Retry

همانطور که می دانید بهینه سازی موتور جستجو و یا سئو نوعی بازاریابی آنلاین است که بر بهبود ترافیک ارگانیک یک وب سایت تمرکز دارد. بازاریابان سئو از تکنیک های مختلفی برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت استفاده می کنند، از جمله ایجاد و انتشار محتوای با کیفیت و مرتبط در سایت که به افزایش رتبه برای کلمات کلیدی هدف هم کمک می کند.

ترافیک ارگانیک به ترافیک بازدیدکنندگانی گفته می شود که از طریق نتایج جستجو خود در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو به وب سایت شما می آیند. برعکس ترافیک پولی، ترافیک ارگانیک با تبلیغات پولی یا سایر تلاش ها برای افزایش بازدیدکنندگان سایت ایجاد نمی شود. این بدان معنی است که بازدیدکنندگان توسط وب سایت دیگری به وب سایت کسب و کار شما ارجاع داده نمی شوند و این باعث می شود ورود آن ها به صفحه وب شما توسط نیروهای خارجی و تأثیرات افراد دیگر نباشد. به عبارتی دیگر ترافیک ارگانیک برعکس ترافیک پولی است که از تبلیغات جستجوی پولی ایجاد می شود.

تمامی صاحبان کسب و کار ها هدفشان جذب ترافیک ارگانیک می باشد زیرا ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو بدست می آید (به عنوان ترافیک رایگان نیز شناخته می شود.) و فروش بیشتری به همراه خواهد داشت. در واقع ترافیک ارگانیک شاخص مهمی برای عملکرد صحیح سایت است و به ایجاد مخاطب برای سایت کمک می کند. با ایجاد محتوا، انتشار پست های وبلاگ و ایجاد بک لینک، رتبه بندی جستجوی شما بهبود می یابد، بازدید ارگانیک را افزایش می دهید و محبوبیت سایت افزایش می یابد.

در این بین باور غلطی که وجود دارد این است که افراد تصور می کنند ترافیک ارگانیک توسط مشاغل با مشتری زیاد ایجاد می شود و مشاغل جدید با دامنه کوچکتر از مخاطبان که هنوز در حال کار برای رشد کسب و کار خود هستند معمولاً باید به تبلیغات و سایر تلاش های پرداخت شده برای ایجاد ترافیک قبل از دستیابی راحت تر به دستیابی به ترافیک عالی اعتماد کنند.

این طرز فکر اشتباه است و هر کسب و کاری با دانستن تکنیک های لازم و به کارگیری روش های مختلف می تواند ترافیک ارگانیکی را برای خود ایجاد کند. شاید ساده ترین راه برای افزایش بازدید ارگانیک وب سایت شما انتشار منظم محتوای با کیفیت و مرتبط در وبلاگ شما باشد. با این حال، این تنها یکی از استراتژی های مورد استفاده برای جذب بازدید کنندگان جدید است و راه حل های بسیار زیادی برای افزایش ترافیک ارگانیک وجود دارد.

بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که ترافیک ارگانیک چیست، چرا ترافیک ارگانیک مهم ترین شکل از ترافیکی است که می توانید به وب سایت خود ببرید و بهترین روش ها برای افزایش میزان ترافیک ارگانیک چه می باشند.

ترافیک ارگانیک چیست؟ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک اصطلاحی است که برای توصیف بازدید ناشی از نتایج ارگانیک موتور جستجو استفاده می شود. هنگامی که کاربران در موتور جستجو یک سوالی را وارد می کنند، با مجموعه ای از نتایج روبه رو می شوند که شامل صفحات رتبه بندی شده می باشد. بدون شک آن صفحه ای که رتبه ی بالاتری داشته باشد بیشترین ترافیک ارگانیک را جذب می کند.

ترافیک ارگانیک در مقابل ترافیک پولی است و بازدیدکنندگانی ارگانیک در نظر گرفته می شوند که پس از استفاده از موتور جستجوی گوگل وب سایت شما را پیدا می کنند، بنابراین هیچ وب سایت دیگری آنها را ارجاع نمی دهد. ترافیک ارگانیک رایگان است و این جنبه همان چیزی است که باعث می شود بیشتر صاحبان وب سایت خواهان آن هستند!

تفاوت اصلی بین ترافیک ارگانیک و ترافیک جستجوی پرداخت شده در این است که ترافیک ارگانیک رایگان است در حالی که ترافیک پولی پرداخت می شود .به دو طریق می توانید از موتورهای جستجو ترافیک بگیرید. اولین راه این است که وب سایت خود را در نتایج جستجو با استفاده از سئو رتبه بندی کنید و روش دوم استفاده از گوگل ادز و یا ادوردز برای قرار دادن تبلیغات خود در بالای نتایج ارگانیک با تبلیغات است.

با استفاده از اصول سئو می توانید به صورت رایگان بازدیدکننده زیادی را دریافت کنید اما دستیابی به نتایج، فوری نیست. زمان لازم است تا اقدامات سئو شما نتیجه بگیرد. از طرف دیگر، با تبلیغات PPC و پرداخت شده می توانید سریع تر نتیجه بگیرید، اما باید هر بار که کسی روی تبلیغات شما کلیک می کند و از وب سایت شما بازدید می کند، هزینه ای را پرداخت کنید.

انواع ترافیک ها: تفاوت بین ترافیک مستقیم و ارگانیکترافیک organic

ترافیک ارگانیک شامل بازدید از موتورهای جستجو است، در حالی که ترافیک مستقیم از بازدید افرادی است که URL سایت شما را در مرورگر خود وارد می کنند و مستقیما وارد سایت شما می شوند.

فراتر از ترافیک ارگانیک و مستقیم، باید تفاوت بین همه منابع ترافیک و نحوه طبقه بندی ترافیک را درک کنید. اکثر سیستم عامل های تجزیه و تحلیل وب، مانند Google Analytics، از الگوریتم و نمودار جریان بر اساس وب سایت مراجعه کننده یا پارامترهای URL استفاده می کنند که منبع ترافیک را تعیین می کند.

  • مستقیم: ترافیکی که معرف یا منبع آن ناشناخته باشد.
  • ایمیل: ترافیکی از طریق ایمیل مارکتینگ که به درستی با پارامتر ایمیل برچسب گذاری شده است، به وجود می اید.
  • ارگانیک: ترافیکی که از نتایج موتور جستجو بدست می آید و رایگان است.
  • جستجوی پرداخت شده: ترافیکی از نتایج موتور جستجو که نتیجه تبلیغات پولی از طریق Google AdWords یا یک سیستم جستجوی پرداخت شده دیگر است.
  • ارجاع: ترافیکی است که هنگامی رخ می دهد که کاربر شما را از طریق لینکی از سایتی غیر از یک موتور جستجو وارد سایت شما می شود.
  • اجتماعی: ترافیک از یک شبکه اجتماعی مانند Facebook ، LinkedIn ، Twitter یا Instagram
  • موارد دیگر: اگر ترافیک در منبع دیگری قرار نگیرد، به عنوان “سایر” برچسب گذاری می شود.

ترافیک مستقیم به صورت بازدید بدون مراجعه به وب سایت تعریف می شود. هنگامی که یک بازدید کننده پیوندی را از یک وب سایت به وب سایت دیگر دنبال می کند، سایت مبدا به عنوان ارجاع دهنده در نظر گرفته می شود. این سایت ها می توانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها یا وب سایت های دیگری باشند که به سایر وب سایت ها پیوند دارند. ترافیک مستقیم بازدیدهایی را که از یک URL ارجاع نمی شوند دسته بندی می کند.

ما این ترافیک را به بازدیدکنندگان نسبت می دهیم که به طور دستی URL وب سایت را وارد می کنند یا روی یک لینک علامت گذاری شده کلیک می کنند. دلایل عمده جذب ترافیک مستقیم می تواند موارد زیر باشد:

  • کارمندان داخلی: کارمندان شما معمولاً از سایت شما بازدید می کنند و IP آن ها از طریق تجزیه و تحلیل وب فیلتر نمی شود.
  • ترافیک مستقیم واقعی: این ها افرادی هستند که URL شما را در مرورگر خود وارد می کنند. این واقعیت را بپذیرید که کاربران در واقع برند شما را می شناسند و بر اساس شناخت خود آدرس وب سایت شما را وارد مرورگر خود می کنند.
  • ایمیل: معمولاً کلیک های ایمیل باعث افزایش ترافیک مستقیم می شود.

از طرف دیگر ترافیک ارگانیک کانال اصلی است که بازاریابی دیجیتال برای افزایش آن تلاش می کند. به طور کلی، مردم به موتورهای جستجو اعتماد دارند و کمپین های جستجوی پولی یا حتی آفلاین می توانند باعث افزایش بازدید ارگانیک در هنگام اجرای این کمپین ها شود. در بیشتر موارد، ترافیک ارگانیک توسط سئو هدایت می شود. هرچه رتبه بالاتری برای کلمات کلیدی رقابتی کسب کنید، ترافیک ارگانیک بیشتری حاصل می شود.

وب سایت هایی که به طور مداوم محتوای بهینه شده برای جستجو ایجاد می کنند، شاهد افزایش مداوم ترافیک جستجوی ارگانیک و بهبود موقعیت در نتایج جستجو هستند. به عنوان یک بازاریاب، مهم است که کلمات کلیدی و صفحات عالی خود را جستجو کنید تا هر ماه فرصت های جدید جستجوگرها را شناسایی کنید.

چرا ترافیک ارگانیک مهم است؟

ترافیک ارگانیک مهم ترین شکل ترافیکی است که می توانید به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، حتی مهم تر از ترافیک پولی، ترافیک فیس بوک یا بازدید از سایر شبکه های رسانه های اجتماعی! کاربرانی که در موتور جستجو یک سوالی را تایپ می کنند، هدف بسیار خاصی دارند و اگر بتوانید راه حلی برای آن ها ارائه دهید یا به سوالات آن ها پاسخ دهید، به احتمال زیاد مشتری جدید، مشترک ایمیل یا دنبال کننده جدیدی خواهید یافت.

تنها نیمی از افرادی که به صورت آنلاین جستجو می کنند روی آگهی کلیک می کنند. ترافیک ارگانیک به مدت طولانی و کم هزینه ترافیکی را برای شما فراهم می کند که باعث رشد تجارت شما خواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده، ترافیک ارگانیک مهم است زیرا اعتماد به وب سایت را افزایش می دهد. کاربران به گوگل اعتماد دارند و وب سایت هایی که از نظر ارگانیک در رتبه های برتر گوگل قرار دارند مورد اعتماد کاربران هستند. این بدان معناست که احتمال تبدیل یک بازدید کننده ارگانیک به مشتری وفادار بیشتر از بازدید کننده ای است که از فیس بوک یا رسانه دیگر آمده است! برخی دیگر از مزایای ترافیک ارگانیک عبارتند از :

  • ترافیک ارگانیک بسیار هدفمند است.

ترافیک خوب است، اما اگر کیفیت لازم را نداشته باشد برای شما فایده ای نخواهد داشت. وقتی صحبت از ترافیک می شود، کیفیت آن نیز تاثیر گذار خواهد بود. ترافیک ارگانیک افراد بسیار واجد شرایطی را وارد وب سایت شما می کند. با این حال برای تعیین کیفیت بازدید کننده ، باید هدف جستجوی وی را درک کنید.

هرکسی که یک درخواست جستجو را تایپ کند ، هدف خاصی دارد و آن ها انتظار دارند محتوایی که در SERP پیدا می کنند این هدف را برآورده کند. اگر بتوانید هدف جستجوی مشتریان احتمالی خود را درک کنید، این امر بازاریابی شما را از چند طریق تغییر خواهد داد. در واقع وقتی جستجوگران در جستجوی اطلاعات هستند، خواهان راه حل برای مشکلات، پاسخ به سوالات خود و بینش در مورد یک موضوع خاص هستند. بازدیدکنندگان هرچه سریع تر پیشنهاد شما را به عنوان راه حل برتر برای مشکلات خود درک کنند ، تبدیل سریع تر اتفاق می افتد.

با دانستن تمامی این موارد شما قادر خواهید بود پیش بینی کنید مشتریان احتمالی شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند. هدف قرار دادن کلمات کلیدی بدون ساختار و استراتژی آسان است. اما این یک اشتباه است. با قرار دادن کلمات کلیدی دم دراز در محتوای خود و پاسخ دادن به سوالات رایج با پاسخ های روشن و مختصر، شما به طور خودکار ترافیک ارگانیک خود را بهبود می بخشید. به همین دلیل است که ترافیک ارگانیک بسیار هدفمند است و تمرکز کردن بر روی آن منجر به رشد و توسعه ی کسب و کارتان خواهد شد.

  • نتایج بدست آمده از ترافیک ارگانیک پایدارتر است.

یکی دیگر از مزایای ترافیک ارگانیک طولانی مدت بودن نتایج آن است. تبلیغات پرداخت شده به ازای هر کلیک ممکن است در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه برسد و نیاز به نگهداری، دستکاری و سرمایه گذاری مداوم دارد. وقتی هزینه کردن آن را متوقف کنید، دیگر ترافیک خود را از دست خواهید داد. در مقابل ترافیک ارگانیک همیشه سبز است و به شما امکان می دهد به طور مداوم به سایت خود بازدیدکننده ارسال کنید. اما، به یاد داشته باشید که شما باید محتوای خود را مطابق آخرین الگوریتم های سئو گوگل و عوامل رتبه بندی به روز یا تازه کنید. در واقع نتایج ترافیک ارگانیک در طولانی مدت نمایان می شود ولی پایدار و همیشگی است.

  • استراتژی ترافیک ارگانیک مقرون به صرفه تر است.

ترافیک ارگانیک هزینه کمی دارد. البته برای موفقیت در کمپین های خود باید مقداری وقت و هزینه صرف کنید. مواردی که باید برای آن ها تلاش کنید تولید محتوا، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ایجاد برند است. خبر خوب این است که یک استراتژی ارگانیک مقرون به صرفه است و ROI بالایی به شما می دهد. با تسلط بر نتایج جستجو می توانید برتری رقابتی کسب کنید. محتوای شما در بالای صفحه نشان داده می شود و افراد بیشتری را به سمت سایت شما سوق می دهد و از رقبا دور می کند.

  • نام تجاری و برند سازی

مشتریان احتمالی شما از موتورهای جستجو برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند. همانطور که آن ها کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما را جستجو می کنند ، برند های خاصی بیش از دیگران نشان داده می شود. هدف شما این است که برند تجاری خود را در ابتدا و مرکز توجه قرار دهید تا اولین نفری باشید که مردم به آن فکر می کنند. دیدن نام تجاری شما در گوگل همچنین باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود زیرا مردم به گوگل اعتماد دارند و این یک قدم برای برند سازی و شناختن کسب و کار خود به مردم است.

  • ترافیک جستجوی ارگانیک به شما مزیت رقابتی می دهد.

مزیت رقابتی ترافیک ارگانیک فقط جلب نظر رقبا نیست. شما می توانید جایگاه خود را به عنوان یک برند برجسته در فضای خود تضمین کنید. اگر بر نتایج جستجو تسلط داشته باشید، تسلط بر بازار نیز آسان تر است. تصور کنید که محتوای شما در صفحه اول نتایج مربوط به کلمات کلیدی برتر در مکان شما نشان داده شود. این را هم به خاطر داشته باشید که فقط تمرکز کردن بر روی سئو به شما کمک نخواهد کرد.

احتمال این وجود دارد که رقبای شما وقت و پول زیادی را صرف ترافیک ارگانیک خود کنند. آن ها کلمات کلیدی با ارزش بالا را هدف قرار داده اند و همه تلاش خود را برای تسلط بر نتایج موتور جستجو انجام می دهند. البته این بدان معنا نیست که در بحث سئو، رقابتی وجود ندارد، اما برای تقویت استراتژی خود باید بر روی ترافیک ارگانیک نیز تمرکز کرد. هر چقدر ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید، ارزش بیشتری در فضای آنلاین خواهید داشت.

  • ترافیک ارگانیک اعتبار بالاتری به شما می دهد.

آیا وقتی جستجو می کنید روی نتایج پرداخت شده با علامت ad کلیک می کنید؟ به نظر می رسد، اکثر کاربران این کار را نمی کنند. افراد معمولاً نتایج پرداخت شده و موارد تبلیغاتی را کنار می زنند و بر روی نتایج برتر ارگانیک کلیک می کنند زیرا آن ها به دنبال مناسب ترین و قابل اعتمادترین پاسخ ها برای مشکلات خود هستند. یک نتیجه به نظر می رسد تبلیغاتی باشد به اندازه یک نتیجه ارگانیک مورد توجه آن ها نیست. آنجاست که عامل اعتبار وارد عمل می شود. به همین دلیل است که 75٪  کلیک ها ارگانیک هستند. وقتی مشتریان بالقوه شما را در صفحه اصلی جستجوی ارگانیک پیدا می کنند، این باعث افزایش اعتماد می شود.

20 راهکار برای افزایش ترافیک ارگانیکراهکار های افزایش ترافیک اورگانیک

هر زمان کسی از طریق صفحات نتایج موتور جستجو با نام مستعار SERP از وب سایت شما بازدید می کند، شما ترافیک جستجوی ارگانیک دریافت می کنید. به دست آوردن و نگه داشتن یکی از نقاط مهم و رتبه های بالا در SERP برای کلمات کلیدی شما کار ساده ای نخواهد بود. به همین دلیل بسیاری از بازاریابان و دارندگان وب سایت برای دریافت بازدید کننده ی بیشتر پول پرداخت می کنند و حتی در برخی موارد قسمت اعظم بودجه ی خود را به آن اختصاص می دهند. ما در ادامه به شما راهکار هایی برای افزایش ترافیک ارگانیک معرفی خواهیم کرد که دیگر مجبور به صرف هزینه های بسیار زیاد نباشید.

  1. برای خوانندگان خود بهینه سازی کنید، نه برای موتورهای جستجو 

قبل از هر چیز، مشخصات خریدار خود را بنویسید تا بدانید که محتوای خود را به چه کسی خطاب می کنید. با ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت که مورد پسند خریداران ایده آل شما قرار گیرد، به طور طبیعی سئو سایت خود را بهبود می بخشید .این به این معنی است که باید موضوعات اصلی افراد و کلمات کلیدی متناسب با آن ها را در محتوای خود استفاده کنید. بهینه سازی فقط برای موتورهای جستجو بی فایده است. هنگام ایجاد محتوا باید خوانندگان خود را در نظر بگیرید و برای آن ها نیز بهینه سازی کنید.

  1. بلاگ خود را منظم کنید.

وبلاگ نویسی شاید موثرترین راه برای افزایش بازدید سایت ارگانیک شما باشد. این امکان را برای شما فراهم می کند تا ترافیک بیشتری از آنچه شما انتظار دارید را وارد وب سایت خود کنید و کاتالوگ بزرگی از محتوای مفید و بهینه شده برای شخصیت را با محوریت بازار شما ایجاد می کند.

  1. دیگران را به وبلاگ نویسی سایت خود دعوت کنید.وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی مهمان یک رابطه ی دو طرفه است. علاوه بر ارسال مطالب به وبلاگ های دیگر، افراد موجود در حوزه ی خود را به وبلاگ نویسی در سایت خود دعوت کنید. آن ها احتمالاً مقاله مهمان خود را که می تواند خوانندگان جدیدی را به سایت شما بیاورد، به اشتراک می گذارند و به آن لینک می دهند. فقط مطمئن باشید که فقط محتوای با کیفیت و اصلی را بدون لینک های ناخواسته به اشتراک می گذارید زیرا گوگل در تلاش است وبلاگ نویسی مهمان با کیفیت پایین را کنترل کند.

  1. محتوای نامناسب را شناسایی و اطلاح کنید.

محتوای نامناسب محتوایی است که نمی تواند به یک سایت در دستیابی به اهداف بازاریابی خود کمک کند که این اهداف معمولاً ایجاد ترافیک ارگانیک یا تبدیل می باشد. محتوای تا مناسب بودجه خزیدن را به خود اختصاص می دهد. بودجه ی خزیدن مربوط به زمانی است که موتورهای جستجو تعداد صفحات یک سایت می خزند و این زمان بسیار ارزشمند است و بهتر است صرف محتوای با کیفیت که احتمال افزایش رتبه را دارد شود. اگر سایت شما دارای محتوای بی کیفیت بسیار زیادی است، موتورهای جستجو با خزیدن در این نوع محتوای بی اثر، غرق می شوند و خزیدن مطالب خوب و با کیفیت سایت را رها می کنند. شناسایی و حذف محتوای بی اهمیت بودجه کافی را برای موتورهای جستجو برای جستجوی مهم ترین صفحات و پستهای سایت فراهم می کند. این محتوا می تواند در SERP جایگاه بهتری داشته باشد و در دراز مدت کلیک های ارگانیک بیشتری بدست آورد.

برای یافتن آن ها ابتدا از لحاظ لینک دهی، کلمات کلیدی مربوط به بازدید و رتبه بندی و تبدیل، بهترین محتوای وب سایت خود را شناسایی کنید. از کلمات کلیدی مورد نظر و مقالات مرتبط با آنها که ترافیک زیادی را جذب نمی کنند، یک لیست ایجاد کنید.

با استفاده از ابزار ها خطاهای سئو مانند لینک های خراب، صفحات بن بست و محتوای تکراری را شناسایی کنید و اصلاح کنید. هر چند ماه یک بار این بررسی ها را انجام دهید تا عملکرد سایت شما برای جذب ترافیک ارگانیک بهینه شود و اطمینان حاصل کنید که سایت شما با محتوای بی کیفیت تضعیف نمی شود.

  1. فرصت های جدید برای کلمات کلیدی پیدا کنید.

حتی در قوی ترین استراتژی کلمات کلیدی نیز شکاف ها و اشکالاتی وجود دارد. این کاملاً طبیعی است، برای تولید محتوا زمان لازم است تا این فرصت ها را در استراتژی محتوای خود وارد کنید. فرصت های فراموش شده کلمات کلیدی می توانند رشد ترافیک ارگانیک را متوقف کرده و به رقبا مزیت دهند. شناسایی فرصت ها و ایجاد آن ها در استراتژی کلمات کلیدی به افزایش بازدید جستجو و همچنین مشاهده برند شما کمک می کند. فرصت های فراموش شده کلمات کلیدی می توانند رشد ترافیک ارگانیک را متوقف کرده و به رقبا یک مزیت بدهند. کار خود را با شناسایی کلمات کلیدی کمتر رقابتی شروع کنید. رقابت برای این دسته از کلمات کمتر است. اصطلاحاتی را که فراتر از توان رقابتی شما است را در نظر نگیرید

  1. از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید.

فقط با محبوب ترین کلمات کلیدی در بازار خود همراه نباشید. از کلمات کلیدی استفاده کنید که بیشتر به محصول یا خدمات شما اختصاص دارد. با گذشت زمان، گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت یا وبلاگ شما را به عنوان مقصدی برای آن موضوع خاص شناسایی می کنند، که به نوبه خود رتبه محتوای شما را افزایش می دهد و به مشتریان ایده آل شما کمک می کند شما را پیدا کنند.

  1. توضیحات متای خود را متناسب کنید.

عنوان متا، URL و توضیحات سه ماده اصلی برای یک صفحه وب یا پست وبلاگ بهینه شده است.در واقع، همه فاکتورهای سئو داخلی مهم هستند، اما توضیحات و داده های متا کار گوگل را بسیار ساده تر خواهد کرد. انبوهی از ابزارها، از جمله افزونه یواست سئو برای وردپرس، ابزارهای جستجوگر HubSpot و Ahrefs وجود دارند که به شما در بهینه سازی صفحات کمک می کنند. اما فقط “نصب یک پلاگین” کافی نیست، شما باید بر روی تمامی موارد مربوط به سئو اشراف داشته باشید و بر آن ها نیز مترکز باشید.

  1. به طور مداوم محتوای با کیفیت ایجاد کنید.

سعی کنید محتوای با کیفیت تولید کرده و منتشر کنید، اما نه به هر قیمتی! هرچه محتوای با کیفیت تری در وب سایت یا وبلاگ خود داشته باشید، فرصت های بیشتری برای ایجاد ترافیک ارگانیک ایجاد می کنید.

  1. از لینک های داخلی استفاده کنید.

پس از ساختن کاتالوگ مناسب و معقول از محتوای سایت، می توانید در وبلاگ ها و وب سایت خود به آن لینک داده و بازدیدکنندگان را به سمت محتوای مرتبط تر راهنمایی کنید. این می تواند بازدید کنندگان را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه دارد، که به افزایش رتبه بندی جستجو کمک می کند. با این وجود از لینک های داخلی بیش از حد استفاده نکنید زیرا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

  1. از بازاریابی ایمیلی غافل نشوید.

بسیاری از مشاغل بر روی جذب مشتری جدید از طریق بازاریابی محتوا متمرکز شده اند و آن ها روش های سنتی تر را فراموش کرده اند. بازاریابی از طریق ایمیل می تواند ابزاری قدرتمند باشد و حتی یک انفجار ایمیل با موفقیت متوسط ​​می تواند منجر به افزایش قابل توجهی در ترافیک شود. فقط مراقب باشید که افراد را با ایمیل های بی امان در مورد هر بروزرسانی در کسب و کار خود بمباران نکنید. همچنین از قدرت بازاریابی دهان به دهان و ویروسی نیز غافل نشوید، خصوصاً در مورد افرادی که از محصولات یا خدمات شما لذت می برند و به آن ها علاقه مند هستند. یک یادآوری ایمیل دوستانه در مورد یک سرویس یا محصول جدید نیز می تواند به شما در افزایش بازدید کمک کند.

  1. اطمینان حاصل کنید که سایت شما ریسپانسیو است.

امروزه افراد بیشتر از هر زمان دیگری از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به وب استفاده می کنند و سایت شما باید ریسپانسیو باشد و برای کاربران مناسب باشد. حتی اگر یک وب سایت ابتدایی دارید، باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت آن در طیف وسیعی از دستگاه ها از جمله تلفن های هوشمند کوچک تر قابل دسترسی و مشاهده است .

  1. اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع است.

اگر بارگیری سایت شما طول بکشد، نرخ پرش یا بانس ریت شما بسیار بالا خواهد رفت. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما از لحاظ فنی تا حد ممکن بهینه شده اند، از جمله اندازه فایل تصویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه های شخص ثالث. هرچه سرعت بارگذاری سایت شما بیشتر باشد بهتر است.

  1. تعامل را افزایش دهید.

افراد می خواهند نظرات خود را بیان کنند و در مورد موضوعاتی که احساس اشتیاق در مورد آن ها دارند صحبت کنند، بنابراین ایجاد یک انجمن در سایت شما راهی عالی برای شروع مکالمه و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما است. از طریق راه حل های شخص ثالث و یا افزونه ها سیستم کامنت گذاری قوی را پیاده سازی کنید یا یک انجمن اختصاصی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان بتوانند سوالات خود را بپرسند.

  1. لینک های ورودی را زیاد کنید.

گوگل اولویت خود را به سایت هایی می دهد که لینک های ورودی زیادی دارند، به ویژه از سایت های معتبر دیگر. مشتریان، دوستان، اعضای خانواده، شرکا، تامین کنندگان، صنعتگران و وبلاگ نویسان دوستانه را به لینک دادن به سایت خود تشویق کنید. هرچه لینک های ورودی بیشتری داشته باشید، رتبه سایت شما بالاتر خواهد بود، زیرا به طور ساده، از نظر موتورهای جستجو معتبرتر می شود.

  1. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

حضور در شبکه های رسانه های اجتماعی مانند LinkedIn ، Twitter ، Instagram و Facebook و …  به نام و آدرس وب سایت شما در اینترنت کمک می کند. دکمه های اشتراک گذاری را به سایت خود اضافه کنید تا اشتراک گذاری محتوای شما برای افراد آسان باشد و البته مطلبی را که شایسته به اشتراک گذاری است بنویسید.

  1. از داده ها و معیارها برای بهینه سازی نتایج استفاده کنید.تحلیل داده ها برای افزایش ترافیک ارگانیک

برای ردیابی بازدیدکنندگان سایت و وبلاگ خود از چیزی مانند Google Analytics استفاده کنید. اینکه بتوانید ببینید از کجا آمده اند و چه کلمات کلیدی را جستجو کرده اند به شما امکان می دهد محتوای خود را دقیق تنظیم کنید. در نهایت، برای افزایش بازدید سایت ارگانیک، باید آنچه را که مشتری می خواهند به آن ها ارائه دهید.

  1. عناوین و متن های تبلیغاتی جذاب بنویسید.

عنوان یکی از مهم ترین قسمت های محتوای شما می باشد. بدون یک عنوان جذاب، حتی جامع ترین پست وبلاگ نیز خوانده نمی شود. بر مهارت تیتر نوشتن تسلط داشته باشید. نویسندگان وبلاگ های بسیار موفق معمولاً قبل از انتشار محتوا در سایت روی بیست عنوان مختلف فکر می کنند، بنابراین قبل از “انتشار”، در مورد عنوان خود خوب فکر کنید.

  1. ویدیو را در استراتژی محتوای خود بگنجانید.

محتوای مبتنی بر متن خوب است، اما کافی نیست. ویدیو می تواند تاثیر مستقیمی در جذب بازدیدکنندگان جدید و جذابیت سایت شما باشد. بازاریابی ویدیویی یک روش عالی برای جلب توجه مخاطبان و جلب توجه آن ها و افزایش بازدید همزمان به وب سایت شماست.

  1. در مورد رقیبان خود تحقیق کنید.

اگر از سرویس ها برای بررسی اینکه رقبا در چه وضعیتی قرار دارند استفاده نکرده اید، در نقطه ضعف بزرگی قرار دارید. این سرویس ها عملکرد سایت ها و محتوای خاص را بررسی می کنند تا در یک نگاه به شما در مورد موضوعات مورد توجه خوانندگان اطلاع دهند. اطلاعاتی را که مردم می خوانند (و درباره آن ها صحبت می کنند) بیابید و از این نوع محتوا الگوبرداری کنید تا بازدید وب سایت شما را افزایش دهد.

  1. در کنفرانس ها شرکت کنید.

در هر صنعتی که باشید، حداقل یک یا دو کنفرانس مهم وجود دارد که مربوط به تجارت شما باشد. حضور در این رویدادها ایده خوبی است – سخنرانی در آن ها حتی بهتر است. این کار راهی عالی برای تثبیت خود به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود و کسب اعتماد قابل توجه برای سایت خود است.

جمع بندی

ترافیک ارگانیک کانال اصلی برای افزایش فروش است و دقیقاً موضوعی است که بازاریابی داخلی برای افزایش آن تلاش می کند. ترافیک ارگانیک از آن جهت مهم است که به سایت کمک می کند عملکرد صحیحی داشته باشد و می تواند محبوبیت سایت را افزایش دهد. ترافیک ارگانیک به شما کمک می کند تا فروش بیشتری داشته باشید. سئو داخلی و خارجی صحیح، کار در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ، تجزیه و تحلیل رقابتی، از بین بردن خطاهای فنی و بهبود قابلیت استفاده از اولویت های افزایش ترافیک ارگانیک است. برخی از کارها را می توانید به تنهایی انجام دهید. موارد دیگر باید به افراد حرفه ای سپرده شوند.

دسته بندی: سئو , کسب درآمد
تگ ها: تولد ژاکت

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *