آموزش نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل با استفاده از yoast seo

افزونه های وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

صفحه پرسش و پاسخ­ های متداول صفحه­ ای شامل پرسش نامه ای با سوالات رایج کاربران می­ باشد که این صفحه را به راحتی می­ توان به سایت اضافه کرد. ما در اینجا به آموزش نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل می پردازیم. یعنی می توانید سوالات رایج کاربرانتان را در نتایج گوگل نیز نمایش دهید. این ویژگی مربوط به اسکیمای سوال و جواب می باشد. در این مقاله ضمن آموزش درج اسکیمای faq به معرفی اسکیمای سوال و جواب در افزونه yoast seo می پردازیم. اما باید دقت داشته باشید که تمامی سایت­ ها نیاز ندارند این صفحه را داشته باشند و بهتر است محتوای کاملی در رابطه با سوالات داشته باشند، در واقع می­توان گفت بسته به نوع کاربری سایت است که ما این صفحه را به سایت اضافه می­ کنیم و یا نمی کنیم.

صفحه سوالات متداول (FAQ) چیست ؟

FAQ به تنهایی به معنی سوالات رایج است. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، صفحه FAQ ، (صفحه سوالات متداول) یک صفحه انفرادی است که شامل سوالات کاربران درباره یک محصول و یا یک شرکت و …. است و در آن گنجانده می­ شود. این سوالات معمولا بار پشتیبانی را از روی سایت های ارائه دهنده خدمات بر می دارند و علاوه بر آن به کاربر القا می کنند که شما به مسائلی که ممکن است برای مشتری پیش بیاید آگاهی دارید و برای آن پاسخ دارید. مدیر سایت ازاین صفحه استفاده می ­کند و سوالاتی را که کاربران سایت ممکن است با آنها رو به رو شوند را در قالب این صفحه می ­گنجاند.

آیا واقعا سایت شما به صفحه سوال و جواب نیاز دارد؟

اگر شما در صفحه FAQ مجبورید سوالات زیادی را از جانب کاربران پاسخ دهید این به این معناست که محتوای شما کامل نمی باشد و به این سوالات پاسخ نمی دهد پس باید به غنای محتوایی خود بپردازید، و یا محصول و خدمات سایت شما به درستی معرفی نشده و روشن نمی باشد. یکی از انتقادهای صفحات faq این است که آن ها به سوالاتی که مصرف کنندگان واقعی دارند پاسخ نمی دهند. ین به این معنا نیست که شما اصلا نباید به سوالات متداول بپردازید و صرفا یک محتوای غنی داشته باشید. سایت های مختلفی به خوبی از ان استفاده می کنند . خود ما نیز در ژاکت خیلی کم از ان استفاده می کنیم. در برخی موارد این سوالات به محتوای شما ارزش می دهد. برخی کاربران می دانند که این سوالات چگونه کار می کنند و برای پیدا کردن مشکل شان مستقیم به آن بخش مراجعه می کنند . لذا ایجاد کنندگان این بخش باید بدانند چه چیزی را پیاده سازی کنند تا کاربر به سرعت به پاسخش برسد.

گوگل در تلاش است تا سوال جستجوگر با پاسخی که در منبع ارائه شده است تطابق داشته باشد. اگر از اکسیمای faq استفاده می کنید به گوگل می گویید این جمله سوال است و پاراگراف بعدی آن پاسخ آن سوال می باشد که همگی مربوط به موضوع اصلی همین صفحه می باشند. پس سعی نکنید که این بخش را صرفا از سر تکلیف انجام دهید تا ظاهر جستجوی سایت شما در SERP زیبا شود چرا که گوگل متوجه می شود. پس دقت داشته باشید که صحفه FAQ باید صفحه ای ساده باشد و محتوای آن پیرامون سوالات مطرح شده باشد.

صفحه سوالات متدوال می تواند به بهبود محتوای سایت شما نیز بسیار کمک کند. اما چگونه؟ شما می توانید سوالات رایج را بررسی کنید، گاهی سوالات متداول درباره موضوعی می­تواند به دلیل ضعف شما در محتوا نویسی باشد. بنابراین این صفحه می ­تواند به بهبود محتوای سایت شما کمک کند. اگر می­ بینید برخی سوال ها نیاز به پاسخ عمیق دارد می­ توانید برای آن ها محتوای کاملی را تهیه کنید و در سایت قرار دهید. در نتیجه کاربران با جستجو در وب به سبب ارتباط معنایی به مقاله شما دست خواهند یافت.

این مقاله را حتما بخوانید
اصول اولیه فارسی‌سازی استاندارد در وردپرس

چگونه با استفاده از اسکیمای سوال و جواب در افزونه yoast seo برای صفحات مان faq ایجاد کنیم؟

بهترین روش برای نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل استفاده از افزونه یوآست است. شما میتوانید اسکیمای faq خود را به گونه ای که برای موتورهای جست و جو قابل پیدا کردن و قابل خواندن باشد ایجاد کنید. برای این کار باید از بلوک‌های داده ساختاریافته Schema که در افزونه یوآست سئو وجود دارد استفاده کنید. در حال حاضر این بخش در ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس در دسترس است.

آموزش نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل با استفاده از yoast seo

در ادامه به آموزش نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل با استفاده از افزونه یوآست می پردازیم.

1-در ویرایشگر گوتبرگ خود به پاین ترین بخش رفته و در قسمت بلوک های داده ساختار یافته faq را انتخاب کنید

2-پس از افزودن بخش faq می توانید سوالات و جواب های خود را وارد کنید.

3-بعد از افزودن هر سوال و جواب می توانید سوال جدید اضافه کنید. در ادامه می توانید نمونه ای را که ایجاد کرده ایم ببینید:

نتیجه حاصل از درج سوال و جواب در گوگل چگونه نمایش داده می شود؟

اگر آموزش نمایش سوال و جواب را به خوبی فرا گرفته باشید و این فرآیند را به درستی انجام داده باشید و در ارزیابی گوگل تایید شده باشید نتیجه سرچ شما به عنوان مثال در رابطه با مثال بالا به این صورت می باشد:

اسکیمای سوال و جواب

البته تا قبل از آنکه محتوای شما در گوگل ایندکس شود و در صفحه نتایج نمایش داده شود می توانید آن را با ابزار rich results test گوگل تست کنید. با مراجعه به این ابزار و وارد کردن آدرس صفحه مورد نظر خود اگر مشکلی وجود نداشته باشد چنین صفحه ای مشاهده می کنید:

اسکیمای سوال و جواب در افزونه yoast seo

که در آن همه چیز تایید شده است. با زدن علامت چک برای پیش مشاهده پیش نمایش دقیقا همان چیزی که قرار است در گوگل نمایش داده شود را خواهید دید. البته در نسخه موبایل.

نمایش سوال و جواب در نتایج گوگل

در نظر داشته باشید این ویژگی هم می تواند نرح کلیک شما را افزایش دهد و هم کاهش. پس دقت کنید که از آن کاملا به جا استفاده کنید. متاسفانه در ایران اکثر سایت ها به صورت افراطی و بی مورد اقدام به استفاده از این ویژگی کرده اند که به واسطه آن احتمال آن می رود که گوگل این ویژگی را در زبان فارسی غیر فعال کند.

داده های ساختاری یا همان کدهای اسکیما خیلی جالب هستند!

این ویژگی از موضوعات داغ وب است و مورد استقبال سایت ها می باشد. در این مقاله آموزش نمایش سوال و جواب سعی شد تا به کاربرد schema برای درج سوال و جواب با استفاده از افزونه یواست پرداخته شود. شما با توجه به گفته های آورده شده می ­توانید صفحه پرسش­های متداول خودتان را تهیه کنید و نتیجه آن را در گوگل مشاهده کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

11

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

خیلی عالی بود ؛ مخصوصا که توضیح دادید توی سرچ کنسول به چه شکل ایندکس میشه
اشتباهات تایپی رو اصلاح بفرمایید بازهم عالی تر میشه. سپاسگذارم

مریم عزیز خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بود.
اشتباهات تایپی هم اصلاح شد ممنون از توجهتون

سلام من تمام نکاتی که شما گفتین رو انجام دادم اما برام داخل پیش نمایش سوالات رو نمایش نمیده با اینکه تیک FAQ سبزه

سلام
چون این فیچر در ویرایشگر کوتبرگ وردپرس قابل استفاده و در محصولات به ان دسترسی ندارید فعلا تا نسخه کنونی از این روش نمی توانید استفاده کنید
از افزونه wp schema فعلا میتونید استفاده کنید

با سلام من می خوام سوالات متداول رو از طریق گوگل بسازم میشه کمکم کنین و بفرمایین سایتش آدرسش چیه ؟

سلام ممنون از مقاله خوب
دو تا سوال فنی
١- اگه از المنتور برای ایجاد نوشته استفاده میکنیم چیکار کنیم؟
٢- من افزونه فول اسکیما ریچ اسنیپت را از ژاکت خریدم و ازش استفاده میکنم ولی توی نتایج نشون داده نمیشه ایا یواست و این افزونه تفاوتی دارند؟

سلام و وقت بخیر
1-با المنتور صفحه تون رو بسازید بعدا جداگونه با گوتنبرگ این کارو بکنید
2-نه تفاوتی ندارن
به نظرم از ابزارهای تست اسکیما چک کنید که درست انجام داده باشید

ارسال دیدگاه