آموزش اتصال Google Sheet و فروشگاه ووکامرس در وردپرس

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

اتصال Google Sheets به ووکامرس یک راهکار مدیریتی در رابطه با انواع سایت‌های فعال و پرکاربرد است. در حقیقت سایت‌های متنوعی وجود دارند که در روند فعالیت خود، نیاز به بر قراری ارتباط با مشتریان و ذخیره اطلاعات آن‌ها دارند. این سایت‌ها باید حجم بالایی از داده‌های مربوط به مشتریان را در خود ذخیره کنند و در مواردی منتقل نمایند. با توجه به همین مسئله، وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، انواع ساز و کار را برای فرایندهای ذخیره سازی در نظر گرفته است.

از جمله این ساز و کارها، می‌توان به هماهنگ سازی Google Sheets با ووکامرس اشاره کرد که دارای عملکرد گسترده در حوزه دریافت، تحلیل، ذخیره‌ سازی و انتقال داده‌های مشتریان در مورد کسب و کارهای مختلف است. با در نظر گرفتن مزایا و اهمیت اتصال ووکامرس به گوگل شیت، در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص این قابلیت و نحوه اتصال آن پرداخته شده که می‌تواند به شما در روند مدیریت کسب و کارتان کمک کند. این روند یکی از مهمترین مباحث هماهنگ سازی در آموزش وردپرس است. در ادامه همراه ما باشید.

 

چرا باید اتصال گوگل شیت با ووکامرس را فعال کنیم؟

شاید بپرسید که گوگل شیت چیست و در روند ادغام Google Sheets و Woocommerce، چه اتفاقی می‌افتد؟ جهت پاسخ به این سوال، باید چنین گفت که گوگل شیت در قالب یک نرم افزار صفحه عمل می‌کند و رایگان است. گوگل شیت می‌تواند انعطاف بالایی برای عملکرد سایت از خود بروز دهد. به طوری که اتصال آن به سایت وردپرس، می‌تواند مزایای بسیاری برای کاربران داشته باشد. این نرم افزار برای سایت‌هایی که فعالیت تجاری دارند و با مشتریان خود در ارتباط هستند، کاربرد گسترده‌‌تری پیدا می‌کند.

سایت‌هایی که برای فروش خدمات و محصولات اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کرده‌اند، برای راه اندازی آن‌ها از ووکامرس استفاده شده است، اتصال و هماهنگ سازی Google Sheets با ووکامرس، می‌تواند عملکرد سایت را چند برابر بهبود ببخشید.

در صورتی که ووکامرس و گوگل شیت را با هم ادغام کنید، فرایندهای مربوط به داده‌های مشتریان، بهتر عمل خواهد کرد. به طوری که تمامی داده‌ها به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و ثبت آن‌ها ساده‌تر می‌شود.

در نتیجه نیاز به اتصال Google Sheets و Woocommerce برای سایت‌هایی که در عرصه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت‌ دارند، به مراتب پررنگ‌تر می‌شود‌ و می‌تواند مدیریت این سبک از سایت‌های فروشگاهی را برای افراد راحت‌تر کند. بدون آنکه نیازی به وارد کردن داده‌ها به داشبورد وردپرس باشد.

در حقیقت با استفاده از هماهنگ سازی Google Sheets با ووکامرس، دریافت، انتقال و اشتراک گذاری داده‌های مشتریان، برای تیم پشتیبانی ساده‌ و بی‌دردسر می‌کند.

هماهنگ سازی و اتصال Google Sheets به ووکامرس، برای صاحبان سایت‌های فروشگاهی، مزایای بسیار و متنوعی را در بر می‌گیرد که هر کدام از این موارد، به نحوی در فرایند مدیریت سایت‌های فروشگاهی موثر هستند و در جایگاه خود می‌توانند کار را برای شما ساده‌تر کنند. در ادامه نمونه‌هایی از مزایای چشمگیری که به واسطه اتصالGoogle Sheets و Woocommerce مطرح است، آورده شده:

یکی از مزیت‌هایی که قبل‌تر هم به آن اشاره شد، در رابطه با سهولت تحلیل داده‌ها و اطلاعات کاربران و مشتریانی است که جهت خرید یا بهره‌برداری از سایت، مراجعه می‌کنند. در نتیجه به سادگی می‌توان اطلاعات را به صورت دسته بندی و سازمان یافته دریافت کرد. در واقع سفارشاتی که در مورد سایت‌های فروشگاهی و آنلاین مطرح است، بیشترین تقاضا برای داده‌ها را مطرح می‌کند. بنابراین اتصال ووکامرس و گوگل شیت می‌تواند بیشترین نقش ممکن را ایفا کند.

منظور از سازمان یافته، نمودار بندی داده‌ها در قالبی مرتب است. با اینکار می‌توانید بیشترین دسترسی را به اطلاعات داشته باشید. به همین دلیل بررسی و رسیدگی به آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد شد.

حتی این داده‌ها قابلیت اشتراک گذاری به دیگر اعضای تیم پشتیبانی یا فروشگاه آنلاین را پیدا می‌کنند و امکان دسترسی سریع‌تر برای آن‌ها فراهم می‌شود. در نتیجه تمامی افراد فعال در روند اداره سایت شرکت خواهند داشت و تمرکز روی داده‌ها به مراتب بیشتر می‌شود. به همین دلیل سایت به بهترین شکل تحت مدیریت قرار می‌گیرد.

به گونه‌ای که تمامی اطلاعات، در قالب‌هایی از مکان مشتریان، زمان سفارش، وضعیت سفارش، شناسه سفارش، روش پرداخت و مواردی مانند این‌ها، مرتب می‌شوند. در این حالت، دیگر خبری از سردرگمی‌های ناشی از بررسی داده‌ها نخواهد بود و در روند کنترل شرایط، سختی به وجود نخواهد آمد.

این مقاله را حتما بخوانید
Slug چیست و چگونه باید آن را بهینه کنیم؟

 

نحوه متصل کردن Google Sheets و Woocommerce با افزونه

با توجه به تمامی مزایایی که برای ادغام و هماهنگ سازی Google Sheets با ووکامرس مطرح می‌شود، لازم است که با نحوه و چگونگی فرایند اتصال Google Sheets به ووکامرس آشنایی پیدا کنید. در صورتی که هدف شما ارتقا و بهبود عملکرد سایت است و می‌خواهید ووکامرس و گوگل شیت را با هم هماهنگ کنید، می‌توانید از افزونه‌هایی چون Uncanny Automator یا Woocommerce Google Sheet Connector کمک بگیرید.

هر یک از این افزونه‌های وردپرس، بسته به ساز و کاری که دارند، فرایندها را برای شما ساده‌تر می‌کنند. بسته به شرایط، می‌توانید یکی از این دو مورد را جهت ادغام و هماهنگ سازی Google Sheets با ووکامرس به کار بگیرید.

 

افزونه‌ Uncanny Automator

افزونه‌ Uncanny Automator با قابلیت اتصال انواع افزونه‌ها، برنامه‌های خارجی وردپرس و وب‌سایت‌ها طراحی شده که در روند اتصال ووکامرس به گوگل شیت هم کاربرد دارد. این افزونه کاربردهای گسترده‌ای برای سایت‌های وردپرسی دارد و می‌تواند کنترل و مدیریت سایت را برای شما ساده کند.

انواع نسخه‌های مختلفی برای افزونه Uncanny Automator در نظر گرفته شده که قیمت‌های متفاوتی دارند و معمولا به صورت سالانه محاسبه می‌شوند؛ البته نسخه رایگان افزونه مذکور در مخزن رسمی وردپرس موجود است و افراد می‌توانند آن را در داشبورد مدیریت وردپرس نصب کنند.

به این منظور، باید در قسمت داشبورد سایت عبارت Uncanny Automator را جستجو و نصب کنید. سپس می‌توانید در این افزونه، یک حساب کاربری ایجاد کنید تا قابلیت‌های بیشتری برای شما فراهم شود. برای اینکار با کلیک روی اتصال سایت خود، می‌توانید حساب کاربری رایگان ثبت نمایید.

 

افزونه Woocommerce Google Sheet Connector

افزونه Woocommerce Google Sheet Connector به عنوان یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌ها در فرایند هماهنگ سازی Google Sheets با ووکامرس، سبب می‌شود تا اطلاعات کاربران، با ثبت سفارش در فروشگاه ووکامرس، به سرعت در بخش تازه‌ای از قسمت‌های گوگل شیت ذخیره شود.

در واقع با اینکار، ذخیره سازی اطلاعات به صورت پوشه‌ بندی رخ می‌دهد تا تمامی موارد به شکلی سازمان پیدا کنند. به طوری که یک شیت یا برگه، به تمامی دیتاهای ورودی اختصاص پیدا می‌کند و ریز موارد مربوط به گزارش سفارشات را به ثبت می‌رساند. در واقع حتی اطلاعات هر فرد را از دیگری مجزا می‌سازد و به تفکیک داده‌ها می‌پردازد. در صورتی که می‌خواهید از این افزونه جهت ادغام Google Sheets و Woocommerce استفاده کنید، لازم است در مرحله اول، بعد از نصب و راه اندازی آن، روی گزینه WooCommerce >> Google Sheets کلیک کرده و Integration را انتخاب کنید. در این صورت فیلدی برای شما باز می‌شود که برای بازیابی آن باید دکمه دریافت کد را فشار دهید تا به صفحات گسترده‌ دسترسی پیدا کنید.

با اینکار برای شما پنجره باز خواهد شد که اجازه دسترسی GSheetConnector به حساب Google شما را خواهد خواست. با ادامه دادن، کد مجوزی برای شما نمایان خواهد شد که باید آن را کپی کنید. این کپی را در صفحهGoogle Sheets WooCommerce خود‌، در قسمتی با عنوان Google Access Code بچسبانید و روی گزینه Save & Authenticate کلیک کنید.

در انتها باید نام صفحه Google مورد نظر خود را در WooCommerce >> Google Sheets انتخاب کنید. با اینکار می‌توانید تمامی اطلاعات و داده‌های مربوط به مشتریان را در گوگل شیت ذخیره کنید.

 

جمع بندی

در صورتی که شما هم صاحب کسب و کار آنلاین هستید و از طریق ووکامرس، سایت فروشگاهی طراحی نمودید، با استفاده از قابلیت اتصال ووکامرس و گوگل شیت، می‌توانید فایل مرتب و سازمان یافته‌ای از تمامی داده‌های خود داشته باشید. تنها کافی است که ابزار مد نظر خود را جهت برقراری مسیر اتصالی، انتخاب نمایید.

اینکار نه تنها فعالیت سایت شما، بلکه عملکرد کسب و کار شما را هم تحت کنترل قرار می‌دهد و از هر گونه بی‌برنامگی در روند تحویل سفارشات به مشتریان، جلوگیری می‌کند.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام.ایا انتقال داده از گوگل شیت به سایت هم امکان پذیر است.یعنی موجودی کالا ها رو از گوگل شیت بخواند؟

ارسال دیدگاه