Retry

سایت های وردپرسی با تکیه بر قالب هایی که برای شان تهیه می کنید، می توانند محیط مناسبی را برای راه اندازی یک کسب و کار یا شرکت تجاری فراهم کنند. قالب ها باید بهینه و به صورت seo base کدنویسی شده باشند تا حداکثر کارایی را به ارمغان بیاورند. هرچقدر که در حرفه تان متخصص باشید، برای پیکربندی و تنظیمات سایت و برای موارد بسیاری دیگر، نیاز به ابزارهایی دارید تا تسلط بیشتر و امکانات متنوعی در اختیار داشته باشید. در این میان، سئوی سایت یکی از مهم ترین چالش های پیش روی وب مسترها و کارشناسانی است که باید برای بهره بردن از حداکثر ظرفیت های موجود، از افزونه های تخصصی بهره برده و استراتژی تدوین شده را برای نتیجه ای ثمر بخش مدیریت نمایند.

در مقاله پیش رو به بررسی بزرگ ترین و قدرتمند ترین افزونه های سئوی وردپرس می پردازیم که سهم زیادی از بازار را در تصرف خود داشته و از محبوبیت زیادی نیز برخوردار هستند. همراه مان باشید تا افزونه سئوی رنک مث و افزونه سئوی یوآست، این دو غول صنعت سئو در دنیای وردپرس با بیشترین میزان نصب در سایت های داخلی و خارجی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

چرا برای سئوی سایت به افزونه نیاز داریم؟

یکی از مهمترین بخش‌های آموزش وردپرس پس از طراحی سایت وردپرس نحوه سئو سایت و استفاده درست از افزونه‌هایی سئو است. بیایید قبل از اینکه بگوییم رنک مث یا یوست ، با یک مقدمه، بحث را با پرداختن به این مساله آغاز کنیم که چرا اصلا برای سئو سایت به افزونه وردپرس وابسته هستیم و افزونه های سئو چه کارایی هایی دارند. در سایت هایی که با CMS راه اندازی می شوند، مخصوصا سیستم مدیریت محتوای وردپرس، بخش عمده ای از امکانات و قابلیت ها برای مدیریت سایت متکی به ابزارهای جانبی می باشند. به عنوان مثال، برای ساخت یک صفحه و یا طراحی لندینگ پیج، هیچگاه با محیط ویرایشگر کلاسیک قادر نخواهید بود تا به نتیجه مطلوب تان برسید، در حالیکه با استفاده از صفحه سازها، این امر به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن میسر است.

از طرفی افزونه ها، امکاناتی را برای تامین نیازهای مدیر سایت و کاربر به همراه می اورند که در ساختار کد نویسی قالب و هسته وردپرس اصلا وجود ندارد، کما اینکه همین ویژگی ها جزو حیاتی ترین مسایلی هستند که مثلا برای تامین امنیت و یا ارتقا کیفیت به آنها نیاز خواهید داشت.

در کنار تمام مزیت ها و قابلیت هایی که به واسطه این ابزارها در اختیارتان قرار می گیرد، باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید و آن هم تعدد پلاگین ها و نصب افزونه هایی با کارایی یکسان است. هرچند بحث تداخل میان عملکرد قالب و افزونه با وردپرس بسیار کم رنگ شده است، اما توجه به منابع سخت افزاری هاست و لزوم عملکرد مستقل هر کدام از برنامه هایی که در اختیاز گرفته اید، موضوع بسیار حساسی است که در افزونه های سئو بیش از هر ابزار دیگری مورد توجه واقع می شود.

مبحث سئو شامل شاخص های فراوانی است که در افزونه های وردپرس، بسته به میزان کارایی شان در دسترس مدیر سایت است. به عنوان مثال، برای تعریف متا دیسکریپشن، کلمات کلیدی، متاربات ها و داده های ساختاریافته نیازمند پلاگین سئو هستید تا با انسجام و نظم بیشتر بتوان به پیکربندی شان پرداخت. این برنامه ها به کارشناس سئو کمک می کنند بتوانند آمار و اطلاعات مورد نیازشان را بررسی کرده و استراتژی که تدوین کرده اند را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی و به عملگرهای خودکار بسپارند. اگر زمان را با طلا بتوانیم اندازه گیری کنیم، هیچ چیز ارزشمند تر از یک پلاگین سئوی کارآمد، نمی تواند کفه این ترازو را به تعادل برساند.

پلاگین سئو رنک مث پرو در برابر پلاگین سئو یواست پرو

وقتی نام افزونه سئو وردپرس مطرح می شود، ناخودآگاه ذهن تان به سمت پلاگین های مشهوری می رود که از محبوبیت و اعتماد میان جامعه آنلاین برخوردار هستند. برند RankMath و Yoast را به جرات می توان در نوک قله های موفقیت تصور کرد، جایی که هیچ پرچمدار دیگری توان رقابت و رویارویی با این جعبه ابزارهای بی نظیر را ندارد. صحبت از ابزار و جعبه ابزار شد تا به شما یاداوری کنیم، یک آچار هرچقدر هم با کیفیت و مستحکم باشد، این شما هستید که باید جهت پیچاندن را بدانید و برای هر مهره از آچار مناسب استفاده کنید. یک انبردست به تنهایی نمی تواند چیزی را سفت بگیرد، اما یک فرد ماهر قادر است تا از آن بجای چندین ابزار دیگر هم بهره ببرد.

معرفی پلاگین سئو رنک مث پرو (RankMath pro)

افزونه سئو رنک مث یک جعبه ابزار ماژولار همه فن حریف با امکانات بی شمار و قابلیت های ویژه است که شما را از پلاگین های بسیاری بی نیاز می کند. ویژگی های موثر و چشم گیر این پلاگین را می توان در ماژول هایی دید که هرکدام مجموعه بی نظیری از امکانات و تنظیمات را در اختیارتان قرار می دهد.

رنک مث تنها پلاگین پیشرو در زمینه ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی است که آن را مجهز به نخستین دستیار سئوی محتوای دنیا کرده تا برای نوشتن یک مقاله حرفه ای، بتوانید صدر نتایج را هدف گیری نمایید. از طرفی دیگر این جعبه ابزار بی همتا دارای بزرگ ترین و تخصصی ترین ابزار اسکیما در دنیا می باشد تا بتوانید کدهای طرحواره را در سایت تان درج و ضمن ویرایش شان در یک محیط بصری منحصر بفرد، از سایر آدرس ها و منابع درون ریزی  استفاده کنید. در ادامه به معرفی امکانات و ویژگی های RankMath می پردازیم.

ویژگی ها و امکانات رنک مث پرو 

هرچند نام بردن از آنچه که رنک مث برای یک سئوی فوق العاده در اختیارتان می گذارد بسیار طولانی و زمان بر است، اما با این حال قابلیت های شاخص اش را معرفی می کنیم.

  1. نصب افزونه با پیکربندی خودکار
  2. دستیار هوش مصنوعی و سئوی محتوا بر اساس ماشین لرنینگ
  3. سئوی محتوا طبق 20 فاکتور
  4. پیکربندی کامل سئو در تمام بخش ها
  5. دارای ماژول آنالیتیکس

نصب ججادویی رنک مث

نصب جادویی پلاگین با پیکربندی خودکار

سیستم نصب جادویی و پیکربندی گام به گام یکی از ویژگی‌های مهم رنک مث است، که تمامی تنظیمات ضروری سئو را به طور کامل برای سایت وردپرسی شما پیکربندی می‌کند. این افزونه تنظیمات لازم را  برای بهبود عملکرد سایت وردپرسی تان برای موتورهای جستجو به شما ارایه می کند. در سیستم نصب جادویی گام به گام، گزینه‌های اصلی مانند تنظیمات سئوی تکنیکال، سئوی داخلی و سئوی خارجی سایت، پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی، سئوی تصاویر و آنالیتیکس و غیره نصب و ابزارهای گوگل و پایگاه داده سایت رنک مث متصل می شوند تا داده های مورد نیاز تبادل گردد.

اطلاعات لینک و تعداد کلمات در رنک مث

 دستیار هوش مصنوعی و سئوی محتوایی مبتنی بر یادگیری ماشین

ماژول Content AI رنک مث را انقلابی در زمینه پلاگین های وردپرس و دنیای سئو بدانید. این ابزار بی نظیر می تواند محتوای شما را تحلیل و پیشنهاداتی را برای نوشتن یک مقاله بی نظیر مطرح نماید. پست های شما شایسته بهترین المان هاهستند. رنک مث با هوش مصنوعی خود و به وسیله دستیار سئو، به شما در انتخاب کلمات و واژه های مناسب کمک کرده و حتی برای درج FAQ های جذاب کمک می کند.

هوش مصنوعی در رنک مث

پیشنهادات پویا: با پشتیبانی از زبان هر کشوری، کلیدی کانونی و هدف خود را با پیشنهادهای هوشمندانه شناسایی و در محتوا به کار بگیرید.

توصیه های هوشمندانه سئو – دانستن طول کامل محتوا یا تعداد کاراکتر عنوان ها با رنک مث ساده است، زیرا هوش مصنوعی به شما می گوید که چه تعداد کلمه بنویسید، از چه عنوانی استفاده کنید، چه تعداد پیوند را درج کنید یا تصاویر را چگونه به کار گیرید.

معرفی رنک مث سئو

کلمات کلیدی: مطمئن نیستید چه کلمات کلیدی را در محتوای خود داشته باشید؟ CONTETN AI به شما کمک می‌کند بدانید از چه عبارات یا کلماتی در محتوا، عنوان‌ها یا شرح متا استفاده کنید.

سوالات متداول FAQ – با کلیک بر روی یک دکمه، می توانید سوالات متداول کاربردی که اسکیمای شان نیز آماده است را برای مخاطبین تان داشته باشید.

لینک سازی: با پیشنهادات پیوند هوشمندانه، می توانید ارتباطات حرفه ای را به محتوای خود اضافه کنید تا دید بهتری به موتورهای جستجو بدهید و مسیر را برای کاربران سایت هموارتر سازید.

نمایش ارور و تاییدهای سئو در رنک مث

سئوی محتوا با بیش از 20 فاکتور

با کمک سیستم سئوی محتوایی و لینک سازی که به سئوی داخلی شما کمک می کند، می توانید بهترین انطباق را برای محصولات و مقالات تان داشته باشید. این پنل مستقیما به سیستم گیمیفیکشن رنک مث متصل است تا علاوه بر بهره گیری از نشان ها و مدال، بتوانید از ابزار آنالیتیکس داخلی، قوی ترین و ضعیف ترین مطالب سایت را بشناسید.

کنسول سئو رنک مث

پیکربندی کامل سئو، اسکیما، متاربات ها و شبکه های اجتماعی در همه بخش ها

داشبورد سئوی رنک مث مجموعه ای از ابزارها و تنظیمات را برای تمام بخش های قابل ویرایش در سایت فراهم کرده است. دسته بندی ها، برچسب ها، پست تایپ ها و هرچیزی که فکر اش را بکنید، توسط رنک مث پشتیبانی می شود.

داشبورد رنک مث در وردپرس

ماژول آنالیتیکس رنک مث پرو، مجموعه از امکانات خارق العاده

شاخص ترین ویژگی منحصر بفرد افزونه رنک مث پرو، ارائه قابلیتی بی نظیر و منحصر بفرد است که پنل آنالیتیکس و کنسول جستجو نام دارد.

ویژگی های کلیدی پنل آنالیتیکس رنک مث

  1. محتوای سایت واقعا تا چه حد بهینه هستند
  2. با یک دید وسیع به بررسی search performance داده های کنسول گوگل بپردازید
  3. رتبه بندی و جایگاه سایت، موقعیت کلمات کلیدی، CTR و ایمپرشن و غیره را ببینید
  4. کدام پست ها بیشترین کلیک را داشته اند و کدام عملکردی قابل قبول دارند
  5. داده های آماری پراپرتی های آنالیتیکس را در پنل وردپرسی تان تحلیل کنید
  6. محتوای سایت را به چالش بکشید و یک رقابت با امتیاز و نشان براه بیندازید
پنل آنالیتیکس رنک مث چگونه کار می کند؟

ابزار آنالیتیکس رنک مث از مسیر های متفاوت دیتا بدست می آورد و در صورتیکه آنالیتیکس خود را به وردپرس وصل کرده باشید، در پنل مدیریت قابل مشاهده است.

  1. امتیازهای عددی با پیکربندی حرفه ای و اصولی امتیاز رنک مث
  2. واژه ها و کلمات کلیدی که در رنک مث تعریف کرده اید و به نتایج گوگل رسیده اند
  3. واژه ها و کلماتی که بصورت مستقیم در پنل آنالیتیکس رنک مث تعریف کرده اید
  4. دیتای آماری که از کنسول جستجوی گوگل با اتصال به روش کد بدست می آید
  5. دیتای آماری که از گوگل آنالیتیکس سایت تان به پنل رنک مث می رسد
  6. دیتای آماری که از گوگل ادسنس سایت تان به پنل رنک مث می رسد

پنل آنالیتیکس رنک مث متشکل از 5 بخش بزرگ مرتبط با هم می باشد:

  1. داشبورد – Dashboard
  2. داده های آنالیتیکس سایت – Site Analytics
  3. گزارش داده های کارایی کنسول گوگل – SEO Performance
  4. جایگاه کلمات کلیدی در نتایج جستجوی گوگل – Keywords
  5. جایگاه و رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل – Rank Tracker

پنل آنالیتیکس رنک مث سئو

سیستم نشان ها و دستاوردهای رنک مث – RankMath Badges

یکی از جذاب ترین امکاناتی که رنک مث در اختیارتان قرار می دهد، سیستم دستاوردها و کسب نشان برای محتوای وبسایت شماست. این ابزار بر اساس امتیازات 2 بخش سئوی محتوایی و از همه مهم تر سئوی داخلی که بر مبنای آمار کنسول جستجوی گوگل دریافت می شود، به محتوای شما نشانی که لایق اش است را اهدا می کند.

سیستم سرعت و بارگزاری گوگل در رنک مث

سیستم سرعت و بارگزاری گوگل در رنک مث – Loading and PageSpeed Score

افزونه رنک مث بصورت مستقیم، صفحات را با ابزار سرعت و بارگزاری صفحه گوگل بررسی می کند و اطلاعات آن را در اختیار تان می گذارد. با ابزار سرعت و بارگزاری رنک مث که دیتای خود را مستقیم از گوگل می گیرد، می توانید المان های مهم را که بر مبنای خصوصیات Core Web Vitlas شکل میگیرد، براحتی مشاهده کنید. شاخص FCP و DCL برای سرعت در نظر گرفته می شوند و کارایی صفحه که با شاخص Optimazition محاسبه می گردد، در این بخش در دسترس شماست.

ترندها در رنک مث

تحقیق کلمات کلیدی با رنک مث گوگل ترند – Google Trends in RankMath

کلمه کلیدی اصلی که در محتوای تان تعریف می کنید، در گوگل ترند دارای اطلاعاتی است که رنک مث می تواند میزان محبوبیت آن واژه و حجم جستجویش را در جهان یا تمام کشورها به صورت مستقل نمایش دهد. افزونه رنک مث پرو با اتصال به گوگل ترند به شما این امکان را می دهد تا در محتوایی که در حال پیمایش هستید، کلمه کلیدی اصلی تان را بر اساس داده های ترند بررسی و تاریخچه جستجوی آن را با المان های گوگل مشاهده کنید.

تاریخ و جایگاه صفحات در رنک مث

رتبه بندی و جایگاه کلمات کلیدی، محتوا و سایت با پنل Keyword رنک مث

ابزار Keywords در بررسی و ردگیری رتبه بندی و موقعیت وب سایت در نتایج جستجو به ما کمک می کند و داده های آماری را به نمایش می گذارد که بر اساس کلمات کلیدی اصلی شما در نتایج جستجو بدست آمده است. ابزار کلیدواژه ها، یک صفحه اینتراکتیو است و مانند کنسول جستجوی گوگل با کلیک بر روی انواع جایگاه هایی که در 4 دسته تقسیم شده است، موقعیت کلمات کلیدی مان را در بازه های زمانی قابل تنظیم نمایش می هد.

تحقیق کلمات کلیدی در رنک مث

مهم است بدانیم بر اساس چه واژه ها و کلماتی در نتایج صعود کرده ایم. رتبه بندی مطالب سایت و محصولات مان به وسیله ابزار Rest of the Keywords قابل بررسی است و می تواند به ما در خصوص عباراتی اطلاعات بدهد، که جایگاه کنونی هر محتوا را رقم زده است.

اطلاعات کیوردها در رنک مث سئو

ردیابی واژه ها – Rank Tracker

جداول آماری رنک مث کاملا پویا هستند و این امکان را به شما می دهند تا بتوانید علاوه بر بررسی یک کلمه کلیدی، به داده های آماری محتوایی که بر مبنای آن رتبه صورت گرفته است، نیز دسترسی داشته و در نهایت به سیستم دستاورد ها و اطلاعات تخصصی برسید. با در کنار هم قرار دادن اطلاعات آماری مربوط به فاکتورهای بین کلمه کلیدی و محتوایی که در آن قرار دارد، می توانیم به پتانسیل های هریک دست پیدا نماییم.

ردیابی رتبه ها در رنک مث

اطلاعات کامل گرفته شده از کنسول جستجوی گوگل و آنالیتیکس که بصورت مستقیم در این بخش بر مبنای 6 فاکتور قابل بررسی می باشد. در صورتی که سایت از طریق رنک مث به این دو سرویس گوگل متصل باشد، دیتای موجود را مستقیم از پراپرتی فچ می کند.

کیورد منیجر رنک مث

ابزار keyword manager رنک مث پرو به صورت اختصاصی می تواند گزارش وضعیت کلمات کلیدی و مطالب سایت را به دو صورت نمایش دهد. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

کلمه کلیدی – Keywords | مشاهده شده – Impressions | کلیک – Clicks | کلیک بر مبنی مشاهده – CTR | جایگاه در نتایج – Position | تاریخچه جایگاه – Position History

نشان ها در رنک مث

سیستم نشان ها و دستاوردهای رنک مث – RankMath Badges

این ابزار بر اساس امتیازات 2 بخش سئوی محتوایی و از همه مهم تر، سئوی داخلی که بر مبنای آمار کنسول جستجوی گوگل دریافت می شود، به محتوای شما نشانی که لایقش است را اهدا می کند.

ابزار اسکیما در رنک مث

پیشرفته ترین ابزار اسکیما در دنیا – The Most Advanced Schema Generator

ماژول اسکیما رنک مث بزرگ ترین ابزار طرحواره در دنیای وردپرس می باشد که از ویژگی ها و امکانات بسیار زیادی برخوردار است. اسکیما با رنک مث ناب ترین تجربه ای است که می توانید داشته باشید و این تا جایی پیش می رود که در هیچ پلاگین دیگری تا این حد از قابلیت ها را نمی توان یافت.

ویژگی های اسکیما با رنک مث پرو

  • ابزار الگو های اسکیما
  • امکان وارد کردن اسکیما از منابع مختلف
  • ساخت و ایجاد اسکیمای سفارشی
  • اعتبار سنج مستقیم کدهای اسکیما
  • قرار دادن چندین اسکیما در یک محتوا با رعایت ارث بری
  • تنها ابزار بررسی و ویرایش کدهای اسکیما به صورت بصری

فیچرهای اسکیما رنک مث

پلاگین رنک مث پرو در حال حاضر، تنها افزونه ای است که به شما امکان پیکربندی و سفارشی سازی انواع کدهای کتابخانه اسکیما را به صورت تخصصی می دهد و اجازه می دهد تا بتوانید به هر شکلی که می خواهید، از طرحواره ها در سایت بهره ببرید. همچنین رنک مث تنها پلاگینی است که متنوع ترین اسکیما و طرحواره ها را در خود جای داده و پشتیبانی می کند.

تجارت محلی

بزرگ ترین ماژول تجارت محلی – Local SEO Optimization

سئوی محلی و داده های لوکال بیزنس، جزو پایه و اساس یک کسب و کار هستند. در واقع وقتی صحبت از موقعیت مکانی و اطلاعات تجاری به میان می آید، نتایج جستجو و نقشه گوگل مهم ترین مکانی است که باید برای نمایش داده های سازمانی تان به آن توجه کنید. رنک مث پرو بزرگ ترین ابزار سئوی محلی را به شما ارائه می کند و از تمام داده های لوکال بیزنس و سازمان پشتیبانی کرده و تمام امکانات لازم برای درج اطلاعات و پیکربندی داده ها را در خود جای داده است.

تنظیمات نقشه سایت در رنک مث

پیشرفته ترین ماژول نقشه سایت در وردپرس – XML Sitemap

ابزار نقشه سایت در رنک مث پرو به شما امکان ویرایش و انتخاب نقشه های تمام بخش های سایت را فراهم می کند. این ابزار از نقشه سایت ویدئویی، نقشه سایت خبری و تنها نقشه ساز لوکال بیزنس پشتیبانی می کند که هرکدام از این بخش ها به تنهایی از تنظیمات بسیار زیادی برخوردار است.

سئوی تصاویر در رنک مث

ماژول قدرتمند سئوی تصاویر – Automated Image SEO

ابزار سئوی تصاویر شامل بیش از 15 عملگر بسیار کارامد است تا بتوانید برای عکس ها در وب سایت تان آسوده خاطر باشید. با ماژول سئوی تصویر رنک مث خصوصیات Alt و وِزگی Title و همینطور حالت نوشتار و بسیار امکانات دیگر، به صورت خودکار و با مدیریت شما بر روی سایت فعال خواهند بود.

سئوی ووکامرس در رنک مث

کامل ترین ماژول سئوی ووکامرس در وردپرس – WooCommerce SEO PRO

ماژول ووکامرس رنک مث پرو قادر است تا تمام امکانات مورد نیاز برای سئوی فروشگاهی تان را در یک پنل پیشرفته داشته باشید. رنک مث همچنین تنها پلاگین سئویی است که اسکیمای محصول را بر روی ووکامرس پشتیبانی می کند. همچنین رنک مث می تواند بصورت خودکار از داده های پیشفرض محصول در ووکامرس به عنوان اسکیمای ووکامرس استفاده کند.

تحلیل سئوی سایت در رنک مث

ابزار بررسی و تحلیل سئوی سایت – SEO Analysis Tool Based on 40 Factors

ماژول آنالیز سئوی سایت لیستی از کارهایی که برای بهبود وب سایت خود انجام دهید به شما ارایه می دهد. رنک مث وب سایت شما را بر اساس 40 فاکتور سئو ارزیابی و به شما توصیه هایی برای بهبود سئوی وب سایت تان پیشنهاد می کند.

ویرایش دسته بندی ها در رنک مث

پیشرفته ترین ابزار ویرایش سئو و اسکیما برای دسته بندی ها – Optimize Category

رنک مث تنها پلاگین سئویی است که علاوه بر امکان پیکربندی شاخص های سئو برای دسته بندی ها، به شما این اجازه را می دهد تا برای کتگوری ها از اسکیما و داده های ساختار یافته با کامل ترین ویژگی های ممکن بهره ببرید.

لینک سازی در رنک مث

ماژول لینک ساز رنک مث – Link Builder ماژول Rank Math’s Link Builder دردسرهای ساختن و حفظ لینک های داخلی را برطرف می کند. فقط کافی است کلیدواژه هایی را که می خواهید پیوند داده شوند را مشخص و اجازه دهید رنک مث جادوی خود را عملی سازد. لینک بیلدر رنک مث اولین و تنها ابزار مدیریت پویای لینک سازی در وردپرس است که شما را از افزونه های بسیاری بی نیاز می کند.

ریدایرکت در رنک مث

پیشرفته ترین ابزار ریدایرکت در وردپرس – Advanced Redirection Manager

بزرگ ترین و پیشرفته ترین ابزار ریدایرکت با تنظیمات بی شمار در اختیار شماست. ماژول ریدایرکت رنک مث علاوه بر مدیریت تمام آدرس های مورد نیاز برای انتقال با تنوع بی نظیری از کدهای وضعیت، اجازه می دهد تا ریدایرکت ها را دسته بندی و آنها را فعال و غیرفعال کنید. همچنین عملگرهایی وجود دارد که با فعالیت های خودکار، لینک های 404 سایت را بصورت سفارشی مدیریت می کنند.

گزارش های پیشرفته در رنک مث

پنل گزارش های پیشرفته 404 – 404 Monitor

ماژول گزارش های 404 رنک مث پرو، در دو نسخه ساده و حرفه ای، شما را از کوچک ترین تحرکات در سایت مطلع می سازد. لینک های 404 یا ریدایرکت هایی که از گذشته بی مقصد مانده اند را به همراه تحولات درون هسته ای بررسی و مدیریت کنید.

گزارش های ایمیلی در رنک مث

ارسال گزارش سئو و آنالیتیکس از طریق ایمیل – email report

یکی از منحصر بفرد ترین ویژگی های رنک مث، امکان ارسال ایمیل بصورت خودکار از عملکرد سئو است . گزارش های آنالیتیکس مجهز به پشتیبانی UTM و همینطور css های سفارشی برای یک عملکرد تمام عیار است. این کار به شما اجازه می دهد وضعیت آماری و تحلیل سئو را برای مشتریان یا کارفرمای تان داشته و همینطور از وضعیت سایت تان مطمئن شوید. برای آشنایی با نحوه کار با رنک مث سئو، آموزش افزونه رنک مث را مطالعه کنید.

سایر ویژگی های رنک مث پرو

  • کنترل نسخه های پلاگین و امکان دانگرید کردن میان ورژن ها
  • تهیه نسخه پشتیبان از تمام تنظیمات سئو و استراتژی شما با تمام ماژول های رنک مث
  • تهیه نسخه پشتیبان از تنظیمات و پیکربندی ها
  • ویژگی های امتیاز سئو و امتیاز محتوایی
  • ویژگی منحصر بفرد Intelligent Suggestions
  • ایمپورت کلیه تنظیمات و استراتژی های سئو از یوآست و All In One SEO و اسکیما پرو
  • پشتیبانی از سئوی گوتنبرگ و صفحه ساز های المنتور، کامپوزر و DIVI
  • تنها پلاگین پشتیبانی و مدیریت سایت های چندفروشندگی با شعب مختلف
  • پشتیبانی از ایندکس سریع با موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ
  • پشتیبانی قدرتمند از AMP
  • پشتیبانی از ویژگی های سفارشی ACF
  • پشتیبانی از گوگل وب استوری
  • پشتیبانی از اسلاگ ها و ویرایش لینک ها برای دسته بندی ها و محصولات
  • سیستم مجهز شمارنده لینک ها در سایت
  • سیستم مدیریت دسترسی و سطح نقش کاربری
  • پشتیبانی از بادی پرس و بی بی پرس
  • ابزار پیشنهاد لینک های داخلی با پشتیبانی از زبان فارسی
  • سیستم بسیار پیشرفته گراف دانش و لوکال سئو
  • پشتیبانی از قابلیت headless wordpress
  • پشتیبانی از اشتراک گذاری در slack
  • پشتیبانی از cornerstone content و مشخص کردن محتوای شاخص
  • پشتیبانی ادغام با Ahrefs و گزارش تحلیل جایگاه کلیدواژه های هدف
  • پشتیبانی وب مستر تولز های بینگ، گوگل، یاندکس، بایدو، الکسا، پینترست و نورتون
  • نمایش گزارش های آنالیتیکس و آمار سئوی سایت در پنل وردپرس
  • پشتیبانی از متاربات ها و indexifembedded
  • حالت نو ایندکس محصولات پنهان
  • ویژگی های منحصر بفرد Overall Optimization و performnce گوگل
  • پشتیبانی از انواع کدهای انبارداری برای محصولات
  • پشتیبانی از نمایش آپدیت های گوگل در گزارش آنالیتیکس
  • پشتیبانی از آنالیتیکس، ادسنس و کنسول جستجوی گوگل
  • پشتیبانی از واترمارک برای تصاویر سایت
  • پشتیبانی از مدیریت کامل صفحات بایگانی
  • پشتیبانی از Cookieless Tracking
  • تنها پلاگین مجهز به نقشه لوکال با درج موقعیت و مختصات برداری
  • تنها پلاگین مجهز به ارسال گزارش سئوی سایت از طریق ایمیل
  • پشتیبانی از پاکسازی کش تجزیه و تحلیل‌ها
  • امکان بازسازی جدول‌های ازبین‌رفته در پایگاه داده
  • امکان حذف داده‌های لینک‌های داخلی
  • تنظیمات ویژه برای breadcrumb با بیش از 10 عملگر و ویرایش فایل های قالب
  • ویرایش robots.txt و htaccess
  • پشتیبانی از Position History مطالب و ویژگی top and losing winning posts
  • امکان ایجاد اسکیمای ویدئو برای پست‌ها و صفحات قدیمی
  • پشتیبانی از حذف review برای طرحواره های خارج از پالیسی های گوگل
  • بزرگ ترین ابزار برای اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی و کامل ترین OG خودکار و سفارشی
  • تنها پلاگین مجهز به کنسول دیباگ سیستم رنک مث و گزارش خطا با وضعیت سایت
  • پیشخوان مجهز به بیش از 20 ماژول قدرتمند برای مدیریت استراتژی سئو در سایت به همراه نصب جادویی

معرفی پلاگین یواست پرو – Yoast pro

پلاگین سئوی یوآست پرو – Yoast Seo Premium یکی دیگر از محبوب ترین پلاگین های سئو در وردپرس است که به شما در مدیریت و پیکربندی استراتژی سئو در سایت تان کمک می کند. یکی از ویژگی های یوآست، انجام خودکار بیش از 70 درصد وظایف و عملیات ها است که از پیچیدگی آن کاسته و یک جعبه ابزار مناسب برای همه نوع کاربر با هر سطح از دانش را فراهم کرده است.

ویژگی ها و امکانات یوآست پرو – Yoast features and facilities

افزونه سئوی یوآست دارای امکانات و ویژگی هایی است که قدرت یک رتبه بندی خوب را به شما بخشیده و شما را از بسیاری کارها که به صورت خودکار صورت می پذیرد، بی نیاز می کند.

  1. دارای قابلیت RankTracker
  2. دارای قابلیت پیشنهادات لینکسازی داخلی
  3. مدیریت سئوی صفحات
  4. پشتیبانی از اسکیمای HOW-TO و FAQ
  5. قابلیت اتصال به سرویس Zapier

رتبه بندی کلمات کلیدی در یواست سئو

رتبه بندی کلمات کلیدی – RankTracker

یکی از جدیدترین ابزارهای یوآست پرو، امکان ردگیری جایگاه کلمات کلیدی است که به شما اجازه می دهد کلیدواژه های تارگت را با دو فاکتور موقعیت در نتایج و موقعیت در طول زمان بررسی کنید.

پیشنهادات لینک داخلی در یواست

پیشنهادات لینک داخلی – Set up a solid internal linking structure

افزونه یوآست به شما این امکان را می دهد تا به راحتی لیستی از مطالب مرتبط با مطلبی که در حال نگارش آن هستید را مشاهده، و با روش کشیدن و رها کردن یا کپی کردن سریع لینک مطلب مربوطه، از آنها در میان محتوای مطلب خود استفاده کنید و لینک سازی داخلی را قدرتمندتر از همیشه انجام دهید.

وضعیت خوانایی در یواست سئو

مدیریت سئوی صفحات – Seo Box

پلاگین یوآست مجهز به باکس پیکربندی سئو برای محتوا و محصولات است تا بتوانید کلمات کلیدی کانونی، عنوان و متا دسکریپشن را براحتی ویرایش کنید. همچنین بخش تجزیه تحلیل نیز به شما کمک می کند تا بتوانید مشکلات سئوی محتوایی را نیز بررسی و کنترل کنید.

نمایش نتایج آنالیز در یواست

یوآست از حدود 11 فاکتور برای بررسی سئوی محتوا بهره می برد که بسته به کلمات کلیدی که انتخاب می کنید، ارزیابی و بصورت چراغ های قرمز، زرد و سبز نمایش داده می شود.

پشتیبانی از اسکیما در یواست

پشتیبانی از اسکیمای HOW-TO و FAQ در کوتنبرگ و شناسایی خودکار سایر اسکیماها بصورت خودکار

پلاگین یوآست پرو می تواند به شما در شناسایی خودکار اسکیما کمک کند و در عین حال قادر هستید تا اسکیمای دستورالعمل و اسکیمای سوالات متداول را در گوتنبرگ درج کنید. پلاگین یوآست ابزار مستقل برای مدیریت طرحواره ها ندارد، اما در صورت رعایت سئوی اصولی محتوا و وجود داده های محصول در فروشگاه ووکامرس، داده های ساختاریافته را برای گوگل شناسایی می کند.

قابلیت اتصال به zapier در یواست

قابلیت اتصال به سرویس Zapier

یوآست با اتصال به سرویس زاپیر و به کم این ویژگی برای انتشار سریع مطالب در شبکه های فیسبوک، توییتر و غیره به شما یاری می ساند. حتما آموزش افزونه یواست را مطالعه کنید.

سایر ویژگی های یوآست پرو

  • تهیه نسخه پشتیبان از تمام تنظیمات سئو
  • تهیه نسخه پشتیبان از تنظیمات و پیکربندی ها
  • ایمپورت کلیه تنظیمات و استراتژی های سئو از سایر پلاگین ها
  • پشتیبانی تخصصی از المنتور
  • پیشنهادهای پیوند داخلی یا Internal linking suggestions
  • بلوک های پیوند داخلی یا Internal linking blocks
  • کنترل کامل بردکرامب – Breadcrumbs
  • ابزار پیشنهاد لینک های داخلی مرتبط با پشتیبانی از زبان فارسی
  • پشتیبانی قدرتمند از AMP
  • پشتیبانی از گراف دانش و لوکال سئو
  • سیستم بهینه ساز اطلاعات خودکار – SEO data optimization
  • پشتیبانی از بلوک های مدت زمان تخمینی مطالعه، فهرست محتوا و لینک های مرتبط به گوتنبرگ
  • پشتیبانی از قابلیت headless wordpress
  • ویرایش robots.txt و htaccess
  • پشتیبانی از اشتراک گذاری در slack
  • پشتیبانی از cornerstone content و مشخص کردن محتوای شاخص
  • پشتیبانی ادغام با Semrush و Ryte و Algolia برای کیفیت هرچه بهتر محتوا با ابزارهای ثالث
  • پشتیبانی وب مستر تولز های بینگ، گوگل، یاندکس و بایدو
  • نمایش مشکلات و اطلاعیه ها در بخش تنظیمات عمومی
  • پشتیبانی از متاربات ها، ریدایرکت و نقشه سایت
  • پشتیبانی از سئوی خبری با پلاگین الحاقی
  • پشتیبانی از سئوی ووکامرس با پلاگین الحاقی

جمع بندی:

پلاگین های سئو مانند جعبه ابزارهای هستند که هرچقدر تنوع وسایل و کیفیت شان بهتر و بیشتر باشد، ابتکار عمل و قدرت عملیات بالاتری را می بخشند. اما همانطور که گفتیم، یک آچار به تنهایی نمی تواند منظور ما را به یک مهره القا کند، این شما هستید که باید طرز کار هر وسیله ای را بدانید و روش درست استفاده از آن را بیاموزید.

رنک مث و یوآست به عنوان محبوب ترین و بزرگ ترن افزونه های سئو در وردپرس شناخته می شوند که امکانات بی نظیری را به کاربران شان هدیه می دهند. با این حال این عنوان و شرح متایی است که شما در داشبورد سئوی پلاگین تعریف می کنید کلمات کلیدی است که شما تارگت کرده اید. وقتی سئوی محتوای ضعیف باشد، نمی توان از یک افزونه توقع رفع مشکل را داشت، زیرا یک نویسنده می تواند داستان اش را بهبود بخشد، ربات نه.

پلاگین رنک مث پرو یک افزونه ماژولار با دنیایی از امکانات و ویژگی های پیشرفته است که به شما در مدیریت سئوی تکنیکال و سئوی خارجی سایت تان کمک های تخصصی مبتنی بر تنظیماتی عمیق در ریز ترین بخش ها می کند. ماژول اسکیما در رنک مث پرو کامل ترین ابزار طرحواره در دنیاست که مجهز به امکانات منحصر بفرد و بسیار کاربردی می باشد. از طرفی دیگر، رنک مث پرو اولین و تنها پلاگین هوش مصنوعی دنیاست که با بهره گیری از سیستم content ai، قدرت را در سئو و تولید محتوای غنی به دستان هنرمند شما می بخشد.

رنک مث در نظم دادن به ابزارهای داخلی که دارد بسیار موفق عمل کرده و به عنوان مثال، به شما اجازه می دهد برای ریدایرکت های سایت تان، دسته بندی و عملگرهای خودکار تعریف نمایید. سئوی محلی و ماژول گراف دانش رنک مث هم کامل ترین ابزار لوکال بیزنس در میان افزونه های وردپرسی است تا بتوانید با بهره گیری از نقشه محلی، مختصات برداری را بر روی گوگل ارث و گوگل مپ داشته باشید.

اینکه یک پلاگین سئو بتواند برای هر قسمت مهمی که برای مدیریت سایت مورد نیاز است، ابزارهای تخصصی و پیشرفته را به ارمغان بیاورد، یک امتیاز ارزشمند است. اگر بخواهیم از قابلیت های شگفت آور صحبت کنیم، پنل آنالیتیکس رنک مث با پشتیبانی از آنالیتیکس گوگل، کنسول جستجوی گوگل، ادسنس، گوگل اسپید، رنک ترکر، گوگل ترندز و همچنین شاخص های مبتنی بر امتیاز موبایل و دسکتاب شما را تبدیل به یک کارشناس سئو خبره می کند. ابزارهایی برای ردگیری کلمات کلیدی، مطالب سایت در نتایج جستجو و همچنین بررسی گزارش پرفورمنس کنسول به تنهایی نقش چند پلاگین را ایفا کرده و با اتکا به سیستم آنالیتیکس داخلی رنک مث که مجهز به گیمیفیکشن با اهدا مدال و نشان، جای هیچ ایده رویاپردازانه ای را در سایت خالی نمی گذارد.

رنک مث می تواند برای شما تنظیمات سئو را به تمام پست تایپ ها و محصولات و همچنین تمام بخش های ممکن در سایت وردپرسی تان برساند و لذت مدیریت و پیکربندی متاربات ها، سئوی داخلی، اسکیمای معجزه گر و og های شبکه های اجتماعی را هدیه دهد. این امکانات برخلاف سایر پلاگین ها که می بایست برای بعضی از ویژگی ها از پلاگین های الحاقی بهره برد، بصورت مستقل در داخل هسته رنک مث گنجانده شده است و با نصب یک افزونه، تمام ماژول ها در خدمت تان هستند. رنک مث در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم خوب مبتنی یادگیری ماشین است تا برای شما نقش یک دستیار همه فن حریف سئو را ایفا کند. این هدف ضمن ایجاد تحول در ماهیت پلاگین ها و کاربری شان، صنعت وردپرس را برای رویارویی با ماشین های هوش مصنوعی ارتقا می بخشد و مرزهای باورپذیری را نیز در می نوردد.

افزونه یوآست به عنوان یک پلاگین محبوب، مدت هاست که مهمان سایت های وردپرسی است. این جعبه ابزار قادر است بسیاری از فعالیت های مورد نیاز را بصورت خودکار بر عهده گرفته و به سرانجام برساند. جدای از اینکه امکاناتی برای اتصال به سرویس های ثالث دارد، اما ما می خواهیم یک پلاگین را بر اساس ویژگی های داخلی اش مورد ارزیابی قرار دهیم. یوآست در بیش از 90 درصد امکاناتی که دارد، با افزونه رنک مث پرو یکسان است. اینکه صفحه محصول شما در ووکامرس بصورت خودکار برای اسکیمای Product شناسایی می شود، یک قابلیت خوب است، اما شما باید بتوانید طرحواره را ویرایش و آن را بصورت دستی قرار داده و غیر فعال کنید.

امروز سئوی محلی و لوکال بزینس با عنوان گراف دانش بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است. رنک مث امکانات بسیار زیادی برای این ویژگی ها دارد تا جایی که حتی می توانید برای چند شعبه از فروشگاه تان نیز داده های تجارت محلی را پیکربندی کنید. فاکتورهای سئوی محتوایی در هر دو پلاگین بسیار شناخته شده است، اما رنک مث برای محتوای شما ضمن پشتیبانی از حدود 20 فاکتور برای کلمه کلیدی کانونی و مترادف، از سیستم امتیاز و پاداش منحصر بفرد خود در کنار دستیار هوش مصنوعی Content AI بهره می برد.

آنچه که به عنوان کلمه کلیدی در باکس سئوی رنک مث و یوآست قرار می دهید، بسیار مهم است. این واژه ها ضمن مشخص کردن کلمه کلیدی هدف تان و اتصال به افزونه Ahrefs، آنها را برای اسکیمای مقاله نیز به ماهیت سایت اضافه می کند. مدیریت نقشه سایت شما با رنک مث بسیار پیشرفته و مجهز به جزئیات فراوان است تا بتوانید مدیریت بهتری برای sitemap داشته باشید. همچنین بخش الگوهای اسکیما نیز قادر است یک طرحواره را برای هرتعداد محتوا و هر دسته بندی یا برچسب قرار دهد.

زمان انتشار یک پلاگین و استفاده از شاخص “قدیمی” برای توصیف عملکرد یک پلاگین اصلا درست نیست. امروز رنک مث و یوآست پرچم دار مارکت سئو هستند، فردا یک پلاگین قدرتمند تر می تواند تمام این تعاریف را به چالش بکشد. یک پلاگین نمی تواند با تجربه باشد، یک کارشناس سئو می تواند دانش بروز داشته باشد و تجربه اش را با تکیه بر دانسته های اش به خدمت بگیرد.

دیدگاه‌ها

Comments
  • علیرضا درخشان

    سلام من قبل از این که بخواهم روی سایت اصلی فروشگاهم رنک مث رو نصب کنم روی یک سایت تست اون رو امتحان کردم و چیزی که متوجه شدم این هستش که در مهاجرت از یواست به رنک مث کلمه کلیدی هایی رو که ما به عنوان کلمه کلیدی ترجمه در قسمت دوم کلمه کلیدی در یواست قرار میدادیم انقال پیدا نمی کرد و اگر برای این هم راه حلی دارید ممنون میشم که راهنمایی کنید تا مهاجرت از یواست به رنک مث رو انجام بدیم.

    با تشکر

    • علیرضا ناجی

      با سلام از اینکه در جمع ما هستید سپاسگزاریم. این کار به بهترین شکل ممکن صورت میگیرد. به عنوان پشتیبان این افزونه لطفا پس از تهیه نسخه پرو تیکت ارسال فرمایید تا ترانسفر داده ها صورت گیرد. در واقع ما برای انتقال اطلاعات از یوآست به رنک مث تا 5 کلید واژه در صف هم مشکلی نداریم. موفق باشید

  • محمد زراعتی

    از آقای ناجی ممنونم به خاطر این مقاله کاملی که نگارش کردند و خانم پلاشانی که آن را به بهترین نحو سئو و منتشر کردند

    • علیرضا ناجی

      درود استاد عزیزم جناب مهندس زراعتی. از اینکه مورد توجه تان واقع شده بسیار خوشحالم و سپاسگزار.

  • امین قاسمی اسفهلان

    ماده اولی که تو 2019 رنک مث را جایگزین یاست سئو کردم بازدیدها و ورودی ام از گوگل 1.5 برابر شد حتی بدون اینکه کار خاصی کنم
    همین باعث شد تو یک مقاله این افزونه را معرفی کردم
    شک نکنید رنک مث کاملتر، سریعتر از یواست سئو است

    • علیرضا ناجی

      جناب قاسمی عزیز، از اینکه تجربه کاری خوبی با رنک مث داشته اید بسیار خرسند هستیم. امیدواریم با تکیه بر تخصص و تجربه ای که دارید بتوانید مثل همیشه در اوج بدرخشید. با سپاس

  • پوریا

    سلام وقت بخیر
    بنده مدتیه از All in one seo استفاده میکنم و قصد مهاجرت به rankmath دارم
    در زمینه مدیریت سایت هم تخصص زیادی ندارم
    برای این انتقال کار خاصی باید انجام بشه یا در حد پاک کردن افزونه قبلی و نصب رنک مث کافیه؟!

    • سینا عباسی

      سلام
      شما باید تمام دیتاهای AllInOneSeo رو بکاپ بگیرید و داخل رنک مث درون ریزی کنید

    • علیرضا ناجی

      درود بر شما پوریا عزیز. رنک مث به شما این امکان را می دهد تا براحتی تمام تنظیمات را از پلاگین تان به این ابزار ایمپورت کنید. پروسه کار بسیار ساده است. به دو روش، هم در جریان نصب رنک مث و هم بعد از آن، می توانید از قسمت تنظیمات، همه اطلاعات و کل سئوی سایت را با امکان انتخاب بخش های مختلف، ایمپورت کنید. در صورتیکه رنک مث را از ژاکت تهیه بفرمایید، در انجام این کار بصورت پشتیبانی همراهی تان خواهیم کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *