رویکرد صحیح دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا

کسب و کار

11 دقیقه زمان مطالعه

با اطمینان می توان گفت که تعداد زیادی از مشاغل با توجه به تأثیر جهانی بی سابقه ویروس COVID-19 ، می خواهند بیشتر بر روی استراتژی های بازاریابی آنلاین خود تمرکز کنند. کسب و کار آنلاین می تواند کلیدی باشد تا بسیاری از کسب و کار ها را از نابودی نجات دهد و افرادی که توانسته اند کسب و کار اینترنتی خود را راه بیاندازند از بسیاری از فروشندگان پیشی گرفته اند. در این مقاله به رویکرد صحیح دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا می پردازیم.

در این زمان بحران کرونا معامله کردن به صورت حضوری و بررسی محصولات از نزدیک به کلی از بین رفته و نیاز است که استراتژی کسب و کار شما در دوره کرونا به نحوی باشد تا علاوه بر مقابله با موانع کسب و کار ، مشتریان شما کمترین کمبود را نسبت به خرید و فروش به صورت حضوری حس کنند.

تأثیر کرونا بر کسب و کار ها

دیجیتال مارکتینگ در کرونا

براساس داده های منتشر شده توسط مرکز تحقیقات پیو ، حدود 70 درصد آمریکایی ها احساس می کنند شیوع ویروس کونا تهدید بزرگی برای اقتصاد این کشور محسوب می شود. حدود 35٪ احساس می کنند که شیوع این بیماری بر وضعیت مالی و شخصی آنها تأثیر خواهد گذاشت.

PredictHQ ، یک شرکت اطلاعاتی، آمار و ارقامی نگران کننده ای را منتشر کرد و نشان داد که نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا منجر به افزایش 500 درصدی لغو و به تعویق افتادن وقایع مهم فقط در ماه فوریه شد. بیش از 225 رویداد بزرگ لغو شدند. خسارت این اتفاقات حدود میلیارد ها دلار تخمین زده می شود. همه ی این آمار ها نسان از اهمیت دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا دارد.

شروع بازاریابی آنلاین

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاه، بازاریابان B2B که در رویدادهای صنعتی شرکت می کنند ، حدود 40 درصد از بودجه خود را به نمایش ها و نمایشگاه ها اختصاص می دهند. یعنی کمتر از 10٪ به تلاش های بازاریابی آنلاین خود بها می دهند. اگر آنها حتی درصد کمی از بودجه خود را برای رویدادهای آنلاین و بازاریابی دیجیتال در دوره کرونا هدایت کنند ، ممکن است شاهد رشد چشمگیر در بازارهای آنلاین خود باشند.

مشاغل کوچکی که تا کنون کسب و کارشان به صورت مجازی نبوده و ارتباطشان با مشتریان به صورت حضوری بوده است، نیز باید در آینده نزدیک از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند. تا بتوانند با دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا از این بحران رد شوند.

مشاغل بزرگ که به دلیل رویداد های لغو شده در دوره کرونا سود خود را از دست داده اند ، ممکن است با اختصاص پولی که از طریق مطالبات بیمه ای به بودجه بازاریابی دیجیتال خود می گیرند، سود ببرند.

در چنین شرایطی، دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا برای تمام مشاغل لازم است و می توانند تمام نیاز های خود را به این شکل برطرف کنند. به عنوان مثال ، اگر در مشاغل خود نیاز داشته اید که جلساتی به صورت حضوری برگزار کنید می توانید از برنامه هایی که از تماس گروهی پشتیبانی می کنند، استفاده کنید. هنوز نمی توان به طور کامل و دقیق گفت که آیا دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا برای تمامی کسب و کار ها به خوبی جواب خواهد داد یا خیر ولی چیزی که کاملا مشخص است این است که اگر همین کسب و کار دیجیتال و آنلاین را استفاده نکنند کسب و کارشان به کل نابود خواهد شد.

ایده های دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا برای دستیابی به فروش بهتر

بازاریابی در کرونا

اگر شما به عنوان یک بازاریاب برای یک شرکت کار می کنید بهتر است که ابتدا مروری بر فعالیت های شرکت در قبل از شیوع کرونا و در هنگامی که کسب و کار ها اسیب زیادی دیده اند داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای بازاریابی در کرونا بگیرید. با دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا می توانید دقیق تر اهداف شرکت خود را در طول بلند مدت بچینید.

از آنجا که همه مشاغل به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا رو به رکود رفته اند ، ممکن است در آینده نزدیک شرکت ها برنامه های خود نظیر کنفرانس ها یا برنامه های حضوری خود را به طور کامل به جلسات آنلاین تبدیل کنند و تمام کار ها را به صورت آنلاین انجام دهند. این امر مستلزم استفاده از استراتژی ها و ابزارهای مختلف آنلاین برای پیشبرد بازاریابی آنلاین است. به عنوان مثال ، فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام به شما امکان می دهند فیلم های زنده را پخش کنید و این راهی آسان در اختیار شما قرار می دهد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همچنین وبینارها به شما این امکان را می دهند که افراد بتوانند به راحتی در خانه های خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ما در ادامه به شما راهکار هایی را آموزش خواهیم داد تا بتوانید در زمانی که ویروس کرونا اکثر کسب و کار ها را تعطیل کرده بتوانید با دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا کسب و کار خود را حفظ کنید و حتی سود بیشتری ببرید.

برند خود را توسعه دهید

برای دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا و اینکه مردم در دنیای آنلاین به کسب و کار شما روی آورند ، باید روی توسعه برند خود تلاش کنید. با ساختن یک استراتژی مناسب برای برند سازی ، راهی آسان برای معرفی  خود به مشتریان می دهید و باعث تمایز تجارت خود نسبت به سایرین می شوید. همچنین منجر به افزایش اعتبار و وفاداری مشتریان خود می شود.

محتوای دیجیتال خود را بهینه کنید

به وب سایت خود نگاهی کامل و دقیق بیندازید و آن را به صورت کامل بررسی کنید و به دنبال راه های دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا باشید که بتواند تجربه کاربری بهتری برای مشتریان خود ارائه دهید . وب سایت شما باید حاوی پیام بازاریابی مناسب و شرایط مناسب برای برقراری ارتباط مشتریان با شما باشد. مهم نیست که وب سایت یا وبلاگ شما زیر مجموعه یک کمپانی یا شرکت دیگر باشد، شما باید از بهینه بودن کلیه مطالب خود اطمینان حاصل کنید. شما باید یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) موثر داشته باشید ، تا محتوای شما تا حد امکان قابل مشاهده باشد. این امر به افزایش رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما و در عین حال بهبود کیفیت و کمیت ترافیک آنلاین سایت و کسب و کار به شما کمک خواهد کرد و باعث افزایش و رونق کسب و کار شما می شود.

این کار در دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا کمک می کند تا آنچه را که برای کسب کار شما مفید است و آنچه که به ضرر کسب کار شما است را شناسایی کنید، و آن ها را بکار ببندید ، زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند تا استراتژی های بازاریابی آنلاین خود را بر این اساس تغییر دهید.

بر روی بازاریابی محتوا خود تمرکز کنید

بازاریابی محتوا در دوه کرونا

دوران کرونا زمان خوبی است تا بتوانید از طریق استفاده از مطالب به اشکال مختلف با مخاطب و مشتریان کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید. این برقراری ارتباط می تواند از پست های وبلاگ ، فیلم ها ، خبرنامه ها ، مطالعات خاص ، وبینارها و تمام روش های ممکن باشد. آنچه باید در نظر داشته باشید ای است که علاوه بر این که  محتوای شما باید به کسب و کار شما مربوط باشد، بتواند تمام  نیازهای مخاطبان و مشتریان شما را در زمینه کسب و کارتان فراهم کند.

رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا ایفا می کنند. اگر شما تاکنون از ابزارهای رسانه های اجتمایی مانند Facebook ، Twitter و Instagram برای کسب و کار خود استفاده نکرده اید، زمان آن رسیده است که از آن چه که  این سیستم عامل ها و شبکه های اجتمایی به شما  ارائه می دهند برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید. محتوایی که شما در این شبکه های اجتمایی تولید می کنید نباید فقط یک محتوای ساده و بی روح باشد بلکه باید به قدری جذاب و تاثیرگذار باشد که علاوه بر کسب رضایت مشتریان خود بتوانید مشتریان جدیدی هم به دست بیاورید. همچنین افزونه هایی وجود دارند که به کمک آن ها می توانید محتوای وبسایت خود را به طور خودکار در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید  مانند افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی و افزونه FS Poster .

کار های بیهوده را کنار بگذازید

تاسیس قسمت های جدید در شرکت و انتشارات مطبوعات نقش مهمی در استراتژی های روابط عمومی (PR) ایفا می کند. با این حال ، زمان مناسبی برای اعلام اطلاعیه تجاری جدید نیست، مگر اینکه نتواند صبر کند یا اینکه تمام کسب و کار شما درگیر کرونا ویروس شده باشد. از این گذشته ، مردم در اکثر نقاط جهان حس وحشت را تجربه می کنند و افراد کمی وجود خواهند داشت که بخواهند به اخبار و تبلیغات مربوط به شغل و کسب و کار شما علاقه مند شود. این کار مانند تبلیغ یک شرکت آژانس مسافرتی برا سفر به اکثر نقاط جهان است که به خاطر شیوع ویروس کرونا چندان مورد استقبال عموم مردم قرار نمی گیرد.

این مقاله را حتما بخوانید
بازاریابی کلیکی چیست؟ بررسی مزایا و معایب PPC

پروژه ها و کارهایی که متوقف کرده اید را مجددا بررسی کنید

بیشتر مشاغل پروژه هایی دارند که آنها را به حالت تعلیق درآورده اند. این زمان خوبی است تا به کلیه پروژه هایی که در حالت تعلیق در آورده شده است ، نگاهی بیندازید ، زیرا می توانید آن ها را مجددا به صورت کامل و دقیق مورد بررسی قرار دهید. این کار می تواند شامل استراتژی دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا ، جستجوی گزینه های جدید برای طراحی وب ، تجدید نظر در استراتژی برندینگ شما ، ایجاد کانال یوتیوب ، تهیه سخنرانی یا حتی تشویق مشارکت کارمندان از طریق کانال های دیجیتال باشد.

لیست های مشاغل محلی را به روز کنید

این امر خصوصاً برای مشاغل کوچک که هنوز وب سایت مربوط به کسب و کار خود را ندارند و به فکر شروع دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا هستند، بسیار مهم است زیرا به جای وب سایت به کسب و کار های محلی متکی هستند. صاحبان مشاغل کوچک باید به خاطر داشته باشند که این اطلاعاتی را مشتریان برای مشاهده سایر کسب و کار های آنلاین برای شما بدست می آورند ، به همین دلیل لازم است که همیشه به روز باشید.

گوگل از Duplex ( دستیار هوش مصنوعی خود ) برای تأیید صحت در جستجوی و نقشه های خود ، برای تأیید ساعات کاری استفاده می کند. با این وجود ، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید ساعت کاری خود را به صورت دستی بروز رسانی کنید ، بدون اینکه منتظر شوید گوگل ابتدا با شما تماس بگیرد. اگر ساعات کاری شما در حین شیوع  ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است ، اطمینان حاصل کنید که ساعات کاری خود در گوگل را به روز کنید. گوگل همچنین به شما این امکان را می دهد که کسب و کار های خود را  لیست کنید. و لیست کسب و کار خود را در سایر سیستم عامل های شبکه های اجتمایی مانند Bing Places ، Yelp ، Facebook ، Twitter و Instagram قرار دهید و آن ها را بروز رسانی کنید.

شما همچنین ممکن است بخواهید برای کسب و کار خود از پست های گوگل (google post) استفاده کنید، از طریق این قابلیت گوگل می توانید اطلاعاتی در مورد نحوه شیوع این ویروس و تاثیر آن در کسب و کار خود آماده کنید. این پست ها به مدت هفت روز در محل خود باقی مانده و در نقشه ها و همچنین جستجو ها نشان داده می شوند.

مرتبط بمانید

هدف شما در دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا باید ارسال محتوا در فواصل منظم باشد ، زیرا این کار باعث می شود تا اعتماد کاربر به تجارت شما زیاد شود. و به صورت همیشگی در ذهن مخاطبان خود باقی بمانید. با این حال، مهم است که پست های شما با مخاطب مورد نظر شما مرتبط باشد. از آنجا که تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا وحشت زده هستند ، تمرکز بر نیازهای خودتان ایده خوبی نیست. در عوض، آنچه شما باید انجام دهید، رفع نیازها و نگرانی های مشتریان کسب و کارتان است. به عنوان مثال ، یک سالن ورزشی محلی می تواند راهنمایی ها و ایده های خود را در مورد چگونگی کار و نحوه صحیح ورزش در خانه ارائه دهد.

یک صفحه اختصاصی برای ویروس کرونا ایجاد کنید

اگر شیوع کرونا ویروس تأثیر قابل توجهی در تجارت شما داشته است ، نباید از کسب و کار خود دست بکشید بلکه اگر به سایر کسب و کار ها حتی شرکت هایی که سودهایی کلانی از معملات می بردند نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که تمام شرکت ها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند. در این زمینه شما باید اطلاعاتی در مورد اینکه کرونا ویروس چه تاثیر بدی بر روی تمام کسب و کار ها ازجمله کسب و کار و تجارت شما گذاشته به مشتریان خود ارائه بدهید و این اطلاعات را هر چند وقت یک بار بروز رسانی کنید.

در اکثر مشاغل و کسب و کار ها سوالاتی در زمینه ویروس کرونا به وجود می آید. اینها می تواند شامل سؤالات مربوط به ساعات کاری ، تغییر در پروتکل ایمنی و همچنین اقدامات خاصی باشد که تجارت شما برای انطباق با محدودیت های موجود انجام می دهد. در چنین سناریویی ، اگر به سؤالات متداول مشتریان خود پاسخ دهید، مشتریان می توانند با یرچ کردن در گوگل، نتایج شما را ببینند و به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد و تمام این اقدامات دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا به سود کسب و کار شما خواهد بود.

داده های ساخت یافته برای محصولات خود تهیه کنید

فروشندگان آنلاین باید اطمینان حاصل کنند که وضعیت در دسترس بودن کالاها در زمان واقعی به روز شده است ، زیرا مشاغل مختلف آنلاین شاهد افزایش تقاضا هستند. به عنوان مثال ، در دسترس بودن کالا باید به وضوح نشان دهد که آیا یک کالا در دسترس است یا خیر، احتمال دارد که مواد اولیه یا محصول شما در انبار ها و تولیدی ها رو به کم شدن باشد شما نیاز دارید که روند کار خود را در کسب و کارتان برای تهیه محصولات و خدمات رسانی به مشتریان مشخص کنید. و در نزدیک ترین زمان ممکن کمبود ها و نیاز های خود را برطرف کنید تا مشتریان بتوانند نیاز های خود را از شرکت شما فراهم کنند.

این کار باعث می شود تا شما رضایت مشتریان خود را حفظ کنید و در کنار آن بتوانید برای کسب و کار خود تبلیغ کنید و مشتریان جدیدی به دست بیاورید. این امر مستلزم پرداختن به اسکیما محصول در صفحات محصول و در فیدهای محصول است.

مشخص کنید که چگونه کمک می کنید

این یک ایده برای بازاریابی در کرونا نیست ، بلکه یک راهی است برای انجام بهترین کاری که می توانید برای کارمندان ، مشتریان و جامعه به طور کلی انجام دهید. کمکی که شما ارائه می دهید می تواند به شکل کمک های پولی ، فناوری یا مجموعه مهارت های خاص که مورد نیاز جامعه و مشتریان  است باشد. تا زمانی که شما در طول همه گیری های کرونا به انجام کارهای صحیح بپردازید ، شانس خوبی وجود دارد که تلاش های شما در این زمینه مورد حمایت و تایید سایرین باشد که می تواند به نوعی تبلیغ برای کسب و کار و رونق فروش شما باشد.

فراموش نکنید که در خانه کار کنید

هیچ کس واقعاً نمی داند شیوع کرونا ویروس تا چه مدت ادامه خواهد یافت یا ممکن است بر روی چه تعداد از افراد تأثیر بگذارد. با این وجود آنچه که مشخص است این است که به راحتی و به سرعت گسترش می یابد. در نتیجه سعی کنید تحت هر شرایط مکانی و زمان در خانه کار کنید و از کارمندان خود بخواهید که همین کار را انجام دهند. این کار نه تنها از شما محافظت می کند بلکه از انتشار هرچه بیشتر ویروس COVID-19 نیز جلوگیری می کند.

نتیجه

بیشتر مشاغل به دلیل شیوع کرونا ویروس در هفته های آینده یا حتی ماه های آینده چالش های متفاوتی را تجربه خواهند کرد. صاحبان و مدیران تجاری باید ایده هایی راجع به دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا و کار هایی که باید در این زمینه انجام دهند برنامه ریزی کنند و برای ایجاد فرصت های از دست رفته به فکر جبران باشند. بخشی از فرایند دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا باید شامل تغییر تمرکز بر روی بازاریابی دیجیتال به روش استراتژیک باشد. از این گذشته ، بازاریابی آنلاین می تواند مزایای طولانی مدت را حتی با بازگشت جهان به حالت عادی فراهم کند.

در حالی که بازاریابی دیجیتال به تعامل چهره به چهره کمی نیاز دارد ، همچنان می توانید نتایج خوبی را بدست آورید. یک شرکت بازاریابی خوب می تواند نشانه ای از بازگشت سرمایه (ROI) دریافت کند و تعیین کند که کدام فعالیت های کسب و کار شما  منجر به دریافت بهترین خدمات با کیفیت شده است و می توان با دادن کمی تغییرات مناسب در استراتژی بازاریابی سود بیشتری دریافت کرد.

اگر بخاطر شیوع کرونا ویروس مجبور شده اید در خانه بمانید ، بسیار مهم است که از این تکنیک های دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا استفاده کنید و استراتژی بازاریابی آنلاین خود را مرور کنید.  امیدواریم شما بتوانید از این تکنیک ها برای افزایش سود دهی و رضایت مشتریان خود استفاده کنید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه