مهم‌ترین افزونه‌های وردپرسی چیست چرا باید از آن‌ها استفاده کنیم؟

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

افزونه‌های وردپرس شامل یک سری نرم‌افزارهای جانبی هستند که امکانات موجود بر روی وب‌سایت را افزایش می‌دهند. هر کدام از این افزونه‌ها کارایی متفاوتی دارند. به عنوان مثال افزونه امنیتی وردپرس یکی از مهم ترین افزونه های وردپرس است که سبب می‌شود تا امنیت اطلاعات سایت شما به مراتب افزایش یابد و نگرانی کمتری نسبت به هک سایت و مواردی از این قبیل داشته باشید.

برای این که بتوانید وب‌سایت خود را حرفه‌ای‌تر کنید و قابلیت‌های زیادی را به آن بیفزایید، بهتر است سراغ افزونه‌های کاربردی وردپرس بروید و از آن‌ها استفاده کنید. این افزونه‌ها سبب می‌شوند تا وب‌سایتان محیط کاربری مناسبی برای بازدیدکنندگان داشته باشد و آن‌ها بیشتر از حضور در آن لذت ببرند. در این مقاله سعی داریم تا بهترین مهم ترین افزونه های وردپرس را مورد بررسی قرار دهیم.

چند نوع افزونه امنیتی وردپرس با کارایی بالا

امنیت وب‌سایت شما نه تنها برای خودتان مهم است؛ بلکه برای کاربرانی که به سایتتان سر می‌زنند نیز اهمیت دارد. از این رو باید بتوانید آن را به سطح قابل قبولی برسانید و از مشکلات امنیتی احتمالی برای خود و کاربرانتان جلوگیری کنید. به خصوص اگر سایتتان یک فروشگاه اینترنتی است، امنیت آن حساسیت بیشتری دارد. یکی از مهم ترین افزونه های وردپرس که باید در سایت خود داشته باشید انواع افزونه امنیتی وردپرس است که محبوب ترین آن ها عبارتند از:

مهم ترین افزونه های وردپرس

  • افزونه امنیتی Wordfence Security: این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های امنیتی است که امکانات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد. برخی از قابلیت‌های آن، امکان ایجاد تائید دو مرحله‌ای برای ورود به وردپرس، محافظت از سایت در برابر حملات سایبری مختلف، اسکن سایت و تشخیص بدافزارها در وردپرس یا قالب آن‌ها و مواردی از این قبیل جزو قابلیت‌هایی است که از افزونه وردفنس می‌توانید انتظار داشته باشید.
  • افزونه iThemes Security یکی از افزونه‌های امنیتی وردپرس است که افراد زیادی آن را بر روی وردپرس خود نصب می‌کنند. این افزونه امکان به‌روزرسانی کلیدهای امنیتی، اسکن خودکار و روزانه سایت، استفاده از کپچا گوگل، استفاده از ورود دو مرحله‌ای در وردپرس و مواردی از این قبیل را به مدیران سایت می‌دهد. همچنین می‌توان برای رمز ورود به وردپرس، تاریخ انقضا مشخص کرد و بعد از آن هنگام ورود از کاربر درخواست تغییر رمز می‌کند.

 

افزونه های پیامک وردپرس و انواع رایج آن

پنل اس ام اس از دیگر امکاناتی است که می‌توان به کمک آن کارهای زیادی انجام داد و به مدیران سایت و کاربران پیامک‌های لازم را ارسال کرد. افزونه‌های پیامک وردپرس که کم نیستند جزئی از مهم ترین افزونه های وردپرس به شمار می روند. این افزونه امکان ارسال پیامک‌های تائید ثبت‌نام، تائید شماره همراه و ایمیل و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود. برخی از متداول‌ترین انواع افزونه پیامک وردپرس موارد زیر را شامل می‌شود:

  • افزونه دیجیتس وردپرس: این افزونه برای ثبت‌نام کاربر، کد فعال‌سازی را به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌کند.
  • افزونه gravity form نیز بعد از تکمیل فرم تماس، پیامک را به کاربر سایت و مدیر ارسال می‌کند.
  • افزونه پیامک وردپرس EDD: این افزونه نیز با ارسال پیامک به مدیر سایت و مشتری، پس از خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و محصولات دانلودی، خرید را اطلاع می‌دهد.
  • برخی دیگر از افزونه‌های پیامک وردپرس با ایجاد خبرنامه پیامکی در وردپرس و همچنین ارسال پیامک به کاربران سایت رویدادهای مهم را به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند.

 

چند افزونه پشتیبانی وردپرس که باید بشناسید

بهترین پلاگین های وردپرس

افزونه‌های انگلیسی و فارسی زیادی به عنوان افزونه پشتیبانی وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرند که برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • افزونه WSDesk یکی از بهترین افزونه‌های پشتیبانی وردپرس است که بهترین تجربه پشتیبانی را برای کاربران ایجاد می‌کند. این افزونه علاوه بر این که پشتیبانی خوبی را ارائه می‌دهد، در حفظ حریم خصوصی کاربران نیز نقش اساسی و خوبی دارد.
  • افزونه WP Support Plus یکی دیگر از انواع افزونه پشتیبانی وردپرس است که می‌توان به کمک آن تیکت‌های پشتیبانی را ایجاد کرد. ارسال بی نهایت تیکت، امکان ارسال فایل پیوست، قابلیت ارسال تیکت توسط کاربران مهمان و قابلیت انتخاب اولویت تیکت‌ها از دیگر خدماتی است که از این افزونه دریافت می‌کنید. این افزونه فارسی شده است و برای کسانی که به تازگی با وردپرس و افزونه‌های آن آشنا شدند، یک گزینه مناسب است.

افزونه‌های فارسی زیادی نیز در این زمینه وجود دارد که با بررسی انواع مختلف آن‌ها می‌توانید به عنوان یک افزونه پشتیبانی وردپرس که از مهم ترین افزونه های وردپرس هستند از آن‌ها بهره ببرید.

 

 

افزونه تبلیغات وردپرس و کاربرد آن

بازاریابی و تبلیغات از نیازهای اساسی برای هر کسب و کاری است بنابراین این افزونه ها نیز جزو مهم ترین افزونه های وردپرس به شمار می روند. به خصوص سایت‌هایی که خدمات یا محصولاتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند، برای مشتری یابی به تبلیغات مؤثر و هدفمند نیاز دارند. افزونه تبلیغات وردپرس روش‌های کارآمدی را در این خصوص به افراد ارائه می‌دهد تا بتوانند به کمک آن بازاریابی خوبی را انجام دهند. افزونه تبلیغات وردپرس امکان بهینه‌سازی مکان تبلیغات و قرار دادن آن‌ها در هر جایی از وب‌سایت را به شما می‌دهد. برخی از رایج‌ترین افزونه‌های مدیریت آگهی را در زیر می‌بینید.

  • افزونه پرموشن پلاس یک افزونه‌های کاربردی برای نمایش تبلیغات بین متنی است که علاوه بر افراد حرفه‌ای، برای مبتدیان نیز مناسب است و کارایی ساده و راحتی دارد.
  • افزونه تبلیغاتی وردپرس AdSanity نیز جزو افزونه‌هایی است که برای افراد مبتدی طراحی شده است. در ویرایشگر آگهی می‌توانید با دکمه افزودن آگهی در هر بخشی از وب‌سایت، آگهی خود را درج کنید. این آگهی‌ها به راحتی با کد کوتاه، ویدجت های سفارشی و دکمه ویرایشگر به سایت اضافه می‌شود.
  • OIO Publisher جزو افزونه‌های تبلیغاتی وردپرس است که برای وب‌سایت‌هایی که مستقیماً کار فروش تبلیغات انجام می‌دهند مناسب است. محل درج آگهی به کمک این افزونه در اندازه و انواع مختلفی معین می‌شوند. همچنین امکان چرخش، تعیین قیمت و مواردی از این قبیل نیز به کمک این افزونه انجام می‌گیرد. علاوه بر این، تعداد واحدهای قابل نمایش در هر قسمت را هم برنامه‌ریزی می‌کند.
این مقاله را حتما بخوانید
Beaver Builder در مقابل Visual Composer. کدام افزونه صفحه ساز بهتری است؟

این افزونه‌ها برای سایت‌هایی که قصد دارند از تبلیغات درآمد کسب کنند، مهمترین و ضروری افزونه های وردپرس هستند.

افزونه های مهم وردپرس

 

بهترین انواع افزونه ثبت‌نام وردپرس

در برخی از سایت‌ها و وب‌سایت‌ها باید کاربر ثبت‌نام کند. حتی برخی افراد برای نظر دادن و مواردی از این قبیل باید عضو سایت شوند. برای این منظور قبل از هر چیز، در وردپرس افزونه ثبت‌نام و ایجاد فرم عضویت قرار می‌گیرد. افزونه‌های فرم ساز وردپرس برای عضویت ساده و ویژه وجود دارند که انواع حرفه‌ای آن معمولاً با پرداخت هزینه توسط کاربر امکان ثبت‌نام را به وی می‌دهد. از این رو باید از قابلیت‌های بیشتری برخوردار باشد. فرم ساز ها از مهم ترین افزونه های وردپرس برای هر سایتی هستند.

  • افزونه ثبت‌نام وردپرس Ultimate Member یکی از بهترین افزونه‌هایی است که در این زمینه وجود دارد و امکانات فراوانی دارد. این امکانات شامل مواردی مانند ایجاد فرم عضویت و ورود با امکان نمایش در ظاهر یک قالب وردپرس، ساخت فیلد دلخواه برای فرم‌ها با کشیدن و رها کردن، پشتیبانی از کپچای گوگل، ایجاد پروفایل کاربری و … است. بیش از 20 افزونه جانبی پیشرفته نیز برای گسترش سیستم عضویت در این افزونه اصلی وجود دارند. زبان فارسی آن نیز می‌تواند برای کاربرانی که چندان مسلط به زبان انگلیسی نیستند، مفید باشد.
  • افزونه ثبت‌نام وردپرس Profile Builder را می‌توان برای ساخت فرم عضویت با متنوع‌ترین فیلدهای و امکان ویرایش اطلاعات در محیط وردپرس قرار داد. سادگی و روان بودن محیط کاربری آن باعث می‌شود تا کاربران تازه وارد و مبتدی ها به راحتی از آن بهره ببرند. از طرفی نقش کاربری اعضا را هم می‌توان در این افزونه مشخص کرد. البته این افزونه نیز مانند افزونه‌های قبلی، دارای قابلیت‌های متعددی است که در صورت استفاده از آن می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

 

افزونه جستجو وردپرس و مزیت‌های آن

داشتن موتور جستجوی قوی در هر سایت یا وب‌سایتی یک مزیت عالی محسوب می‌شود. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، موتورهای جستجوگر مختلفی وجود دارند که روز به روز پیشرفته‌تر و کاربر پسند تر می‌شود. در ادامه با مهم ترین افزونه های وردپرس از بین بهترین انواع افزونه جستجو وردپرس آشنا می شوید.

  • افزونه جستجو وردپرس Category Wise Search با افزودن دسته‌ها در یک منوی کشویی به کاربر امکان انتخاب می‌دهد و به همین علت یکی از موردپسندترین افزونه‌هایی است که در وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این منو را می‌توانید در هر بخشی از قالب وردپرس قرار دهید و از امکانات آن‌ها بهره ببرید.
  • Simply Exclude یکی دیگر از انواع افزونه جستجوی وردپرس است. گاهی اوقات نیاز است برخی از نوشته‌ها جستجو شوند و تغییراتی روی آن‌ها ایجاد شود. این افزونه به راحتی این کار را برای شما انجام می‌دهد در صورتی که افزونه‌های ساده، این قابلیت را ندارند.
  • افزونه جستجو وردپرس Ajax Search برای سایت‌هایی است که شلوغ هستند و کاربر یا مدیر سایت به تعداد زیادی برچسب، دسته، برگه و … بر روی سایت خود نیاز دارد. این افزونه این قابلیت را دارد که موتورهای جستجوی سفارشی را بر روی آن‌ها بسازید و هر کدام نیز می‌توانند برچسب یا دسته متفاوتی داشته باشند. از این رو کار کردن با این موتور جستجو برای سایت‌های شلوغ بهترین گزینه است.
  • افزونه Voice search یک افزونه ویس محور و مناسب است. این افزونه کاربردی، امکان جستجوی هوشمند را به کاربر می‌دهد. برای این کار با کلیک بر روی گزینه بلندگو در کنار موتور جستجو و با خواندن نام مقاله، آگهی و مواردی از این قبیل بخش مورد نظر برای شما نمایش داده می‌شود. این افزونه امکان استفاده از سایت را برای کسانی که توانایی نوشتن ندارند نیز فراهم می‌کند.

 

روی هم رفته افزونه‌های مختلفی بر روی وردپرس قرار می‌گیرد که هر کدام با توجه به نیاز سایت انتخاب می‌شوند. این افزونه‌ها روز به روز بیشتر شده و کارایی آن‌ها نیز بهبود پیدا می‌کند. ابزارهایی که در بالا عنوان شد، چند تا از مهم ترین افزونه های وردپرس بودند که بیشترین آمار نصب را در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده‌اندب.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه