1. تیم بازاریابی شما را بهینه می کند.

مسئولیت پذیری برای هر پیشرفت ملموسی مهم است ، بدون استراتژی محتوای مستند ، تیم بازاریابی شما نمی داند که چه مقدار محتوا باید تولید شود، در کجا باید پست شود ، چگونه می تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد یا هر چیز دیگری که می تواند وظایف روزمره آن ها را کنترل کند. اکثر مردم برای ادامه کار به کمی نظم احتیاج دارند و یک استراتژی محتوای رسمی به عنوان ایجاد یک چارچوب عمل می کند.

استراتژی معیارهای عملکرد را برای اعضای تیم تعیین می کند، برنامه کاری برای ایجاد محتوا، دستورالعمل های مربوط به مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی ، تعمیر و نگهداری سیستم اتوماسیون بازاریابی و موارد دیگر را تعریف می کند. وقتی یک استراتژی تولید محتوا داشته باشید ، همه اینها بسیار راحت تر می شود و در نتیجه تیم بازاریابی کارآمدتری ایجاد می کنید.

  1.  به شما کمک می کند محتوایی را تولید کنید که تبدیل را افزایش دهد.

آخرین مورد ، این واقعیت است که یک استراتژی محتوا برای تولید محتوایی که به طور مداوم باعث تبدیل می شود ، ضروری است. یعنی اگر استراتژی محتوا شامل رهنمودهای درستی باشد می تواند نرخ تبدیل را بالا تر ببرد. اگر استراتژی محتوای شما حاوی آن دستورالعمل ها باشد که در ادامه به شما خواهیم گفت (و حتماً باید باشد! )، تیم بازاریابی شما هر زمان که به یک پروژه جدید نزدیک می شوند  موارد لازم را پیدا می کند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که بر پایه های ارائه شده در استراتژی محتوا باقی بمانند.

این مقاله را حتما بخوانید
چه کسب و کارهایی در ایران سود خوبی دارند؟

یک استراتژی محتوا باید شامل چه مواردی باشد؟

استراتژی محتوا چیستیک استراتژی بازاریابی محتوا را به عنوان یک طرح کلی از نیازهای اصلی کسب و کار و مشتری خود ، به علاوه یک برنامه دقیق برای نحوه استفاده از مطالب برای رفع آنها در نظر بگیرید. به ورودی های اصلی ، داخلی و خارجی شرکت خود فکر کنید. اینها شامل اهداف شما ، افرادی که می خواهید از آن ها استفاده کنید ، فضای رقابتی ، منابع ، هزینه هایتان و نحوه سنجش نتایج. این اطلاعات استراتژی تولید محتوای شما را شکل می دهد. در حالی که هیچ “الگو” مشخصی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا وجود ندارد ما به شما پنج مولفه را معرفی خواهیم کرد که شامل این موارد می شوند:

  • هدف:

با بیان دلایل ایجاد محتوا ، اهداف ، خطرات موجود و چشم انداز موفقیت شما ، به احتمال زیاد می توانید استراتژی مناسب کسب و کار خود را بدست آورید. از خود بپرسید که می خواهید محتوای شما در جهت دستیابی به اهداف تجاری خود به چه نتیجه ای برسد؟  این به شما کمک می کند که بفهمید چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است.

  • برنامه تجاری شما

این برنامه شامل ارزش منحصر به فردی را که می خواهید از طریق محتوای خود ارائه دهید و جزئیات مدل کسب و کار شما را در بر می گیرد. همچنین باید موانع و فرصت هایی را که ممکن است هنگام اجرای برنامه با آن روبرو شوید ، مشخص کند.

  • شخصیت خریدار (پرسونا) و نقشه های سفر

اینجا جایی است که شما با طراحی پرسونای مخاطب، مخاطبان خاصی را که برای آنها محتوا ایجاد خواهید کرد ، نیازهای آن ها و چرخه تعامل محتوایی آن ها را توصیف می کنید. همچنین ممکن است بخواهید محتوایی را که می توانید در طول سفر خریدار وی ارائه دهید ، ترسیم کنید تا آن ها را به اهداف خود نزدیک کند.

  • داستان برند شما

در این قسمت از استراتژی تولید محتوا شما بازاریابی محتوای خود را از نظر اینکه چه ایده ها و پیام هایی می خواهید برای برقراری ارتباط ، چگونگی تفاوت آن پیام ها با رقبا و همچنین تغییر شکل چشم انداز پس از اشتراک آن ها با مخاطبان خود ، توصیف کنید.

  • کانال ارتباطی شما با مخاطبان

این مورد باید شامل سیستم عامل هایی باشد که برای روایت داستان خود استفاده خواهید کرد. معیارها ، فرایندها و اهداف شما برای هر یک چیست؟ و چگونه می توانید آن ها را به هم متصل کنید ؟ چگونه محتوا را توزیع خواهیم کرد؟ چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که ایمیل ، ارتباطات تأثیرگذار و استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی از تلاش کلی بازاریابی محتوای ما پشتیبانی می کند؟

چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم؟

مرحله 1: اهداف خود را مشخص کنید.

استراتژی تولید محتوا با تعریف آنچه می خواهید به انجام برسانید آغاز می شود. مارک تجاری شما ، اهداف بازاریابی و نیازهای تجارت خود را در نظر بگیرید. مطمئن باشید که از همه ذینفعان اصلی استفاده می کنید ، زیرا بزرگترین تصمیمات شما از هدف شما سرچشمه می گیرد. چند هدف که ممکن است یک استراتژی محتوا برطرف کند:

  • افزایش آگاهی از محصولات خود
  • پشتیبانی از مشتریان
  • تغییر نحوه تفکر مردم درباره محصول
  • جذب و نگهداری کارکنان
  • تشویق به ثبت نام
  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش ترافیک ورودی
  • ایجاد مشتری و وفاداری مکرر

طبیعی است که اهداف با تغییر سازمان شما تغییر پیدا می کنند.  به عنوان مثال ، وقتی تازه کار خود را شروع می کنید ، می خواهید روی ایجاد آگاهی از برند تمرکز کنید . با استقامت بیشتر ، توجه شما ممکن است به سمت نرخ تبدیل برود. برنامه ریزی کنید که به طور دوره ای اهداف استراتژی تولید محتوای خود بازبینی کنید تا مطابق با نیازهای کسب و کار شما باشد.

محتوا چیست

مرحله 2: مخاطبان خود را بشناسید.

شناخت مخاطبان برای یک استراتژی محتوای موفق بسیار مهم است. وقت خود را صرف صحبت با تیم فروش خود و جمع آوری اطلاعات درباره ی مخاطبان کنید. هر زمان محتوا می سازید ، این سوالات را از خود بپرسید:

چه کسی : مشتری های شما چه کسانی هستند و چه شکلی هستند؟ سن ، جنس ، موقعیت و جمعیت آنها چقدر است؟ مخاطب هدف ما برای انواع مختلف محتوایی که تولید خواهیم کرد چه کسی می باشد؟ می خواهید به چه کسی محتوای خود را برسانید؟ برای بازاریابان ، این مورد اغلب شامل چندین نفر است: خریدار ، کاربر نهایی ، صاحب مشاغل و غیره می باشد.

چه چیزی : مشتریان شما چه سوالاتی می پرسند؟ نقاط درد آن ها چیست و به دنبال چه راه حل هایی هستند؟ آن ها به چه چیزی اهمیت می دهند؟ به مشکلی که کسب و کار شما حل می کند ، نقاط درد احتمالی و یا موارد مربوط به آن ها که مخاطب مورد نظر شما وقت خود را صرف یادگیری می کند ، فکر کنید.

کجا : مشتریان شما به کجا به دنبال پاسخ و راه حل هستند؟ آیا آنها از  گوگل سوالات خود را می پرسند ؟ آیا مخاطبان شما تمایل دارند که وقت خود را در برخی رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام بگذرانند؟ چه زمانی آن ها برای کسب اطلاعات به گوگل مراجعه می کنند؟

چگونه : آن ها چگونه و از کجا دوست دارند اطلاعات را دریافت کنند؟ چگونه مشتریان شما به دنبال یافتن پاسخ و راه حل به صورت آنلاین هستند؟ آیا آن ها از لپ تاپ یا تلفن استفاده می کنند و آیا به دنبال پاسخ متن یا تصویر هستند؟

مرحله 3: رقیبان خود را بررسی کنید.

ببینید رقیبان شما چه می کنند. آیا کارهایی وجود دارد که هیچ کسب و کار دیگری انجام ندهد اما فکر می کنید در بین مخاطبان شما طنین انداز شود؟ (به عنوان مثال اکنون فقط 5٪ از بودجه های تولید محتوا به سمت پادکست ها می رود – آیا این یک فرصت در صنعت شماست؟)

مرحله 4: به دنبال موقعیت و یا منابع منحصر به فرد خود باشید.

در صنعت خود چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهید؟ آیا دیدگاه منحصر به فردی دارید؟ در اینجا ، شما به دنبال قلاب خود هستید که به شما امکان می دهد ماهی های تازه ای را از آب بگیرید. برعکس ، آیا تکنیک ها و زوایایی وجود دارد که می دانید به دلیل منابع یا محدودیت دیگری نمی توانید مالک آن ها باشید؟ خوب است این موارد را زودتر از موعد در نظر بگیرید ، زیرا به شما کمک می کند گزینه های خود را محدود کنید و ممیزی محتوای سایت خود و خلاء های موجود را تعیین کنید و یک استراتژی تولید محتوا مناسب ایجاد کنید.

مرحله 5: میزان بودجه و سرمایه گذاری خود را تخمین بزنید.

بازاریاب ها در سال گذشته 26٪ از بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی محتوا کرده و 84٪ قصد دارد آن را حفظ یا افزایش دهد. با تخمین هزینه استراتژی خود شروع کنید. حتماً عمر مفید مطالب خود را در نظر بگیرید ، زیرا نگهداری از آن ها نیز هزینه دارد. قبل از نهایی کردن استراتژی خود ، منابعی را که در اختیار دارید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید بودجه دارید.

مرحله 6: برنامه ریزی کنید که چگونه نتایج را اندازه گیری می کنید.

تصمیم بگیرید که KPI ها و معیارهای ارزیابی استراتژی محتوا خود را، با توجه به اهداف خود چه خواهند بود.  در اینجا چند نمونه معمول آورده شده است. نمونه هایی از معیارهای بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • هدف
  • افزایش آگاهی از محصولات خود
  • بازدید ، اشتراک
  • پشتیبانی از مشتریان
  • کاهش تماس های پشتیبانی
  • تعامل در شبکه های اجتماعی
  • تشویق به ثبت نام
  • تبدیل ترافیک
  • ایجاد وفاداری مشتری
  • ثبت نام در خبرنامه ، بازاریابی دهان به دهان

در نظر بگیرید که استراتژی تولید محتوا یک بازی طولانی مدت است. نشان دادن بازدهی در خط اصلی کسب و کار شما زمان بر است. به عنوان مثال اگر سئو بخشی از استراتژی شما باشد ، ممکن است شش ماه تا یک سال طول بکشد تا شروع به دیدن تأثیر در کسب و کار خود کنید. اما می توانید با مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی ، بک لینک ، بازدید از صفحه و آگهی ها پیشرفت خود را اندازه بگیرید.

بهترین روش ها برای ایجاد محتوای معنی دار

ما در این مقاله بهترین روش ها را برای کمک به شما در ایجاد محتوای معنی دار و مرتبط شناسایی کرده ایم. برای ایجاد محتوای معنی دار شما باید :

  • اهداف سازمان و نیازهای کاربر را منعکس کنید. شما می توانید با انجام تحقیقات بازار ، تحقیقات کاربر و تجزیه و تحلیل معیارهای مختلف، نیازهای کاربر خود را کشف کنید  و محتوای خود را در راستای برطرف کردن ان ها ایجاد کنید.
  • نحوه تفکر و صحبت کاربر در مورد یک موضوع را بفهمید. محتوا باید بر اساس آن ایجاد و ساختار داده شود. انجام این کار به شما در بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز کمک می کند.
  • با مردم به گونه ای ارتباط برقرار کنید که آن ها شما را راحت درک کنند. پذیرفتن اصول نوشتن ساده به این امر کمک می کند.
  • مفید واقع باشد. با هدفمند بودن در نوع محتوایی که تولید می کنید ، موارد بی مورد را حذف کنید.
  • به روز باشید و واقعیت را حفظ کنید.  وقتی اطلاعات جدید در دسترس قرار گرفت ، محتوای خود را به روز کنید و یا بایگانی کنید.
  • در دسترس همه مردم است.  شما وظیفه دارید اطمینان حاصل کنید که همه افراد می توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته و از آنها بهره مند شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند محتوای شما را از طریق مختلف مانند موتورهای جستجو پیدا کنند.
  • تعریف الزاماتی از کل سایت داشته باشید. محتوا باید طراحی ، ساختار داشته باشد و مخاطب را هدایت کند.
  • چگونه ایده های محتوا را تهیه خواهیم کرد؟ چگونه اطمینان حاصل خواهیم کرد که آنها با صدای مارک ، اهداف و مخاطبان ما همسو هستند؟

چه زمانی باید استراتژی بازاریابی محتوای خود را به روز کنم؟

بعضی از بخش های استراتژی تولید محتوا شما باید ثابت بمانند حتی با رشد و تکامل برنامه بازاریابی محتوای شما که این بخش همان مأموریت و اهداف تجاری شما می باشد و ثابت است. در واقع ، این دو مورد آنقدر کلیدی هستند که ممکن است بخواهید آن ها را در مقابل چشمان خود قرار داده و همسو با آن ها حرکت کنید. تا از این طریق بتوانید هر زمان که روی محتوای خود کار می کنید به آن رجوع کنید.

به عنوان مثال ، در CMI ، کسب و کار ها از آن ها به عنوان بخشی از معیارهای پذیرش خود برای هر ارسال محتوا استفاده می کنند. با این حال ، جنبه های دیگر استراتژی بازاریابی محتوای شما احتمالاً مرور شده و مدام به روزرسانی می شوند. برای اطمینان از اینکه برنامه بازاریابی محتوای شما همچنان هدفمند است ، مجدداً در استراتژی کانال ، موضوعات اصلی و فرایندهای تیمی خود تجدید نظر کنید و در صورت نیاز آن ها را تغییر دهید.

آیا لازم است استراتژی بازاریابی محتوای خود را با تیم ها و بخش های دیگر شرکت خود به اشتراک بگذارم؟

دسترسی به همه افراد سازمان شما به استراتژی بازاریابی تولید محتوای شما – حتی کسانی که ممکن است مستقیماً در فرآیند بازاریابی محتوا نقش نداشته باشند بسیار مفید است. این امر به ویژه در سازمان های بزرگ بسیار مهم است ، زیرا می تواند تیم ها را در یک مکان قرار دهد، تلاش های تکراری را به حداقل برساند و اطمینان حاصل کند که همه برای رسیدن به اهداف محتوای یکسان کار می کنند.

اما به اشتراک گذاشتن استراتژی مستند شما برای کسب و کارهایی که تازه کار خود را با بازاریابی محتوا آغاز کرده اند ، برای تیم های محتوا که به متخصصان داخلی یا خارجی متکی هستند و یا شرکت هایی که هر بخشی از فرآیند تولید و توزیع محتوا را برون سپاری می کنند ، روش خوبی است.

البته نحوه برقراری ارتباط با استراتژی خود به ساختار و فرهنگ سازمان شما بستگی دارد. در برخی موارد ، ممکن است مناسب باشد که اسناد کامل خود را به اشتراک بگذارید. در موارد دیگر ، ممکن است ایجاد خلاصه های هدفمند برای برخی از ذینفعان (به عنوان مثال ، مدیران) منطقی تر باشد ، بر اساس اینکه استراتژی بازاریابی محتوای شما بر نقش ها ، فرایندها و اهداف خاص آن ها تأثیر خواهد گذاشت.

به طور خلاصه ، این را در نظر بگیرید: چگونه می توانید از اصول بازاریابی محتوا برای “فروش” بازاریابی محتوا در سراسر سازمان خود استفاده کنید؟ مردم بیشتر به چه چیزی اهمیت می دهند؟ این به شما کمک می کند تعیین کنید کدام یک از استراتژی های بازاریابی محتوای شما برای به اشتراک گذاشتن با هر تیم مناسب تر باشد.

جمع بندی

حفظ اهداف خود ، پیگیری پیشرفت ، کشف فرصت های جدید ، به حداقل رساندن هزینه ، افزایش بهره وری و تولید محتوای قابل تبدیل ، همه از دلایل اساسی داشتن یک استراتژی تولید محتوا است.  بازاریابی محتوای عالی کمی پیچیده است ، اما  ایجاد یک برند تجاری محتوای مرتبط به طور ثابت ، تقریباً همیشه به کیفیت استراتژی محتوا بستگی دارد. ما در این مقاله در مورد یک استراتژی محتوای عالی که به شما کمک می کند تا استراتژی خود را به روشی ارتقا دهید که باعث افزایش کارایی ، مقرون به صرفه بودن و تولید محتوای با کیفیت می شود ، صحبت کردیم و امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد. پچینهاد ما در آخر برای دریافت سریع ترین نتیجه د رتولید محتوا برای سایت استفاده از سایتهای مختلفی مانند ژاکت سرویس می باشد تا در کم ترین زمان ممکن با خدمات تولید محتوا بهترین محتوا را برای سایت خود دریافت کنید .

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه محتوای داینامیک برای المنتور | پلاگین Dynamic Content For Elementor

345,000 تومان

73.33%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه