نحوه طراحی و ساخت لوگو برای وبسایت وردپرسی

وردپرس

8 دقیقه زمان مطالعه

داشتن یک لوگوی مناسب برای برند و کسب و کارتان عامل بسیار مهمی است. لوگو برای برند شما نه تنها یک هویت است بلکه نشان دهنده ی ارزش ها و اولویت های شما هم خواهد بود. آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهند برای سایت خود لوگو بسازند اما نگران این موضوع هستند که با مهارت های گرافیکی آشنایی ندارند؟ در این مقاله ما به شما ترفندهای مختلفی درباره ی نحوه ی ساخت لوگو وبسایت را ارائه خواهیم داد و شما می توانید با استفاده از آن ها طرح دلخواه خود را ایجاد کنید.

چرا ساخت لوگو وبسایت اهمیت دارد؟

بسیاری از مردم در جهان با استفاد از لوگو ها برند ها را شناسایی می کنند. به عنوان مثال همه ی مردم جهان با دیدن لوگوی برند مک دونالد دقیقاً می دانند که در منوی رستوران قرار است چه غذاهایی وجود داشته باشد. این همان قدرت برند سازی است و داشتن یک لوگوی مناسب عاملی بسیار مهم در ایجاد شهرت و معروفیت برای یک برند خواهد بود.

تفاوتی نمی کند که شما در حال ساخت سایت ، لوگو و یا فروشگاه آنلاین خود هستید در تمامی این موارد شما نیاز به داشتن لوگو برای ایجاد هویت ، شهرت و اعتماد خواهید داشت.

در بیشتر مواقع وقتی مردم به دنبال راه اندازی کسب و کار آنلاین خود هستند ابتدا به دنبال نام و سپس به دنبال ساخت لوگو وبسایت می روند. اما قبل از انجام این کار شما باید مطمئن شوید که هنوز کسی از نام برندتان استفاده و آن را ثبت نکرده باشد. زمانی که از این موضوع اطمینان حاصل کردید، به دنبال ثبت دامنه خود رفته و در نهایت برای طراحی لوگو اقدام کنید.

ترفند هایی برای ساخت لوگو وبسایت

برای طراحی و ساخت لوگو وبسایت بهتر است که شما پیش زمینه ای از دیزاین و طراحی داشته باشید اما در صورتی که نداشتید می توانید از این ترفند ها برای ساخت لوگو وبسایت خود استفاده کنید :

  • بهتر است لوگوی شما ظاهری ساده و تمیز داشته باشد تا حتی در اندازه های بسیار کوچک مانند پروفایل اینستاگرامم و یا فیسبوک خوب بنظر برسد.
  • سعی کنید زمینه لوگو خود را بی رنگ و شفاف در نظر بگیرید تا بتوانید از آن در تمامی صفحات با رنگ های مختلف استفاده کنید.
  • بهتر است لوگویتان با کیفیت باشد تا بتوانید به راحتی برای هر اندازه و هر سایزی از آن بدون محدودیتی استفاده کنید.
  • از رنگ های به کار رفته در سایت و برند خود در لوگویتان استفاده کنید تا یک هماهنگی بین اجزای مختلف سایت و لوگویتان ایجاد شود.

برند ها و کسب و کارهای مختلف از مدل های متفاوت و زیادی برای ساخت لوگو وبسایت خودشان استفاده می کنند و ما در اینجا شما را با تعدادی از این طرح و مدل ها آشنا خواهیم ساخت.

  • لوگو هایی که در آن ها فقط از یک متن استفاده شده باشد.

طراحی لوگو

در این دسته از لوگوها معمولا نام برند در قسمت مرکزی با رنگ هایی متفاوت قرار می گیرند و با استفاده صحیح از رنگ ها می توانید لوگویی شیک و زیبا را به وجود آورید. اگر در حال ساخت لوگو وبسایت خود هستید پیشنهاد می کنیم که از این مدل استفاده کنید زیرا بسیار ساده و راحت است و در عین حال طرحی بسیار مناسبی می توانید به وجود آورید.

  • لوگو هایی که از در آن ها فقط از یک تصویر استفاده شده باشد .

ساخت لوگو

در این لوگو ها از یک تصویر و یا نماد که نشان دهنده آن برند هستند، استفاده می شود. برای این مدل از میان لوگوهای معروف و مشهور می توان به لوگوی برند اپل و نایکی اشاره کرد.

  • لوگو هایی که ترکیبی از متن و تصویر هستند.

لوگو ترکیبی

این دسته از لوگوها بسیار مرسوم هستند و آن ها ترکیبی از دو مدل قبل هستند. موارد معروفی که در طرح های خود از این مدل استفاده کرده اند می توان به برند های Del و Pizzahut  اشاره کرد.

انتخاب مدل و استایل مناسب برای ساخت لوگوی خود

اگر در حال ساخت لوگو وبسایت برای برند خودتان هستید لازم است که نسبت به مهارت های گرافیکی خود واقع بین باشید. برای ساخت لوگو وبسایت خود می توانید از نوشته استفاده کنید اما لازم است که بسیار خلاق باشید تا لوگوی برندتان خاص و منحصر به فرد باشد. همچنین می توانید یک آیکون برای خود طراحی کنید و از همان در لوگوی خود استفاده کنید و یا از ترکیبی از هر دوی این مدل ها استفاده کنید.

 

می توانید از ابزار هایی که در ادامه آمده اند استفاده کنید.

استفاده از ابزار constant contact

این ابزار به شما کمک می کند که از هزران قابلیت برای ساخت لوگو وبسایت خود به صورت رایگان استفاده کنید.

برای شروع کار ابتدا روی گزینه “create your free logo” کلیک کنید.سپس نام برند خودتان را وارد کنید. اگر مایل بودید می توانید برای برندتان یک شعار هم یادداشت کنید.

ساخت لوگو وبسایت

در این مرحله نمونه کارهای مختلف برای شما به نمایش گذاشته می شود که می توانید یکی از آن ها را به دلخواه خود انتخاب کنید.

اگر نوشته شما دارای دو کلمه یا بیشتر است می توانید آن ها را با استفاده از ابزار “Multiline” در دو سطر جداگانه بنویسید.

برای ایجاد تغییرات دیگر می توانید از گزینه های موجود در سمت راست این برنامه استفاده کنید. به عنوان مثال با استفاده از “symbol” میتوانید سایز لوگوی خود را تنظیم کنید.

با توجه به این که ظاهر لوگو با استفاده از یک شعار بسیار زیبا تر خواهد بود می توانید با استفاده از “slogan” این شعار را ثبت کنید. برای رنگ آمیزی لوگوی خود می توانید از پالت رنگ در قسمت ویرایش استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش ساخت پاپ آپ در وردپرس

طراحی لوگو رایگان

زمانی که کارتان به اتمام رسید می توانید با استفاده از “preview” متوجه شوید که لوگوی شما در سایز های مختلف مانند پروفایل ها در شبکه های اجتماعی،  وبسایت، تی شرت و یا حتی لیوان چگونه خواهد شد.

در نهایت با استفاده از گزینه “download” می توانید ساخت لوگو وبسایت را به پایان برسانید و لوگوی خود را با دو فرمت متفاوت  SVG و   PNG دانلود کنید.

ساخت لوگو وبسایت با Tailor Brands

برای شروع ساخت لوگو وبسایت کافی است که نام شرکت خود را وارد کنید و روی قسمت “Design!” کلیک کنید.

لوگو رایگان

در قسمت بعدی می توانید در رابطه با شرکت و نوع صنعت خود توضیحی بنویسید.

حالا می توانید نوع لوگوی خود را انتخاب کنید . سپس آیکن موردعلاقه خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید و گزینه “next ” را انتخاب کنید.

فونت مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بعد از گذشت مدت زمانی می توانید لوگوی موردعلاقه خود را ببینید و حتی می توانید تغییراتی مانند رنگ، فونت و مدل آن را انتخاب کنید و یا تغییر دهید. در نهایت می توانید روی گزینه “finish” کلیک کنید و مراحل مربوط به قیمت و هزینه را طی کنید.

ساخت لوگو با Looka

ساخت لوگو وب سایت

این ابزار یکی از ابزارهایی است که بدون نیاز به مهارت گرافیکی قادر خواهید بود که ساخت لوگو وبسایت خود را انجام دهید. استفاده از این برنامه و قابلیت رایگان است اما در پایان برای دانلود لوگو باید یک مبلغی را پرداخت کنید.

برای شروع به ابتدا وبسایت  Lookaرفته و نام شرکت خود را وارد کنید و روی “continue” کلیک کنید. برای استفاده شما باید یک حساب کاربری در فیسبوک توییتر و یا گوگل داشته باشید.

در همان ابتدا تعدادی از لوگو هایی را خواهید دید که به صورت خودکار برای شما آورده می شود. اگر هیچکدام از لوگو ها را نپسندید رنگ ها و سمبل هایی که برایتان مناسب تر هست را انتخاب کنید. طرح های متناسب با سلیقه شما در پایین لیست ظاهر خواهند شد.

سپس لوگوی موردنظر خود را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه “customize” به قسمت ویرایشگر لوگو بروید. در این قسمت فونت ، سایز  و رنگ پس زمینه را انتخاب کنید . در نهایت گزینه “buy” را انتخاب کنید و لوگوی خود را دانلود کنید.

 

طراحی لوگو با Shopify Hatchful

ساخت لوگو برای وبسایت

برای شروع ساخت لوگو وبسایت کافی است که روی گزینه “get started” کلیک کنید. در این ابزار لازم است که نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید. در صورتی که کسب و کار خود را نتوانستید پیدا کنید آن گزینه ای که نزدیک تر به کار شما و خدمات شما بود را انتخاب کنید.

این ابزار به شما این امکان را می دهد که مدل و سبک موردنظر خود را انتخاب کنید و بعد در صورت تمایل نام کسب و کار و شعار خود را وارد کنید. در قسمت بعد از شما سوال میشود که برای چه کاری می خواهید از لوگو استفاده کنید و گزینه “online store or website” را انتخاب کنید.

بعد از وارد کردن تمامی این موارد این ابزار نمونه هایی متناسب با نیاز شما را  نشان می دهد و میتوانید برای ویرایش کردن بیشتر از گزینه های دیگر هم استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که لوگوی شما با سادگی زیبا تر خواهد بود. زمانی که لوگوی موردعلاقه تان را طراحی کردید روی گزینه “next” را انتخاب کنید و طرحتان را دانلود کنید.

در پایان از شما خواسته می شود که یک حساب کاربری ایجاد کنید تا لوگو و طرحتان را برایتان از آن طریق ارسال کنند.

طراحی و ساخت لوگو وبسایت با Canva

این یک ابزار آنلاین و رایگان برای ساخت لوگو وبسایت است و به شما امکان دسترسی به هزاران سمپل و قالب های آماده را خواهد داد. اگر می خواهید که از تمامی قابلیت های آن استفاده کنید بهتر است یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

بعد از این که وارد سایت شدید logo””  را در قسمت جستجو تایپ کنید .سپس این ابزار به شما هزاران قالب و سمپل آماده ارائه خواهد داد و شما قادر خواهید بود که آن ها را ویرایش کنید. همچنین می توانید اشکال مختلف ، متن ، تصویرزمینه و الگو هم اضافه کنید.

سعی کنید  ابزارهای مختلف را امتحان کنید تا لوگوی مورد علاقه تان را انتخاب کنید. در نهایت گزینه  “download” را انتخاب کرده تا طرحتان ذخیره شود.

  استخدام یک طراح

تمامی ابزارهایی که ما برای ساخت لوگو وبسایت به شما معرفی کردیم برای مبتدیان طراحی شده اند و می توانند به شما در ایجاد یک لوگوی ساده کمک کنند اما همانطور که می دانید هر کدام از آن ها دارای محدودیت هایی هستند.

در صورت امکان بهتر است که یک طراح گرافیک را استخدام کنید و از او بخواهید که به شما کمک کند تا لوگوی خود را به صورت حرفه ای تر بسازید. برای انتخاب یک طراح گرافیک بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین فرد را پیدا کنید.

  • نمونه کار ها و پروژه های قبلی طراح را مشاهده کنید تا با سبک کاری فرد آشنا شوید.
  • درباره ی نیاز ها و شرایط خود به صورت کوتاه توضیحی را به فرد ارائه دهید.
  • قیمت دلخواه خود را پیشنهاد دهید اما در نظر داشته باشیدکه یک طرح خوب و زیبا هزینه بر هم خواهد بود.
  • سعی کنید که اندازه های اصلی طرح خود را دریافت کنید که در صورت تغییر سایز کیفت همچنان بالا باقی بماند.

امیدواریم این مقاله در انتخاب روش ساخت لوگو وبسایت برایتان مفید باشد.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه