Retry
دلایل شکست پروژه های سئو

در فضای پر رقابت امروزی، حضور در جهان مجازی نقش برجسته ای را در دستیابی به موفقیت و توسعه در هر کسب و کاری ایفا می کند. همین مسئله باعث شده است تا صاحبان مشاغل به اهمیت روند بهینه سازی سایت های خود بیش از پیش پی ببرند. سئو سایت این امکان را به یک کسب و کار می دهد تا هویت آنلاین خود در دنیای دیجیتال را بهبود بخشد. این امر باعث می شود مشتریان هدف، با دقت بیشتر و تاثیرگذارتر از گذشته انتخاب شوند. اما تا زمانی که شما برای سئو سایت خود یک مسیر مشخص را تعیین نکنید، فرآیند بهینه سازی وب سایت شما با شکست مواجه خواهد شد.

انجام عملیات سئو سایت صرفا با در نظر گرفتن موارد فنی و سیستماتیک به نتیجه لازم نمی رسد، بلکه باید موارد خاصی را در آن رعایت کرد. دلایل مختلفی وجود دارد که استراتژی سئو برای قرار گرفتن در صفحه اول شکست بخورد. برای اینکه بتوانیم به نتیجه مناسب در زمینه سئو برسیم، باید درک درستی از اشتباهات و مشکلات مربوط به سئو سایت داشته باشیم.

دلایل شکست پروژه های سئو چیست؟

اتخاذ تصمیمات راهبردی مناسب جهت سئو وب سایت باعث می شود شما در فضای آنلاین رتبه بالاتری کسب کنید، در هنگام جستجوی در موتورهای جستجوی پرطرفدار نظیر گوگل در صفحات و سطرهای اول قرار گیرید، بازدیدکننده بیشتری به وب سایت خود جذب کنید و در نهایت به هدف اصلی که افزایش درامد و توسعه کسب کارتان است دست یابید.

در ادامه به بررسی رایج ترین اشتباهات سئو سایت خواهیم پرداخت.

عدم تعیین مخاطب هدف خود

اولین قدم موثر در سئو انتخاب مخاطب هدف مناسب است. استراتژی سئوی شما باید حول مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه شما باشد. منتظر زمانی باشید که آن ‌ها به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند. اگر درک نکنید مشتری شما چه کسی است، استراتژی سئوی شما محکوم‌ به شکست خواهد بود.

هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه، کسب ‌و کار شما را ارتقا نخواهد داد، حتی اگر استراتژی سئو باعث شود که سایت ‌تان در بالای صفحات نتایج جستجو قرار بگیرد. به ‌طور مشابه، اگر شما در نتایج جستجو برای مخاطبانتان مناسب ظاهر نشوید، کسانی که در جستجوی کسب ‌و کار شما خواهند بود قادر نیستند شما را پیدا کنند.
یک راه خوب برای فهمیدن این‌ موضوع که آیا به مشتری مناسبی دست پیدا کرده ‌اید یا نه، این است که نرخ خروج از سایت خود یعنی تعداد افرادی که به وب ‌سایت شما می ‌آیند و بدون نگاه کردن به قسمت ‌های مختلف آن را ترک‌ می‌کنند را بررسی کنید. اگر نرخ خروج از سایت شما زیاد است، احتمالاً به ‌صورت اشتباه در نتایج جستجو ظاهر می ‌شوید و استراتژی شما در جستجوگرها باید تنظیم شود.

به دست آوردن یک استراتژی درست سئو طول می‌ کشد و نیاز به آزمون ‌و خطا دارد.

با آنالیز کردن رفتار مخاطب و بدست آوردن نقاط ضعف سایت خود و برطرف کردن آن ها می توانید ورودی بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید و آن ها را به مشتری تبدیل نمایید. نرخ تبدیل سایت شما به طور غیر مستقیم بر روی افزایش ورودی شما از گوگل نیز تاثیر خواهد داشت و در نظر داشته باشید که هدف جذب مخاطب است و نه صرفا بالاتر بردن ترافیک سایت.

عدم استفاده از کلمات کلیدی مناسب

عدم استفاده از کلمات کلیدی مناسب یکی از دلایل شکست پروژه های سئو است

پارامترهای زیادی در انتخاب کلمه کلیدی مناسب تاثیرگذار هستند که باید به آن ها اهمیت دهیم. انتخاب کلمات کلیدی مناسب می ‌تواند کار مشکلی باشد، به‌ خصوص اگر شما در یک حوزه پر‌رقابت فعالیت می کنید.
شایع ‌ترین اشتباهات مربوط به کلمات کلیدی عبارت ‌اند از: استفاده از کلمات کلیدی تک کلمه و بیش ‌از حد کوتاه، استفاده از کلمات کلیدی مشهور برای مورد توجه قرار گرفتن و هدف قرار دادن کلمات کلیدی‌ که بیش ‌از حد خاص هستند.مقاله با عنوان چگونه برای بلاگ وردپرسی تحقیقات کلمه کلیدی انجام دهیم را در وبلاگ ژاکت برای شما عزیزان اماده کردیم برای مطالعه به مقاله چگونه برای بلاگ وردپرسی تحقیقات کلمه کلیدی انجام دهیم مراجعه کنید.

برخی از پارامترهای مهم در انتخاب کلمات کلیدی عبارتند از:

  • مرتبط بودن کلمه کلیدی با مخاطب هدف
  • تعداد رقبا
  • قدرت رقبا
  • میزان جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر در موتور جستجو

عدم استفاده از ابزار‌های آنالیز سئو

ابزار‌های آنالیز سئو به شما کمک می‌کنند ببینید که چه چیزی برای رسیدن به هدفتان خوب عمل می‌کند. بنابراین می ‌دانید که استراتژی شما در چه جایی قوی است و در چه جاهایی نیاز به پشتیبانی دارد.
اگر می‌خواهید موفقیت تلاش ‌های سئوی خود را ببینید، لازم است از نرم افزارها و ابزارهای آنالیز سایت برای ارزیابی اهدافتان استفاده کنید. در واقع اگر آمار واقعی اتفاقاتی که بر روی سایت شما روی می دهد را نتوانید بدست آورید و آن ها را آنالیز کنید هرگز به نتیجه لازم نخواهید رسید.

اگر موفقیت استراتژی خود را تنها بر اساس افزایش مبادلات کسب ‌و ‌کارتان اندازه‌ گیری کنید، احتمال کمی وجود دارد نتایجی را که پیش ‌بینی کرده بودید، به دست آورید. بهینه‌ سازی محتوای وب ‌سایت شما نیاز به زمان، تلاش و بهبود مستمر دارد.

ابزارهای آنالیز سئو به شما توانایی پیگیری و درک ابعادی از سئو را می ‌دهند که قبلاً نمی‌توانستید مشاهده کنید. ابزار‌هایی که شما انتخاب می ‌کنید، می ‌توانند اطلاعاتی درباره‌ این ‌که بسیاری از بازدیدکنندگان جدید چطور از طریق کلمات کلیدی احتمالی از وب ‌سایت شما دیدن می ‌کنند، برایتان فراهم کنند. یکی از مهم ترین ابزارها در این زمینه ابزار سرچ کنسول گوگل است که می تواند کمک بسیار بزرگی به شما در زمینه بهبود وضعیت سایت بکند.

انتظارات غیر واقعی

برای موفقیت در فرآیند بهینه سازی و ارتقا رتبه در موتورهای جستجو بسیار ضروری است که درک درستی از مفهوم واقع گرایی در دنیای دیجیتال داشته باشید. اهدافی که غیر واقع گرایانه و بدون در نظر گرفتن امکانات، فضای رقابت، تاثیر بر میزان درآمد و بسیاری از موارد دیگر، تعیین می شوند ضربه بزرگی به روند بهیه سازی سایت شما می زنند و علاوه بر آن موجب اتلاف وقت و صرف هزینه اضافی برای سئو خواهند شد. بنابراین اگر به دنبال سئو موفق برای سایت خود هستید، به کمک کارشناسان و همکاران خود سعی کنید برای تعیین استراتژی های بهینه سازی تصمیمات درست و مطابق با واقعیت اتخاذ کنید.

استفاده از روش های منسوخ شده و به روز نبودن سئو سایت

حتی شرکت های بزرگی که حجم وسیعی فروش اینترنتی دارند با متخصصان سئو قدیمی همکاری می کنند. اغلب این متخصصان سئو، دانش و علم شان متعلق به 10 سال پیش است و از آن زمان تاکنون سعی نکرده اند اطلاعات خود را با قوانین روز موتورهای جستجو تطبیق دهند. در حوزه سئو و بازاریابی جستجو که رشدی سریع دارد، مطمئناً چنین رویکردی نمی تواند کارساز باشد.

استراتژی سئو که بر اساس قواعد روز نباشد در سطوح مختلف برای شما دردسر ساز خواهد بود. اولین مشکل واضحی که وجود دارد این است که شما نمی توانید با شرکت های همکار رقابت کنید و یک سر و گردن از آنها بالاتر باشید.

زمانی که از روش های سئو قدیمی و تاریخ گذشته استفاده می کنید، باید منتظر عواقب ناگوار آن نیز باشید. بیشتر استراتژی های سئویی که در گذشته مورد پذیرش بودند، امروزه اسپم یا سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شوند. استفاده از این تاکتیک های قدیمی سئو می تواند باعث جریمه شدن سایت شما شود که در نتیجه آن همه سایت شما با بخشی از آن از نتایج جستجو حذف می شود. این موضوع زمانی فاجعه بار می شود که تجارت شما به ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو وابستگی داشته باشد.

یک متخصص سئو باید با تکنولوژی روز موتورهای جستجو آشنایی داشته باشد و بتواند یک وب سایت را بر اساس تغییرات روز موتورهای جستجو بهینه سازی کند.

استفاده از روش های منسوخ شده و به روز نبودن در یکی از عمده دلایل شکست پروژه سئو

ایندکس نشدن سایت توسط گوگل به دلیل مشکل در طراحی سایت

در صورتی که طراحی سایت شما مناسب نباشد و ارتباط درستی میان صفحات شما برقرار نشده باشد، روبات گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند و همین موضوع باعث می شود که محتوای سایت شما در اینترنت پیدا نشود. وجود چنین مشکلی عملا کل فعالیت ها و زحمت های شما را به هدر خواهد داد.

استفاده از تکنیک هایی مانند اجاکس در برنامه نویسی سایت و فرمت فلش در وب سایت از عمده مشکلاتی هستند که باعث می شوند چنین اتفاقی بیفتد. بنابراین مطمئن شوید که سایت شما همواره به درستی توسط روبات های موتور جستجو پیدا می شود و روبات ها می توانند محتوای سایت شما را ایندکس کنند.

تلاش برای دستیابی به نتایج سریع

امروزه مهم ترین دلیلی که باعث جلوگیری از موفقیت فرایند سئو هر وب سایتی می شود انتظار دستیابی به نتایج عالی در زمانی بسیار کوتاه است. مسیر دست یابی به نتایج طبیعی و اصولی، فرایندی ادامه دار و زمان بر است.آن دسته از صاحبان مشاغل که عجله زیادی برای دستیابی به نتایج و بهبود جایگاه خود دارند نهایتا در فرایند بهینه سازی شکست خواهند خورد. بنابراین برای اطمینان از موفقیت پروسه سئو وب سایت خود باید به آن زمان دهید تا با استفاده از روش های علمی و دقیق جایگاه سایت شما در موتوهای جستجو بهبود یابد.

عدم استفاده از شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و تلگرام موثرترین راه برای دستیابی به مشتریان هدف محسوب می گردد. امکانات بازاریابی بسیار خوب شبکه های اجتماعی اغلب مواقع توسط صاحبان مشاغل نادیده گرفته می شود و این امر باعث می شود فرصت های بسیار زیادی برای فروش و جذب مشتری بیشتر از دست برود.

البته حضور در شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیم بر سئو وب سایت ندارد، اما تاثیرات جانبی و غیرمستقیم این شبکه ها کمک بسیار زیادی به سرعت بخشیدن و بهتر شدن فرایند بهینه سازی می نماید، تا جاییکه نادیده گرفتن این شبکه ها ممکن است موفقیت بهینه سازی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین اگر قصد دارید احتمال موفقیت سئو سایت خود را بالا ببرید به هیچ وجه از حضور در شبکه های اجتماعی غافل نشوید.

نبود میل جاه طلبی

از آنجایی که سئو و بهینه سازی عالی سایت پر هزینه است، زمانی که اهداف متوسطی برای کسب و کار خود دارید، تنظیم کردن هزینه ها ممکن است کمی دشوار باشد. هنگامی که صاحبان یک کسب و کار از هزینه های سئوی درجه یک مطلع می شوند، به جای برنامه ریزی بلند مدت ترجیح می دهند اهداف خود را کوچک کنند. در این شرایط به دستاوردهای اندک نیز قانع می شوند.

مطمئن باشید که چنین رویکردی در بازاریابی جستجو با شکست مواجه خواهد شد.

بر خلاف بیشتر تاکتیک های بازاریابی، سئو به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد و در طول زمان قدرتمندتر می شود. هرچه قدر در زمینه سئو بلند پروازتر و جاه طلب تر باشید، مطمئناً در طولانی مدت نتیجه بسیار خوبی بدست خواهید آورد.

لینک گرفتن از سایت های بی ارزش

لینک گرفتن از سایت های بی ارزش اشتباهی بزرگ در سئو

عامل دیگری که در سئو وجود دارد و باعث جلوگیری از پیشرفت شما در بین سایت های رقیب می شود، کیفیت بک لینک ها است. بک لینک ها باعث افزایش DA (اعتبار دامنه) شما می شوند که باید به خوبی به آن ها توجه داشته باشید.

در نظر داشته باشید که هرگز از پک های بک لینک به صورت آماده استفاده نکنید، زیرا شما از کیفیت آن ها اطلاع ندارید و ممکن است برای شما دردسر ساز شود.

گوگل به موضوع ساخت لینک های با کیفیت به شدت اهمیت می دهد و بررسی می کند تا ببیند آیا شما از سایت های مرتبط با فعالیت خودتان لینک گرفته اید یا خیر ؟

سعی کنید از سایت های همکار در زمینه فعالیت خود لینک بگیرید و به آن ها لینک بدهید تا بتوانید ارزش و اعتبار سایت خود را بالا ببرید و بازده خوبی داشته باشید.

اسپم رقبا و پنالتی شدن سایت در گوگل

اسپم سئو سایت شما در گوگل توسط رقبا برای کاهش رتبه شما ممکن است صورت پذیرفته باشد.گاهی اوقات می توان از طریق رقابت سالم در هر زمینه ای از جمله سئو، نسبت به رقبا برتری یافت.

اما اگر رقبای شما، بخواهند از طریق روش های ناسالم با شما در سئو سایت رقابت کنند، و شما ندانید که آن ها این کار را انجام می دهند، احتمالا با مشکل شکست سئوی سایتتان مواجه می شوید و اگر بالا باشید در سرچ ها، روز به روز جایگاه خود را از دست می دهید و ضعیف می شوید.

عدم بررسی لینک های خراب

شما لینک های خراب را بررسی نمی کنید. چند لینک شکسته می تواند به طور جدی هم تجربه کاربر و هم رتبه بندی را تحت تأثیر قرار دهد. هر بار که یک کاربر صفحه 404 را دریافت می کند، به احتمال زیاد سایت شما را در جستجوی اطلاعات ترک می کند و هر بار که یک crawler موتور جستجوگر، سایت شما را crawl می کند و به یک لینک خراب برخورد می کند، ایندکس سایت شما با مشکل مواجه می شود.

برای رفع این مشکل از یک ابزار رایگان مانند SEO Spider Screaming Frog برای شناسایی و رفع هرگونه پیوند خراب استفاده کنید.

نتیجه گیری

سئو سرمایه گذاری در بسیاری از سطوح است. اثرات یک استراتژی سئوی خوب و با ثبات در مدت زمان طولانی خود را نشان خواهد داد. اگر به اعضای تیم سئوی خود اعتماد نداشته باشید، محکوم به شکست خوردن هستید. هوشیار باشید و بر روی نتایج نهایی تمرکز کنید. تنها در این صورت است که می توانید در استراتژی سئوی خود شکست نخورید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد دلایل عدم موفقیت یک پروژه سئو را به خوبی بیان کند.

دسته بندی: سئو
تگ ها: تولد ژاکت

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *