بهترین افزونه ها برای ساخت انجمن در وردپرس

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

در حالی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) فوق العاده محبوب برای ایجاد وبلاگ ها و وب سایت های تجاری است، موارد قابل انجام با این پلتفرم چیزی فراتر از این است. با استفاده از افزونه های وردپرس می توانید انواع دیگر وب سایت ها مانند انجمن ها را ایجاد کرد. صرف نظر از اینکه چه نوع وب سایتی دارید، بدون شک شما همیشه در جستجوی راه هایی برای حفظ و جذب بازدیدکنندگان خود هستید.

محتوای با کیفیت می تواند تا حد زیادی افراد را به وب سایت شما جذب کند، اما ایجاد یک انجمن آنلاین در وب سایت کسب و کار شما می تواند این امر را راحت تر کند. افزودن یک جامعه آنلاین به سایت شما می تواند یک استراتژی عالی برای توسعه تجارت و ایجاد پیوند طولانی مدت با کاربران باشد. در این مقاله، ما بهترین افزونه های انجمن ساز وردپرس را با جزئیات بررسی می کنیم. در پایان مقاله، می توانید تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای نیازهای شما مناسب است.

انجمن آنلاین چیست؟

انجمن آنلاین در حالت کلی گروهی از افراد است که از طریق ابزارهای مختلف دیجیتالی مانند انجمن ها، چت، ایمیل یا حتی شبکه های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تعامل می کنند. یک انجمن آنلاین می تواند چندین شکل داشته باشد، کاملاً رایگان باشد یا افراد برای عضویت در آن باید حق عضویت پرداخت کنند.

چرا وردپرس برای ایجاد انجمن ها مناسب است؟

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد وردپرس مجهز به قابلیت هایی است که با استفاده از آن ها ایجاد انجمن های آنلاین آسان تر خواهد بود. همچنین در وردپرس شما می توانید از پلاگین ها برای افزودن ویژگی های خاص به انجمن های آنلاین خود استفاده کنید. برخی از این ویژگی های لازم عبارتند از:

  • امکان ثبت نام، ورود و ایجاد پروفایل کاربری
  • ایجاد یک ویژگی برای کاربران با عضویت ویژه
  • ایجاد راه هایی برای تعامل شما با انجمن ها و ارتباط افراد با یکدیگر – از طریق لایک، نظر گذاشتن یا اشتراک گذاری مطالب
  • راهی برای چت خصوصی با
  • اعضا یا ارسال پیام های غیر عمومی.

این موارد گفته شده ویژگی های پیش فرض وردپرس نیستند، اما افزونه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها برای افزودن این ویژگی ها به سایت خود استفاده کنید.

استفاده از انجمن آنلاین

مزایای جوامع آنلاین برای کسب و کار ها

همانطور که می دانید، در دنیای امروزی داشتن یک وب سایت دیگر برای جلب و حفظ مشتری کافی نیست. در کنار وب سایت خود، باید جامعه ای از مشتریان ایجاد کرده و با آن ها تعامل داشته باشید. در واقع یکی از چالش هایی که بسیاری از صاحبان وب سایت ها با آن روبرو هستند، تعیین نحوه تعامل با بازدیدکنندگان و بازگشت آن ها به وب سایت کسب و کارشان است.

اگر به وب سایت هایی که به طور منظم از آن ها بازدید می کنید فکر کنید، بسیاری از آن ها جنبه تعاملی دارند. ارائه اطلاعات مهم به کاربران در یک وبلاگ یا وب سایت بسیار مفید است، اما افزودن برخی از صفحات دیگر برای افزایش تعاملات از طریق انجمن ها می تواند در جهت ایجاد یک جامعه واقعی از کاربران بسیار کاربردی باشد.

بنابراین انجمن های آنلاین راهی عالی برای افزایش ترافیک به وب سایت شما هستند. هرچه افراد بیشتری به سایت انجمن شما بپیوندند، تعاملات بیشتری صورت می گیرد و بنابراین ترافیک وب شما بیشتر می شود. تعاملاتی که در یک سایت اجتماعی انجام می شود، باعث می شود وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

انجمن های آنلاین ابزارهای مفیدی هستند که باعث می شود افراد برای مدت طولانی در سایت شما حضور داشته و درگیر شوند. وقتی افراد برای خواندن مطالب شما و تعامل با دیگران وقت بگذارند، اعتبار شما را در بین موتورهای جستجو افزایش می دهد. از این جوامع می توان برای نوآوری در محصولات، کاهش هزینه های پشتیبانی و فروش بیشتر استفاده کرد.

معرفی بهترین افزونه های انجمن ساز وردپرس

جوامع آنلاین همچنان ارزش زیادی برای کسب و کار ها ایجاد می کنند. یک افزونه انجمن وردپرس به شما کمک می کند تا شبکه اجتماعی یا انجمن آنلاین خود را ایجاد کرده و می توانید با کاربران تعامل برقرار کنید. به لطف افزونه های وردپرس دیگر نیازی نیست که برای افزودن انجمن آنلاین به سایت خود از سیستم مدیریت محتوای دیگر و یا اسکریپت ها استفاده کنید. در ادامه می خواهیم برخی از بهترین افزونه های انجمن ساز وردپرس را معرفی کنیم.

  1. افزونه bbPress

bbPress محبوب ترین گزینه برای افزودن انجمن ها به وب سایت های وردپرسی است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن این است که تیم توسعه دهنده آن از سازندگان وردپرس است.  بنابراین این افزونه از هسته وردپرس و استانداردهای برنامه نویسی مشابه استفاده می کند، بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که عملکرد روان و قابل اطمینان در سایت شما خواهد داشت. یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن این است که به صورت کامل آزمایش شده است.

این افزونه برای اولین بار در سال 2011 منتشر شد و همچنان بسیاری از وب سایت ها از آن استفاده می کنند. کاربران به عملکرد آن در سایت خود bbPress اطمینان کامل دارند. اگر کاربر وردپرس هستید، داشبورد مدیریت آن شبیه به وردپرس است، بنابراین یادگیری آن بسیار ساده است. علاوه بر سایر موارد، bbPress  رایگان است و تمام قابلیت هایی را که برای راه اندازی انجمن ها در سایت خود نیاز دارید ارائه می دهد، این افزونه همچنین به خوبی با هر نوع قالب وردپرسی به راحتی ترکیب می شود.

  1. افزونه BuddyPress

BuddyPress یکی دیگر از افزونه های انجمن ساز وردپرس است. اگرچه BuddyPress می تواند برای انجمن ها استفاده شود، اما در واقع کمی متفاوت است. می توانید از BuddyPress برای ایجاد یک جامعه یا شبکه اجتماعی غنی از ویژگی استفاده کنید. این افزونه شامل امکاناتی برای ایجاد مواردی مانند صفحات پروفایل، جریان های فعالیت، پیام های خصوصی، گروه های کاربر و موارد دیگر است.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی انواع فرمت های لوگو و بهترین فرمت برای ذخیره آن

مانند وردپرس، BuddyPress منبع باز است و استفاده از آن کاملاً رایگان است. یکی از بهترین ویژگی های BuddyPress این است که به طور یکپارچه با bbPress ادغام و ترکیب می شود. شما می توانید از این دو افزونه برای ایجاد سایتی با قابلیت های شگفت انگیز برای انجمن هایی استفاده کنید که در آن کاربران بتوانند با سایر اعضای جامعه تعامل داشته باشند. اگر می خواهید یک جامعه آنلاین وردپرسی با ویژگی های مشابه فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی داشته باشید، ما BuddyPress را توصیه می کنیم.

  1. wpForo

wpForo یکی دیگر از افزونه های رایگان برای ایجاد یک انجمن آنلاین است. این افزونه به مدت 13 سال در حال توسعه است و تقریباً هر ویژگی مورد نیاز یک انجمن آنلاین در آن وجود دارد. این افزونه انجمن ساز شامل ویژگی هایی مانند انجمن های عمومی و خصوصی و موارد دیگر است. در واقع wpForo یک افزونه بسیار جذاب با مجموعه ای از ویژگی های زیبا از جمله طرح بندی و سبک های رنگی متعدد است. مانند برخی دیگر از افزونه ها، wpForo  با استفاده از برنامه های افزودنی دیگر قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد.

  1. افزونه Sabai Discuss

افزونه Sabai Discuss یکی دیگر از افزونه های انجمن ساز وردپرس است که توسط افراد زیادی استفاده می شود. با استفاده از این افزونه شما می توانید یک انجمن استاندارد، به همراه ویژگی های مختلف مانند امکان پرسش و پاسخ ایجاد کنید. بنابراین، شما می توانید انجمن وب سایت خود را به چیزی مانند یک انجمن پرسش و پاسخ تبدیل کنید. شما می توانید برای پاسخ های داده شده به یک سوال، رتبه بندی در نظر بگیرید. سیستم رای گیری به پاسخ های افراد اولویت می دهد تا همیشه بهترین پاسخ ها را به همه کاربران نشان دهد.

علاوه بر این، Sabai Discuss  دارای یک سیستم برای گزارش دهی است. بنابراین، کاربران معمولی انجمن شما می توانند به شما درباره ی موارد مختلف مانند نقض قوانین و … گزارش دهند. یکی دیگر از ویژگی های Sabai Discuss  این است که شما می توانید چندین انجمن را در سراسر سایت خود اضافه کنید. انجمن های ایجاد شده با استفاده از این افزونه کاملاً پاسخگو و ریسپانسیو هستند و در موبایل به خوبی نمایش داده می شوند. شما می توانید افزونه Sabai Discuss را از ژاکت با 6 ماه پشتیبانی رایگان تهیه کنید.

گفتگو در سایت

نکات تکمیلی برای ایجاد انجمن ها در وردپرس

برای داشتن جامعه آنلاین بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • یک هدف مشخص داشته باشید.

انجمن شما باید یک هدف خاص داشته باشد. به عنوان مثال انجمن آنلاین شما می تواند برای اهداف زیر ایجاد شود:

  • انجمن برای کارآفرینان
  • انجمن نویسندگان
  • انجمن برای فروشگاه تجارت الکترونیک که محصولات تخفیف دار را ارائه می دهند.
  • قوانین انجمن خود را معرفی کنید.

یکی از راه های کمک به پرورش جامعه، ایجاد مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل ها است. با این کار مشخص می شود که چه چیزی مجاز است و چه چیزی مجاز نیست. ناگفته نماند که ممکن است بخواهید قوانینی در مورد محتوای نامناسب یا توهین آمیز داشته باشید.

  • جامعه خود را مدیریت کنید.

فقط افزودن قابلیت های مختلف برای انجمن ها کافی نیست. شما نه تنها باید در جامعه فعال باشید، بلکه باید آن را مدیریت کنید. این بدان معناست که شما باید به کاربران جدید خوش آمدگویی کنید، نظرات را تأیید کنید و حتی با نظرات غیر مجاز برخورد کنید. مخصوصاً اگر آن ها دستورالعمل های انجمن را که ایجاد کرده اید، نقض کرده باشند.

  • با اعضا در ارتباط باشید و به بازخورد آن ها گوش دهید.

احتمالاً زمان زیادی را صرف تعامل با جامعه و اعضای خود خواهید کرد. لطفاً به هرگونه انتقاد یا بازخوردی که دارند توجه کنید. حتی اگر منفی باشد، می توانید از آن برای بهبود انجمن خود و افزودن ویژگی های جدید استفاده کنید.

جمع بندی

یک سایت انجمن وردپرس می تواند به جذب و حفظ بازدیدکنندگان در مدت طولانی کمک کند و درآمد بیشتری نیز برای شما به همراه داشته باشد. ایجاد یک سایت جامعه غنی از ویژگی ها با افزونه های مناسب انجمن وردپرس آسان است. ما در این مقاله بهترین افزونه های انجمن ساز وردپرس را معرفی کردیم و امیدواریم مفید واقع شود.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه