Retry

وقتی پای قالب های فروشگاهی قدرتمند به وسط می آید، تقریبا هیچ کسب و کاری نیست که نخواهد برای فروش محصولات اش، بهترین فضای ممکن را با امکانات فراوان در اختیار داشته باشد. از طرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس با تکیه بر انعطاف پذیری بالا و زیرساخت های ایمن، امکان انتقال یک فروشگاه به قالب دیگر را فراهم کرده و همین موضوع باعث شده پوسته های جدیدی که حرف های زیادی برای گفتن دارند، بتوانند بسرعت مورد توجه مدیران سایت ها قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم دو قالب قدرتمند و پرفروش فلت سام و دیوی را معرفی و با هم مقایسه کنیم.
همانطور که می‌دانید مجموعه قالب فروشگاهی وردپرس از تنوع بالایی برخوردارست و انتخاب یک تم خوب که حرف بهتر و ارزش بیشتری را ارایه کند نیز عمدتا سخت به نظر می رسد. اما با بررسی و مقایسه میان این پوسته های کارآمد می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به شناخت دو تم پرفروش بپردازیم که از محبوبیت بالایی نیز برخرودار هستند. قبل از هرچیز، اینکه بتوانید انتخابی منطبق با خواسته های تان داشته باشید، باید اولویت اول تان باشد زیرا تا ندانید چه چیزی را مورد بررسی قرار دهید، قادر نخواهید بود تمام جزئیات و نکات مهم برای انتخاب قالب وردپرسی را مد نظر قرار دهید.

قالب فروشگاهی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

برای بررسی یک حوزه تخصصی نیازمند آگاهی و تسلط بر بعضی قوانین هستید. اینکه توسعه دهنده یک محصول چه توصیفی از ابزار خود داشته باشد مهم است اما مهم تر از آن سطح اطلاعاتی است که باید برای درک بهتر و فهم آسانتر داشته باشید.
به عنوان مثال بعضی از کاربران برای خرید قالب وردپرس فقط به سرعت لود و یا فقط به جلوه های بصری و امکانات می نگرند غافل از اینکه فاکتورهای متعددی وجود دارد که از استانداردهای خاصی پیروی می کنند. درست است که یک صفحه باید در سریع ترین زمان ممکن در دسترس باشد اما آیا می دانستید گوگل برای این منظور تنها 200 میلی ثانیه را سبز می داند؟ در ادامه شاخص‌های اصلی یک قالب فروشگاهی خوب را نام می‌بریم:

  1. UI/UX مناسب
  2. دارای قابلیت ریسپانسیو
  3. کدنویسی و ساخنار استاندارد
  4. سرعت بارگذاری سریع
  5. قابلیت نمایش در انواع مرورگرها
  6. امنیت بالا
  7. امکانات بالا برای شخصی سازی
  8. پشتیبانی و آپدیت منظم

تجربه کاربری و رابط کاربری خوب

نرخ تبدیل بیشتر از تعاملی بدست می آید که مشتریان تان در سایت تجربه می کنند. وقتی آنها بتوانند پیمایش راحتی را در مسیر خریدشان داشته باشند، نتایج اثر بخش تری را بدست خواهید آورد. این همان سفر شماری است که یک توسعه دهنده خلاق و هنرمند بخوبی از عهده آن بر یم آید. یک محصول حرفه ای و با کیفیت از رابط کاربری بسیار رضایت بخشی برخوردار است که در نهایت به تجربه کاربری خوب تبدیل می شود.

موبایل فرندلی؛ واکنشگرا بودن

مبنی خزش و ایندکس صفحا سایت شما برای موتور جستجو نحوه نمایش آن در موبایل است. وقتی بیش از نیمی از مردم دنیا برای مطالعه و خرید با تبلت و تلفن همراه به سایت تان مراجعه می کنند، این کاملا طبیعی است که اولویت با ریسپانسیو در همه دستگاه ها باشد.
برای اطمینان از این موضوع مهم می توانید در صفحه محصول، پیش‌نمایش را انتخاب و نحوه نمایش قالب را در انواع دستگاه ها بررسی و نحوه قرار گیری آیتم ها و تصاویر و هر عنصری را در صفحات و برکه ها بررسی کنید تا از در دسترس بودن فروشگاه تان برای مخاطبین اطمینان حاصل کنید. قالب های وردپرسی هستند که به کمک یک افزونه وردپرس و رابط دیگر، در موبایل قابل استفاده هستند. حتما قبل از تهیه پوسته فروشگاهی در توضیحات آن درباره این موضوع بررسی داشته باشید.

کدنویسی تمیز و ساختار استاندارد

وقتی موتورهای جستجو بتوانند خزش با کیفیت تری داشته باشند، درک بهتری از آنچه که در سایت تان وجود دارد خواهند داشت. کدنوییسی قالب بصورت مستقیم بر روی سئوی سایت شما تاثیر می گذارد و ممکن است حتی با تمام تلاش هایی که برای رتبه بندی انجام می دهید، نتوانید آنطور که باید در نتایج حضور داشته باشید.
قالب های فروشگاهی با کیفیت که از مارکت های شناخته شده تهیه می شوند، این اصول را رعایت می کنند، ضمن اینکه تیم فنی و QC نیز آن را کنترل می کنند. از آنجاییکه برندهای محبوب و پرفروش دائما در حال بروزرسانی هستند، کدنویسی محصول شان همیشه با آخرین تغییرات و فناوری ها منطبق است.

بارگذاری سریع به دلیل صفحات بهینه شده

هرچقدر هم که محتوای ارزشمندی تولید کرده باشید، وفتی مشتری نتواند در کمترین زمان ممکن به صفحه دسترسی داشته باشد، دیگر هیچ چیز اهمیت نخواهد داشت. حال شاید ذکر این نکته نیز قابل توجه باشد که حتی کاربران عادی نیز از این موضوع مطلع هستند و در برخورد با یک وب سایت ضعیف، آن را به عنوان یک مشکل در کیفیت هاست یا عدم توجه به بهینه بودن سایت می دانند. در همین جاست که بهینه سازی سرعت سایت اهمیت خود را به نمایش می‌گذارد.
سرعت بارگذاری جزو شاخص های رتبه بندی موتور های جستجو نیز است که با ابزارها و گزارش های متنوعی محاسبه می شود. این داده ها در قالب معیارهای آماری حتی جزئی ترین عناصر را تحت نظر گرفته و در کسر صدم ثانیه شناسایی می کنند. با توجه به تحریم GTmetrix لازم است داده های سرعت را از ابزارهایی نظیر Page Speed Insight و google speed و LightHouse مد نظر قرار دهید.

قابل نمایش در هر مرورگر به دلیل انعطاف پذیری

تقریبا تمام جستجو ها از طریق کروم و فایرفاکس صورت می پذیرد، با اینحال مرورگرهای زیادی هستند که اغلب کاربران از آنها برای جستجو استفاده می کنند. هرچند ساختار وردپرس به نحوی است که در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت اما لازم است از در دسترس بودن قالب فروشگاهی که قصد تهیه آن را دارید اطمینان حاصل کنید.

امنیت سایت و حفاظت از داده ها

یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت ها توجه به امنیت و ایجاد بستری ایمن برای مخاطبین تان است. هسته وردپرس و قالب باید به آخرین نسخه بروز و سازگار باشند تا امنیت وردپرس تضمین شود. زیرا بعضی از تم ها با آپدیت های وردپرس ممکن است آزمایش نشده باشند. ساختار کدنویسی اصولی و پرهیز از تهیه محصولات نال شده از منابع نامطمئن، نکته ای حیاتی برای یک خرید قابل اعتماد است.

امکانات قالب- سفارشی سازی سایت

به کمک ابزارهایی که در سایت وجود دارد، مشتریان شما برای خرید یک محصول بررسی و ارزیابی بهتری خواهند داشت. توجه به این مهم وقتی به شکل بهتری صورت می پذیرد، باعث می شود تا خریدی منطبق در انتظارشان باشد. اکثر قالب های فروشگاهی ابزارهای متعددی برای پاسخگویی به نیاز کاربران دارند که می توانید در بخش معرفی محصول آنها را بررسی کنید.
هرچقدر هم که از صفحه سازها برای طراحی سایت بهره ببرید، بازهم بخش هایی از سایت هستند که حتی با ابزارک ها نیز نمی توانید به آنها دسترسی داشته باشد. قالب های فروشگاهی که تنظیمات و امکان سفارشی سازی متنوعی دارند شما را در ویرایش و تغییر هر قسمت از سایت یاری می کنند. این مهم به هماهنگ بودن تمام المان ها و عملگرها اشاره دارد که به تجربه کاربری خوب می انجامد.

بروزرسانی های منظم – پشتیبانی حرفه ای

در وردپرس مخصوصا سایت هایی که با فروشگاه ساز ووکامرس برای فروش محصول بهینه شده اند، بروزرسانی های زیادی در هسته برای رفع باگ ها و ایجاد شرایط لازم در خصوص امنیت بیشتر وجود دارد. توسعه دهندگان نیز برای انطباق با این بروزرسانی ها باید آپدیت ها را بصورت منظم ارایه و امکانات سایت را بسته به نیاز روز کاربران ارتقا دهند. در قسمت تاریخچه آپدیت قالب می توانید به تاریخ هایی که محصول آپدیت شده دسترسی داشته باشید.

 

قالب فروشگاهی فلت سام – Flatsome

قالب فروشگاهی فلت سام جزو معدود پوسته هایی است که حتی نیاز به توصیف ندارد زیرا با تکیه بر امکانات و قابلیت های این پوسته بی نظیر، کمتر پیش می آید کسی بعد از مطالعه و بررسی ویژگی های آن بخواهد محصول دیگری را خریداری کند.
عدم نیاز به دانش کدنویسی و امکانات بی نظیر تعبیه شده در این تم شما را تبدیل به یک طراح حرفه ای می کند. هرچند در برخی قالب ها برای شخصی سازی بخش های مختلف باید برنامه نویسی را فراگرفته باشید اما فلت سام به کمک ماژول های بسیار خوبی که دارد، صفحاتی بی نظیر را با ویژگی های بصری بی نظیر خلق می کند.
قالب فلت سام به لطف صفحه ساز اختصاصی UX builder، طراحی هر نوع سایتی را با سازگاری کامل در تمام دستگاه ها امکان پذیر می کند. UX builder متشکل از المان های طراحی زیبا و کاربردی است که برای ساخت ویرایش صفحه محصول، لندینگ پیج و برگه های گرافیکی زیبا قابلیت های فراوانی را برای تان به ارمغان می آورد.
فلت سام امکان سفارشی سازی بالایی که دارد و تجربه ناب مدیریت وب سایتی منطبق با خواسته و نیاز کاربران را برای تان فراهم می سازد. ابزارهایی مانند طراحی بنر، طراحی هدر و فوتر، المان های متنوع دیگر و همچنین اسلایدرهایی که صفحه اصلی سایت را به یک فروشگاه کامل تبدیل می کند را تنها در فلت سام سراغ خواهید داشت.
این قالب بسیار قدرتمند مجهز به ابزاری به نام استودیو فلت سام است که یک کتابخانه بزرگ و منحصر بفرد از 300 آیتم برای طراحی را عرضه و شما را برای خلق شگفتی یاری می رساند. این یعنی بی نهایت طراحی بصری که به کمک عنصار و المان های آن میسر می شود.
فلت سام بخوبی هرچه تمام تر در هر دستگاهی نمایش داده می شود. اینکه با چه ئستگاهی سایت را مشاهده کنید مهم نیست زیرا قالب فروشگاهی فلت سام به لطف کدنویسی حرفه ای علاوه بر سرعت بالای بارگذاری صفحات، امکان سازگاری با تمام صفحه نمایش ها را میسر می کند. شما می توانید آموزش فارسی قالب فلت سام را نیز تهیه و مطالعه بفرمایید.

ویژگی های قالب فروشگاهی فلت سام

  • بهینه سازی فوق العاده و سرعت بارگذاری بالا
  • پشتیبانی از صفحه ساز کامپوزر به همراه المان های طراحی
  • کد نویسی تمیز و اصولی
  • ریسپانسیو بی نظیر و موبایل فرندلی
  • تنظیمات کامل و سفارشی سازی های بسیار
  • گرافیک عالی و طراحی مینیمال
  • امکانات اختصاصی برای فروش محصول

 

قالب چند منظوره دیوی – Divi theme

اگر صفحه ساز المنتور پرو وجود نداشت، قطعا صفحه ساز دیوی هم می توانست جای آن را بگیرد و هم استانداردهای طراحی سایت با صفحه ساز را جابجا کند. توسعه دهنده این محصول به نحوی قالب را طراحی کرده که شما می توانید هر آنچه در ذهن دارید را بر روی صفحه بیاورید. در دیوی همه چیز قابل ویرایش و سفارشی سازی است که دست شما را در خلق ایده های ناب باز می گذارد.
لطفا خوب دقت کنید، هرچیزی که می بینید با یک کلیک قابل تغییر است. اندازه ها، فاصله ها، رنگ ها، موقعیت المان ها و عناصر و بسیاری آیتم های دیگر در سایت شما به لطف دیوی قابل تنظیم است. فکرش را بکنید در کنسول گوگل با مشکلات موبایل مواجه هستید. آیا المان ها به هم نزدیک هستند و یا فونت ها را ریز میبینید؟ نگران نباشید فقط به صفحه فوق بروید و آنطور که همه چیز به بهترین شکل درست می شود، ویرایش را آغاز کنید.
قالب دیوی یک پوسته بسیار قدرتمند برای نمایش در هر دستگاهی است. من همیشه وقتی نام این محصول را می شنیدم، ناخودآگاه تصویر یک قالب بزرگ با سختی های بسیار را در ذهنم تصور می کردم، اما وقتی تصمیم گرفتم آن را تهیه کنم، گویی تا آن زمان تابویی در زندگی کاری من بود که حال شکسته است. شاید تنها چیزی که مرا آزار می دهد این باشد که چرا زودتر با این چالش دیرموقع مواجه نشدم ولی خوب، آنجا که درباره کیفیت کار صحبت می کنیم، دیوی را هر وقت از فروشگاه تهیه کنی، تجربه ای تازه است.
کپی کنید، حذف کنید، هر قسمتی را آنطور که دوست دارید به آسانی تغییر دهید و مانند یک سفالگر ماهر با دستان تان چیزی را خلق کنید که تابحال فقط در تخیل تان به آن فکر می کردید. یاد فیلم ماتریکس افتادم وقتی ترینیتی برای استفاده از هلیکوپتر از مرکز فرمان درخواست کرد تا دانش آن را به ذهن اش منتقل کند. حال دیوی را تهیه کنید و موس را به روی صفحه ببرید، در نهایت این شما هستید که با یک وب سایت حرفه ای اوج گرفته اید.
صفحات در دیوی بصورت بلادرنگ ذخیره می شوند. این در نسل جدید صفحه ساز دیوی با سرعت بیشتری ارتقا یافته است. همان چیزی که برای لذت طراحی یک برگه خوب نیاز دارید. قالب DIVI دارای یک ماژول سفارشی سازی برای هر نوع داده ای است و شما می توانید درست در جایی که موس اشاره می کند، هر عنصر و المانی را درج و ویرایش کنید.

قالب دیوی چند منظوره است و شما می‌توانید از آن برای سایت های شخصی، بلاگی و دیگر انواع سایت‌ها استفاده کنید. همانطور که می‌دانید قالب شرکتی مناسب وب‌سایت‌هایی است که نیاز به فروشگاه ساز ندارند و سایت برای معرفی مورد استفاده است. قالب دیوی نیز یکی از بهترین گزینه ها برای سایت شرکتی است.

ویژگی های قالب چند منظوره دیوی

• نهایت سازگاری با موبایل و هرنوع صفحه نمایش
• ساخته شده برای فروش کالا و محصولات با ووکامرس
• صفحه ساز شگفت انگیز دیوی
• مجموعه بی نظیری از دموهای آماده حرفه ای
• محیطی کاربر پسند
• تنظیمات کاملا فارسی با جزئیات بسیار زیاد
• مجهز به ماژول های تخصصی برای ساخت صفحات زیبا
• ماژول پخش موسیقی در قالب دیوی
• سفارشی سازی تمام بخش ها – پیکسل به پیکسل
• امنیت بی نظیر و پشتیبانی از کپچا
• صفحات جداگانه وبلاگ و مطالب سایت
• افکت های اختصاصی Parallax
• اسلایدرهای تصویری و ویدئویی کاربردی

جمع بندی مقایسه قالب فلت سام و قالب دیوی

درباره دو قالب قدرتمند صحبت می کنیم. اگر بخواهیم فلت سام را بهتر توصیف کنیم، دانش مان را با گذر کردن از دیوی زیرسوال برده ایم و اگر بخواهیم دیوی را پروموت کنیم، فلت سام بقدری حرفه ای است که بگوییم از یک محصول بزرگ داریم صرف نظر می کنیم.
فلت سام یک پوسته چند منظوره با کمک صفحه سازی است که همه ما کارکردن با آن را می دانیم و در عین حال امکان ویرایش المان های زنده را نیز دارا است. سایت های شرکتی و سازمانی بخوبی می توانند آماده حضور مقابل مشتریان و مخاطبین شان باشند. همینطور سازگاری کامل با ووکامرس باعث شده این پوسته یک فروشگاه تمام عیار را برای عرضه محصولات تان به ارمغان بیاورد.
قالب دیوی اما بر پایه صفحه سازی تعریف می شود که با المنتور رقابت می کند. سرعت بارگذاری بالا و امکانات فوق العاده دیوی، فروشگاهی تخصصی و حرفه ای را به شما هدیه می کند. در این پوسته بی نظیر به لطف ووکامرس قادر هستید یک فروشگاه بسیار خوب را راه اندازی و محصولات تان را از لبتاپ تا موبایل با المان های بصری زیبا که بطرز خارق العاده ای سفارشی سازی می شوند، بفروش برسانید. پیشنهاد می کنم پیش نمایش هردو محصول را مشاهده و پس از انتخاب، لذت خریدی مطمئن را از مارکتی معتبر تجربه کنید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *