مقایسه قالب فلت سام و قالب دیناکالا

مقایسه قالب های وردپرس

11 دقیقه زمان مطالعه

هر کسب و کاری برای عرضه محصولات و ارایه خدمات خود نیازمند زیرساخت ها و ابزارهای بروز و با کیفیت است. در این میان قالب های فروشگاهی وردپرسی سهم عمده ای را در اختیار دارند که به لطف پلاگین های کارآمد، توانسته اند بهترین امکانات را برای مدیریت یک تجارت آنلاین فراهم آورند.
با این وجود دغدغه بزرگی که وجود دارد، لزوم راه اندازی کسب و کار به کمک یک قالب فروشگاهی حرفه ای با امکانات کامل است تا بتواند همه نیازهای مشتری و فروشنده را پوشش دهد. تنوع بالای پوسته ها، ویژگی های منحصر بفرد هریک و همچنین معیارهایی که کاربران برای انتخاب یک تم مناسب در نظر دارند، تبدیل به یک چالش همیشگی شده است. گزینش یک پوسته وردپرسی که هم با معیارهای شما همخوانی داشته باشد و هم نیازهای مشتریان تان را بخوبی پاسخ دهد نیازمند آگاهی از شاخص هایی است که زمینه را برای انتخابی منطبق برای تان فراهم می سازد. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی قالب فلت سام و قالب دیناکالا به عنوان دو قالب فروشگاهی قدرتمند، نکاتی را برای نحوه ارزیابی و تهیه پوسته های وردپرسی در اختیارتان بگذاریم.

قالب فروشگاهی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قبل از این که به مقایسه قالب فلت سام و قالب دیناکالا بپردازیم باید به طور کلی با ویژگی های قالب‌های فروشگاهی آشنا شویم. پس از آن وجود هریک از این ویژگی ها را در قالب فلت سام و قالب دیناکالا بررسی خواهیم کرد. قبل از انتخاب یک قالب فروشگاهی باید فاکتورهای مهمی را مد نظر قرار دهید که بعضا جزو قوانین راهنمای موتورهای جستجو نیز است. عدم توجه به این نکات حتی ممکن است بر روی رتبه بندی و یا نحوه میزبانی از کاربران تان تاثیر بگذارد. هرچقدر هم که امکانات و جلوه های بصری یک قالب وردپرسی برای شما اهمیت داشته باشد، آگاهی از نکات فنی و تخصصی را نمی توان نادیده گرفت. البته فراموش نکنید اگر برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود و یا هر سایت دیگری نیازمند مقایسه قالب های بیشتری با هم هستید خواندن مقاله بهترین قالب های فروشگاهی را از ذست ندهید.

1- رابط کاربری سایت تجربه ای خوب را رقم می زند

هرچقدر مشتریان تان بتوانند ارتباط بهتری با سایت شما بگیرند، نزخ تبدیل بیشتری در انتظارتان خواهد بود. در واقع پیمایش راحت و طراحی مسیر خرید که همان سفر مشتری نام دارد، جزو مواردی است که باید با اولویت در نظر داشته باشید. یک توسعه دهنده خلاق و هنرمند بخوبی از عهده طراحی المان ها و عناصر سایت بر می آید و همین موضوع نشان از یک محصول حرفه ای و با کیفیت است.

2- در هر دستگاهی سایت تان را نمایش دهید

موتورهای جستجو برای خزش و ایندکس سایت شما، قابلیت نمایش در موبایل را مبنی قرار می دهند. همینطور بیش از نیمی از مردم دنیا، بخصوص کاربران بومی و داخلی برای بازدید از مطالب و خرید محصول با تبلت و تلفن همراه به سایت تان مراجعه می کنند. همین موضوع اهمیت بالای رسپانسیو بودن قالب وردپرسی را نشان می دهد که باید قبل از تهیه آن مد نظر قرار دهید. بنابراین باید به نکات مربوط به طراحی سایت ریسپانسیو توجه داشته باشید.
برای این مهم باید از قسمت پیش نمایش قالب، انواع دستگاه ها را بررسی و نحوه قرار گیری آیتم ها و تصاویر و هر عنصری را در صفحات و برکه ها بررسی کنید تا از در دسترس بودن فروشگاه تان برای مخطابین و مشتریان تان اطمینان حاصل کنید. بعضی از قالب های وردپرسی از طریق یک افزونه و رابط دیگر در موبایل قابل استفاده هستند که ممکن است شامل هزینه بیشتر باشد، پس حتما به همه این نکات توجه داشته باشید.

3- کدنویسی قالب وردپرسی باید استاندارد باشد

وقتی موتورهای جستجو بتوانند خزش با کیفیت تری داشته باشند، درک بهتری از ساختار سایت تان خواهند داشت. کدنوییسی قالب بصورت مستقیم روی سئوی فروشگاه شما تاثیر می گذارد و ممکن است حتی با تمام تلاش هایی که برای رتبه بندی انجام می دهید، نتوانید آنطور که باید در نتایج حضور داشته باشید.در این صورت ممکن است خدمات سئو و بهینه سازی سایت که برای آن خود انجام می‌دهید نتایج خوبی نداشته باشد و باعث آسیب به کسب و کار شما شود.
قالب های فروشگاهی معتبر که از مارکت های شناخته شده تهیه می شوند از این نظر بررسی و توسط تیم فنی کنترل می شوند. بدین ترتیب از آنچه که تهیه می کنید اطمینان خاطر خواهید داشت. پوسته های حرفه ای و پرفروش امتحان شان را در این زمینه پس داده اند و به همی دلیل است که کاربران زیادی برای کسب و کارشان به برند های پرفروش روی می آورند.

4- صفحات سایت را در کمترین زمان ممکن نمایش دهید

هرچقدر هم که محتوای ارزشمندی تولید کرده و یا محصولات با کیفیت برای عرضه در سایت قرار داده باشید، اگر مشتری شما نتواند در کمترین زمان ممکن به سایت تان دسترسی داشته باشد همه زحمات تان به باد خواهد رفت. این موضوع جایی مهم تر می شود که حتی کاربران عادی می دانند سرعت کم و تاخیر در نمایش محتوا به معنی کیفیت پایین زیر ساخت ها است. در اینجا بهینه سازی سرعت سایت مقوله مهمی است که بسیار خودنمایی میکند.
فاکتور سرعت جزو شاخص های رتبه بندی موتور های جستجو نیز است که با ابزارها و گزارش های متعددی محاسبه می شود. این داده ها در قالب معیارهای متعدد حتی جزئی ترین عناصر را تحت نظر گرفته و در کسر صدم ثانیه شناسایی می کنند. در صفحه توضیحات محصول اطلاعاتی در خصوص سرعت لود صفحات وجود دارد که باید از آنها اطلاع داشته باشید.

5- آیا فروشگاه شما در تمام مرورگرها قابل نمایش است؟

هرچند بخش بزرگی از جستجو ها از طریق کروم و فایرفاکس صورت می پذیرد، اما مرورگرهای زیادی وجود دارند که اغلب کاربران از آنها برای مشاهده سایت ها بهره می برند. انعطاف پذیری وردپرس باعث شده در این زمینه محدودیتی وجود نداشته باشد اما لازم است از در دسترس بودن قالب فروشگاهی که قصد تهیه آن را دارید اطمینان حاصل کنید.

6- از امنیت فروشگاه تان غافل نشوید

یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت ها توجه به امنیت و وجود بستری ایمن برای جستجوگران است. همین موضوع باعث شده تا هسته ورپرسی دائما در حال بروزرسانی باشد زیرا هکرها و برنامه های مخرب از هر راهی برای نفوذ به قالب ها استفاده می کنند. به هرحال باید در همه حال حواستان نسبت به امنیت وردپرس سایت خود جمع باشد. جدای از اینکه باید همیشه در بروز نگه داشتن افزونه ها و قالب کوشا باشید، از کیفیت پوسته ای که تهیه می کنید نیز اطمینان حاصل کنید.

7- امکانات و ابزارهایی که به فروش بیشتر می انجامند

مشتریان شما برای خرید یک محصول نیاز به بررسی و ارزیابی آن دارند. این موضوع به کمک ابزارهایی که در اختیارشان است به شکل بهتری صورت می پذیرد و باعث می شود تا خریدی منطبق را تجربه کنند. اکثر قالب های فروشگاهی ابزارهای متعددی برای پاسخگویی به نیاز کاربران دارند که از قبل از تهیه قالب باید از عملکردشان اطمینان حاصل کنید.

8- سایت را مطابق با نیاز مخاطب سفارشی سازی کنید

هرچقدر هم که از افزونه صفحه ساز برای طراحی سایت بهره ببرید، بازهم بخش هایی از سایت هستند که حتی با ابزارک ها نیز قابل ویرایش نیستند. قالب های فروشگاهی که تنظیمات و امکان سفارشی سازی بالای دارند شما را در ویرایش و تغییر هر نقطه از سایت یاری می رسانند. این شاخص به هماهنگ بودن تمام المان ها و عملگرها اشاره دارد که تجربه کاربری خوبی را نیز به همراه دارد.

9- پاسخگویی و پشتیبانی به همراه بروزرسانی های منظم

اگر تاریخچه بروزرسانی قالبی که قصد خرید آن را دارید در فاصله های طولانی مدت صورت میگیرد، این یعنی باگ های زیادی ممکن است گریبان شما را بگیرد. در وردپرس مخصوصا سایت هایی که با ووکامرس بستر فروش را فراهم می کنند، بروزرسانی های زیادی در هسته برای رفع باگ ها و ایجاد شرایط لازم در خصوص امنیت بیشتر وجود دارد. توسعه دهندگان نیز برای انطباق با این بروزرسانی ها باید آپدیت های منظمی را ارایه و امکانات سایت را بسته به نیاز روز کاربران ارتقا دهند.

این مقاله را حتما بخوانید
قالب برترین وب سایت های ایران چیست و چگونه از آن ها استفاده کنیم؟

 

معرفی قالب فروشگاهی دیناکالا (Dina Kala)

کمتر قالب فروشگاهی را می توان یافت که از نظر بهینه بودن و سرعت بارگذاری، آن هم در جایی بحث فروش محصولات مطرح است بخوبی عمل کنند. دینا کالا جزو آندسته از قالب هایی است که تجربه بی نظیر پیمایش در سرتاسر سایت را برای تان به ارمغان می آورد.
دینا کالا یک پوسته فروشگاهی ایرانی است که سهم خوبی را از بازار فروش محصولات وردپرسی از آن خود کرده و توانسته بازار جهانی نیز به رقابت با برندهای مطرح بپردازد. دینا کالا حاصل چندین تجربه موفق از تیم توسعه ای است که در کارنامه خود محصولات بسیار سطح بالایی را روانه بازار کرده اند.
طراحی فوق العاده این تم کارآمد باعث شده تا وب سایت شما پرفورمنس خیره کننده ای داشته باشد. این موضوع با امکانات متنوع و ویژگی های کاربردی همراه شده و تجربه کاربری بالایی را برای مشتریان تان رقم می زند. موضوع مهمی که باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش مشتریان وفادار خواهد شد.
یک امتیاز مثبت قالب فروشگاهی دیناکالا بی نیازی از افزونه ها و ابزارهای جانبی متعدد است خود یک امتیار مثبت به حساب می آید. همینطور سازگاری کامل با افزونه های همکاری در فروش و پشتیبانی تیکت، وب سایت های میزبانی شده با این قالب را از سایر فروشگاه های آنلاین متمایز می سازد.
دینا کالا بصورت متریال دیزاین طراحی شده و فضای گرافیکی بسیار تعاملی را برای ایجاد حس خوب جستجو در سایت فراهم می سازد. هدف ما از توسعه دیناکالا راه اندازی فروشگاهی کامل است که بی نیاز از هرگونه دانش کدنویسی در کمترین زمان ممکن راه اندازی می شود. در این محصول از امکانات مختلف برای تجربه کاربری موفق بهره برده شده است.

ویژگی های قالب فروشگاهی دینا کالا

  • پشتیبانی از صفحه ساز المنتور
  • بهینه شده برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش به کمک AffiliateWP
  • بهینه شده برای راه اندازی سیستم تیکت و پشتیبانی به کمک Awesome Support
  • المان ها و امکانات متنوع در صفحه محصول و سایر برگه ها
  • بهینه سازی کامل برای استفاده و بهره وری هرچه بیشتر از افزونه های سئو
  • وبلاگ بسیار زیبا و سفارشی شده برای نمایش محتوای سایت
  • سفارشی سازی سایت با جزدیات بالا و ابزارک های متنوع
  • طراحی متریال منطبق با استانداردهای گوگل
  • بارگذاری بهینه شده لودهای ajax
  • پنل مدیریت متمایز و پیشرفته
  • نمایش در تمام صفحات نمایش و موبایل فرندلی

معرفی قالب فروشگاهی فلت سام (Flatsome)

قالب های فروشگاهی زیادی هستند که شما را برای یک خرید مطمئن متقاعد می سازند، اما فلت سام جزو معدود پوسته هایی است که حتی نیزا به توصیف هم ندارد زیرا با تکیه بر امکانات و قابلیت های فلت سام کمتر پیش می آید کسی بعد از مطالعه و بررسی ویژگی های آن بخواهد محصول دیگری را تهیه کند.
عدم نیاز به دانش کدنویسی و امکانات بی نظیر تعبیه شده در این تم شما را تبدیل به یک طراح حرفه ای می کند. هرچند در برخی قالب ها برای شخصی سازی بخش های مختلف نیاز به دانستن دانش برنامه نویسی داریدد، اما فلت سام به کمک ماژول های تخصصی که دارد، صفحاتی رویایی را با ویژگی های بصری چشم نواز خلق می کند.
قالب فروشگاهی فلت سام به کمک صفحه ساز اختصاصی UX builder، طراحی هر وب سایتی را با سازگاری کامل امکان پذیر می کند. UX builder متشکل از المان های طراحی بسیار زیبا و کاربردی است که برای ساخت ویرایش صفحه محصول، لندینگ پیج و برگه های گرافیکی زیبا قابلیت های فراوانی دارد.
فلت سام امکان سفارشی سازی بالایی که دارد و تجربه ناب مدیریت وب سایتی منطبق با خواسته و نیاز کاربران را برای تان فراهم می سازد. ابزارهایی مانند طراحی بنر، طراحی هدر و فوتر، المان های طراحی متنوع و همچنین اسلایدرهایی که صفحه اصلی ایت را به یک فروشگاه کامل تبدیل می کند، تنها در قالب فلت سام در دسترس است.
این قالب بسیار قدرتمند مجهز به ابزاری به نام استودیو فلت سام است که یک کتابخانه بزرگ و منحصر بفرد از 300 آیتم برای طراحی را به شما عرضه و شما را برای خلق شگفتی یاری می رساند. به هنگام استفاده از استودیو می توانید بی شمار عنصر و طرح گرافیکی را در صفحات سایت کار کنید.
فلت سام بخوبی هرچه تمام تر در هر دستگاهی نمایش داده می شود. اینکه با چه صفحه نمایشی سایت را مشاهده کنید مهم نیست زیرا قالب فروشگاهی فلت سام به لطف کدنویسی سفارشی و بهینه علاوه بر سرعت بالای بارگذاری صفحات، امکان سازگاری با تمام دستگاه ها را دارا می باشد. آموزش فارسی قالب فروشگاهی فلت سام یکی دیگر از ویژگی های کلیدی آن برای تسلط بر روی تمام امکانات و قابلیت های اش است.

ویژگی های قالب فروشگاهی فلت سام

  • بهینه سازی فوق العاده و سرعت بارگذاری بالا
  • ساخت فروشگاه اینترنتی کامل بدون حتی یک خط دانش کدنویسی
  • کتابخانه عظیم المان ها و عناصر بصری طراحی
  • پشتیبانی از صفحه ساز کامپوزر به همراه المان های طراحی
  • کد نویسی تمیز و اصولی
  • ریسپانسیو بی نظیر و موبایل فرندلی
  • تنظیمات کامل و سفارشی سازی های بسیار
  • گرافیک عالی و طراحی مینیمال
  • امکانات اختصاصی برای فروش محصول

جمع‌بندی مقایسه قالب فلت سام و قالب دیناکالا

قالب فلت سام و قالب دیناکالا هردو از پوسته های فروشگاهی بسیار با کیفیت هستند که توانسته اند سهم خود را در بازار وردپرس بدست آورند. اما براستی کدام پوسته برای کسب و کار شما مناسب است؟ پاسخ شما در بررسی و تطبیق امکانات هر قالب با نیازهای تان است. اولین شاخصی که باید در نظر بگیرید نوع صفحه ساز این دو قالب بزرگ است. منتهی قبل از اینکه بخواهید برای المنتور یا کامپوزر تصمیم بگیرید، باید بدانید که فلت سام یک قالب چند منظوره است و ای یعنی علاوه بر اینکه یک قالب فروشگاهی است، برای طراحی صفحات سازمانی و تجاری هم قابل استفاده است. یعنی فضای فروش محصولات را بگذارید در کنار قابلیت چند کاربری که به لطف صفحه ساز زنده و پیشرفته کامپوزر، یک انتخاب بسیار خوب را برای تان به ارمقان می آورد.
از طرف دیگر قالب دیناکالا به لطف المنتور به شما انعطاف پذیری بی نظیری را عرضه می کند و از دید بصری، المان های تعاملی تری را در اختیار دارد. این یک تجربه کاربری است که درباره اش توضیح می دهم و تا وقتی پیش نمایش های هر قالب را مشاهده نکنید، نمی توانید ارتباط خوبی با چیزی که می خواهید برقرار کنید.
هردو قالب امکان سفارشی سازی بالایی دارند و تنظیمات شان تقریبا جایی را در سایت برای مدیریت بهتر خالی نمی گذارند. نکته بسیار ریزی که وجود دارد، قابلیت هایی است که فلت سام نسبت به دینا کالا دارد. وقتی بتوانید سازمان تان را به یک شرکت برای پرزنت خدمت تبدیل و در نهایت فروشگاهی قدرتمند را راه اندازی کنید، چیزی نیست که بخواهید به لطف نسخه جدید کامپوزر از آن بگذرید، منتهی در مقابل دینا کالایی را داریم که هم سبک طراحی متریال، آن را بسیار متمایز کرده و همینطور گرافیک بصری دلنواز تری دارد.
در انتها باید دقت کنید این صفحات با المنتور و کامپوزر طراحی شده و به همین دلیل است که جمع بندی را حول محور این دو افزونه می نویسم. شما می توانید دقیقا آنچه که در المنتور طراحی شده را در کامپوزر و برعکس داشته باشید. پیشنهاد می کنم با دقت بیشتری دموی هریک را بررسی، سپس از نگاه یک مشتری سخت گیر، سفرتان را در آنها شروع کنید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

7

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه