zhaket logo

تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس با افزونه Backup Buddy

افزونه های وردپرس

3 دقیقه زمان مطالعه

کار روی وبسایت و مدیریت آن بسیار مهم است. خطرات و مشکلات احتمالی همواره در کمین وبسایت هستند اما این صاحب وبسایت است که باید مدیریت قوی داشته باشد. همیشه باید جوانب احتیاط را رعایت کرد و یک نسخه پشتیبان از وبسایت داشت. تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس یکی از وظایفی است که مدیران وبسایت‌ها باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند چون در صورت کوچک‌ترین سهل‌انگاری و بروز مشکلات احتمالی، ممکن است تمام اطلاعات خود را از دست بدهند.
برخی از سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی نسبت به این موضوع و حفظ اطلاعات مشتریان خود بسیار حساس هستند و در بازه‌های زمانی مرتب نسبت به تهیه نسخه پشتیبان اقدام می‌کنند. اما نمی‌توان ریسک کرد و همیشه باید یک نسخه کامل از وبسایت در اختیار داشت.

تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس

همان‌طور که ذکر کردیم داشتن یک نسخه پشتیبان در هنگام بروز خطرات یا خرابی‌های احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزونه‌های بسیاری به منظور تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس طراحی و توسعه داده شده‌اند اما افزونه Backup Buddy یکی از گزینه‌های بسیار خوبی است که بستر مناسبی را برای پشتیبان گیری از کل وبسایت فراهم می‌سازد.

ویژگی‌های افزونه Backup Buddy

  • امکان تهیه بک‌اپ به صورت زمان‌بندی شده و خودکار
  • انتقال وبسایت و استقرار آن
  • نصب سریع و سهولت استفاده
  • سازگار و انعطاف‌پذیر
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان از قالب، افزونه‌ها و دیتابیس
  • و…

تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس -wordpress-staging

افزونه Backup Buddy دارای قابلیت‌های متعددی است و عملکرد و کارایی بسیار خوبی دارد. تغییرات قابل توجه در فرآیند Deployment API برای بهبود سرعت و قابلیت اطمینان افزونه در نظر گرفته شده است. این افزونه شامل امکانات قدرتمندی برای تهیه یک نسخه پشتیبان در وردپرس به صورت کامل، و انتقال وبسایت به فضای دلخواه بدون از دست رفتن اطلاعات است. جالب است بدانید که پروسه انتقال و استقرار وبسایت دارای سرعت بسیار خوبی است. امکانات کنترل از راه دور نیز به منظور عیب‌یابی افزونه بسیار مفید است. پشتیبانی از فایل‌ها و امکانات فول بکاپ نیز مورد توجه کاربران این افزونه قرار دارد.

موارد ذکر شده تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های این افزونه قوی هستند. سه مزیت فوق‌العاده موجب سهولت مدیریت این افزونه شده‌اند که عبارت‌اند از:

  1. امکان تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس به صورت کامل از کل وبسایت
  2. امکان بازگردانی نسخه پشتیبان
  3. انتقال وبسایت و استقرار آن
این مقاله را حتما بخوانید
معرفی بهترین قالب های چند منظوره و قالب سایت شرکتی وردپرس

افزایش سرعت انتقال و پشتیبان گیری

پس از تهیه نسخه پشتیبان از وبسایت شاهد سرعت انتقال با این افزونه خواهید بود. وبسایت خود را 15 برابر سریع‌تر راه‌اندازی کنید! کاهش قابل توجه زمان در انتقال فایل‌های چندگانه مزیت بسیار خوبی است به این صورت علاوه بر صرفه‌جویی در زمان شاهد کاهش هزینه‌های انتقال فایل نیز خواهید بود. بر اساس آمار این افزایش سرعت موجب کاهش 37 درصدی هزینه‌های انتقال شده است.

تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس -Backup Buddy

حذف و تعویض بدون وقفه

یکی دیگر از امکانات بی‌نظیر و جدید این افزونه امکان حذف و افزودن بدون وقفه است. در انتقال و استقرار وبسایت گزینه‌ای به نام “Exclusions” وجود دارد که اجازه می‌دهد فایل‌ها و پوشه‌ها را از نسخه خود حذف کنید. ویژگی جدید دیگر این افزونه “Additional Inclusions” نام دارد و اجازه می‌دهد تا فایل‌ها و پوشه‌های اضافی در هنگام استقرار که خارج از رسانه‌ها، قالب‌ها، پوشه‌ها یا افزونه‌ها هستند را به نسخه خود اضافه کنید.

این ویژگی‌ها برای اعمال تغییرات بدون وقفه بسیار مفید هستند و همان‌طور که گفتیم موجب صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌های انتقال فایل خواهند شد.

تنظیمات مرتبط با موتور جستجو

یکی از ویژگی‌های جدید افزونه backup buddy اعمال تنظیمات مرتبط با موتورهای جستجو است. در هنگام استقرار نسخه پشتیبان می‌توان قابلیت مشاهده توسط موتورهای جستجو را مشخص کرد. مشاهده توسط موتورهای جستجو در سه حالت قابل تنظیم است:

  1. قابل مشاهده
  2. غیر قابل مشاهده
  3. هیچ تغییری صورت نپذیرد. (مشابه با تنظیمات سایت مبدأ)

می‌توان گزینه‌ای را در حالت پیش‌فرض برای تنظیمات استقرار وبسایت اعمال کرد.

دور هم جمع شدن ویژگی‌های جذاب، این افزونه را به گزینه‌ای قدرتمند جهت تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس تبدیل کرده است به علاوه اینکه امکان انتقال و استقرار در کوتاه‌ترین زمان ممکن را برای شما فراهم می‌کند. توصیه می‌کنیم برای وبسایت خود حتماً از افزونه‌های پشتیبان‌گیر حرفه‌ای مانند افزونه backup buddy استفاده کنید.

موفق باشید.

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه