zhaket logo

9 نکته برای ساخت فرم‌ تماس در وردپرس

افزونه های وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

بازدیدکنندگان هر وبسایت، بزرگ‌ترین دارایی آن هستند. اگر درآمد خود را از طریق وبسایت کسب می‌کنید، باید توجه خاصی به بازدیدکنندگان خود داشته باشید. زیرا بازدیدکنندگان بخش بسیار مهمی از کسب ‌و کار شما هستند. بنابراین داشتن ارتباط مناسب با بازدیدکنندگان و تعامل با آن‌ها بسیار مهم است. ساخت فرم‌ تماس در وردپرس یک ‌راه حل خوب برای بازدیدکنندگان است، که به شما امکان برقراری ارتباط می‏دهد و همچنین بستر مناسبی برای تعامل با کاربران فراهم می‌کنند.

ساخت فرم‌ تماس در وردپرس

مانند سایر عناصر درون سایت، فرم‌های تماس در وردپرس نیز باید به ‌خوبی بهینه شوند. بازدیدکنندگان باید در هنگام استفاده از فرم‌های تماس و ارتباط با شما، احساس راحتی داشته باشند. در این مقاله از ژاکت به برخی از روش‌های مؤثر برای طراحی فرم‌های تماس و سهولت استفاده از آن‌ها خواهیم پرداخت.

1 – طول فرم

طول فرم تماس شما نباید بلندتر از حد مجاز باشد. از درج فیلدهای های غیر ضروری اجتناب کنید، چون فرم شما را طولانی‌تر می‌کنند. یک فرم طولانی نتیجه مورد نظر شما را ارائه نمی‌دهد! زیرا بازدیدکننده تمایل دارد اطلاعات کمتر و در زمان کوتاه‌تری برای شما ارسال کند تا بتواند سریعاً با شما ارتباط برقرار کند.
بنابراین توجه به طول فرم بسیار مهم است. بررسی کنید که فرم‌های تماس در وردپرس شما مختصر و فیلدها فقط شامل سؤالات مربوط و مهم باشند.

2- ساختار فرم‌ تماس در وردپرس

فرم‌های تماس در وردپرس با ساختار مناسب ظاهری، بسیار جذاب‌ هستند. در صورتی ‌که فرم تماس کاربر پسند باشد، بازدیدکننده شما تمایل بیشتری برای تکمیل آن خواهد داشت. فرمی دارای ساختار کاربر پسند است، که شامل گزینه‌های مختلفی برای ارائه به کاربران در هنگام پاسخ به سؤالات باشد. کاربران ممکن است به دلایل متعددی با شما تماس بگیرند و فرم باید به‌ گونه‌ای طراحی شود، که برای آن‌ها بستر مناسبی برای مطرح کردن مشکلات خود فراهم کند.

راه ‌حل این است که مشکلات مربوط به بخش‌های مختلف را به‌ صورت هوشمندانه دسته‌بندی کنید. این کار موجب صرفه‌جویی در زمان شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا درباره‌ یک مشکل خاص صحبت کنند.

3 – مرتبط بودن

فرم تماس شما باید کاملاً با موضوع مرتبط باشد. فرم‌های تماس در سایر وبسایت‌ها ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد. اما به یاد داشته باشید که هر وبسایتی دارای چارچوب‌ها و الزامات منحصر بفرد خود است، و فرم‌های سایر وبسایت‌ها ممکن است به و‌سایت شما مرتبط نباشند.

  • گام اول این است که بخشی را به ‌عنوان راهنمای تکمیل فرم تهیه کنید.
  • اگر کاربر، پرسشی مرتبط با کسب ‌و کار شما مطرح کرد، فرم باید شامل تمامی گزینه‌های مربوط به آن درخواست باشد.
  • بررسی کنید که این رویکرد با فرم و پرسش‌نامه سازگار است. موضوع هر فرم و فیلدهای آن باید کاملاً مشخص باشد.

4 – از رنگ‌ها و تصاویر استفاده کنید

 رنگ‌ها تأثیر زیادی بر فرم‌های تماس در وردپرس دارند. استفاده از رنگ‌های مناسب که با موضوع وبسایت شما و چشم‌انداز کلی مطابقت دارند، موجب می‌شود تا کاربران رغبت بیشتری برای تکمیل فرم داشته باشند.

قرار دادن تصاویر مناسب و باکیفیت همراه با رنگ‌بندی صحیح، تأثیر زیادی در ظاهر فرم تماس دارند. می‌توانید تصاویری از افراد تیم خود قرار دهید تا کاربران بدانند که با چه افرادی در ارتباط هستند. این کار باعث افزایش اعتماد بنفس کاربران می‌شود. زیرا احساس می‌کنند که با یک شخص در ارتباط هستند نه وبسایت.

5 – اجازه بارگذاری فایل

امکان بارگذاری فایل به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام مطرح کردن یک مشکل ساده به ‌جای نوشتن متنی طولانی، یک تصویر از مشکل خود را برای شما ارسال کنند که روند طرح سؤال را ساده‌تر می‌کند.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه با فروش افزونه های ووکامرس کسب درآمد کنیم؟

می‌توانید این امکان را در صورت تکمیل و ارسال فرم در اختیار کاربران قرار دهید. به این صورت، هم فرم تکمیل خواهد شد، هم کاربران احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

6 – زمان پاسخ‌گویی را مشخص کنید

زمان پاسخ‌گویی تیم خود را مشخص کنید. به این‌ صورت کاربران می‌دانند که چه زمانی منتظر دریافت پاسخ باشند. این کار نشان می‌دهد که برای کاربران خود ارزش قائل هستید و آن‌ها را منتظر نمی‌گذارید و کاملاً پیگیر مسائل هستید.

اگر روند پاسخ‌گویی تیم شما خوب باشد، کاربران تمایل بیشتری به مطرح کردن مشکلات و ارسال فرم خواهند داشت. می‌توانید زمان‌بندی‌ها و روزهای کاری خود را در فرم تماس درج کنید. به این صورت کاربران یک فریم زمانی برای دریافت پاسخ در اختیار خواهند داشت. تمام موارد مربوط به زمان‌بندی‌ها موجب افزایش اعتماد و اعتبار سایت شما خواهد شد.

7 – حذف کپچا از بخش‌های غیرضروری

این تفکر صحیح است که ممکن است از طریق فرم، اسپم دریافت کنید و البته باید این موارد را فیلتر کنید. کپچا یک ‌راه حل خوب برای این کار است، اما گاهی اوقات وجود کپچا کاربران را آزار می‌دهد. طبق تحقیقات خاموش کردن سیستم رمزگشایی از بخش‌های غیرضروری می‌تواند تبدیلات فرم تماس را به میزان 2. 3٪ افزایش دهد.

شما نمی‌توانید همه موارد را فیلتر کنید… تکنیک Honeypot یک روش مؤثر برای فیلتر کردن کاربران اسپم است. می‌توانید این مورد را به فیلدی پنهان در فرم خود اضافه کنید که فقط توسط یک ربات پر می‌شود! به این‌ صورت حضور یک ربات در فرم کاملاً مشهود است. همچنین می‌توانید برچسب‌های خاصی را تحت عنوان اگر شما یک انسان هستید این فیلد را پر نکنید. را به یک کلیپ اضافه کنید به این ‌صورت از طریق روش‌های کاملاً ساده می‌توان موارد اسپم را مدیریت کرد.

8 – اجازه دهید آن‌ها بدانند که بعداً چه اتفاقی می‌افتد

اتفاق بعدی که قرار است پس از تکمیل و ارسال فرم توسط کاربران رخ دهد را، کاملاً شفاف توضیح دهید. این کار موجب افزایش میل کاربران به تکمیل فرم می‌شود. کاربران دقیقاً باید آگاه باشند که ایمیل تائید دریافت می‌کنند، یا باید منتظر پاسخ در اولین ایمیل باشند. در انتهای فرم یک خط کوتاه در مورد گام بعدی توضیح دهید.

9 – اختیاری بودن فیلد شماره تماس

برخی افراد در ارائه شماره تماس کاملاً راحت نیستند. می‌توانید فیلد شماره تماس را در موارد غیرضروری حذف کنید تا کاربر فرم را رها نکند. برخی کاربران ممکن است فکر کنند که از این اطلاعات استفاده می‌کنید.

اما اگر تمایل به حذف این فیلد ندارید، می‌توانید تکمیل آن را در حالت اختیاری قرار دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که اختیاری بودن فیلد شماره تماس، ترک فرم را از 39 درصد به 4 درصد کاهش می‌دهد.

ساخت فرم‌ تماس در وردپرس

جمع‌بندی نهایی

به‌ عنوان یک بازاریاب دیجیتال، زمان زیادی را برای انتخاب قالب‌های فانتزی و ایجاد تغییرات طولانی در فرم‌های تماس به‌منظور جلب نظر کاربران صرف نکنید. بلکه از روش‌های بهتری کمک بگیرید تا میزان ترک فرم توسط کاربر به حداقل برسد. موارد فوق به شما کمک می‌کنند تا فرم تماس خود را به‌ صورت مؤثر و سودمندتر ارائه دهید. این تکنیک‌ها به‌ راحتی اجرا می‌شوند و زمان زیادی را صرف نمی‌کنند، اما ساخت فرم‌ تماس در وردپرس به این روش فوق‌العاده تأثیرگذار هستند.

برای ساخت فرم‌ تماس در وردپرس حتما دسته بندی فرم سازها ی ژاکت را مشاهده کنید

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه