مزایای بازاریابی محتوا چیست؟ چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ

8 دقیقه زمان مطالعه

از آنجا که بازاریابی محتوا بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی ما است و ما همه مزایای بازاریابی محتوا را از نزدیک تجربه کرده ایم می دانیم که بازاریابی محتوا از این جهت مهم است که به شرکت ها در ایجاد ترافیک، ایجاد اعتماد با مصرف کنندگان، افزایش نرخ تبدیل و ایجاد مشاغل بیشتر کمک میکند.

در این مطلب، ما بیشتر به چرایی اهمیت بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت، چند مطالعه موردی بازاریابی محتوای موفق را بررسی خواهیم کرد و به شما نشان خواهیم داد امروزه چگونه بازاریابی محتوا را شروع کنید.

 

۵ دلیل برای سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا

از میان PCC، SEO، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی تاثیر گذار و … که باید روی آنها تمرکز کنید، چرا بازاریابی محتوا یک انتخاب خوب، یا شاید بهترین انتخاب است؟

در اینجا ۵ دلیل برای اهمیت و مزایای بازاریابی محتوا را ذکر میکنیم:

  • بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت و مقیاس پذیر است
  • بازاریابی محتوا به نرخ تبدیل شما کمک میکند
  • بازاریابی محتوا به سایر بخش های بازاریابی کمک میکند
  • بازاریابی محتوا به آموزش مشتریان بالقوه کمک میکند
  • بازاریابی محتوا در طولانی مدت اغلب ارزان تر است.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت و مقیاس پذیر است

اگر روی تولید محتوای مفید و همیشه سبزی که افراد در جستجوی آن هستند تمرکز کنید، این امکان وجود دارد که در طول زمان در گوگل برای کلمات کلیدی بیشتری امتیاز بیشتری کسب کنید. که این کار در نهایت باعث افزایش بازدید وبلاگ و رشد ترافیک جستجو به طور مداوم می‌شود.

و این کار تنها مختص به وبلاگ نویسی نیست.

از آنجا که این رشد ترافیک ارگانیک است، کل تیم بازاریابی شما میتوانند کمی استراحت کنند و ترافیک – حداقل برای مدتی – ادامه خواهد یافت. این مورد برای کمپین های تبلیغاتی پولی صادق نیست زیرا در ثانیه ای که شما تبلیغات را متوقف کنید و پرداخت پول برای این کار را قطع کنید، ترافیک هم متوقف میشود.

 

بازاریابی محتوا به نرخ تبدیل شما کمک میکند.

افراد به ندرت چیزی را که شما می‌فروشید جستجو کرده و با کلیک بر روی وب سایت شما آن را خریداری میکنند.

در عوض آنها برای این کار یک روند را طی میکنند.

ابتدا، آنها از وجود شما آگاه می‌شوند. سپس، از چگونگی حل مشکلات شان به وسیله شما آگاه می‌شوند، اینکه چرا شما بهترین راه حل هستید، و در آخر اگر خوش شانس باشید مشتری شما میشوند. این دقیقا نحوه عملکرد قیف های بازاریابی است.

قیف بازاریابی
Sales funnel vector concept in flat style

اکنون، روش های زیادی برای جذب افراد به قیف های بازاریابی و پرورش آنها وجود دارد، اما مسلما بازاریابی محتوا یکی از ساده ترین و موثرترین آنها است.

نحوه کار آن در عمل به شرح زیر است:

فرض کنید سارا میخواهد برای سایت وردپرس خود از افرونه داپلیکیتور استفاده کند و قبل از انکه بخواهد ان را بخرد میخواهد بداند چگونه با آن کار کند، بنابراین در گوگل “جستجو میکند: ” آموزش کار با افزونه duplicator” و با مقاله ما روبرو می شود:

آموزش کار با داپلیکیتور

 

در اینجا، او قبل از بستن مطلب و گذراندن روز خود در مورد نحوه کار با افزونه داپلیکیتور اطلاعاتی کسب می کند.

چند هفته بعد، او بر روی پستی در مورد داپلیکیتور در اینستاگرام کلیک میکند. این پست در مورد ویژگی های داپلیکیتور صحبت میکندو کاربر را به دیدن ویدئوی آموزشی این افزنه در سایت ژاکت ترغیب میکند.

در این مرحله، او آنقدر جذب محتوای ما شده است که تصمیم میگرد برای آزمایش کار ما ثبت نام کند و حتی افزونه داپلیکتور را بخرد. حتی اگر او قبلا از سایت ما استفاده نکرده باشد، احساس میکند راه خود را به خوبی میداند.

همان طور که میبینید، در این مثال، مزایای بازاریابی محتوا در جذب سارا به عنوان مشتری بسیار مهم بود. اگر برای هر مرحله از روند خریدار محتوای مناسب نداشتیم، احتمالا او هرگز ثبت نام و خرید نمیکرد.

در ادامه این مطلب با نحوه ایجاد محتوا برای هر مرحله از روند خریدار آشنا شوید.

 

بازاریابی محتوا به سایر بخش های بازاریابی کمک میکند.

بدون محتوا نمیتوان به راحتی از بسیاری از روش های مدرن بازاریابی استفاده کرد.

برای مثال: به صفحه شبکه ها اجتماعی هر برند نگاهی بیندازید. معمولا خواهید دید که بیشتر آنچه آنها به اشتراک میگذارند پست های وبلاگ و محتوای ویدیویی است.

این برای بازاریابی از طریق ایمیل هم به همین شکل است. بیشتر خبرنامه ها عمدتا برای اشتراک مطالب جدید مانند پست ها و فیلم های وبلاگ وجود دارند.

تولید محتوای ویدیویی

تبلیغات پولی روشی دیگر است که از طریق محتوا تقویت میشود، به ویژه در فیس بوک که قالب های معروف تبلیغاتی به صورت ویدیو یا پست های وبلاگ هستند.

و انتشار از طریق بازاریابی دهان به دهان را فراموش نکنید که مسلما قدرتمند ترین روش بازاریابی است. اگر افراد از طریق یکی از روش ها بازاریابی با محتوای شما آشنا شوند، اغلب آن را با دوستان و همکاران خود به اشتراک میگذارند. نگاه کنید که Beardbrand در برخی از مقالات خود چه تعداد سهام کسب کرده است:

مزایای بازاریابی محتوا

اگر فرض کنیم که هر ی از این سهامداران تنها ده دنبال کننده در شبکه های اجتماعی خود داشته باشند، این به این معناست که ده ها هزار فرد جدید با نام تجاری شما آشنا شده اند.

 

بازاریابی محتوا به آموزش مشتریان بالقوه شما کمک میکند.

به گفته یکی از مدیران ارشد بازاریابی:

“نظریه من این است که اینگونه نیشت که مردم بدون دانستن نحوه استفاده از ابزار های شما آنها را خریداری کنند و سپس نحوه کار با آنها را بیاموزند، بلکه آنها ابتدا نحوه استفاده از ابزارهای شما را یاد میگیرند و به این دلیل که میدانند چگونه از ابزارهای شما استفاده کنند، ثبت نام و خرید میکنند.”

این مزایای بازاریابی محتوا در هیچ کجا بیشتر از وبلاگ و کانال های شبکه اجتماعی خودمان، مشهود نیست.

بیشتر مطالب ما نحوه حل مشکلات کاربران و توسعه دهندگان وردپرس را با کمک مجموعه ای از ابزارهای خودمان توضیح میدهد.

این مقاله را حتما بخوانید
رویکرد صحیح دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا

این نه تنها به ما کمک میکند تا مشتریان بهتری کسب کنیم، بلکه به حفظ آنها نیز کمک میکند، زیرا آنها همیشه درحال یادگیری نحوه کار بیشتر با مجموعه ابزارهای ما هستند.

 

بازاریابی محتوا در طولانی مدت اغلب ارزان تر است.

در تجربه ما، در مقایسه با روش های دیگر جذب ترافیک، مزایای بازاریابی محتوا نشان می دهد که مقرون به صرفه ترین روش برای دستیابی به ترافیک هدفمند است. برای مثال اگر بخواهیم این حجم زیادی از ترافیک سایت خود را از طریق تبلیغات گوگل به دست بیاوریم، هزینه ماهانه ما حدود ۷۹۵۰۰۰دلار (یا ۹.۵ میلیون دلار در سال* است. اما می توان با بازاریابی محتوا در این هزینه ها تا حد بسیار بالایی صرفه جویی کرد و ترافیک ارگانیک را به سایت وارد کرد.

با توجه به اینکه هیچ کجا نزدیک به این میزان برای تولید و بهینه سازی محتوا هزینه نمیکنیم، منطقی است که بگوییم بازاریابی محتوا در طولانی مدت ارزانتر از تبلیغات پولی است.

 

دو نمونه که ارزش بازاریابی محتوا را ثابت میکند

بیایید نگاهی به چگونگی موفقیت کسب و کار های مختلف با استفاده از مزایای بازاریابی محتوا بیندازیم.

 

  • Hair luxury

 

Hair luxury یک فروشگاه اینترنتی آنلاین است که اکستنشن مو و لوازم جانبی آن را به فروش میرساند. و با ۳.۱۷ میلیون مشترک در یوتیوب یکی از موفق ترین ها هستند.

ویدیوهای آن ها ده ها هزار بازدید ( گاهی حتی صدها هزار بازدید) دارند.

آنها همچنین از نظر کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالایی در یوتیوب دارند. در اینجا تعدادی از عبارات کلیدی با رتبه ی بالا به همراه میزان تخمینی جستجو ماهانه آنها را میبینیم:

این ها موضوعاتی هستند که مشتریان آنها عمدتا به دنبال آنها هستند و در آنجا میتوانند به طور طبیعی محصولات خود را به نمایش بگذارند.

 

این به آنها اجازه میدهد تا درباره نام تجاری خود آگاهی بدهند و محصولات خود را در عمل نشان بدهند. هنگامی که مشتریان علاقه مند میشوند، محصولات فقط یک کلیک در توضیحات ویدیو آنها فاصله دارد.

 

  • Lodge cast iron

اعتراض رایجی که میشنویم این است که بازاریابی محتوا فقط در صنایع “مهیج” مانند سفر، غذا و سبک زندگی کارآمد است.

اما مشاغلی مانند lodge cast iron ثابت میکنند که اینگونه نیست.

Lodge   تولید کننده و خرده فروش تخته های چدنی است. در ظاهر، این موضوعی خسته کننده به نظر میرسد. با این حال، lodge موفق به استفاده از مزایای بازاریابی و  ایجاد محتوای مفیدی شده است که باعث ایجاد تعداد زیادی بازدید میشود.

استفاده از محتوا

به عنوان مثال، راهنمای آنها در مورد “چاشنی چدنی” تقریبا ۲۲۸۰۰ بازدید ماهانه از طریق گوگل ایجاد کرده اند.

 

میبینید که محتوای آنها کاملا مفید است و فقط یک زمینه فروش است. این روش چگونگی حل مشکل خواننده با استفاده از محصولاتی را که ممکن است در خانه داشته باشند توضیح میدهد، اما همچنین استفاده از چاشنی شان را توصیه میکند.

 

چگونه می‌توان شروع به کار با بازاریابی محتوا کرد؟

مزایای بازاریابی محتوا

آیا مزایای بازاریابی محتوا شما را متقاعد به استفاده از آن کرده است؟

در اینجا یک راه سریع و آسان برای شروع وجود دارد:

 

  • بدانید که چه مخاطبانی را میخواهید جذب کنید

یک اشتباه رایج در بازاریابی محتوا این است که ندانید چه افرادی را هدف قرار دهید.اگر ندانید از چه کسانی میخواهید که محتوای شما را مصرف کنند، برای جذب آنها هم قادر به تولید محتوا نخواهید بود.

یک روش عالی برای انجام این کار ایجاد یک شخصیت یا پرسونای خریدار است. اساسا، این یک شخص خیالی است که مشتری ایده آل شما را نشان میدهد.

 

  • آنچه مردم در جستجوی آن هستند را پیدا کنید

برای دریافت نتایج طولانی مدت از طریق بازاریابی محتوا، محتوای شما باید در موتورهای جستجو مانند گوگل و یوتیوب دارای رتبه ایده آل باشد.

برای این کار باید موضوعاتی را که مخاطب هدف شما، در جستجوی آن است را پیدا کنید.

با طوفان فکری در مورد چند موضوع که مربوط به حوزه شماست شروع کنید. به عنوان مثال، اگر یک مربی تناسب اندام هستید، یک کلمه کلیدی بالقوه میتواند “تمرین” باشد.

کلمه کلیدی را در یکی از ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی وارد کنید و ایده های زیادی را برای کلمات کلیدی و میزان جستجو ماهانه آنها را دریافت کنید و از آن لیست عناوین مرتبط با وب سایت خود را انتخاب کنید.

 

  • به طور مداوم محتوا منتشر کنید

 

اگر محتوا منتشر نکنید نمیتوانید از مزایای بازاریابی محتوا بهره مند شوید و رتبه مناسبی کسب کنید.

 

برای اطمینان از اینکه به طور مداوم منتشر میکنید، بهتر است به یک تقویم محتوا متعهد شوید. این اساسا یک برنامه زمانی از زمانی است که میخواهید منتظر کنید.

 

تعداد انتشار مقاله در ماه بسته به بودجه و منابع شما و برنامه ایده آل شما ممکن است متفاوت باشد. بنابراین حتما برنامه ای را تنظیم کنید که با آن راحت باشید.

 

  • محتوای خود را تبلیغ کنید

 

روزانه هزاران و یا صدها هزار محتوا منتشر میشود.

هیچ کس به طور جادویی محتوای شما را کشف نخواهد کرد، به خصوص اگر سایت شما نسبتا جدید باشد. بنابراین، شما باید به صورت فعال محتوای خود را تبلیغ کنید و آن را در معرض دید مخاطبان قرار دهید تا بتوانید از مزایای بازاریابی محتوا بهره مند شوید.

 

نتیجه نهایی

بازاریابی محتوا یک مسیر طولانی است، اما میتواند بر تجارت شما تاثیر بگذارد.ما در حال اثبات آن هستیم. این تقریبا کل استراتژی بازاریابی ما است و تجارت ما از این طریق سال به سال رشد چشمگیری داشته است.

فقط به یاد داشته باشید که موفقیت در بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد. هرچه بیشتر به آن پایبند باشید، مزایای بازاریابی محتوا را بیشتر خواهید دید.

 

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

445,000 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

311,500 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه