Retry
لینک شکسته چیست

در پاسخ به سوال لینک شکسته چیست می توان گفت که لینک شکسته یک صفحه وب است که به دلایل مختلف کاربر نمی تواند پیدا کند یا به آن دسترسی پیدا کند. وقتی کاربر بخواهد به لینک شکسته دسترسی پیدا کند، سرور های وب معمولاً پیام خطا را بر می گردانند. پیوند های شکسته اغلب به عنوان dead links یا broken links شناخته می شوند.

نمونه هایی از خطاهای لینک شکسته

در این قسمت از مقاله لینک شکسته چیست چند نمونه از کد خطا وجود دارد که ممکن است یک سرور وب برای لینک شکسته ارائه دهد:

  • 404 Page Not Found: the page/resource doesn’t exist on the server
  • 400 Bad Request: the host server cannot understand the URL on your page
  • Bad host: Invalid host name: the server with that name doesn’t exist or is unreachable
  • Bad URL: Malformed URL (e.g. a missing bracket, extra slashes, wrong protocol, etc.)
  • Bad Code: Invalid HTTP response code: the server response violates HTTP spec
  • Empty: the host server returns “empty” responses with no content and no response code
  • Timeout: Timeout: HTTP requests constantly timed out during the link check
  • Reset: the host server drops connections. It is either misconfigured or too busy.

دلایل خرابی لینک ها

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است لینک های شکسته رخ دهد، به عنوان مثال:

  • صاحب وب سایت URL نادرستی را وارد کرده است (غلط املایی، اشتباه تایپ شده و غیره).
  • ساختار URL سایت شما اخیرا تغییر یافته است (لینک های ثابت) بدون تغییر مسیر و باعث خطای 404 می شود.
  • سایت خارجی دیگر در دسترس نیست ، آفلاین است یا برای همیشه منتقل شده است.
  • پیوند به محتوایی (PDF ،Google Doc، ویدیو و غیره) که منتقل شده یا حذف شده است.
  • عناصر شکسته درون صفحه (تداخل افزونه های HTML ،CSS ،Javascript یا CMS).
  • دیوار آتش یا محدودیت موقعیت جغرافیایی اجازه دسترسی به خارج را نمی دهد.

چرا لینک های شکسته برای سئو مهم هستند؟

پیوند های شکسته بر نتایج جست و جوی Google شما تأثیر می گذارد، با این حال، بر SEO کلی شما تأثیر نمی گذارد. ما حتی در سایت اپل بررسی کردیم و 2000 URL را با 9 پاسخ ناموفق اسکن کردیم. این بدان معنا نیست که اپل شروع به از دست دادن مشتری های خود می کند، با این حال، داشتن لینک های خراب بیش از حد در یک صفحه، ممکن است نشان دهد که یک سایت مورد غفلت قرار گرفته یا رها شده است. در دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جست و جوی Google از پیوند های خراب برای تعیین کیفیت یک سایت استفاده می شود، اما به شرطی که دائماً لینک های خراب را بررسی کنید یا پیوند های خراب را برطرف کنید وقتی Google شما را از مسئله جدیدی که در سایت شما شناسایی شده مطلع می کند (مانند مثال در زیر)، شما باید بتوانید یک سایت با کیفیت بالا را حفظ کنید:

لینک شکسته چیست

تجربه ی کاربر

در ادامه مقاله broken link چیست، تأثیر یک پیوند شکسته را نادیده نگیرید. تجربه کاربر عامل مهمی است که بر SEO تأثیر می گذارد. وقتی الگوریتم های موتور های جست و جو تغییر می کنند، به این دلیل است که هدف اصلی آن ها ارائه جست و جو و تجربه بهتر برای کاربران است. موتور های جست و جو می فهمند که لینک های خرابی وجود خواهد داشت، اما وقتی یک کاربر واقعی به سایت شما مراجعه می کند، ممکن است خیلی سریع متوجه آن مورد شوند. این امر به طور حتم از اعتبار شما می کاهد.

نرخ از دست دادن

صرف نظر از اینکه شما یک لینک یا لینک های خراب دارید، هر بازدید کننده در صفحه شما تصمیم خود را براساس قابلیت استفاده، تجربه، زمان بار گذاری و محتوا تعیین می کند. اگر پیوند های خراب در سایت شما وجود داشته باشد و بازدید کننده نتواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند، به سراغ سایت دیگری می رود که می تواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن ها قرار دهد. هرچه زمان کمتری در سایت شما بگذرانند، نرخ از دست دادن  کاربران سایت شما بالاتر خواهد بود.

چگونه لینک های شکسته را در وب سایت خود پیدا کنیم؟

در ادامه مقاله لینک شکسته چیست نحوه پیدا کردن این لینک ها را بررسی می کنیم. ساده ترین و سریع ترین راه برای دیدن اینکه آیا لینک های خراب دارید این است که گزارش گوگل سرچ کنسول خود را انجام دهید و ببینید آیا لینک های خراب در آن صفحه وجود دارد:

پیدا کردن broken links

اگر صدها صفحه یا پست در سایت خود دارید، می توانید با استفاده از ابزاری مانند گوگل سرچ کنسول، تمام صفحات خود را برای شناسایی پیوند های خراب جست و جو کنید یا افزونه ای را برای سیستم عامل CMS خود بارگیری کنید که می تواند این موارد را بررسی کند.

در کنسول جست و جوی گوگل

کنسول جست و جوی Google همچنین می تواند به شناسایی هر گونه مشکلی در سایت شما کمک کند. هنگامی که ربات های آن ها سایت شما را جست و جو کردند. اگر صفحه ای از وب سایت شما خراب باشد، آن ها به شما اطلاع می دهند. توجه داشته باشید که آن ها فقط URL ها را در وب سایت شما نشان می دهند و نه پیوند های خارجی.

این خطا ها را می توانید در Google Search Console> Crawl> Crawl Errors پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که خطاهای Crawl اولویت بندی شده اند. اگر URL ها مهم نیستند، مطمئن باشید که خطاها بر نتایج جست و جو تأثیر نمی گذارند.

در ادامه مقاله broken link چیست لیستی از ارور صفحات را مشاهده می کنید. این گزارش نشان می دهد که رفع اشکال برای پیوند های خراب چقدر مهم است، بدون این، این صفحات در نتایج جست و جوی فعلی آن ها تأثیر می پذیرند.

لینک های شکسته

در این قسمت از مقاله لینک شکسته چیست مثالی آورده شده است. می توانید از مشکلات خطای خزیدن ربات ها که توسط ربات های Google شناسایی شده است چشم پوشی کنید:

مشکلات خطای خزیدن ربات ها

نحوه حل کردن لینک های شکسته

بسته به میزان محتوایی که هر هفته تولید می کنید، باید هر ماه زمان اختصاص دهید تا پیوند های خراب را بررسی کنید. خواه یک بار در ماه، هر سه ماه یکبار یا یک بازه زمانی دیگر که انتخاب می کنید، می خواهید این بهترین روش ها را دنبال کنید:

بررسی لینک های شکسته

خطا های Google Crawl را بررسی کنید.

کنسول جست و جوی خطاهای 404 با اولویت بندی خطا های خزیدن برای شما این کار را آسان می کند. اگر خطاهای اصلی در گزارش همه بی ربط هستند، می توانید اطمینان داشته باشید که در لیست 404 خطای خزیدن هیچ مورد دیگری وجود ندارد.

از پیوند های عمیق در وب سایت اجتناب کنید مگر اینکه (یا تا زمانی که لازم باشد). پیوند عمیق پیوندی است که به جای صفحه اصلی به یک صفحه واقعی پیوند دارد. سایر مترادف های یک پیوند عمیق شامل پیوند داخلی یا لنگر متن است. داخلی یا خارجی باشد، اگر فکر می کنید سایت منبع مطمئنی از اطلاعات است، قطعاً می خواهید از پیوند های عمیق استفاده کنید. اگر به عنوان مثال یک فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید و در حال پیوند دادن به صفحات محصول خود هستید که ممکن است با داشتن موجودی دیگر از بین بروند، برای اطمینان از خراب شدن هیچ یک از پیوند های خود، باید یک چکاپ ماهانه ترتیب دهید.

اگر این پیوند یک پیوند خارجی است، به وب سایت پیوند دهنده مراجعه کرده و درخواست رفع مشکل کنید. اگر وب سایت پیوند دهنده هنگام ایجاد ارتباط با شما اشتباهی انجام داده است، ارزش دارد که تماس بگیرید و به آن ها اطلاع دهید در مورد این موضوع. آن ها ممکن است آن را برطرف کنند، یا ممکن است شما یک فرصت پیوند با آن ها داشته باشید. اگر منبع URL یا وب سایت دیگر وجود ندارد، می توانید آن را با منبع دیگری جایگزین کنید یا کاملاً حذف کنید.

استفاده از مکانیسم های تغییر مسیر، که در صورت خرابی پیوندها، کاربران را به مکان جدیدی از اطلاعات هدایت می کند. برای هدایت (301) صفحه خراب به مکان جدید  می توانید از افزونه های متفاوتی مانند yoast seo استفاده کنید

محتوای موجود در URL خراب را دوباره ایجاد و جایگزین کنید. بدانید که لینک شکسته چیست و آن را جایگزین یا دوباره ایجاد کنید.

(301) صفحه خراب را به صفحه مربوطه دیگر در وب سایت خود هدایت کنید. محتوای مشابهی را در سایت خود پیدا کنید و صفحه خراب را به آن صفحه هدایت کنید. به عنوان مثال، اگر صفحه ای خراب با عنوان “نحوه ایجاد لینک سازی خراب” داشته باشید، کاملا منطقی است که این صفحه را به صفحه ای با عنوان “راهنمای کامل ساخت لینک خراب” هدایت کنید.

404 این یک گزینه کاملاً مناسب است. شما فقط باید مطمئن شوید که 404 را نشان می دهید.

چگونه می توان پیوند های شکسته را در وردپرس تغییر مسیر داد؟

وردپرس راه حل هدایت خارج از جعبه را ارائه نمی دهد، اما دو گزینه برای رفع پیوند های خراب و هدایت مجدد آن ها به صفحه جدید وجود دارد.

وجود افزونه های زیاد در سایت وردپرس می تواند بر عملکرد سایت شما تأثیر بگذارد. اگر هزاران صفحه در سایت خود دارید، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از بروز مشکل، Simple 301 Redirect را برای وردپرس نصب کنید.

پس از شناسایی پیوند داخلی خراب ، می توانید آن URL را جایگزین کرده و به صفحه دیگری هدایت کنید:

راه دیگر برای راه اندازی تغییر مسیر 301 استفاده از فایل پیکربندی وب سرور .htaccess است. این یک روش سریع تر و آسان تر برای ایجاد تغییر مسیر 301 است که بر عملکرد سایت شما تأثیر نمی گذارد.

با این حال، هر اشتباه کوچکی می تواند باعث خطای داخلی سرور برای سایت شما شود. بنابراین، قبل از اینکه پرونده .htaccess خود را ویرایش کنید و تغییری ایجاد کنید، از پرونده خود پشتیبان تهیه کنید.

برای دسترسی به پرونده .htaccess خود، باید از طریق FTP به وب سرور خود متصل شوید. اکثر ارائه دهندگان هاست باید بتوانند نحوه به دست آوردن سرویس گیرنده FTP را به شما نشان دهند.

پرونده .htaccess شما در پوشه اصلی سایت وردپرس شما قرار دارد. این همان پوشه ای است که شامل پرونده هایی مانند wp-config.php است

برای باز کردن پرونده .htaccess خود، باید از Notepad یا TextEdit استفاده کنید.

اطلاعات زیر را وارد کنید (به یاد داشته باشید URL ها را با آدرس های خود جایگزین کنید):

RewriteEngine On

Redirect 301 /your-old-post-product/

Redirect 301 /another-old-post-product/

پس از ذخیره، می توانید پرونده را از طریق FTP بارگذاری کنید. پیوند قدیمی شما اکنون به صفحه جدید هدایت می شود.

امیدواریم شما با مطالعه مقاله لینک شکسته چیست با لینک های شکسته آشنا شده باشید و بدانید چگونه می توانید این پیوندهای شکسته را شناسایی کنید و آن ها را بر طرف کنید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

دسته بندی: سئو

دیدگاه‌ها

Comments
  • عاطفه

    سلام. من ارور برای آدرسای لینکدینم میده. درحالی که درستن و وقتی کلیک هم میکنم وارد میشن. چطور این ارور رو برطرف کنم ؟

      • عاطفه

        999 Non-standard
        این ارور رو داره

        • سینا عباسی

          کد وضعیت HTTP 999 یک کد وضعیت غیر رسمی است که توسط Linkedin بازگردانده شده است. به عنوان مثال، باز کردن یک صفحه شرکت به عنوان یک کاربر احراز هویت نشده منجر به کد وضعیت پاسخ HTTP 999 می شود. خزنده های وب که به robots.txt لینکدین توجه نمیکنند.
          همچنین نیازی نیست نگران این موضوع باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *