افزونه jetpack  وردپرس چیست؟ نکات نصب مزایای آن

افزونه های وردپرس

8 دقیقه زمان مطالعه

اگر به دنبال حفظ و افزایش کیفیت سایت وردپرس خودتان هستید، از بین افزونه هایی که در آموزش وردپرس گفته شده است بهترین گزینه افزونه jetpack است. یک افزونه قدرتمند با کارایی بسیار بالا که با کسب آگاهی از مزایا و ملاحظه آموزش افزونه جت پک در همین مطلب، شگفت­ زده خواهید شد. در این مطلب همچنین با کاربرد افزونه jetpack آشنا می ­شوید و در پایان نیز افزونه ووکامروس jetpack را به شما معرفی خواهد شد.

 

افزونه جت پک jetpack چیست؟

شما برای آشنایی کامل با افزونه jetpack بایستی ابتدا آموزش افزونه جت پک را بخوانید تا اطلاعات مناسبی از کارایی و مزایای این افزونه داشته باشید. در این صورت ­ دانلود افزونه jetpack را با اشتیاق کامل انجام خواهید داد.

برای افزایش توان و قدرت سایتتان و همچنین ایجاد هر امکانی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به نصب افزونه ­های مختلف نیازمندید. حالا تصور کنید که با نصب یک افزونه، کارایی چند افزونه را به­ دست بیاورید. جالب نیست؟ این افزونه همان افزونه jetpack است و به بهینه­ سازی سایت شما آن ‌هم به صورت متواتر در بازه­ های زمانی مختلف کمک می­کند.

آموزش افزونه jetpack

هنگامی که به مخزن ودرپرس وارد می‌شوید و با انبوهی از افزونه­ ها روبه­ رو می شوید، کافی است از کاربرد افزونه jetpack آگاهی داشته باشید تا به ­دانلود افزونه jetpack اقدام کنید و از مزایای متعدد آن بهره ببرید.

در ادامه، پیش از آموزش افزونه جت پک ، به معرفی مزایای این افزونه و همچنین کاربرد افزونه jetpack می­پردازیم، افزونه‌ای که تاکنون چند میلیون نصب موفق را به خود دیده است.

مزایای افزونه jetpack چیست؟

برای آن­که بدانید در صورت دانلود افزونه jetpack چه توانایی­ هایی به سراغ شما می ­آید و کاربرد افزونه jetpack چیست، لطفا مزایای زیر را به دقت مطالعه کنید:

  • قدرت واقعی وردپرس در انعطاف­ پذیری و توسعه ­پذیری آن از طریق پلاگین ­ها یا افزونه­ های مختلف است. در این میان، افزونه ­ jetpack به کابران در زمینه بهینه­ سازی سایت کمک شایانی می­کند، امنیت سایت را افزایش می­دهد، صفحات را سفارشی­ سازی می­کند و ترافیک سایت را مدیریت می­نماید.
  • این افزونه به شکلی ساخته و طراحی ‌شده تا حتی افراد تازه ­وارد به وردپرس نیز بتوانند بدون نیاز به نصب افزونه­ های جداگانه برای دستیابی به اهدافی نظیر افزایش امنیت، بهینه­ سازی سایت، سفارش­ سازی صفحات و مدیریت ترافیک سایت، از انواع قابلیت­ های افزونه jetpack مانند آمار سایت و فرم­ های تماس آن بهره ببرند.
  • ازدیگر مزایای jetpack وجود نسخه رایگان در کنار نسخه پرمیوم است. در حقیقت، این افزونه‌ی متن ­باز یا همان “اپن سورس” که از سرورهای وردپرس بهره می­برد، هیچگونه بار اضافی را به سرور شما تحمیل نمی­کند و به همین دلیل هم بسیار مقرون به ­صرفه است چون ویژگی­های بی‌شماری را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می­دهد.
  • بهینه ­سازی خودکار تصاویر با استفاده از com، دیگر مزیت های این افزونه است چون علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، در کاهش هزینه “هاست” و کاهش پهنای باند تاثیر فراوانی دارد.
  • دیگر مزیت jetpack این است که یک آمارگیر و تحلیل‌گر قوی را برای افزایش مدیریت سایت و بازدیدهای سایت در اختیار کاربران خودش قرار می­دهد.
  • به ­روز شدن همیشگی و مستمر نیز از جمله مزایای جت پک است. این به ­روز شدن باعث بالا بودن امنیت می­ شود، زیرا این ویژگی توسط متخصصان com همواره پشتیبانی می­شود.
  • با استفاده از jetpack شما قادر خواهید بود تا همه امکانات و قابلیت­ های ضروری سیستم مدیریت محتوای خود را از یک پنل مدیریت کنید.
  • این افزونه یک داشبورد برای مدیریت نوشته­ ها، پلاگین­ ها یا افزونه ­ها و همچنین سایر محتواهای موجود را به شما ارائه می­دهد.
  • پشتیبانی از Akisment نیز از دیگر مزیت­های افزونه jetpack است.
  • قابلیت نمایش و مدیریت فعال بودن سایت با استفاده از تول‌بار یا سایت اصلی وردپرس هم یک مزیت برای jetpack محسوب می­شود.

آموزش وردپرس

  نگاهی به برخی ایرادات jetpack

در آموزش افزونه jetpack باید در کنار تمامی مزایای افزونه jetpack ، به برخی از معایب آن نیز اشاره کنیم. در صورت استفاده از این افزونه امکان کاهش سرعت شما وجود دارد، البته این موضوع از سوی همه کاربران گزارش نشده است. همچنین ممکن است در صورت استفاده از ماژول Photon برای افزایش سرعت بارگذاری تصاویر، رتبه ­بندی شما در موتورهای جست­جو تحت تاثیر قرار بگیرد. در حقیقت، تاثیر منفی روی سئو گزارش نشده، اما برخی معتقدند ترافیک سایت آنها قدری کاهش پیدا کرده است. دیگر این­که با وجود رایگان بودن هسته  jetpack، برای استفاده از بسیاری از ویژگی‌های آن باید آنها را خریداری کنید. جامع  و مناسب بودن jetpack که یک مزیت است، دست هکرها را هم قدری در رویارویی با این تمرکز اطلاعات باز می­کند.

راهنمای نصب افزونه jetpack

تا اینجای کار در راستای آموزش افزونه جت پک سعی کردیم که به کارایی و کاربرد افزونه jetpack بپردازیم و در ادامه نیز با آموزش نصب افزونه jetpack ، مطالب آموزنده بسیاری مهمی را در اختیار شما قرار بدهیم.

برای نصب افزونه jetpack ابتدا بایستی یک حساب کاربری در سایت WordPress.com ایجاد کنید و سپس وارد مرحله‌های نصب افزونه وردپرس شوید.

برای نصب jetpack روی وردپرس بایستی از طریق پیشخوان وردپرس به صفحه افزونه­ ها > افزودن وارد شوید، عبارت jetpack را جست­جو کنید و در نهایت، روی کلمه “نصب” کلیک کنید و منتظر باشید تا نصب Jetpack صورت بگیرد.

پس از نصب شدن، روی دکمه “فعال” کلیک کنید تا این افزونه روی سایت شما فعال شود. حالا وارد صفحه­ ای به نام Connect Jetpack to WordPress.com می­ شوید و باید از طریق ایمیل به حساب خودتان در سایت wordpress.com وصل شوید. با توجه به این­که این سایت یک سایت وبلاگ ­دهی محسوب می­شود، فیلتر شده است. بنابراین، بایستی از روش­ های دیگر برای وارد شدن به آن استفاده کنید و وارد این سایت شوید. این کار برای فعال کردن نرم ­افزار ضروری است.

این را هم بگوییم که یک گروه حرفه ­ای از شرکت Automattic  که از توسعه­ دهنده­ های مهم و خلاق ­ WordPress.orgمحسوب می­ شوند، به صورت زنده افزونه ­ jetpack را پشتیبانی می­کند و به همین دلیل jetpack توانسته شکاف میان ­ WordPress.com با WordPress.org را به شکلی مطمئن پرکند.

کارکردهای افزونه جت پک­ jetpack

افزونه jetpack دارای خاصیت­ها و کارکردهای مختلفی است و آگاهی از آنها می ­تواند شما را با دنیای زیبای این افزونه همراه سازد. در ادامه  آموزش افزونه jetpack برخی از این حاشیه ­های خواندنی افزونه jetpack را برایتان بیان می­ کنیم و می ­دانیم از مطالعه آنها لذت می‌برید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش اضافه کردن فونت دلخواه به المنتور

نخست؛ نمایش پست­ ها و مطالب مشابه و مرتبط در پایان پست­ های شما توسط این افزونه است. از آنجا که زمان ماندگاری یک کاربر در سایت شما بسیار مهم و تاثیرگذار است، این خاصیت jetpack که باعث می­شود کاربران در سایت شما بیشتر وقت صرف کنند، بسیار ارزشمند خواهد بود. علاقه­ مندی کاربران به سایت نیز نرخ تبدیل سایت شما را کاهش خواهد داد.

دومین حاشیه جالب و خواندنی jetpack، انجام تمامی محاسبات مربوط به مطالب مرتبط در فضای ابری توسط این افزونه و همچنین بازگرداندن پست­ های مرتبط به سایت است که همگی به صورت رایگان صورت می ­گیرد. این را هم بدانید که برای فعال کردن قابلیت Related Posts باید گزینه آن را از مسیر ­ WordPress Dashboard > Jetpack > Settings > Traffic tab برگزینید.

سومین مطلب حاشیه ­ای جذاب، به اشتراک گذاشتن خودکار مطالب سایت شما در شبکه­ های اجتماعی توسط ماژول ­ Publicize افزونه jetpack است. این اتفاق بسیار بزرگی است، زیرا امروزه شبکه­ های اجتماعی جایگاه بزرگی نیز در مخاطبان پیدا کرد­ه­ اند و آنها ترجیح می­دهند مطالب بسیاری از سایت ­ها را از طریق این شبکه­ ها به­ دست بیاورند. پس این خاصیت jetpack یک امکان بسیار عالی برای شما است. برای فعال کردن Publicize شما باید پس از رفتن به تنظیمات شبکه­ های اجتماعی جت­ پک، مسیر WordPress Dashboard > Jetpack > Settings > Sharing tab را طی کنید و Publicize را فعال سازید.

چهارمین مطلب که خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم، دنبال کردن مطالب وبلاگ از طریق ایمیل است. در افزونه jetpack ویژگی اشتراک ایمیل(Email Subscription) این امکان را فراهم می‌سازد تا بازدیدکنندگان بتوانند پست‌های وبلاگ خودشان را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارند. برای انجام این کار بایستی روی دکمه “دنبال کردن نمایش” کلیک شود تا ایمیل خودشان را برای عضو شدن یا دنبال کردن پست‌های وبلاگ شما به اشتراک بگذارند. ویژگی دنبال کردن کامنت‌ها را هم به این ویژگی بیفزایید و این امکان را به مخاطبان خودتان بدهید تا از طریق ایمیل، در وبلاگ شما عضو شوند. روند کار هم به این صورت خواهد بود که هرگاه پست جدیدی منتشر می‌سازید، مخاطبان شما یک ایمیل شامل لینک مرتبط را به صورت ایمیل دریافت می‌کنند.

آموزش افزونه جت پک

تنظیمات ابزارک jetpack

یکی از مهمترین نکاتی که باید در آموزش افزونه jetpack یاد بگیرید، تنظیمات ابزارک jetpack است. jetpack دارای10 ابزارک متنوع است که به شرح زیر معرفی می‎‌شوند:

  • Person Widget: با این گزینه شما می‌توانید یک ابزارک شخصی را برای نمایش برگزینید.
  •  Page Widget: با کمک این گزینه می‌توانید ابزارک را برای نمایش یک برگه انخاب کنید.
  • Community Widget: با استفاده از این گزینه می‌توانید یک گروه یا حلقه را نمایش دهید.
  • Google+ URL: برای درج آدرس پروفایل، برگه یا گروه گوگل پلاس خود می‌توانید از این گزینه بهره ببرید.
  • Width: با این گزینه می‌توانید از عرض برای پهنای ابزارک استفاده کنید.
  • Layout: از این گزینه برای طرح ابزارک می‌توانید استقاده کنید.
  • Theme: برای انتخاب دو تم روشن و تاریک می‌توانید از این گزینه بهر ببرید.
  • Show Photo: در صوت استفاه از ابزارک برای نمایش گروه، با گزینه Show Photo می‌توانید تصاویر را هم به نمایش بگذارید.
  • Show Owners: این گزینه باعث می‌شود تا نمایش صاحب اثر را هم در کنار آن نمایش بدهید.
  • Show Tag Line: برای نمایش خطی ویژه برچسب می‌توانید از این گزینه نیز استفاده کنید.

آشنایی با افزونه ووکامروس jetpack

شک نداشته باشید که برترین افزونه‌ وردپرس برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کامل، افزونه ووکامروس jetpack است چون افزونه ووکامروس jetpack  قابلیت‌های کم‌نظیری را برای تمامی کاربران فراهم می‌سازد تا با هر اندازه اطلاعات، برای ساخت فروشگاه اقدام کنند.

با توجه به این‌که هسته ووکامرس ممکن است برای برخی کاربران کامل نباشد و این کاربران به شخصی‌سازی و افزودن امکانات جدید به افزونه نیاز داشته باشند، ویژگی افزونه ووکامروس jetpack یعنی فراهم آوردن امکان افزودن قابلیت‎‌های جدید با استفاده از افزونه، کاملا به کار می‌آید، به این شکل که مانند وردپرس برای ووکامرس هم افزونه را نصب و آن را شخصی‌سازی کنید.

در ادمه به صورت فهرست‌وار به برخی از ویژگی‌های افزونه ووکامروس jetpack  اشاره می‌کنیم:

  • امکان تغییر عنوان قیمت برای تمامی تک تک محصولات
  • امکان اضافه یا اصلاح کردن واحد پول کشورها
  • امکان درج عبارت دلخواه به‌جای قیمت محصول
  • امکان صدور فاکتور با فرمت pdf
  • امکان تعیین صدور فاکتور pdf فقط برای فروش‌های یک درگاه پرداخت خاص
  • امکان شخصی‌سازی درگاه‌های پرداخت(نام، آیکون و…)
  • داشتن امکانات بیشتر برای مرتب ساختن محصولات

آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند بدون کدنویسی، ووکامرس را با نیازهایشان هماهنگ کنند، بهترین گزینه برای آنها افزونه ووکامروس jetpack است چون این افزونه به صورت استاندارد کدنویسی شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا از دست کدهای زیاد برای شخصی‌سازی ووکامرس رها شوید.

 

 

شما با مطالعه این مقاله نسبتا کوتاه، با موضوعات مهمی درباره افزونه jetpack آشنا شده‌اید، از چگونگی دانلود افزونه jetpack و آموزش افزونه جت پک گرفته تا کاربرد افزونه jetpack و  افزونه ووکامروس jetpack تا بتوانید به بهترین شیوه با این افزونه و حاشیه‌های جذاب آن همراه شوید. اگر تمایل دارد یدر مورد افزونه ها و تنظیمات وردپرس بیشتر بدونید می توانید مقاله آموزش وردپرس ژاکت را مطالعه کنید .

سوالات متداول

چرا باید از افزونه jetpack در کنار افزونه ووکامرس استفاده کرد ؟

برای امکان افزودن قابلیت های جدید در ووکامرس از افزونه jetpack ووکامرس استفاده می شود

افزونه jetpack چه تاثیری در امنیت سایت های وردپرسی دارد ؟

این افزونه از سایت شما در برابر حملات bounce rate محافظت می کند و سایت را مانیتور کرده و افزونه های وردپرسی را آپدیت می کند

آیا افزونه jetpack در ایران قابل استفاده می باشد ؟

این افزونه به سایت WordPress.com متصل می باشد که در ایران به صورت عادی قابل استفاده نیست و شما باید برای استفاده از این افزونه در ایران از تغییر دهنده ip استفاده کنید

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

6

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام
اگر از هاست ایران استفاده می کنید به دلیل تحریم سرورهای ایران از سوی سرویس‌های این افزونه ممکنه با کندی در سرعت لود سایت مواجه بشید.

سلام خسته نباشید
یعنی روی هاست های خارجی مشکلی نداره؟

اگر میشد از cdn تصاویر استفاده کرد عالی بود. ولی با توجه به فیلتر بودن باعث باز نشدن تصاویر میشه.
به امید روزی که این مشکل برطرف بشه و بتونیم از این امکان خوب استفاده کنیم

ارسال دیدگاه