معرفی گوگل دیسکاور و نحوه ورود به Google Discover

گوگل

6 دقیقه زمان مطالعه

گوگل دیسکاور (Google Discover)‌ یکی از سرویس‌های قدرتمند گوگل است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد تا کاربرانی که از مرورگر گوگل کروم در تلفن همراهشان استفاده می‌کنند، بتوانند تجربه بهتری از کار با گوگل داشته باشند. به این صورت که بر اساس عواملی همچون جستجوهای قبلی کاربران و موقعیت جغرافیایی آن‌ها، علاقه و نیازهای کاربران را پیش‌بینی می‌کند و مطالب مفید را به‌صورت شخصی‌سازی شده به آن‌ها نمایش می‌دهد.

برای اینکه بتوانیم بیشتر با گوگل دیسکاور آشنا شویم و درک بهتری از عملکرد آن داشته باشیم، تصمیم داریم در این مقاله به‌طور کامل ویژگی‌های این سرویس جذاب را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

گوگل دیسکاور چیست؟

سرویسی که امروزه آن را به نام گوگل دیسکاور می‌شناسیم، اولین بار در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد، اما مانند بسیاری دیگر از سرویس‌ها در طول زمان دستخوش تغییرات زیادی بوده است. در سال ۲۰۱۲، گوگل ابزاری به نام Google Now را معرفی کرده بود؛ سرویسی که با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران، اطلاعاتی مثل آب و هوا و و مکان‌های دیدنی اطراف را در اختیار آن‌ها قرار می‌داد. اما از آنجایی که یکی از اهداف مهم و اساسی برای تمام کسب و کارها بهبود تجربه کاربری است، به مرور نقش این سرویس کمرنگ‌تر شد و جای خود را به ابزار Google Feed داد.

در این زمان، کاربران با استفاده از گوگل فید می‌توانستند بر اساس جستجوهای خود، محتوای مورد نیازشان را به‌شکل Card View مشاهده کنند. به‌عنوان مثال، می‌توانستند با توجه به سرچ‌های قبلی خود، در جریان اخبار آن حوزه قرار بگیرند.

با رشد و توسعه هوش مصنوعی، گوگل تصمیم گرفت تا به کمک این فناوری تجربه جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. بنابراین در سپتامبر سال ۲۰۱۸، سرویس «گوگل دیسکاور» را راه‌اندازی کرد. بزرگترین تفاوتی که گوگل دیسکاور با گوگل فید داشت، دسترسی به محتواهای تازه و به‌روز،‌ بدون نیاز به جستجو بود. اتفاقی که معنای جستجو را برای کاربران تغییر داده بود! در واقع هدف گوگل از انتشار گوگل دیسکاور این بود که کاربران بتوانند راحت‌تر و با لذت بیشتری محتوای مورد نظر خود را مشاهده کنند، حتی محتوایی که نمی‌دانند به آن نیاز دارند! اتفاقی هیجان‌انگیز که هم در زمان آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند و هم در طراحی استراتژی‌های موفق بازاریابی به مدیران وب سایت کمک می‌کند. در ادامه به معرفی مزایای آن برای کسب و کارها می‌پردازیم.

 

مزایای گوگل دیسکاور برای کسب‌وکارهای آنلاین

  • افزایش نرخ تبدیل و بهبود ترافیک وب سایت
  • معرفی بهتر محصولات و معروف کردن برند
  • افزایش اعتماد کاربران به مطالب وب سایت‌
  • کمک به فروش بیشتر کسب و کارها و افزایش سرعت پیشرفت

با توجه به اینکه گوگل دیسکاور به بخش سرچ کنسول نیز اضافه شده است، متوجه می‌شویم که چقدر این ابزار در افزایش دید وب سایت‌ها موثر است و می‌تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد کسب و کارهای آنلاین داشته باشد! به‌طوریکه با مراجعه به سرچ کنسول و رفتن به بخش Discover، می‌توانید آن دسته از صفحاتی که از طریق گوگل دیسکاور برای کاربران نمایش داده شده‌اند را به همراه نرخ کلیک و میزان ایمپرشنی که داشته‌اند مشاهده کنید.

 

انواع محتوا در گوگل دیسکاور

بر خلاف گوگل فید که تنها محتوای متنی را در اختیار کاربران قرار می‌داد، گوگل دیسکاور انواع مختلفی از محتوا را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد:

  • انواع محتوای متنی؛‌ مانند اخبار، مقالات و تبلیغات
  • انواع محتوای تصویری؛ مانند ویدیوها، وبینارها و نتایج زنده ورزشی

 

چطور محتوای گوگل دیسکاور را مشاهده کنیم؟

از آنجایی که گوگل با هدف بهبود تجربه کاربران سرویس گوگل دیسکاور را راه‌اندازی کرده است، کار کردن با آن نیز راحت است. اگر کاربر اندروید هستید، گوگل دیسکاور به‌طور پیش‌فرض بر روی سیستم عامل شما نصب شده است. بسته به مدل تلفن همراهتان می‌توانید تنظیمات مربوط به آن را تغییر دهید و یا حتی آن را غیرفعال کنید؛ اما اگر از کاربران آی‌‌اواس هستید، به فروشگاه‌ apple store مراجعه کنید و سرویس گوگل دیسکاور را دانلود و نصب کنید.

برای مشاهده محتوای گوگل دیسکاور در نسخه دسکتاپ نیز می‌توانید مرورگر گوگل کروم را نصب کنید و بعد از آن، افزونه Google Discover را بر روی آن نصب کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای گام به گام سئوی ووکامرس

 

چگونه محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟

بهترین راه برای اینکه بتوانید محتوای وب سایت خود را وارد گوگل دیسکاور کنید،‌ تولید محتوای ارزشمند و سئو شده است. بنابراین، محتوای شما با پیروی از اصول زیر می‌تواند شانس خود را برای ورود به دیسکاور افزایش دهد:

  • به‌روز، منحصربه‌فرد و مفید باشد.
  • معتبر و قابل اعتماد باشد.
  • دارای عناصر بصری مرتبط و با کیفیت بالا باشد (حداقل ۱۲۰۰ پیکسل)
  • عناوین محتوا واضح و مختصر باشند.
  • توضیحات متا جذاب و ترغیب‌کننده باشند.
  • دارای بک‌لینک‌های باکیفیت باشد.
  • موضوع آن برای مخاطب جالب باشد و از زاویه‌ای جدید به آن موضوع بپردازد.
  • بعد از اینکه موضوع محتوای خود را انتخاب کردید، به‌طور دقیق و کامل به سوالات مخاطبان حول محور یک موضوع پاسخ دهد. برای این کار باید بر اساس عملکرد رقبا و با بررسی نیازهای مخاطبان، موضوع محتوای خود را انتخاب کنید و به‌طور جامع در رابطه با آن توضیح دهید. به‌شکلی که مخاطب سردرگم نشود.
  • طراحی وب سایت ریسپانسیو باشد و برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده باشد.
  • مطمئن شوید که همه بخش‌های وب سایت به‌درستی کار می‌کنند و سرعت لود شدن صفحات مناسب است.
  • حضور فعالانه و موثری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، زیرا یکی از منابع گوگل دیسکاور برای نمایش محتوا به کاربران، میزان تعاملی است که در شبکه‌های اجتماعی دارند.
  • از ابزار Google Web Stories برای طراحی استوری استفاده کنید.
  • از طریق سرچ کنسول، عملکرد خود در گوگل دیسکاور را بررسی کنید.
نکته: بعد از رعایت نکاتی که مطرح کردیم، مهم است که محتوای خود را تازه و به‌روز نگه دارید. با انجام این کار می‌توانید کیفیت محتوای خود را حفظ کنید.

 

گوگل دیسکاور، ابزاری هوشمند برای رشد کسب و کار

گوگل دیسکاور ابزاری باارزش است که با قابلیت نمایش محتوای شخصی‌سازی شده به کاربران، فرصت جذابی را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار داده است. بنابراین اگر صاحب یک وب سایت هستید و می‌خواهید مخاطبان بیشتری را به وب سایت خود بیاورید و تعامل بهتری با آن‌ها برقرار کنید، با استفاده از گوگل دیسکاور و با تولید محتوایی جذاب و یکپارچه، می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید.

 

چطور با استفاده از گوگل دیسکاور به سئو وب‌سایت خود کمک کنیم؟

شما با استفاده از این سرویس می‌توانید ورودی بسیار بالایی را برای وبسایت خود جذب کنید. چراکه با این کار به گوگل اثبات خواهید کرد که سایت شما محتوای بروز و قابل اعتماد ارائه می‌دهد. با این کار می‌توانید مخاطبان بالقوه‌ای که وارد سایتتان می‌شوندبه مخاطب بالفعل تبدیل کنید و محصول و خدمات خود را به آن‌ها ارائه دهید. این اعمال مستلزم آن است که به خوبی بر روی مباحث بهینه سازی سایت و سئو مسلط باشید.

 

چگونه سئو سایت را به صورت کاربردی یاد بگیریم؟

برای اینکه عملکرد بهتری را در روند بهینه‌سازی سایت داشته باشید باید استراتژی بی نقصی را طراحی کنید. یکی از تکنیک‌های حرفه‌ای برای بهبود نرخ تبدیل در سئو، استفاده و ورود به گوگل دیسکاور است. همانطور که بالاتر گفتیم؛ با وارد شدن محتوای شما به گوگل دیسکاور حجم زیادی ترافیک به سمت سایت شما سرازیر شده و اعتبار سایت شما نزد گوگل بالا می‌رود. افزایش ترافیک سایت سبب می‌شود که موتور جستجوی گوگل سایت شما را به عنوان مرجع در حوزه فعالیت خودتان بشناسد.

با دوره آموزش صفرتاصد سئو در مجموعه ژاکت آکادمی میتونید به راحتی کسب و کار خود را به صفحه اول گوگل برسانید.

برای اینکه نکات کاربردی بهینه سازی سایت و سئو به صورت به روز شده و کامل یاد بگیرید، آموزش‌هایی که دنبال می‌کنید باید حتما با آخرین آپدیت‌های گوگل به روز شده باشد. یکی از بهترین دوره‌های آموزشی که به صورت مداوم با آخرین به روزرسانی‌های گوگل آپدیت می‌شود، دوره آموزش صفر تا صد سئو در ژاکت آکادمی است. این دوره شامل چهار آموزش در حوزه سئو است که سئو سایت کسب و کار شما را متحول می‌کند. این دوره شامل آموزش سئو داخلی و خارجی، اصول سئو و دو ابزار قدرتمند سرچ کنسول و اسکریمینگ فراگ است. با بهره‌گیری از آموزش‌های این دوره آموزشی سئو، به راحتی می‌توانید کسب و کار خود را در فضای آنلاین به مخاطبان خود معرفی کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه کلمات کلیدی گوگل برای وردپرس | پلاگین Wordpress Keyword Tool

345,000 تومان

85.94%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه حفاظت از لینک‌ های دانلود هم‌صدا | پلاگین ham3da

395,000 تومان

100%
هم‌صدا با وردپرس

هم‌صدا با وردپرس

3

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

3

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه