7 سوالی که باید قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین از خود بپرسید

کسب و کار

13 دقیقه زمان مطالعه

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط بگ کامرس، 51 درصد آمریکایی ها از طریق اینترنت محصولات و کالای موردنیاز خود را خریداری می کنند. و این آمار روز به روز در حال افزایش است. این درصد در میان افراد مختلف بیشتر شده است و اغلب افراد با توجه به شرایط فعلی ترجیح می دهند در خانه بمانند و حتی کوچک ترین اقلام موردنیاز خود را از طریق اینترنت و فروشگاه های آنلاین خریداری کنند. اگر در این شرایط شما هم به فکر راه اندازی فروشگاه آنلاین خود هستید پیشنهاد می کنیم سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی را که در این مقاله بیان می کنیم از خود بپرسید.

حتی اگر فروشگاهی برای عرضه ی محصولات خود نداشته باشید، سرمایه گذاری در تجارت الکترونیکی می تواند برای شما بازدهی حتی بیشتر از فروشگاه های معمولی داشته باشد. جالب است بدانید که افراد در هر بار خرید خود از یک فروشگاه آنلاین به طور متوسط ​​ 10 درصد بیشتر از مشتریان حضوری محصولات را تهیه می کنند.

بنابراین اکنون زمان بسیار مناسبی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان می باشد. ممکن است شما آماده ی شروع این کار باشید اما بدون شک سوالات بسیار زیادی برایتان وجود دارد که باید از خود بپرسید. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم و همچنین 7 مورد از سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم و تاثیر گذار در موفقیت شما را معرفی کرده و بررسی کنیم.

البته در مقاله جداگانه ای به بررسی مزایا و معایب فروشگاه های اینترنتی پرداخته ایم.

6 مزیت افتتاح فروشگاه آنلاین

سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهیاگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنوز فروشگاه اینترنتی ندارید، دلایل زیادی وجود دارد که باید شروع این کار را  اولویت اصلی خود قرار دهید. در واقع ما با صاحبان مشاغل آنلاین در مورد دلایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی صحبت کردیم و در ادامه 6 مورد از مهم ترین مزایای راه اندازی سایت فروشگاهی را معرفی خواهیم کرد سپس به بررسی سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت.

  1. یک فروشگاه آنلاین تجارت شما را گسترش و توسعه می دهد.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، امروزه به خصوص با توجه به شرایط کنونی جهان مصرف کنندگان ترجیح می دهند خرید اینترنتی انجام دهند. آن ها تقریباً هر چیزی را که قصد خرید داشته باشند را می توانند به صورت آنلاین پیدا کرده و خریداری کنند. بنابراین اگر کسب و کار شما فروشگاه اینترنتی ندارد، حتماً هرچه سریع تر کار خود را شروع کنید زیرا حتی اگر در حالت عادی مشتریان وقت نداشتند و یا نمی خواستند از فروشگاه شما بازدید کنند با داشتن فروشگاه آنلاین به طور قطع به شما مراجعه خواهند کرد.

  1. فروشگاه های آنلاین مشتریان بیشتری را جذب می کنند.

یکی از بزرگ ترین مزایای تجارت الکترونیکی برای مصرف کنندگان این است که آن ها می توانند در هر زمان که بخواهند از فروشگاه شما خرید کنند. در واقع در نجارت الکترونیکی افراد می توانند بدون داشتن هیچگونه محدودیت مکانی و یا زمانی آنچه را که می خواهند بدست آورند و این یکی از بزرگ ترین مزایا هم برای شما و هم برای مشتریان می باشد و سود چشمگیری از این طریق بدست خواهید آورد.

مزایای فروش اینترنتی

  1. فروشگاه های انلاین می توانند به رشد تعداد مشتری شما کمک کند.

در حالت عادی شما مشتریان محدودی را به صورت فیزیکی خواهید داشت اما فروشگاه های آنلاین برای تمامی افراد قابل دسترسی است. در واقع هر کسی، در هر کجای دنیا می تواند به محصولات و فروشگاه شما دسترسی داشته باشد و با توجه به وجود شبکه های اجتماعی ، ایمیل و … مردم می توانند در فواصل طولانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با وجود فروشگاه های آنلاین این فرصت برای مردم فراهم شده است که مشاغل محلی و محصولات مورد علاقه خود را با مردم در سراسر کشور یا جهان به اشتراک بگذارند.

 

  1. شما می توانید از فروشگاه آنلاین خود به صورت شبانه روزی درآمد کسب کنید.

از آنجا که فروشگاه آنلاین شما می تواند همه روزه در تمامی ساعات شبانه روز باز باشد ، می توانید درآمد خود را به طور بسزایی افزایش دهید و کسب و کار خود را توسعه دهید. و برخلاف فروشگاه  های فیزیکی، نیازی نیست که شما مشتریان خود را به صورت حضوری در فروشگاه خود در دسترس داشته باشید. در واقع شما تنها به شخصی نیاز دارید که سفارشات ، پردازش و حمل و نقل را مدیریت کند و این کار می تواند از طریق ساعات کاری منظم انجام شود.

کسب دارمد از فروشگاه های اینترنتی

  1. راه اندازی فروشگاه آنلاین می تواند هزینه های شما را پایین بیاورد.

اگر به تازگی کسب و کار خود راه اندازی کرده اید و یک شغل جدید را شروع کرده اید، ساخت فروشگاه آنلاین می تواند به کاهش سرمایه گذاری اولیه و هزینه های اضافی شما کمک کند. ساخت یک سایت در هیچ کجای دنیا به اندازه اجاره و یا خرید یک مغازه نیست. علاوه بر سرمایه گذاری اندک موردنیاز ، فروشگاه اینترنتی برای شروع کار به کارکنان بسیار کمتری نیاز دارد.

پیشنهاد می کنیم 12 ایده راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را بخوانید.

فرض کنید شما قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل را دارید و در تامین سرمایه اولیه آن بودجه کم دارید. می توانید قبل از آن که فروشگاه فیزیکی خود را راه بیندازید، فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید، چه بسا درامد شما از داشتن فروشگاه فیزیکی نیز بیشتر شود.

  1. فروشگاه آنلاین می تواند کنترل بیشتری بر تجارت شما بدهد.

اگر در حال حاضر یک فروشگاه دارید و یا اگر از طریق بازارها و یا رسانه های اجتماعی به صورت آنلاین فروش می کنید ، یک فروشگاه آنلاین می تواند به شما کنترل بیشتری بر روی داده های تجاری ، بازاریابی و فروش شما بدهد. همچنین میزان انعطاف پذیری بیشتری نسبت به موجودی کالا به شما می دهد. به عبارت دیگر برای فروش آن نیازی نیست که حتماً کالایی را در زمان فروش در انبار خود داشته باشید ، بنابراین فرصت فروش محصولات را هرگز از دست نخواهید داد.

تا به این جای کار متوجه شدیم که داشتن فروشگاه آنلاین بسیار مقرون به صرفه تر و بهتر از فروشگاه های فیزیکی می باشد و در ادامه می خواهیم 7 تا از سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی که باید از خود بپرسید را بیان کنیم.

7 تا از سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی که باید قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین از خود بپرسید

سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهیهنگامی که تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه آنلاین گرفتید، برخی از جنبه های کسب و کار وجود دارد که باید آن ها را قبل از شروع ساخت سایت ارزیابی و بررسی کنید. اگر از قبل مشاغلی را راه اندازی کرده اید، باید برنامه کسب و کار خود را مجدداً مرور کرده و به طور بالقوه آن را به روز رسانی کنید. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید، باید حتماً برنامه ای بنویسید و یک استراتژی برای خود ایجاد کنید. برای داشتن یک استراتژی خوب و با کیفیت لازم است که سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی زیر را از خود بپرسید تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

  1. قصد دارید دقیقاً چه نوع محصولی را به صورت آنلاین به فروش برسانید؟

به طور کلی، شما می توانید محصولاتی را که تولید انبوه است را بفروشید و یا همچنین می توانید محصولات منحصر به فردی را به فروش برسانید. در اغلب موارد فروش محصولات خاص و منحصر به فرد از طریق اینترنت بهتر عمل می کند زیرا شما به احتمال زیاد نیاز خاصی از افراد را برآورده می کنید و در آن حوزه رقابت بسیار کمی وجود دارد. اما کالاهایی با تولید انبوه به طور گسترده در دسترس هستند و به همین خاطر ممکن است با بازار رقابتی روبرو شوید.

وقتی تصمیم گرفتید که با محصولات تولید انبوه یا منحصر به فرد همراه شوید ، باید تصمیم بگیرید که این محصولات در واقع چه هستند. در اینجا چند روش برای ارائه ایده های محصول آورده شده است:

  • محصولی را پیدا کنید که خودتان نیز به آن علاقه زیادی داشته باشید و اطلاعات خود را در رابطه با ان تکمیل کنید.
  • به دنبال محصولاتی باشید که بازاریابی و یا برندسازی برای آن آسان باشد.
  • یک مشکل را شناسایی کنید و آن را با محصولات خود حل کنید.

اگر از قبل فروشگاه حضوری داشته باشید ، یکی از سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی برای شما این است که آیا برای فروشگاه آنلاین خود نیز قصد دارید همان کالاها را بفروشید و یا می خواهید چیز کاملاً متفاوتی برای تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید و به فروش برسانید.

  1. آیا می توانید آن محصولات را به صورت آنلاین بفروشید؟

هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی را بفروشید، باید در مورد امکان فروش آنلاین آن محصولات فکر کنید. در اینجا باید سه نکته را مورد توجه قرار دهید: تجربه ، هزینه ها و حمل و نقل.

تجربه خرید مشتری و نبود تعامل

بسیاری از مشاغل از داشتن مکانی که در آن افراد می توانند با محصولات خود از نزدیک تعامل داشته باشند سود می برند. اگر فروش اینترنتی دارید، باید در مورد چگونگی جایگزینی این تجربه حضوری فکر کنید. داشتن چندین عکس (یا شاید حتی فیلم) برای هر محصول در سایت همراه با بررسی و جزییات کامل بسیار ضروری می باشد. اما برای ایجاد این تجربه مشتریان از خرید اینترنتی بهتر است بررسی کنید که دقیقاً چه عواملی دیگری به تصمیم گیری در خرید مشتری کمک می کند.

به عنوان مثال یک فروشنده ای که شمع ها را به صورت آنلاین می فروشد یک چالش بزرگ برای او این است که مشتریان از طریق صفحه نمایش نمی توانند بوی شمع ها و کیفیت آن ها را حس کنند. برای چنین شرایطی این فروشنده می تواند با ارسال نمونه رایحه رایگان به مردم این مشکل را برطرف می کند. در واقع از این طریق مشتریان می توانند چندین رایحه ی دیگری را که می خواهند برای دفعه دیگر امتحان کنند، هنگام چک کردن انتخاب کنند و یا حتی می توانند تماس بگیرند و از فروشنده محصول موردنظر خود را درخواست کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
تکنیک های جذب مشتری در دنیای دیجیتال مارکتینگ
هزینه های مربوط به حمل و نقل

هزینه های حمل و نقلهنگام تعیین اینکه چه چیزی را به صورت آنلاین بفروشید ، یکی از بزرگ ترین نگرانی های شما باید ابعاد و وزن هر محصول باشد. هرچه محصول بزرگتر و سنگین تر باشد، هزینه حمل آن نیز بیشتر است. اگر می خواهید قیمت خود را به صورت رقابتی تعیین کنید ، باید راهی پیدا کنید تا میزان هزینه ی حمل و نقل شما را کاهش می دهد.

هزینه های مربوط به تولید و نگه داری محصول

شما باید در مورد هزینه ها نیز فکر کنید و آن را در لیست سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی قرار دهید. اگر محصولی را تولید کنید، هزینه موارد مختلف مربوط به آن چقدر است؟ و چقدر زمان لازم است تا هر یک از آن ها تولید شود؟ هزینه ذخیره و نگه داری محصولات نهایی چقدر است؟ اگر از تولید کننده و یا عمده فروش خرید می کنید، حداقل هزینه ای که باید هزینه کنید چه میزان است؟ اگر قصد دارید موجودی کالا را در دست داشته باشید ، باید هزینه اجاره و یا خرید فضای ذخیره انبار را در نظر بگیرید. با خودتان صادق باشید و اگر می بینید که فروش آنلاین محصولات شما بسیار گران و یا بسیار دشوار است، بهتر است به کار قبلی خود برگردید.

 

  1. چگونه آن محصولات را تهیه و تولید می کنید؟

در مرحله ی بعد سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی بهتر است به فکر تأمین منابع خود باشید. شما می توانید محصولات خود را تولید کنید و یا آن ها را از شخص ثالث یعنی تولید کننده و یا عمده فروش خریداری کنید. اگر محصولات را خودتان تولید کنید، ممکن است همواره مجبور باشید با تهیه منابع و مواد اولیه، درگیری داشته باشید و شما باید تعیین کنید که این مواد اولیه چیست، هزینه آن ها و نحوه ذخیره آن ها به چه صورت می باشد. شما همچنین باید در مورد زمان تولید محصول و نحوه برخورد با حمل و نقل نیز فکر کنید.

اگر تصمیم دارید محصولات خود را از شخص ثالث تهیه کنید، باید تحقیقات خود را به صورت کامل انجام داده و باید محصولات را پیدا کنید ، از آن ها نمونه بگیرید و سپس منابع را تهیه کنید. علاوه بر این، شما می توانید از تأمین کنندگان بپرسید که چه مدت طول می کشد تا آن ها محصولات را حمل کنند و حداقل سفارش شما چه میزان باید باشد.

اگر قصد تهیه محصولات از شخص ثالث را دارید، باید طریقه ی حمل و نقل خود را نیز در نظر بگیرید. برای ایجاد کمترین ضرر و یا هزینه ی اضافی بهتر است که در واقع هیچ نوع محصولی را در انبار خود نگه ندارید. در عوض، وقتی کالایی در سایت شما به فروش می رسد، آن کالا را مستقیماً از شخص ثالث خریداری کنید و سپس محصول را مستقیماً به مشتری برسانید. از این طریق هزینه ی نگه داری و … به حداقل می رسد.

همچنین این روش می تواند به کاهش سرمایه گذاری های اولیه در تجارت و هزینه های سر سام آور مداوم شما کمک کند ، زیرا دیگر نیازی به ایجاد و نگهداری موجودی کالا نخواهید داشت. همچنین به شما این امکان را می دهد محصول گسترده تری را ارائه دهید زیرا در واقع نیازی به ذخیره موجودی کالا ندارید.

به خاطر داشته باشید که این روش چالش های خاص خود را نیز دارد و اگر مراقب نباشید، زنجیره های طولانی تأمین می توانند حاشیه سود شما را کاهش دهند و می تواند در مورد تامین کنندگان و حمل و نقل و همچنین موجودی کالا ها مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد. به هر حال هر فرآیند را که انتخاب کردید ، مطمئن شوید که جوانب مثبت و منفی را کاملاً ارزیابی کرده اید.

  1. فضای رقابتی چگونه است؟

شما همچنین برای داشتن درک درستی از مشاغل دیگر و فعال در حوزه ی شما بهتر است با یک جستجوی آنلاین ساده شروع کنید. از کلمات و یا عباراتی استفاده کنید که فکر می کنید مردم برای یافتن مشاغل در حوزه ی شما استفاده می کنند و مشاغلی را که در نتایج نشان داده می شوند یادداشت می کنند. علاوه بر استفاده از موتور های جستجو مانند گوگل، می توانید این نوع جستجو از سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی را در پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی نیز انجام دهید.

سپس از برندهایی که در جستجوی شما نمایش داده می شوند لیستی تهیه کنید، سپس آن ها را بررسی کنید. نقاط قوت و ضعف آن ها را یادداشت کنید. آیا فرصت هایی برای معروف شدن شما با محصولاتتان وجود دارد؟ استراتژی بازار یابی آن ها چگونه است؟ آیا باید ازکانال های جدید استفاده کنید؟

تجزیه و تحلیل رقابتی فقط مربوط به مشاغل نیست که شما در حوزه ی آن ها محصولات خود را می فروشید و در مورد صنعت فروش محصولات آنلاین به طور کلی است ، بنابراین بهتر است در این حوزه نیز مقالات و وبلاگ های مختلفی را نیز مطالعه کنید. این به شما درک بهتری از آنچه که برای سایر مشاغل مفید است می دهد و  شما می توانید شکاف های موجود در بازار و تغییر در میزان احساسات مصرف کنندها را کشف کنید و از آن ها به عنوان یک فرصت استفاده کنید.

  1. بازار هدف شما کیست؟

یکی دیگر از سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی مربوط به بازار هدف شما است. بازار هدف شما گروهی از مصرف کنندگان است که فکر می کنید محصولات شما را خریداری می کنند. این گروه همان چیزی است که تمامی استراتژی ها و بازاریابی شما باید بر اساس آن بنا شود ، بنابراین مهم است که شما ایده روشنی در مورد اینکه این مخاطب چه کسی می باشد داشته باشید و پرسونای مخاطب خود را بشناسید.

اگر در حال تجارت کردن هستید ، باید بتوانید به تجزیه و تحلیل خود بپردازید تا بهترین مشتریان خود را تعیین کنید. همچنین ممکن است به مشتریان خود ایمیل بزنید تا مشخص کنید چه کسانی علاقه مند به خرید از فروشگاه آنلاین شما هستند و سپس با استفاده از بینش آن نظرسنجی، بازار هدف خود را ایجاد کنید.

اگر تازه شروع به کار کرده اید، عالی و برجسته بودن در بازار هدف دشوارتر به نظر می رسد، اما در این جا نیز تجزیه و تحلیل رقابتی شما می تواند مفید باشد. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و یک فرضیه ایجاد کنید که بازار هدف آن ها کیست. برای تعیین این موضوع می توانید به پیام رسانی در سایت آن ها ، محل فروش ، نحوه صحبت آن ها با مشتری و … نگاهی بیندازید و آن ها را در نظر بگیرید. سپس بر اساس آن بازار هدف خود را ایجاد کنید.

  1. از چه قوانین و مقرراتی باید مطلع باشید؟

ما همیشه سعی می کنیم که خودمان در رابطه با موارد مختلف تصمیم گیری کنیم. اما بهتر است هنگام تصمیم گیری اصلی و شروع کار با یک مشاور حقوقی و مالی باتجربه مشورت کنید. زیرا راه اندازی کسب و کار آنلاین آنقدر ها هم ساده نمی باشد و پیچیدگی های خود را دارد و باید به موارد زیادی فکر کرد. در ادامه تنها چند مورد ذکر شده است:

  • مجوزها
  • بیمه
  • مالیات
  • قوانین
  • علائم تجاری ، حق ثبت اختراع و حق چاپ
  • محدودیت در حمل و نقل

بنابراین بهتر است از یک فرد متخصص نیز کمک بگیرید.

  1. یک پلتفرم تجارت الکترونیکی برای موفقیت در فروشگاه آنلاین شما باید چه عملکردی داشته باشد؟

بستر تجارت الکترونیکوقتی به عملکرد فروشگاه آنلاین خود فکر می کنید باید دو نکته را در نظر بگیرید: ظاهر و باطن کار. نمای جلوی فروشگاه آنلاین شما همان چیزی است که مشتریان هنگام خرید مشاهده می کنند. بنابراین به هر آنچه برای بهتر به نظر رسیدن در مقابل مشتری نیاز دارید ، فکر کنید: عکس از محصولات ، کامنت ها و دیدگاه های مشتریان ، عکس از رضایت مشتری ، تصویر پرداخت از طریق تلفن همراه و … تمامی مواردی است که می توانید به اشتراک بگذارید. لیستی از شکل ظاهری سایت خود و نحوه عملکرد آن تهیه کنید و سپس مطمئن شوید که سیستم عامل های تجارت الکترونیکی که به دنبال آن هستید از آن ها پشتیبانی می کنند. برای اطالاعات بیشتر نگاهی به امکانات لازم برای فروشگاه های اینترنتی بیندازید.

باطن فروشگاه آنلاین شما همان چیزی است که به عنوان یک صاحب کسب و کار با آن سر و کار دارید و شامل فروش و تجزیه و تحلیل ، پردازش پرداخت ها و موجودی و سطح سهام شما است. به عنوان مثال اگر فروشگاه آنلاین دارید ، ممکن است بخواهید که با سیستم POS موجودی خود را کنترل کنید و یا حتی از موارد دیگر بریا مدیریت موجودی خود استفاده کنید. بهتر است آنچه را که پلتفرم تجارت الکترونیک خود برای انجام آن نیاز دارد را یادداشت کنید و همچنین آنچه را که برای ادغام با آن نیاز دارید ، ثبت کنید.

در پایان اگر به این سوالات قبل از طراحی سایت فروشگاهی پاسخ دهید و آن ها را به دقت بررسی کنید، باید ایده های خوبی از موفقیت در کسب و کار خود داشته باشید. قدم بعدی شما این است که تعیین کنید کدام یک از بسترهای تجارت الکترونیکی برای کسب و کار شما مناسب است. تنها به خاطر داشته باشید که موفقیت شما ممکن است به عوامل دیگری هم بستگی داشته باشد اما ما در این مقاله سعی کردیم به عوامل بسیار مهم اشاره کنیم تا شاهد موفقیت روز افزون شما باشیم.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه