معرفی و آموزش افزونه Interlink Manager

افزونه های وردپرس

11 دقیقه زمان مطالعه

لینک سازی صحیح و اصولی یکی از فاکتورهای مهم در سئو و تجربه کاربری است. مدیریت لینک های داخلی و خارجی صفحات، امری حساس و زمان بر است که در مقیاس بزرگ به رسیدگی و بهبود مستمر نیاز دارد. افزونه Interlink Manager نام یک ابزار کارآمد برای مدیریت لینک های وبسایت است که به شما کمک می کند تا رسیدگی به پیوندها را بصورت خودکار و بسادگی انجام دهید.

ابزارهای مدیریت لینک در شناسایی پیوندهای شکسته و همچنین ایجاد و بهینه سازی لینک های جدید نقش موثری دارند که باعث می شود کاربر بتواند تجربه پیمایش مناسبی داشته و صفحات وبسایت نیز رتبه های بهتری را در موتورهای جستجو کسب کنند.

 

افزونه Interlink Manager چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

افزونه مدیریت لینک های داخلی از کاربردی‌ترین افزونه های وردپرس است که تمام پیوندهایی که باید در وبسایت ایجاد شود را بر اساس آنچه که مشخص می کنید بصورت خودکار انجام داده و گزارش های کاملی از آنها در اختیارتان می گذارد. بدین ترتیب زمانی که در حال تولید محتوا هستید، کیوردهای تعریف شده در ابزار به آدرس هایی که مشخص شده پیوند داده می شوند.

بهترین ویژگی افزونه Interlink Manager صرفه جویی در زمان و افزایش سرعت در سئوی داخلی است که باعث کاهش اشتباهات رایج در لینک سازی شده و کلمات مهم را نیز دیگر از قلم نخواهید انداخت. با این افزونه سئو به کار شما در سئو و بهینه سازی سایت بسیار تسهیل می‌شود.

وبسایت های بزرگ که حجم زیادی از انواع صفحات را با موضوعات مختلف در خود جای داده اند، حساسیت بیشتری در رعایت اصول سئو دارند زیرا وزن صفحات دارای محتوای بی کیفیت و ساختار اشتباه، بر روی سایر صفحات سایت تاثیر گذار بوده و یک اشتباه کوچک می تواند باعث بروز اسپم در لینک ها گردد.

ابزار مدیریت لینک سازی داخلی Interlink Manager بر اساس پیکربندی هایی که تنها یک بار انجام می دهید، لینک سازی را در هر سطحی بدون مشکل انجام می دهد و هیچ محدودیتی در تعداد صفحات و میزان دقت در انجام کارها ندارد.

 

آموزش افزونه Interlink Manager

با نصب و راه اندازی ابزار مدیریت لینک های داخلی، پس از ورود به پیشخوان وردپرس ، بخشی به نام “لینک ساز داخلی” در پنل وردپرس وبسایت تان ایجاد می شود که شامل داشبورد افزونه و سایر بخش های آن است.

 

داشبورد افزونه Interlink Mnager

پیشخوان ابزار مدیریت لینک ها صفحه ای برای نمایش پست ها و داده های لینک سازی شده بر روی آنها است. این بخش به شما امکان مشاهده تعداد لینک های ساخته شده برای هر صفحه را در کنار پیوندهای پیشنهادی در اختیارتان قرار می دهد.

وظیفه بخش گزارش Interlinks Data تولید آمار و داده های مرتبط با لینک های داخلی سایت است که با فشردن دکمه “تولید داده” اطلاعات مورد نظر را فراهم می سازد.

 

صفحه داده های لینک داخلی بصورت یک جدول چند ستونه بوده و شامل بخش های زیر است:

  • نام نوشته: مشخص کنند عنوان صفحه یا برگه وبسایت شما است،
  • تاریخ: زمان تولید نوشته یا ایجاد صفحه را نمایش می دهد،
  • ستون PT: به معنی پست تایپ و مشخص کننده نوع صفحه است،
  • ستون CL: طول سطر نوشته و محتوای صفحه،
  • ستون MIL: لینک های داخلی دستی ایجاد شده،
  • ستون AIL: لینک های خودکار ایجاد شده،
  • ستون RI: تعداد لینک های پیشنهادی نوشته،
  • ستون VG: تعداد بازدیدهای انجام شده از لینک های صفحه،
  • ستون OF: نشان بهینه سازی تعداد لینک های ایجاد شده در محتوا.

 

گزارش اطلاعات Juice

صفحه جویس، به شما امکان تولید داده های آماری درباره Juice لینک های روی پیوندهای صفحه می دهد. اعتبار سنجی لینک جویس صفحه بسیار ارزشمند است و دید مناسبی از وضعیت پیوندهای هر صفحه به شما می دهد. امکان مشاهده اعتبار و رتبه صفحات برتر سایت از جمله ویژگی هایی است که تعداد لینک محتوایی منبع مطالب لینک داده شده را نیز مشخص می کند.

 

در صفحه گزارش Juice جدولی با چند ستون وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • ستون URL: مشخص کننده آدرس صفحه ای که گزارش آن تولید شده
  • ستون IIL: تعداد لینک های ورودی بر روی URL
  • ستون Juice: مقدار جویس دریافتی توسط URL
  • ستون Juice – بصری: مقدار جویس دریافتی توسط URL بصورت گرافیکی

در هر صفحه می توانید خروجی CSV گزارش را دانلود کنید.

 

گزارش Hits

صفحه Hits گزارشی از کارهای انجام شده توسط افزونه بر اساس تنظیمات انجام شده را نمایش می دهد. با کلیک بر روی گزینه “راه اندازی”، لاگ تولید شده در این صفحه حذف می شود و سپس اطلاعات جدید از همان تاریخ لیست خواهد شد.

گزارش Hits صفحه با یک جدول است که لاگ افزونه در آن ثبت می شود:

  • ستون Tracking ID: شناسه منحصر بفرد گزارش تولید شده توسط افزونه
  • ستون Post: پست و صفحه ای که گزارش مربوط به آن است را نمیش می دهد
  • ستون Date: تاریخ مربوط به رویدادی که در صفحه ثبت شده را ثبت می کند
  • ستون Target: به پیوندی اشاره دارد که توسط افزونه ایجاد شده است
  • ستون Type: نوع لینک ایجاد شده را مشخص می کند، مانند خودکار یا دستی

 

بخش مدیریت لینک های داخلی – ویزارد

ابزار ویزارد وظیفه نمایش لینک های تولید شده و فیلتر آنها را بر عهده دارد. در صورتیکه به کمک افزونه لینک های داخلی خودکار ایجاد کرده باشید، به کمک این صفحه قادر خواهید بود بر اساس دسته ها و لینکی که ساخته اید آنها را مشاهده و بررسی کنید.

مدیریت لینک های داخلی – ایجاد لینک AIL

مهم ترین بخش در Interlink Manager مربوط به صفحه AIL است که به کمک آن می توانید لینک های خودکار را برای کلمات کلیدی مشخص کنید. برای تنظیم کلمات کلیدی صفحات و تخصیص لینک به آنها، لازم است دسته بندی ‏‫Ail جدیدی را انتخاب و فیلدهای آن را کامل کنید. برای ایجاد لینک سازی خودکار توسط افزونه، اطلاعات را بصورت زیر پیکربندی خواهید کرد.‬‬‬‬‬‬‬

 

ایجاد ‏‫Ail جدید‬‬‬‬‬‬‬

  • نام: یک اسم برای مشخص کردن این لینک مشخص کنید تا در گزارش های افزونه قابل شناسایی باشد.
  • دسته بندی: در این بخش می توانید دسته مربوط به این لینک را مشخص کنید. این کار به سازماندهی لینک های ایجاد شده و مشخص کردن و لیست پیوندها کمک می کند
  • کلمه کلیدی: آنچه که در این فیلد می نویسید همان کلمه ای است که افزونه بر روی آن لینک می گذارد. در واقع کلمه مدنظرتان را باید در این قسمت قرار دهید تا بصورت خودکار در هر صفحه ای لینک شود.
  • هدف (مسیر URL / فایل): آدرسی که باید کلمه کلیدی مشخص شده به آن لینک شود. از این پس هروقت کاربری بر روی کیورد یادشده کلیک کند، به این آدرس راهنمایی می گردد.
  • نوع لینک: یکی از قابلیت های خوب Interlink Manager گستردگی تنظیمات برای لینک سازی است. در قسمت نوع لینک سه نوع ویژگی را می توانید برنامه ریزی کنید که به این شرح است:
    • تنظیمات HTML: این بخش شامل “عنوان لینک”، “باز کردن Tab جدید” و “از Nofollow استفاده کنید” است. شما می توانید مشخص کنید که لینک ساخته شده در صفحه ای جدید باز شود یا بر روی آن نوفالو قرار گیرد.
    • تنظیمات Affected Posts: برای اینکه مشخص شود چه صفحات و پست هایی باید توسط افزونه بررسی و کلمات کلیدی شان لینک سازی شود به این بخش نیاز دارید. Affected Posts اجازه می دهد انواع پست تایپ را مشخص کرده و اجازه دهید تا لینک سازی داخل آنها انجام شود.
    • تنظیمات Advanced Match: ویژگی های پیشرفته لینک سازی در افزونه Interlink Manager جزو منحصربفرد ترین فاکتورهای انتخاب از چنین ابزار قدرتمندی است. بخش فوق اجازه می دهد تا شرط های مختلف را در نظر گرفته و پیکربندی دقیق تری داشته باشید. جست و جو نمونه غیرحساس: حساسیت به حروف بزرگ و کوچک را مشخص می کند. کاراکتر قبل از کلمه کلیدی: کیورد شما در صورت وجود این کلمه در قبل لینک می شود. کاراکتر بعد از کلمه کلیدی: کیورد شما در صورت وجود این کلمه در بعد لینک می شود. محدودیت: مشخص کنید چندبار این کیورد باید مطابقت داده شود. اولویت: می توانید مشخص کنید که این کیورد چه اولویتی داشته باشد.
این مقاله را حتما بخوانید
کاهش درخواست های http در وردپرس و افزایش سرعت سایت

 

مدیریت لینک های داخلی – دسته بندی

سازماندهی کارها در هر برنامه ای به معنی دقت عمل و سرعت در رسیدگی به کارها است. قابلیت دسته بندی در افزونه مدیریت لینک کمک می کند تا بتوانید برای کلمات کلیدی که برای آنها لینک سازی کرده اید، دسته های مختلف در نظر بگیرید. به این ترتیب قادر هستید یک دسته برای کلمات کلیدی پست ها و یک دسته برای کیوردهای محصول و بسیاری عناوین دیگر تعریف کنید.

دسته بندی های ساخته شده در این صفحه، در بخش ‏‫Ail قابل انتخاب هستند.‬‬‬‬‬‬‬

 

مدیریت لینک های داخلی – Term Groups

ویژگی بسیار خوب دیگر در افزونه مدیریت لینک های داخلی، قابلیت تعریف Term های سفارشی است. در قسمت ایجاد Ail می توانید دسته یا برچسب های مختلف را برای اینکه افزونه قادر باشد در آنها برای یک کیورد بخصوص جستجو و لینک سازی انجام دهد را انتخاب کنید. حال به لطف این قابلیت، می توانید دسته سفارشی از پست تایپ ها را تعریف و بجای دسته بندی های سایت و برچسب ها، از یک سری پست تایپ و دسته سفارشی استفاده کنید.

به عنوان مثال Term1 می تواند شامل دسته بندی محصولات آرایشی و مقالات بخش بهداشتی باشد. بدین ترتیب بجای انتخاب چند دسته و محصول، از یک بسته سفارشی بهره خواهید برد. Term هایی که در اینجا تهیه و در بخش Ail انتخاب می کنید، بر دسته بندی و برچسب ها اولویت دارد.

 

ابزار Import و Export

وقتی سایت تان را عوض کنید یا قالب دیگری را استفاده می کنید، دیگر نیازی نیست نگران تنظیمات و پیکربندی های انجام شده باشید. صفحه پشتیبان گیری از داده های Interlink Manager از کلیه لینک هایی که ساخته اید و سایر پیکربندی های سایت در افزونه یک نسخه کامل تهیه و در اختیارتان قرار می دهد. به همین شکل اگر یک فایل بکاپ در دسترس تان باشد، بدون صرف وقت تمام لینک سازی ها بر روی سایت اعمال می شود.

 

 

مدیریت لینک های داخلی – نگهداری

بخش نگهداری در Interlink Manager برای انجام کارهای دسته جمعی است. این ابزار امکان حذف لینک ها، پاک کردن هیت ها و همینطور حذف دسته های ساخته شده و Term ها را در اختیارتان قرار می دهد. کافی است از بخش “وظیفه” نوع کاری که باید انجام شود را مشخص و سپس با انتخاب از روی شناسه هریک، در لحظه اقدام کنید.

 

تنظیمات افزونه Interlink Manager

افزونه مدیریت لینک های داخلی دارای گزینه های فراوانی برای تنظیمات پیوندها و عملکرد برنامه است. بخش بزرگی از این ویژگی ها مربوط به تعریف داده های پیشفرض سایر قسمت ها بوده و قابلیت های پیشرفته متعددی را نیز در اختیارتان می گذارد.

  1. تنظیمات – بخش AIL
    فیلدهای بخش تنظیمات ail برای تعریف مقادیر پیشفرض است. اگر شرایطی که برای ایجاد لینک سازی داخلی خودکار استفاده می کنید همواره به یک شکل است، در این صفحه قابل پیکربندی است.
  2. تنظیمات – پیشنهادات
    الگوریتم داخلی Interlink Manager امکان شناسایی و پیشنهاد لینک های سفارشی را دارد تا به شما در انتخاب لینک مناسب کمک کند. تنظیمات پیشنهادات به نحوه نمایش این لینک ها و صفحاتی که الگوریتم می تواند در آنها بدنبال پیشنهاد بگردد اشاره دارد.
  3. تنظیمات – بهینه سازی
    قابلیت بهینه سازی به انتخاب لینک در ازای تعداد کلمات بر می گردد. با یک مثال ساده، اگر گزینه “کاراکترها به ازای هر لینک داخلی” را بر روی 500 بگذارید، در یک مقاله 2000 کلمه ای 4 لینک داخلی پیشنهاد می شود زیرا 2000 کلمه شامل 4 قسمت 500 کلمه ای است.
  4. تنظیمات – Juice
    پیکربندی های جویس به نحوه پردازش امتیاز در نظر گرفته شده برای هر صفحه و شرایط مربوط به جریمه یا افزایش اعتبار مربوط است. در واقع با مقادیری که در این بخش تعریف می کنید نحوه افزایش امتیازها بر اساس لینک های ساخته شده و امتیاز انتقال داده شده را مشخص می کند.
  5. تنظیمات – ردگیری
    این صفحه تنها یک گزینه بله و خیر دارد. اگر مقدار “ردیابی لینک‌های داخلی” بر روی بلی باشد، افزونه تمام لینک های دستی و خودکار را دنبال می کند و گزارش آن را در قسمت Hits نمایش داده می شود.
  6. تنظیمات – جعبه های متا
    جعبه های متا به باکس های کوچکی اشاره می کند که در هر صفحه وجود دارد و داده های مربوط به برگه پیش روی شما را نمایش می دهد. به این ترتیب می توانید مشخص کنید برای کدام پست تایپ ها اطلاعات مربوط به “تنظیمات لینک‌های داخلی نوع نوشته”، “بهینه‌سازی لینک‌های داخلی نوع نوشته” و “پیشنهادات لینک‌های داخلی نوع نوشته” در دسترس باشد
  7. تنظیمات – قابلیت ها
    بخش قابلیت ها کاربرد ساده ای دارد و به شما کمک می کند تا بتوانید مشخص کنید هریک از بخش های افزونه به وسیله کدامیک از قابلیت های “edit_others_posts” در دسترس قرار گیرد.
  8. تنظیمات – پیشرفته
    تنظیمات سطح بالای افزونه Interlink Manager امکان تغییرات پیشفرض را برای بخش های مختلف ابزار در اختیارتان قرار می دهد. این صفحه شامل مقادیری است که ابزار از آنها برای اجرای لینک سازی خودکار و پیشنهادهای دیگر بهره می برد. به عنوان مثال گزینه “ردیف های ویزارد” مشخص می کند در هر صفحه از گزارش ویزارد چند ردیف نمایش داده شود که بصورت پیشفرض بر روی 500 است.
    • پیشرفته – فعال کردن AIL: به معنی امکان استفاده از ابزار لینک سازی خودکار است.
    • پیشرفته – اولویت فیلتر: مقدار پیشفرض برای فیلتر بخش AIL را مشخص می کند.
    • پیشرفته – مد آزمایش: به شما این امکان را می دهد تا در حالیکه وبلاگ توسط بازدید کنندگان عادی خوانده می شود، لینک های خودکار ایجاد کنید و آمار آنها را بدست آورید، بدون آنکه واقعا روی سایت اعمال کرده باشید.
    • پیشرفته – اولویت بندی تصادفی: به معنی انتخاب پست های AIL بصورت رندوم است.
    • پیشرفته – نادیده گرفتن خود AIL: افزونه بخش AIL را نادیده می گیرد و روی صفحه مقصد لینک سازی نمیکند.
    • پیشرفته – Categories & Tags Verification: انتخاب دسته بندی و برچسب های پیشفرض پست تایپ
    • پیشرفته – حالت محدود عمومی: می توانید مشخص کنید AILهای هر پست چگونه انتخاب شوند.
    • پیشرفته – محدودیت URL مشابه: تعداد AILها بر اساس یک URL در نظر گرفته می شود.
    • پیشرفته – ردیف های ویزارد: تعداد ردیف های موجود در صفحه ویزارد را تعیین می کند.
    • پیشرفته – Supported Terms: مشخص کننده تعداد Term های قابل پذیرش در هر گروه.
    • پیشرفته – برچسب‌های محافظت شده: می توانید مشخص کنید که AILها به کدام برچسب ها اعمال نشود.
    • پیشرفته – بلاک های گوتنبرگ محافظت شده: مشخص کنید که AILها بر روی کدام بلاک ها اعمال نشود.
    • پیشرفته – صفحه بندی ها: مشخص کننده تعداد المان های داخل هر صفحه مانند داشبورد و منوی Hits

افزونه مدیریت لینک های داخلی به عنوان یک ابزار حرفه ای شما را از انجام بسیاری از کارها در سئوی داخلی بی نیاز می سازد. پیوند خودکار به صفحاتی که در آن محصول می فروشید، لینک سازی داخلی به بهترین و پربازدید ترین مقالاتی که در سایت دارید و همینطور افزایش بازدید وبسایت و افزایش فروش محصولات از محل انجام اصولی ایجاد پیوندهای داخلی از جمله کارهایی است که به کمک پلاگین مدیریت لینک های داخلی میسر است.

با ردیابی کلیک کاربران بر روی پیوندها اطلاعاتی از قبیل تعداد لینک های داخلی دستی و خودکار به همراه تعداد بازدیدهای ایجاد شده از آنها در اختیارتان قرار می گیرد و شما را قادر می سازد وضعیت بهینه سازی پیوندها را نیز بررسی کنید.

 

سایر ویژگی های افزونه مدیریت لینک های داخلی

  • تعیین محدودیت های سفارشی برای کلمات کلیدی، جهت جلوگیری از تداخل در لینک سازی خودکار
  • انتخاب انواع پست هایی که لینک های خودکار باید در آنها اعمال شوند
  • تعیین هدف برای پیوندهای کلیک شده در صفحات محتوا
  • تعداد بازدیدهای ایجاد شده با پیوندهای داخلی موجود در یک پست خاص
  • کنترل محتوا بر اساس نقش کاربری

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه