Retry
تئوری رنگ برای طراحان وب

تئوری رنگ یک موضوع وسیع است که شامل مواردی غیر از قوانین و دستورالعمل های مربوط به ترکیب رنگ ها، ادراک انسان ، انجمن های فرهنگی و روانشناسی رنگ است. در این مقاله به مبانی تئوری رنگ برای طراحان وب می پردازیم که اطلاعاتی به شما می دهد که هر طراح وب باید آن ها را بداند.

تئوری رنگ یک دانش گسترده است که شامل قوانین و دستورالعمل هایی در مورد ترکیبات مختلف رنگ و کاربرد آنها است. و به غیر از اصطلاحات و طبقه بندی های اساسی (مانند طرح های رنگی) ، مباحث دیگری مانند ادراک انسان، انجمن های فرهنگی، روانشناسی رنگ و موارد دیگر را نیز در بر می گیرد.

یادگیری در مورد تئوری رنگ برای طراحان وب می تواند به شما در ایجاد طرح های موثر و هوشمند کمک کند.  درک اصول اولیه برای هر حرفه ای در این زمینه ضروری است.

چرا رنگ در طراحی وب اهمیت دارد

بارزترین مزیت استفاده از ترکیبات رنگی مناسب در طراحی وب این است که به کاربران کمک می کند سایت را بفهمند و پیمایش کنند.  رنگ ها می توانند تجربیات آنلاین بازدیدکنندگان را بهبود بخشند و آنها را قادر می سازند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کرده و به Call to Action (CTA) شما پاسخ دهند.

با این حا ،  مزایای حیاتی دیگری نیز از تئوری رنگ برای طراحان وب وجود دارد.  هنگامی که از رنگ ها به طور موثر در طراحی وب استفاده شود ، نقش بسزایی در مارک تجاری و پیام رسانی محصولات دارد. تحقیقات نشان داده است که رنگ نقش بسزایی در تصمیم گیری مشتریان در مورد خرید یک محصول دارد، به طور متناوب  92.6 درصد بینندگان اهمیت زیادی به فاکتورهای بصری یک آیتم دارند.

 طرح رنگی مناسب می تواند موفقیت یک کمپین بازاریابی را  بسازد یا باعث شکستش شود!

طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه لویولا ، مریلند انجام شده است ، رنگ ها می توانند تا 80 درصد شناخت یک برند را افزایش دهند.

این موضوع بسیاری از محققان را در سراسر جهان مجذوب علاقه مندی به بررسی تأثیر رنگ بر شناخت برند، رضایت مشتری و موفقیت کلی محصول می کند.  رنگ ها در محیط های فیزیکی و دیجیتالی بسیار مهم هستند زیرا به راهنمایی کاربران از طریق وب سایت شما کمک می کنند و تجربه کلی را بهبود می بخشند.  بنابراین، هر طراح وب نیاز به تسلط بر مانی رنگ دارد.

نگاهی کوتاه به تاریخچه رنگ ها

رنگ ها قرن ها در هنر و فرهنگ نقش های حیاتی داشته اند.  با این حال، رویکرد علمی به تئوری رنگ از قرن هفدهم زمانی آغاز شد که آیزاک نیوتون اولین دایره رنگ( چرخه رنگ) را ایجاد کرد.

در آن زمان، رنگها مخلوطی از نور و تاریکی به حساب می آمدند.  نیوتن معتقد بود که این روش ناقص است، بنابراین در آزمایش معروف منشور خود، ویژگی های نور سفید را بررسی کرد.

منشور رنگ

نیوتن طیفی از نور را مشاهده کرد که از رنگهای مختلف تشکیل شده بود.  وی آنها را در طبقه بندی هایی که به دایره رنگ (چرخه رنگ) معروف شدند را ترسیم کرد.

آزمایش او همچنین به این کشف منجر شد که تمام رنگ های ثانویه را می توان با مخلوط کردن رنگ های اصلی ایجاد کرد.  اکتشافات نیوتن بر کار هنرمندان ، طراحان و دانشمندان تا به امروز تأثیر گذاشته است.

 

7 اصطلاح کلیدی رنگی که باید بدانید

با بیش از 16 میلیون رنگ برای انتخاب یک وب سایت ، می توانید بیش از حد در تئوری رنگ برای طراحان وب غرق شوید.  داشتن چنین مجموعه وسیعی از گزینه ها، امکاناتی تقریباً بی نهایت را برای شما فراهم می کند.  درک اساسی ترین مشخصات و اصطلاحات رنگ می تواند به شما در تصمیم گیری موثر در طراحی کمک کند.

 

۱.  دایره رنگ (چرخه رنگ)

دایره رنگ ابزاری قدرتمند است که به شما کمک می کند روابط بین رنگها را به روشی استاندارد و شماتیک تجسم کنید.

تئوری رنگ چرخه رنگ

دایره اصلی رنگ از 12 رنگ تشکیل شده است.  رنگ های اصلی اساس همه موارد دیگر است.  اگرچه در نظریه سنتی این موارد قرمز ، آبی و زرد ذکر شده است، اما تحقیقات اخیر حاکی از آن است که سرخابی، فیروزه ای و زرد توصیف دقیق تری از نحوه درک ما از این رنگ ها هستند.

مخلوط کردن رنگ های اصلی به شما نارنجی، سبز و بنفش می بخشد.  اینها به عنوان رنگهای ثانویه شناخته می شوند.  همچنین می توانید رنگ های اصلی و ثانویه را با هم ترکیب کنید و رنگ های سوم مانند زرد-سبز ، سبرآبی و غیره را ایجاد کنید.

 

2 . روابط رنگی

طراحان هنگام کار بر روی یک پروژه ، اغلب به روابط اساسی رنگ متکی هستند. روابط رنگی چهار نوع اصلی دارند شامل:

 تک رنگ: متشکل از رنگهای مختلف، سایه ها و اشباع یک رنگ.

 مکمل: بر اساس دو رنگ از دو طرف مقابل دایره رنگ.

مشابه: شامل سه رنگی است که در دایره رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند.

 سه گانه: استفاده از سه رنگی که در نقاط مثلثی است که درون دایره رنگ کشیده شده است.

کار با رنگهای مکمل و مشابه در تئوری رنگ برای طراحان وب آسانترین کار است.

اولین مورد ( رنگهای مکمل) عالی هستند اما اگر می خواهید به یک اثر با کنتراست بالا دست پیدا کنید ، مورد دوم نتایج ظریف تری ایجاد می کند.

۳.   رنگ های گرم

به طور خلاصه ، رنگ ها می توانند “سرد” یا “گرم” باشند.

رنگ های گرم و سرد در تئوری رنگ برای طراحان وب

رنگ هایی که حاوی مقادیر بیشتری زرد و قرمز هستند ، رنگ های گرم محسوب می شوند.  آنها احساس شور ، خوشبختی و گرما را برمی انگیزند، اما می توانند تهاجمی نیز به نظر برسند و احساس خطر ایجاد کنند.  به همین دلیل است که آنها اغلب در پیام های هشدار استفاده می شوند.

از طرف دیگر ، رنگ های سرد حاوی مقادیر بیشتری آبی و بنفش هستند.  این رنگ ها یادآور آب و هوای سرد ، آبهای شفاف یا آسمان است.  آنها بیشتر از رنگ های گرم، آرامش بخش هستند.  با این حال، آنها همچنین می توانند معنایی از تشریفات و غم و اندوه را حمل کنند.

افزودن رنگ های خنثی مانند سفید، سیاه و خاکستری می تواند به شما در دستیابی به یک پالت هماهنگ کمک کند.  آنها می توانند طرح رنگی شما را متعادل کرده و تضاد را به طرح های شما اضافه کنند.

 

4 . سیستم های رنگی: RGB ، CMYK و HEX

سه سیستم رنگی استاندارد RGB (قرمز ، سبز ، آبی) ، CMYK (فیروزه ای ، سرخابی ، زرد ، سیاه) و HEX در تئوری رنگ ها وجود دارند.

سیستم رنگی RGB بر اساس نور ساخته شده است.  تمام رنگهای این سیستم ترکیبی از قرمز ، سبز و آبی است.  هر مقدار با عددی از 0 (سیاه) تا 255 (سفید) نشان داده می شود.  درک آزمایشات نیوتن به راحتی قابل درک است: حداکثر مقدار تمام نورهای اصلی رنگی نور سفید ایجاد می کند و رنگ صفر (یا نور صفر) سیاه یا تاریکی است.

در طراحی چاپ استفاده می شود.  اینها همچنین کارتریج استاندارد اکثر چاپگرهای رنگی هستند.  بر خلاف RGB ، مقدار صفر همه رنگ ها در سیستم CMYK (0،0،0،0) سفید تولید می کند ، در حالی که حداکثر مقدار (100،100،100،100) سیاه خواهد بود.  با این حال ، رنگ مشکی استاندارد مورد استفاده در چاپ به صورت (0 ، 0 ، 0 ، 100) تعریف می شود.

سرانجام ، سیستم رنگ HEX از توصیف هگزادسیمال شش رقمی ، سه بایت ، از هر رنگ مانند # 000000 (سیاه) یا #ffffff (سفید) استفاده می کند.  هر دو نویسه یک مقدار رنگ را نشان می دهند.  به عنوان مثال ، رنگ معروف فیس بوک آبی (# 3b5998)  است که شامل رنگ قرمز 3B نیز هست.

 

5 . سایه ها و رنگ ها

می توانید با افزودن رنگ سفید به رنگ، رنگ ایجاد کنید.  سطح بالاتر رنگ سفید باعث ایجاد رنگ روشن می شود.  به همین ترتیب، اگر رنگ سیاه را اضافه کنید، سایه دیگری ایجاد می کنید.  سایه تیره تر، حاوی رنگ سیاه بیشتری است.

شما می توانید با ترکیب رنگ ها و سایه های یک رنگ پایه به یک طرح رنگی تک رنگ  (monochromatic) برسید .  با این حال، برجسته کردن عناصر مهم در چنین طرحی دشوارتر است.

 

6 . حجم رنگ ، اشباع بودن و سردی و گرمی و روشنایی (Hue, saturation,  and lightness)

روانشناسی رنگ ها

 Hue یا حجم رنگ

میزان شباهت بین رنگها را توصیف می کند.  نقطه مرجع معمولاً رنگی مانند قرمز ، سبز ، آبی یا زرد است.  به عنوان مثال ، وقتی رنگی را زرد-سبز توصیف می کنید ، فکر می کنید که این رنگ دارای دو رنگ است.

 

Saturation یا میزان اشباع بودن

از طرف دیگر ، اشباع به شدت رنگ اشاره دارد.  افزایش آن باعث نشاط و تیره شدن رنگ می شود در حالیکه کاهش آن رنگ پریده و کمرنگ به نظر می رسد.

 

Lightness روشنایی

توصیف می کند که چگونه یک رنگ روشن با سفید خالص مقایسه می شود . تغییر تنها یک پارامتر نوری در نرم افزار ویرایش گرافیکی، رنگ و سایه های مختلفی را تولید می کند.

 

۷. کنتراست

کنتراست یک عنصر حیاتی تئوری رنگ برای طراحان وب در هر وب سایت است، به ویژه هنگامی که به شکل رنگ پس زمینه و متن در می آید. اگر کنتراست بسیار کم باشد، احتمال این وجود دارد که کاربران در تمایز بین عناصر دچار  مشکل شوند. به خاطر خوانایی ، بهتر است از یک پس زمینه سفید و رنگ متن تیره استفاده کنید تا صفحات پاک و سازماندهی شوند. آن روی سکه ، شما همچنین می توانید با تغییر رنگ ها و استفاده از یک متن با رنگ روشن در یک پس زمینه تیره را نیز امتحان کنید. این دو ترکیب به یک روند در طراحی وب تبدیل شده اند، با تعداد زیادی از قالب ها و برنامه ها ” dark theme” یا “light theme” پیشنهاد میدهد.

کنتراست نه تنها برای خوانایی بلکه برای سلسله مراتب محتوا نیز حیاتی است.

 

استفاده از یک طرح رنگی موثر

یک طرح رنگی خوب انتخاب شده به شما کمک می کند تا به یک طراحی متعادل دست پیدا کنید.  رنگ هایی که به خوبی با هم کار می کنند هماهنگی ایجاد می کنند و به تجربه کاربری دلپذیری (UX) کمک می کنند. تاثیر رتگ ها در UX را دست کم نگیرید. همچنین در طراحی لوگو وبسایت نیز موثر است.

با این حال، برخورد رنگ ها می تواند باعث ایجاد تأثیرات منفی شود ، زیرا احساس هرج و مرج و ناهماهنگی از طراحی طنین انداز است.  به همین دلیل توسعه توانایی شما در ساختن طرح های رنگی مثل که بازدیدکنندگان شما را از بین نمی برد بسیار مهم است.

در زیر چند نمونه از طرح های مختلف رنگی که از نظر بصری خوشایند هستند آورده شده است.  We Are OSMs طرح رنگی عالی تک رنگ از رنگ و سایه های مختلف سبز برای بخش About خود استفاده می کند.

تئوری رنگ برای طراحان وب

استفاده از رنگ هایی که روی چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند ، یک گرادنیت gradient آرام بخش ایجاد می کند.

Instinct Studio دارای عناصر زنده در نارنجی و فیروزه ای است که رنگ های مکمل یکدیگر نیز هستند.

این رنگ ها در طرف مقابل چرخه رنگ قرار می گیرند و وقتی با هم استفاده می شوند کنتراست شدیدی ایجاد می کنند.  با این حال ، توجه داشته باشید که اگر بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد، می تواند احساس پرخاشگری را برای فرد ایجاد کند.

 

استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی وب و تأثیر آن بر احساسات

روانشناسی رنگ یک زمینه جذاب برای مطالعه است که تأثیر رنگها را بر رفتارها و خلق و خوی افراد بررسی می کند.  رنگهای مختلف غالباً با معانی یا حواس خاصی همراه هستند که در اختیار فرد ادراکی قرار می دهند.  برای ایجاد یک طراحی موفق، باید از معانی رنگ آگاهی داشته باشید و درک کنید که چگونه یک انتخاب رنگ می تواند با ایجاد پاسخ احساسی خاص بر روی کاربران شما تأثیر بگذارد.

بسیاری از صنایع، به ویژه بازاریابی و طراحی از روانشناسی رنگ سود می برند.  رنگ های خوب انتخاب شده می توانند کاربران را مجاب به اقدام و خرید محصولات یا ثبت نام در لیست ایمیل شما کنند.  به عبارت دیگر، دانش تئوری رنگ برای طراحان وب می تواند به بهبود نرخ تبدیل شما کمک کند.

در زیر نمونه هایی از وب سایت ها و الگوهای مبتنی بر امنتور آورده شده است که با موفقیت از مفهوم رنگ در طراحی خود استفاده کرده اند.

 

قرمز

قرمز رنگی قوی و پرانرژی است.  این رنگ می تواند نمادهای بسیاری از احساسات و افکار، هم مثبت و هم منفی باشد.  کاربران می توانند آن را با عشق و علاقه مرتبط کنند ، اما همچنین می تواند خطر یا عصبانیت را نیز نشان دهد.

 

Elementor’s Portfolio kits از یک رنگ قرمز جذاب  استفاده می کند که طنین انداز انرژی و اعتماد به نفس است

قرمز در تئوری رنگ برای طراحان وب

اگر بخواهید سریع توجه کاربران را به خود جلب کنید ، قرمز می تواند بیانگر یک رنگ جسورانه باشد. بسیاری از شرکت های تولید مواد غذایی و آشامیدنی از رنگ قرمز برای ایجاد احساس گرسنگی و تمایل استفاده می کنند.

 

نارنجی

نارنجی رنگی گرم و شاد است که دوستی ، اشتیاق و انگیزه را به یاد بسیاری از کاربران می اندازد. استفاده از پس زمینه نارنجی پررنگ برای صفحه پیمایش وب سایت شما می تواند فضای خلاقانه و ماجراجویانه ای ایجاد کند.

استفاده از رنگ نارنجی به عنوان یک بازیکن کلیدی در طرح رنگی شما می تواند سایتی به یاد ماندنی را ایجاد کند که برای بازدیدکنندگان در نگاه اول دیدی مثبت ایجاد کند. مثل سایت ژاکت.

 

زرد

زرد رنگ گرم دیگری است که نماد شادی، خوشبختی و نور خورشید است.  هنگامی که در وب سایت خود از زرد به طور استراتژیک استفاده کنید، می توانید به راحتی اطمینان و الهام را در طراحی خود تزریق کنید.

اما زرد زیاد می تواند چشم ها را خسته کند و حتی اضطراب ایجاد کند ، بنابراین بهتر است از آن به عنوان رنگ ثانویه استفاده شود.

 

سبز

سبز یک رنگ مثبت و آرام است که به طور گسترده ای با طبیعت ، بوم شناسی و انرژی های تجدید پذیر مرتبط است.

این رنگ در تئوری رنگ برای طراحان وب برای نمایش دلپذیر و با طراوت بودن است و اغلب برای برند های مرتبط به محیط زیست استفاده می شود.

 

آبی

رنگ آبی برای بسیاری از برند های تجاری یک انتخاب محبوب است زیرا نماد اعتماد و اطمینان است.  این یک رنگ آرام و تسکین دهنده است که به راحتی اشباع می شود و باعث ایجاد طراوت می شود.

 

Elementor’s Digital Agency kits نمونه ای کلاسیک از رنگ آبی است که در زمینه های تجاری استفاده می شود.  پر جنب و جوش و پرانرژی است و اعتماد و اطمینان را برمی انگیزد

آبی در روان شناسی رنگ ها

همچنین رنگ آبی هنگامی که کم رنگ باشد میتواند حس ناراحتی ایجاد کند. بنابراین ایجاد تعادل متفکرانه با این رنگ ضروری است

 

 بنفش

بنفش مدت هاست که با سلطنت، تجمل و ثروت همراه است، همچنین یک رنگ مرموز و جادویی است.  با ترکیب انرژی قرمز و آبی ، اگر می خواهید پیامی از قدرت و اعتماد داشته باشید، می تواند گزینه ای عالی باشد.

به عنوان مثال، proxy برای ایجاد ظاهری پیچیده و عرفانی در شب از یک پالت بنفش خیره کننده استفاده می کند

رنگ بنفش می تواند آرامش بخش باشد زیرا بسیاری از افراد را به یاد یک سرزمین رویایی می اندازد.  با این حال، تمرکز زیاد ممکن است باعث حواس پرتی کاربران شود.

 

صورتی

صورتی رنگی جوان و رمانتیک است و عشق همیشگی را به کاربران یادآوری می کند و به طور گسترده ای با حساسیت و زنانگی همراه است، و همچنین می تواند در تئوری رنگ برای طراحان وب یک رنگ برای بیان اهمیت سایت باشد.

ممکن است کمی اعتماد به نفس لازم باشد تا یک طرح رنگی صورتی-سنگین ایجاد شود.  با این حال، وقتی عاقلانه از آن استفاده شود، طراحی های چشمگیر و به یاد ماندنی ای ایجاد می کند.

 

سیاه

رنگ مشکی معانی بسیاری در تئوری رنگ برای طراحان وب دارد و در صورت استفاده در ترکیب با رنگهای دیگر می تواند احساسات مختلفی را برانگیزد. فرهنگ های غربی گاهی او را با شر و مرگ همراه می کنند، در حالی که در شرق ، این نماد قدرت و خرد است.

رنگ سیاه می تواند غم انگیز و مرموز ، یا جدی و مدرن باشد. برای پس زمینه های وب سایت بسیار عالی است زیرا تضاد زیادی با تایپوگرافی سبک تر ایجاد می کند.

 

سفید

رنگ سفید یک انتخاب محبوب برای وب سایت های مدرن و مینیمال است زیرا خوانایی را افزایش می دهد و با هر رنگی جفت می شود. استفاده از فضای سفید احساس تمیزی و نور را ایجاد می کند.

در این مثال، جیسون بلکی از برجسته سفید و خاکستری روشن استفاده می کند تا پروژه های نمونه کارهای خود را برجسته کند

سفید در تئوری رنگ برای طراحان وب

رنگ سفید می تواند ایده های جدیدی را القا کند زیرا یک صفحه خالی را به کاربران یادآوری می کند ، بنابراین جای تعجب نیست که انتخاب محبوبی برای رنگ پس زمینه باشد. با این حال استفاده بیش از حد سفید نیز می تواند خالی و منزوی به نظر برسد.

 

مواردی که باید هنگام استفاده از تئوری رنگ برای طراحان وب مورد توجه قرار گیرد

همانطور که در مثال های ما دیده می شود، رنگ ها می توانند معانی بسیاری داشته باشند که به طرز متفاوتی در هر کاربر طنین انداز می شود. بنابراین، مهم است که هنگام انتخاب پالت رنگ برای طراحی وب، مخاطب مورد نظر خود را در نظر داشته باشید.

درک کاربر از رنگ به عواملی مانند سن، جنس، فرهنگ و حتی اعتقادات مذهبی بستگی دارد. همین رنگ می تواند در نقاط مختلف جهان تأثیرات مخالف داشته باشد. به عنوان مثال، سفید در ایالات متحده و اروپای غربی یک رنگ خالص و مثبت تلقی می شود. با این حال، فرهنگ های آسیایی آن را با مرگ و غم مرتبط می دانند.

روانشناسی رنگ و تئوری رنگ موضوعی پیچیده است ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مخاطب مورد نظر خود را مطالعه کرده و با ترجیحات وی آشنا شوید. به قدرت کاربر اعتماد کنید، سولات درست را بپرسید و تا آنجا که ممکن است داده های مرتبط را جمع آوری کنید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

 

معرفی Elementor Global Color

هنگامی که یک طرح رنگی ایجاد کردید ، استفاده از آن در کل وب سایت برای سازگاری با برند هوشمند است. کپی و جایگذاری دستی کدهای HEX برای اجرای پالت انتخابی شما می تواند زمانبر باشد.

استفاده از ابزارهایی مانند Elementor Color Picker شما را قادر می سازد ترکیب رنگهای دلخواه خود را ذخیره کرده و سریعتر روی پروژه های خود اعمال کنید. با این حال ، اگر می خواهید در سراسر وب سایت خود با استفاده از تئوری رنگ برای طراحان وب یک طرح رنگی را مدیریت کنید، عملکرد جدید Global Color زندگی شما را آسان تر می کند

رنگ جهانی با راه اندازی Elementor Core 3.0 همراه است و یک لایه اضافی از Theme Style است. این به شما کمک می کند تا طرح خود را با بلوک های مفیدی بسازید که می توانید در صورت مناسب قرار دهید. این ویژگی برای ایجاد تغییرات در طرح رنگ وب سایت بدون نیاز به لمس هیچ کد یا فایل CSS ، همه از یک مکان در ویرایشگر مناسب است.

 

 

 

نحوه استفاده از رنگ در وب سایت 

اکنون که اصول تئوری رنگ برای طراحان وب را بیان کردیم، شما باید بتوانید آن را در پروژه بعدی خود پیاده کنید. به طور خلاصه، در اینجا موارد اصلی را که باید در نظر گرفت بیان می کنیم:

 

  • انتخاب رنگ برای تجربه کاربری رضایت بخش حیاتی است. یک طرح رنگی موثر می تواند تفاوت چشمگیری در مشتریان شما ایجاد کند و به موفقیت وب سایت شما کمک کند.
  • برای ارائه پالت های هماهنگ و یافتن ترکیبات رنگی مناسب ، به تئوری رنگ اعتماد کنید.
  • روانشناسی رنگ یک تکنیک قدرتمند است که می تواند پیامهای مختلفی را به کاربران منتقل کند.
  • شما همیشه باید درباره مخاطب مورد نظر خود تحقیق کنید و ترجیحات رنگ آنها را آزمایش کنید.
  • از انجام آزمایشات اضافی نگران نباشید تا مشخص شود آیا انتخاب رنگ شما در همه دستگاه ها بهینه است یا خیر.
  • می توانید از ویژگی Elementor Global Color برای اطمینان از سازگاری و هماهنگی در طراحی وب سایت خود استفاده کنید.

 

مهارت های طراحی وب خود را با تئوری رنگ افزایش دهید

نظریه و تئوری رنگ برای طراحان وب موضوعی گسترده است که بینشی در مورد علم رنگ و اعماق احساسات انسانی ارائه می دهد. اگرچه این یک زمینه پیچیده است ، اما درک اصول اولیه می تواند موفقیت شما را در کسب و کار طراحی وب به طور قابل توجهی تقویت کند.

 

در این مقاله ، ما نمای کلی از اصول تئوری رنگ برای طراحان وب را برای شما آورده ایم. از اصطلاحات و طبقه بندی های اساسی گرفته تا روانشناسی رنگ و ملاحظات فرهنگی. اکنون باید ه دنبال ابزاری برای عملی کردن این استراتژی باشید.

 

 

 

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *