آموزش راه اندازی کسب و کار طراحی وب

ایده کسب و کار

21 دقیقه زمان مطالعه

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار طراحی وب و کسب درآمد از طراحی سایت هستید، یا می خواهید به سادگی شرکتی را که قبلاً ایجاد کرده اید بهبود ببخشید، این راهنمای جامع را دنبال کرده و یک کسب و کار موفق در زمینه طراحی وب ایجاد کنید که به راحتی باعث موفقیت شما شود.

هزاران نفر هر ساله شرکت های جدیدی را راه اندازی می کنند. برخلاف شما، بیشتر آنها مهارت ایجاد وب سایت برای خودشان را ندارند. اگر راه درست را انتخاب کنید، می توانید همان طراح یا آژانس طراحی سایتی باشید که مردم برای کمک به آنها مراجعه می کنند.

شروع یک کسب و کار طراحی وب ممکن است آسان به نظر برسد. شما یک وب سایت برای خود ایجاد می کنید و شروع به جستجوی اطلاعات احتمالی می کنید. چه کار دیگری ممکن است انجام دهید؟

اگر می خواهید خود را برای موفقیت آماده کنید، باید اکنون وقت بگذارید تا با دقت پایه و اساس کار خود را بنا کنید. علاوه بر این، اگر کارهای اضافی را از قبل انجام دهید، تلاش برای مقیاس گذاری در آینده – حتی اگر کسب و کار طراحی وب شما به صورت نمایشی یک نفره باقی بماند – هموار خواهد بود.

بنابراین، در راهنمای زیر، همه مواردی را که باید برای تبدیل شدن به یک طراح وب و صاحب کسب و کار موفق انجام دهید، بررسی خواهیم کرد.

اما ابتدا، بیایید به وضعیت فعلی خود نگاهی بیندازیم تا مطمئن شوید که در بهترین وضعیت برای راه اندازی کسب و کار طراحی وب هستید.

چالش های راه اندازی مشاغل شخصی

با یک بررسی منصفانه باید بگوییم که راه اندازی مشاغل کوچک یا آژانس شخصی مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا عبارتند از:

  • تعیین قیمت بر اساس ملاک های شخصی
  • کنترل کامل بر شغل و جهت کسب و کار شما
  • انعطاف پذیری از نظر مکان، زمان و نحوه کار
  • رضایت بیشتر در کار با مشتریانی که دوست دارید.

اما چالش هایی نیز وجود دارد. از طرف دیگر، شما اکنون رئیس هستید و این بدان معناست که شما مسئولیت اطمینان از اینکه همه کارها مطابق نیاز انجام می شود را بر عهده دارید.

این فراتر از راه اندازی موفقیت آمیز وب سایت های مشتری است. شما باید مطمئن شوید که بیشتر از هزینه ای که برای کسب و کار طراحی وب انجام می دهید در کسب و کار خود درآمد کسب می کنید. شما باید واقعاً در مدیریت روابط با مشتری (و شاید روابط کارمندان نیز) مهارت داشته باشید. همچنین باید کار طراحی وب و وظایف فروش و بازاریابی را متعادل کنید.

مالک بودن یک فروشگاه کوچک در زمینه طراحی وب کارهای بسیاری دارد. هزینه آن نیز زیاد است. این واقعیت وجود دارد که نحوه ورود شما به این فرصت می تواند باعث ایجاد یا خرابی تجارت شود.

به عنوان مثال، بگذارید فرض کنیم شما در حال حاضر به طور تمام وقت در یک آژانس طراحی کار می کنید. هنگام ترک، ممکن است مجبور شوید کار خود را با مجموعه جدیدی از مشتریان در یک مکان کاملا متفاوت شروع کنید. اگر کار قبلی یا تماسی برای استفاده مجدد نداشته باشید، برای ایجاد مجدد نمونه کارها و اعتبار خود بسیار تلاش خواهید کرد.این موضوع کار را دشوارتر می کند.

یا فرض کنیم که شما اخیراً از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید و انبوهی از وام ها و صورتحساب های ماهانه گران قیمت دارید که باید اکنون پرداخت شوند. شما در حال گذراندن مشکل بیش از حداقل هزینه های مورد نیاز کسب و کار طراحی وب خود برای کار کردن هستید.

بدون داشتن یک شبکه ایمنی سالم از پول نقد و همچنین زمان و بودجه لازم برای ایجاد مشاغل امروزی، دشوار است که بتوانید به جایی برسید که از آن درآمد ثابت و قابل پیش بینی داشته باشید.

شرایط شما هر چه باشد، فقط بخاطر داشته باشید که راه اندازی این تجارت راحت نیست و یک موفقیت یک شبه هم نخواهید داشت. برای از بین بردن مشکلات، هزینه و تلاش لازم است و اگر در فضای مناسب برای انجام این کار نیستید، ممکن است بخواهید این کار را به زمان آماده بودن موکول کنید.

اما اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که احساس اطمینان می کنید این حرکت مناسبی برای شماست، در ادامه با ما همراه باشید.

کسب درامد از طراحی وب

چگونه می توان یک کسب و کار طراحی وب را راه اندازی کرد که موفق شود؟

  1. بازار هدف خود را انتخاب کنید.

تا زمانی که تجربه یک صنعت خاص یا ساختن وب سایت برای انواع خاصی از افراد را نداشته باشید، این کار غیرممکن به نظر می رسد. بعلاوه، اگر می توانید برای همه وب سایت طراحی کنید، چرا خود را متعهد به تنها یک مکان کنید؟

در واقع انتخاب بازار هدف به عنوان طراح وب یا توسعه دهنده وب ارزش زیادی دارد. اگر در کسب و کار طراحی وب تازه کار باشید، با این کار بسیار راحت تر می توانید خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید، وقتی می توانید بگویید:

“من فروشگاه های آنلاین زیبا و تجارب مناسب خریداران را برای شرکت های سراسر انگلیس ایجاد می کنم.”

نسبت به اینکه:

“من یک طراح وب هستم.”

داشتن یک جایگاه و بازار هذف کاملاً مشخص، برای کسب و کار شما مناسب است و به شما کمک می کند. شاید الان فکر نکنید که این یک معضل بزرگ است، اما معرفی خود برای هر شغلی فقط شما را به سمت یک سوراخ خرگوش وقت گیر سوق می دهد و به دنبال مشتری های جدید می گردید.

در عوض، همین حالا کمی وقت بگذارید و یک جایگاه ویژه برای کسب و کار خود انتخاب کنید. اگر بازار شما با گذشت زمان گسترش یابد اشکالی ندارد. اما، در حال حاضر، شما باید یک راه روشن برای خود تعیین کنید و بازار هدف اولین قدم برای انجام آن است.

نحوه انتخاب بازار هدف

در حالت ایده آل، شما برای مدت طولانی در این جایگاه فعالیت خواهید کرد، بنابراین باید چیزی باشد که شما علاقه مند به آن باشید و توانایی موفقیت در آن را داشته باشید. اگر یکی از آنها کمبود داشته باشد، تعهد به کار سخت خواهد بود.

اول از همه چیز، به تجربیات گذشته خود نگاه کنید. آیا صنایعی وجود داشته است که از کار در آن لذت ببرید یا به ویژه سودآور باشد؟ این به تجربه های شما به عنوان یک طراح وب و همچنین در سایر نقش ها بستگی دارد.

سپس، به این فکر کنید که د رکسب و کار طراحی وب در چه چیزی عالی هستید و قوی ترین مهارت شما در کجا نهفته است. آیا شما بیشتر یک طراح هستید یا یک کد نویس، یا چیزی بین این دو؟ آیا شما تخصصی دارید، به عنوان مثال طراحی UX یا توسعه دهنده فرانت؟ همچنین باید بر روی یک سیستم مدیریت محتوا مسلط باشید.

همچنین ممکن است بخواهید جایگاه خود را با توجه به موقعیت مکانی خود محدود کنید. این لزوماً به معنای افتتاح یک آژانس و خرید فضای اداری در مرکز شهر نیست، اما به این معنی است که شما از هرجایی که فعالیت می کنید، به خدمات تجارت محلی تمرکز خواهید کرد.

پس از استقرار در محل، تحقیق کنید تا مطمئن شوید:

  • فرصت هایی در این بازار هدف وجود دارد.
  • آنها توانایی پرداخت هزینه انواع وب سایت هایی که شما می سازید را دارند.

وقتی از آنچه به ذهنتان رسیده راضی و خوشحال شدید، به مرحله بعدی بروید.

  1. تصمیم بگیرید که کدام خدمات را ارائه می دهید.

به راه حل های موجود در زمینه کسب و کار طراحی وب که به شما ارائه می شود نگاه کنید. از چه چیزهایی تشکیل شده اند؟

آیا آنها فقط برای ساختن یک وب سایت هزینه بالایی پیشنهاد می دهند یا خدمات دیگری را شامل می شوند؟ در مورد پیشنهادات مجاور طراحی وب، مانند تعمیر و نگهداری وب سایت، میزبانی مدیریت شده یا مشاوره، چطور؟

این روزها، فکر خوبی است که روش هایی برای ارزش افزوده بیشتر در روابط مشتری خود در نظر بگیرید.

فناوری های وب سایت ساز مانند Wix و Weebly این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم کرده اند:

  • وب سایت های خودشان را بسازید.
  • هزینه ماهیانه کمی برای آنها بپردازید.
  • به جای هفته ها یا ماه ها، در عرض چند روز کسب و کار آن ها را آنلاین کنید.
  • نگران خرید میزبانی وب و پلاگین ها یا خدمات نگهداری نباشید.

از نظر صاحبان مشاغل، این یک پیروزی بزرگ است. به نظر می رسد که تمام چیزهای آزاردهنده ای که مردم نمی خواهند نگران آن باشند یا هزینه آن را پرداخت کنند، حل شده است.

متأسفانه، وردپرس ذاتاً هیچ یک از این موارد را برای صاحبان مشاغل آسان نمی کند. به همین دلیل است که هنگام راه اندازی کسب و کار خود، باید روشی را در نظر بگیرید که هم خدمات طراحی وب و هم سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به جذاب ترین گزینه تبدیل کند. همچنین وقتی که در پایان روز پول بیشتری به جیب شما می گذارد، صدمه ای نخواهد دید.

بنابراین، چه چیزی را می توانید به طور منطقی به مشتریانی که برای شما ارزشمند هستند، پیشنهاد دهید؟

به عنوان مثال Finn & Grey یک رویکرد چند جانبه را ارائه می دهد:

این آژانس خدمات زیر را به مشتریان ارائه می دهد:

  • طراحی لوگو
  • طراحی وب سایت
  • عکاسی و فیلمبرداری

برای مشاغل تازه وارد، این بسیار مفید خواهد بود، زیرا آنها می توانند از همان آژانس برای انجام همه امورشان استفاده کنند.

سپس شرکتی مانند Four Trees Media وجود دارد که خدمات رسانه های دیجیتال، چاپی و اجتماعی را ارائه می دهد:

کسب و کار طراحی وب

برای شرکت هایی که قصد انجام کارهایی غیر از نشستن در پشت وب سایت را دارند – مانند شبکه، تبلیغات، ایجاد یک جامعه آنلاین و … – ارائه یک سرویس کاملاً مناسب، تجارت شما را به گزینه ای جذاب تبدیل خواهد کرد.

یا می توانید ساده شروع کنید.

اما باید در نظر بگیرید که مخاطبان شما چه ارزشی را پیدا می کنند. همچنین باید فقط خدماتی را ارائه دهید که می دانید می توانید ارائه دهید.

اگر مطلبی مانند امنیت وردپرس گفته شد که در مورد آن اطلاعی نداشتید، احساس نکنید نمی توانید خدمات تعمیر و نگهداری ماهانه را به برنامه های خود اضافه کنید. بسیاری از ابزارها و شرکت های شخص ثالث وجود دارد که می توانند این کار را برای شما انجام دهند در حالی که هنوز سود آن کار را کسب می کنید.

  1. اهداف خود را تعیین کنید.

قبل از اینکه همه کارها را شروع کنید، لحظه ای به آینده نگاه کنید. بدون داشتن یک نقشه راه برای کسب و کار طراحی وب خود، هدایت خود در مسیر درست کار دشواری خواهد بود.

به این سوالات پاسخ دهید تا خود را در مسیر درست قرار دهید:

ماموریت شرکت شما چیست؟

این مطالب را برای خود شرح دهید: خلاصه آنچه را که انجام می دهید و به چه کسی خدمت می کنید. سپس، هر زمان که خواستید یادآوری کنید که چرا در وهله اول این کار را شروع کرده اید.

می خواهید مشتری ها چگونه به شما نگاه کنند؟

به عنوان یک طراح مستقل؟ آژانسی که آنها برای کمک با آنها قرارداد بستند؟ یک شریک تجاری و بازاریابی؟ متخصص دیجیتال؟ برای خود نامی بگذارید، نامی که با نقشی که در زندگی مشتری خود بازی می کنید بسیار متناسب است.

اهداف طراحی وبسایت

چه زمانی می خواهید با اولین مشتری خود کار کنید؟

واقع بین باشید. اگر لیست موجودی از مشتریان بالقوه دارید، سفارش اولین مشتری  در طی یک یا دو هفته یک انتظار منطقی است. اما اگر کسب و کار طراحی وب را  از صفر شروع کرده اید، حداقل یک ماه به خود فرصت دهید تا در بستر ارائه و سخنرانی های خود کار کنید و خود را تحت فشار قرار ندهید.

می خواهید هر ماه با چند مشتری کار کنید؟

توجه کنید که من چگونه به جای “می توانم” گفتم “می خواهم”. بین حداکثر کردن خود و منابع خود تا حد فرسودگی شغلی و جذب معقول مشتری تفاوت وجود دارد تا بتوانید همیشه بهترین تلاش خود را انجام دهید. با خود و مشتری های خود مهربان باشید. برای تعداد مشتریانی که می توانید به طور منطقی در هر ماه خدمت کنید محدودیتی تعیین کنید.

می خواهید 1 سال دیگر کجا باشید؟ 5 سال دیگر چطور؟

این می تواند مربوط به میزان درآمد کسب و کار شما یا تعداد مشتریانی باشد که قادر به گرفتن آنها هستید. همچنین می تواند مربوط به انواع خدمات شما باشد. شاید هدف شما این است که تا 5 سال آینده از یک شرکت انفرادی به یک نمایندگی تمام عیار نبدیل شوید یا شاید تا آن زمان بخواهید نمایندگی خود را بفروشید.

به هر یک از این سوالات کمی فکر کنید و چشم انداز خود را برای کسب و کار طراحی وب ثبت کنید. این به شما کمک می کند حتی در سخت ترین روزها انگیزه داشته باشید.

  1. نرخ های خود را تنظیم کنید.

فکر کردن به این مورد همیشه آسان نیست، به خصوص اگر در اوایل کار خود به عنوان یک طراح وب یا توسعه دهنده هستید. اما اگر در روز 1 نرخ رقابتی دریافت نمی کنید و مایلید اجازه دهید که چشم انداز شما را پایین بیاورد یا بدتر از آن بخواهید که رایگان کار کنید، مدت زیادی طول می کشد تا بتوانید انواع نرخ های خود را شروع کنید.

توصیه ما برای قسمت گذاری در کسب و کار طراحی وب به شرح زیر است:

  • تحقیق کنید که رقابت برای خدمات مشابه چقدر است.
  • از نرخ متوسط ​​رقبا (یا درصورت داشتن نرخ خود از رقبا) برای تعیین درآمد ماهانه خود براساس تعداد مشتریانی که انتظار دارید برخوردار شوید، استفاده کنید.
  • تمام هزینه های ماهیانه کسب و کار طراحی وب خود را اضافه کنید، از جمله مواردی مانند:
  1. برند شخصی، میزبانی وب و سایر مواردی که برای حفظ سایت شما لازم است.
  2. هزینه های بازاریابی و تبلیغات
  3. هزینه های نرم افزار
  4. قالب ها و افزونه های وردپرس
  5. اجاره دفتر (حتی اگر از خانه کار می کنید) بعلاوه آب و برق
  6. هزینه های بیمه
  7. پرداخت مالیات (شما باید هر ماه مالیات برآورد شده را کنار بگذارید تا در پایان سال برای پرداخت آنها دست و پا نزنید.)
  8. هزینه های مربوط به کارمندان
  • هزینه ماهانه برآورد شده خود را از درآمد ماهانه کم کنید.

اگر می خواهید کسب و کار طراحی وب شما موفق باشد و می خواهید از کاری که انجام می دهید احساس خوبی داشته باشید، باید سود کسب کنید. اشکالی ندارد اگر هنوز تعداد دقیقی ندارید.

فقط به حاشیه سود خود نگاه نکنید و جنبه ارزشی کاری را که انجام می دهید در نظر بگیرید.

  1. نامی برای کسب و کار طراحی وب خود انتخاب کنید.

یک سوال معمول که معمولا پرسیده می شود است است:

“آیا باید نام کسب و کار طراحی وب خود را به نام خودم بگذارم؟”

بگذارید بگوییم شما به عنوان یک طراح وب انفرادی شروع می کنید، بنابراین می توانید از نام خود برای نام کسب و کار خود استفاده کنید. ( در این رابطه مقاله آموزش نحوه نام گذاری سایت اینترنتی را حتما بخوانید)  این همان نامی است که مشتریان و همچنین انجمن وردپرس از طریق آن با شما آشنا شده اند.

اما اگر تصمیم بگیرید که تیمی به ترکیب خود اضافه کنید، چه می کنید؟ نام شما ممکن است مشکل ساز شود. برای مبتدیان، مشتری ها ممکن است هنوز از شما درخواست کنند یا صندوق ورودی شما را با درخواست های خود پر کنند، درصورتی که دیگر شما حتی وب سایت ها را طراحی نمی کنید.

برای برخی از طراحان وب و توسعه دهندگان وب، هدف نهایی عقب نشینی از طراحی یا برنامه نویسی پایان کار و اجرای نمایش است. بنابراین، شما می خواهید کسب و کار شما نامی متفاوت از نام شما داشته باشد.

همچنین باید به این فکر کنید که نام تجاری شما برای مخاطبان هدف چگونه به نظر می رسد. برای مثال:

  • آیا به راحتی می توان آن را به خاطر سپرد؟
  • آیا تلفظ آن خیلی سخت است؟
  • آیا بیش از حد شبیه یک شرکت دیگر است؟
  • آیا به نظر می رسد که شما در صنعت دیگری کار می کنید؟
  • آیا ممکن است چشم انداز خاموش شود زیرا خاص موقعیت مکانی است حتی اگر خدمات شما اینگونه نباشد؟
این مقاله را حتما بخوانید
15 ایده خلاقه تولید محتوا برای اینستاگرام

نظر دوستان، خانواده، همکاران سابق و احساس آنها در این مورد را بسنجید.

و وقتی از آنچه به ذهن تان رسیده خوشحال شدید، نام دامنه خود را در اسرع وقت بخرید!

  1. موارد حقوقی را تنظیم کنید.

این یک پوشش مشکل است، زیرا همه اینها واقعاً به این بستگی دارد که تصمیم بگیرید چه نوع شرکتی را ایجاد کنید و از کجا تجارت کنید. به عنوان مثال، در ایالات متحده باید با مواردی از قبیل موارد زیر روبرو شوید:

  • پرداخت برای پروانه های کسب و کار و هزینه های مربوطه
  • ثبت مالیات های محلی و ایالتی
  • تأمین بیمه های مختلف تجاری
  • انعقاد قرارداد تجاری

و اگر تصمیم دارید کسب و کار طراحی وب وردپرس را در1 روز  ایجاد کنید، باید خود را درگیر امور مربوط به کارمندان یا پیمانکاران کنید، مانند حقوق، مالیات، تنظیم مزایا و غیره.

بنابراین: تحقیق کنید

به وب سایت دولت محلی خود بروید و اطمینان حاصل کنید. سپس نگاهی به کارهایی بیندازید که برای محافظت از تجارت خود باید انجام دهید. استخدام وکیل احتمالاً ضروری نیست، اما خرید چیزی مانند بیمه مسئولیت ممکن است بسته به نوع مشتریانی که با آنها کار می کنید و هزینه خدمات شما مرتب باشد.

  1. برند دیجیتال خود را ایجاد کنید.

به عنوان یک طراح وب، حتما با این مورد آشنا هستید. حتی اگر طراحی برند را انجام نمی دهید، می توانید قبل از شروع پروژه این عناصر را بخواهید. همچنین می دانید که وقتی از برند تجاری روشن و سازگار استفاده می شود، چقدر زندگی شما و همچنین بازاریابان راحت تر می شود.

بنابراین، قبل از اینکه نگران دیگران باشید، مطمئن شوید که برای ساختن این هویت بصری برای کسب و کار طراحی وب ر خود وقت گذاشته اید.

حداقل مواردی که باید برای برند خود ایجاد کنید عبارتند از:

بد نیست که همه چیز را در راهنمای خود قرار دهید.

به این ترتیب منبعی خواهید داشت که می توانید در صورت تصمیم و تغییر نام تجاری یا وب سایت خود به آن مراجعه کنید. همچنین اگر فریلنسر یا کارمندی برای شما کار می کنند، مفید خواهد بود. چیزی مانند به روزرسانی وب سایت یا محتوای شما باید به راحتی در صورت تمرکز بر ایجاد یک برند و تجارت موفق، به دیگران سپرده شود.

  1. وب سایت کسب و کار طراحی وب خود را بسازید.

یکی از نکات خوب در مورد کسب و کار طراحی وب یا توسعه دهنده وب این است که لازم نیست نگران این قسمت از روند راه اندازی باشید. به همین دلیل لازم نیست به شما بگوییم که چگونه وب سایت خود را با وردپرس بسازید.

در عوض،  به شما راهنمایی سریع درباره کارهایی که باید انجام دهید ارائه می دهیم:

توصیفات را وارد کنید.

به محض این که شروع به کار کردن با مشتری های راضی کردید، به یاد داشته باشید که از آنها یک گواهی نامه بخواهید.

با ارائه گواهی نامه هایی که به وضوح در وب سایت شما نمایش داده شده است، می توانید شک و تردید مشتریان در مورد مرحله بعدی و پر کردن فرم یا تماس تلفنی را برطرف کنید.

آن را برای جستجو بهینه کنید.

از این روز به بعد، شما فقط یک طراح وب یا توسعه دهنده وب نیستید. شما صاحب کسب و کار طراحی وب هستید و صاحبان مشاغل وظایف دیگری غیر از ساخت وب سایت نیز دارند.

یکی از وقت گیرترین مسئولیت ها شکار مشتری های جدید است. با این حال، اگر وب سایت خود را طوری تنظیم کنید که از نظر سئو بهینه باشد، می تواند برخی از کارها را برای شما انجام دهد.

برای این کار لازم نیست که یک سئوکار حرفه ای باشید. با یکی از افزونه های سئو شروع به کار کنید تا توپ را به گل تبدیل کنید.

جستجوی خودکار را انجام دهید.

هنگامی که وب سایت شما در جستجوی ارگانیک ظاهر شد و  اشتیاق کاربران به کار با شما بیشتر شد، فقط به ارسال یک فرم تماس ساده اکتفا نکنید. وب سایت شما نیز می تواند روند جستجوی خودکار را انجام دهد.

آنچه توصیه می کنیم ایجاد فرمی مشابه فرم آژانس طراحی تجارت الکترونیکی SAU / CAL است:

این فرم یک ردپای کوچک دارد و جزئیات اولیه تماس را می خواهد. با این حال، به شما همچنین امکان می دهد اطلاعات بیشتری در مورد فروشگاه خود، موارد مورد نیاز، جدول زمانی و غیره پر کنید. این نه تنها به کسب و کار کمک می کند بلکه  از مناسب بودن آنها اطمینان حاصل می کند و به شما کمک می کند پیدا کردن مشتریان بسیار روان تر انجام شود.

  1. نرم افزار های کسب و کار خود را در محل خود قرار دهید.

کسب و کار آنلاین

تا این مرحله، شما احتمالاً هزینه زیادی برای کسب و کار طراحی وب خود خرج نکرده اید. در این مرحله این موضوع تغییر خواهد کرد در حالی که مطمئناً می توانید تعدادی از ابزارهای تجاری را برای شروع به صورت رایگان دریافت کنید، اما در نهایت مجبورید برای آنها پول خرج کنید. این تنها راه برای اطمینان از حداکثر بهره وری و سودآوری شرکت شما در هر ثانیه از روز است.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید تا زمان راه اندازی در محل خود داشته باشید:

نرم افزار مدیریت پروژه

حتی اگر به تنهایی کار کنید، تعداد زیادی از قطعات متحرک و همچنین پروژه ها و مشتریان برای پیگیری وجود دارد. نرم افزار مدیریت پروژه به سازماندهی بزرگ و کوچک تیم ها و تحویل به موقع پروژه ها کمک می کند.

همچنین یک فضای اختصاصی برای توسعه و مستند سازی فرآیندهای شماست – چه برای پروژه های شما و چه به صورت داخلی

می توانید از این ابزار برای توسعه یک سری الگوها نیز استفاده کنید. بنابراین، هر زمان که کاری را بارها و بارها انجام می دهید شناسایی کنید (مانند یک ایمیل خاص که برای مشتریان ارسال می کنید یا یک پوشه پروژه جدید که در ابتدای کار تنظیم کرده اید)، به سادگی آن را تمیز کرده و در اینجا ذخیره کنید.

به علاوه، با ذخیره فرآیندها و الگوهای خود در cloud با استفاده از یکی از این سیستم عامل ها، می توانید تیم خود را قدرت دهید تا آنها را به دلخواه خود به روز و بهبود بخشد.

نرم افزار قرارداد

آیا تا به حال در کلاهبرداری ها در این زمینه چیزی شنیده اید؟ دیرکرد در پرداخت ها چطور؟  این ممکن است اعصاب خردکن باشد، اما وقتی پول، اعتبار و عقل شما در معرض خطر است، شما نمی توانید خیلی راحت وارد این رابطه شوید.

به همین دلیل شما باید یک پیشنهاد وب سایت و قرارداد طراحی وب را برای اطمینان از اینکه طرفین رسماً در مورد دامنه کار و شرایط رابطه با یکدیگر توافق دارند، منعقد کنید. این بهترین روش برای اطمینان از قانونی بودن مشتریان و ایمن ترین راه برای کسب و کار طراحی وب شما است.

نرم افزار هایی مانند CO،  ،PandaDoc و Proposify مناسب این کار هستند.

نرم افزار حسابداری

شما برای مدیریت پول خود به کمک نیاز دارید و ممکن است استخدام یک حسابدار در ابتدا کمی گران باشد. این خوب است، زیرا ابزارهای حسابداری زیادی وجود دارد که به مواردی مانند فاکتور، پردازش پرداخت و همچنین حسابداری عمومی کمک می کند.

ابزار ردیابی زمان

در واقع، شما باید برای کارهایی که انجام می دهید یک نرخ ساعتی ثابت به مشتریان دهید، خواه یک بار پرداخت برای یک وب سایت باشد یا ماهیانه برای یک سرویس در حال انجام. هنوز هم یک ایده خوب برای پیگیری زمان خود است.

اگر به تنهایی کار می کنید، ردیابی زمان به شما امکان می دهد تا ببینید چه مدت برای تکمیل کارهای جداگانه و کل پروژه ها طول می کشد. این داده ها به بهبود برنامه ریزی شما کمک می کند و همچنین ممکن است دلیل معتبری برای افزایش نرخ ها به شما ارائه دهد.

اگر با یک تیم کار می کنید، باید ردیابی زمان را فعال کنید تا درک کنید که چه مدت طول می کشد تا همه برای انجام کارها و مراحل مختلف پروژه های شما انجام دهند. شما نمی خواهید تیم شما احساس کند تحت نظارت قرار گرفته یا در کارهای خود عجله می کنند. شما فقط می خواهید مطمئن شوید که آنها وقت کافی برای انجام کارهای لازم را دارند، که به شما امکان می دهد با دقت بیشتری پروژه ها را پیش بینی کرده و برای مشتریان زمان بندی واقعی ایجاد کنید.

 

10. ساختن پروفایل های آنلاین خود را شروع کنید.

در این مقاله به شما نشان دادیم که چگونه می توان یک کسب و کار طراحی وب را شروع کرد اما قبل از اینکه به جستجوی مشتری های جدید بپردازید، کمی مشخصات آنلاین خود را ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید: این فقط وب سایت شما نیست که مشتریان می توانند به دنبال آن بگردند یا با آن مواجه شوند.

بنابراین، اگرچه وب سایت باید مرکز اصلی اطلاعاتی باشد که در نهایت به آن می رسند، شما باید در کانال های دیگر نیز حضور داشته باشید.

می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • از طریق حساب گوگل خود، جزئیات کسب و کار را در اختیار گوگل قرار دهید.
  • یک صفحه تجاری فیس بوک ایجاد کرد.
  • لیست خود را در Yelp قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که حضور آنلاین همه افراد کمی متفاوت به نظر می رسد. شما باید برای خود یکی بسازید که منطقی ترین باشد. به عنوان مثال، آیا شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • حساب Google برای کسب و کار یا Yelp برای دستیابی به صاحبان مشاغل محلی؟
  • صفحه تجاری فیس بوک؟
  • یک گروه فیس بوک برای رشد جامعه؟
  • صفحه LinkedIn برای استخدام؟
  • یک حساب Quora برای پاسخ به سوالات و کمک به مشتریان بالقوه برای یافتن شما در آنجا؟
  • ساختن یک صفحه اینستاگرام؟

فقط بخاطر داشته باشید که برای هر نمایه ای که تنظیم می کنید، باید به طور منظم مدیریت و نظارت دقیق شود. اگر توانایی چنین کاری را ندارید، فقط کافی است در حال حاضر روی وب سایت خود و یک یا دو کانال رسانه اجتماعی تمرکز کنید.

  1. مشتریان جدید طراحی وب را پیدا کنید.

از نظر فنی، همه آنچه که در اینجا انجام داده اید به شما کمک می کند مشتریان طراحی وب را بدست آورید. اما همانطور که قبلاً در مورد سئو گفتیم، شما همیشه نمی خواهید در شکار باشید. این یک فرآیند وقت گیر و طاقت فرسا است که شما را از کار با حقوق و ایجاد روابط با مشتریان موجود دور می کند.

کار سئو شما مدتی طول می کشد تا شروع شود. در ضمن، در اینجا چند روش برای پیشرفت با کیفیت بالا آورده شده است:

از مراجعه کنندگان قبلی خود درخواست کنید شما را به بقیه معرفی کنند. اگر آنها مشتری های خوبی بودند، احتمال زیادی وجود دارد که صاحبان مشاغل عالی دیگری را که به کمک شما نیاز دارند، بشناسند.

با گروه ها در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. گروه های زیادی در فیس بوک و لینکدین وجود دارد که در آنها می توانید با صاحبان مشاغل کوچک یا آژانس هایی که به مشتری نیاز دارند یا حداکثر نیرو را دارند و می توانند چشم اندازهای واجد شرایط را به روش خود ارجاع دهند، ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، این پستی است که اخیراً در گروه Boss-Ladies وب طراح وب در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده است:

جستجوی طراح سایت در فیسبوک

به شبکه شخصی خود دسترسی پیدا کنید. شما هرگز نمی دانید، یکی از اقوام، دوست یا همکار سابق ممکن است فرصتی را برای شما مناسب بداند.

مطالب جدید را در وب سایت خود منتشر کنید. بازاریابی محتوا فقط برای بالا بردن مشخصات شما در جستجو یا در شبکه های اجتماعی مفید نیست. این می تواند به مشتریان بالقوه کمک کند تا طراحان یا توسعه دهندگان آگاه و با استعدادی را که درد آنها را درک می کنند و از راه حل های دقیق مورد نیاز برای تسکین آنها می دانند، پیدا کنند.

شما همچنین می توانید از این فضا برای برقراری ارتباط با مأموریت و ارزش های خود استفاده کنید، دقیقاً همان کاری که Wholegrain Digital انجام می دهد:

کسب و کار طراحی وب

lead magnet را ارائه دهید. اگر وقت کافی برای انجام بسیاری از وبلاگ نویسی (یا بودجه لازم برای برون سپاری آن) را ندارید، یک منبع رایگان و ارزشمند برای تهیه در وب سایت خود، مانند الگو، لیست چک یا کتاب الکترونیکی، تهیه کنید. فقط به یاد داشته باشید که یک قیف فروش راه اندازی کرده اید تا بتوانید هدایت خود را از طریق تبدیل به صورت خودکار انجام دهید.

  1. برای آموزش وقت بگذارید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان شروع کارتان با مشکل روبرو شوید، مهارت های طراحی شماست. اینطور نیست که شما نحوه ساخت وب سایت را فراموش کنید، مخصوصاً اگر پنج روز در هفته کار کنید.

با این حال، طراحی وب بسیار سریع تغییر می کند. یک دقیقه، هر وب سایت از پنجره های بازشوی leadmagnet برای استقبال از بازدید کنندگان استفاده می کند  و در مرحله بعدی، آنها از chatbots AI برای تولید سرنخ و شروع مکالمه استفاده می کنند.

ساده ترین و بدون درد ترین راه برای این کار مشترک شدن در چند وبلاگ طراحی وب یا توسعه وب مورد علاقه تان می باشد. به این ترتیب، همیشه آخرین اخبار، روندها و تغییرات را در صندوق ورودی خود خواهید داشت.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که برای آموزش رسمی بیشتر وقت بگذارید. این روزها روش های زیادی برای تحقق این امر وجود دارد:

  • در کلاس های رایگان شرکت کنید.
  • با تکنیک های جدید کدگذاری یا طراحی در زمین های بازی آنلاین مانند CodePen بازی کنید.
  • از طریق WordCamp یا Meetup در آموزش، همکاری یا رویدادهای شبکه در دنیای واقعی شرکت کنید.

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که کار شما با گذشت هر سال بهتر می شود، به آموزش خود (و تیم خود) ادامه دهید تا همیشه آماده ارائه بیشترین ارزش باشید.

جمع بندی 

در این مقاله درباره راه اندازی کسب و کار طراحی وب صحبت کردیم و 12 مرحله بالا مطمئناً شما را در مسیر درست قرار می دهد. با این حال، می خواهیم هنگام جمع بندی، یک نکته بسیار مهم را در اینجا بخاطر بسپارید:

اگر از خود مراقبت نکنید، نمی توانید از مشتریان خود مراقبت کنید.

به عبارت دیگر، اگر دیوانه وار مشغول راه اندازی کسب و کار طراحی وب و پذیرفتن هرچه بیشتر مشتری هستید، احتمال زیادی وجود دارد که خود را بسوزانید. و هنگامی که خسته باشید در کار خود عجله خواهید کرد و کیفیت کار شما افت خواهد کرد.

این اتفاق می تواند در همان روزهای ابتدایی تجارت و همچنین در سال های آینده رخ دهد.

بنابراین، در اسرع وقت شروع به کار کنید، روشهای ضد فرسودگی شغلی زیر را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که شما و تجارت خود همیشه در بهترین سطح خود عمل می کنید:

  • یک برنامه مشخص کنید و به آن پایبند باشید.
  • در فضای کاری خود و همچنین با مشتری محدودیت ایجاد کنید.
  • آخر هفته ها را تعطیل کنید و با افرادی که به آنها علاقه دارید وقت بگذرانید.
  • حداقل یک بار در سال زمان تعطیلات را برنامه ریزی کنید و این زمان را در ساختار قیمت گذاری خود قرار دهید تا آن را به عنوان “ضرری” که باید جبران کنید، در نظر نگیرند.
  • با صاحبان مشاغل خلاق دیگری که در یک کشتی هستند ارتباط برقرار کرده و آنها را پشتیبانی کنید.

اگر تیمی برای شما کار می کند، محیط کاری را تقویت و آنها را تشویق کنید. زیرا نمیخواهید تمام سخت کوشی هایی که شما در این کار انجام داده اید به همین دلیل هدر برود.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه