بهبود رتبه سایت با استفاده از محتوای بنیادی

سئو

6 دقیقه زمان مطالعه

مقالات بنیادی یا شاخص آن دسته از پست هایی هستند که برای شما بیشترین اهمیت را دارند و در واقع هسته وب سایت شما هستند. در واقع آن ها باعث می شوند که مردم وارد سایت شما شوند و یا محصولات شما را بخرند. در این مقاله می خواهیم بهبود رتبه با محتوای بنیادی را شرح دهیم.

به عبارتی دیگر کرنر استون (cornerstone) بهترین و مهم ترین محتوای سایت شما می باشند و در سایت شما جایگاه بسیار مهمی دارند و برای بهبود رتبه با استفاده از آن ها باید مطمئن شوید که از کیفیت لازم برخوردار باشند. محتوای بنیادی شما باید بهترین مقاله هایی باشند که در سایتتان قرار می دهید.

اما چگونه می توان رتبه مقاله های بنیادی خود را در نتایج جستجو بهتر کرد؟ چگونه می توان از مقالات بنیادی و شاخص بیشترین بهره را برد و از آن ها برای بهبود رتبه خود استفاده کرد؟ در این پست ما به شما توضیح می دهیم که محتوای بنیادی و یا شاخص چیست و چگونه می توان با استفاده از این مقالات رتبه خود را در نتایج جستجو بهبود داد.

برای داشتن رتبه عالی و خوب چه کارهایی را نباید انجام دهید؟!

پیش از اینکه به مواردی که برای بهتر کردن رتبه خود باید انجام دهید بپردازیم، ابتدا به صورت مختصر در مورد اینکه چه کارهایی نباید انجام دهیم صحبت خواهیم کرد و درباره‌ی نحوه و اساس رتبه بندی بحث می کنیم.

بدون شک متداول ترین سوالی که از ما پرسیده می شود این است که “چگونه سایت خود را برای کلمه کلیدی X رتبه بندی کنم؟” اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص رتبه خود را بالاتر ببرید، ابتدا باید تعیین کنید که قصد دارید کدام مطلب و یا صفحه را برای آن کلمه کلیدی خاص بهینه سازی کنید.

همانطور که می دانید افزودن کلمه کلیدی به عنوان هر صفحه همیشه برای شما مفید نخواهد بود و در برخی موارد نتیجه ی عکس خواهد داشت. در واقع شما باید تنها یک بار از عبارت کلیدی اصلی خود استفاده کنید.

همچنین نوشتن 200 مقاله در مورد یک عبارت کلیدی کاری بی فایده خواهد بود. به خصوص زمانی که آن ها را به یکدیگر لینک نداده باشید!

در واقع شما برای بهبود رتبه با محتوای بنیادی به یک محتوای شاخص نیاز دارید که سایر مقالات در سایتتان مربوط به موضوع آن مقاله باشند. با این حال چگونه اطمینان حاصل می کنید که مطالب بنیادی شما رتبه بسیار خوبی را در موتورهای جستجو کسب خواهند کرد و چه مواردی را باید انجام داد؟

برای بهبود محتوای شاخص خود چه مواردی را باید رعایت کرد؟

بهبود رتبه با محتوای بنیادی (کرنر استون)

در درجه اول باید محتوای عالی و با کیفیت تولید کنید و محتوای بنیادی شما باید از هر لحاظ 100٪ عالی باشد. شما باید درباره کلمات کلیدی، عناوین اصلی و محتوای عالی تحقیق کنید و با اطمینان کامل شروع به تولید محتوا کنید.

شروع به تولید محتوا کنید و آن را در سایت خود قرار دهید. برای تولید محتوای بنیادی باید کمی صبر و حوصله داشته باشید و روی آن وقت بگذارید، زیرا مقاله شاخص شما در واقع محتوایی است که بر اساس آن رتبه بندی خواهید شد.

برای آشنایی بیشتر با محتوای بنیادی، مقاله کرنراستون (Cornerstone) ژاکت را مطالعه کنید.

بهتر است که همیشه کاربران و مخاطبانتان را در نظر بگیرید و برای آن ها محتوا تولید کنید. سعی کنید محتوایی تولید کنید که کاربران از آن لذت ببرند و اطلاعات ارزشمندی به آن ها بدهید.

کدام کلمه کلیدی را باید در مقالات بنیادی خود قرار دهید؟

کلمات کلیدی در مقالات بنیادی

از آن جایی که کسب رتبه برای کلمات و عباراتی که بسیار محبوب هستند، دشوار است اما داشتن محتوای شاخص با کیفیت می تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه خوبی بدست آورید. مقالات شاخص شما باید برای رقابتی ترین کلمات کلیدی بهینه شوند.

قرار دادن محتوای شاخص در سایت

در این قسمت قصد داریم در مورد مکان مناسب برای قرار دادن محتوا بنیادی در سایت خود صحبت کنیم. مناسب ترین قسمت برای قرار دادن محتوای مهم، صفحه اصلی سایت شما می باشد، تا کاربران تنها با چند کلیک بتوانند آن را به راحتی پیدا کنند. در واقع پست های وبلاگ شما مکانی مناسب برای آن نخواهد بود. به یاد داشته باشید که شما نباید صفحات دیگری را که هدفشان بهبود کلمه کلیدی یکسان است را ایجاد کنید.

 

یک ساختار لینک داخلی عالی ایجاد کنید.

ایجاد ساختار لینک داخلی

همانطور که می دانید لینک های داخلی همانند لینک های خارجی برای سئو بسیار مهم هستند. اگر می خواهید محتوای بنیادی شما از رتبه خوبی برخوردار شود، ساختار سایت شما باید بی عیب و نقص باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
انواع لینک ها در سایت کدام اند و چه کاربردی دارند؟

گوگل آن مقالاتی را که بیشترین لینک داخلی به سمت آن ها وجود دارند را به عنوان مهم ترین محتوای شما در نظر می گیرد. به همین دلیل شما باید مطمئن شوید که محتوای شاخص شما بیشترین لینک داخلی را دارد.

زمانی که لینک های داخلی را به محتوای اصلی خود اضافه می کنید‌، از کلمه کلیدی مورد نظر خود در عبارت لینک شده و یا انکر تکست استفاده کنید. اما مهم تر از هر چیز دیگر این است که سعی کنید از آن لینک ها در داخل محتوای بنیادی استفاده کنید و آن ها را به ساید بار و یا فوتر سایت اضافه نکنید. دلیل انجام این کار بسیار ساده است: لینک ها و لینک های داخلی استفاده شده در داخل محتوا از لینک هایی که در سایدبار و یا فوتر قرار دارند، بسیار با ارزش تر هستند.

علاوه بر این، شما باید صفحه هایی که موضوعی مرتبط به یکدیگر دارند را به محتوای اصلی خود لینک دهید. با انجام موارد ذکر شده شانس رتبه بندی مقالات بنیادی شما در جستجوهای گوگل افزایش خواهد یافت و منجر به بهبود رتبه با محتوای بنیادی خواهد شد.

یافتن لینک های داخلی در گوگل

در صورتی که شما سایت بزرگی داشته باشید، پیدا کردن محتوای مرتبط به مقاله ی شاخص آن هم به صورت دستی کار بسیار طاقت فرسایی خواهد بود. شما می توانید برای یافتن لینک های داخلی و مقالات مرتبط از گوگل استفاده کنید. ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه چه صفحاتی از نظر گوگل مربوط به عبارت کلیدی شما است، جستجوی “سایت: نام سایت خود + عبارت کلیدی موردنظر” در گوگل می باشد.

اگر این کار را برای یک عبارت کلیدی در سایت خود انجام دهید، صفحات مختلفی را پیدا خواهید کرد و می توانید هر یک از آن ها را ویرایش کرده و لینک آن را به محتوای بنیادی خود اضافه کنید.

بهبود دادن ساختار لینک داخلی با یواست سئو

یواست سئو دارای ویژگی هایی است که به شما کمک می کند روی یک ساختار پیوند داخلی عالی برای محتوای بنیادی خود کار کنید. این افزونه یک شمارنده پیوند متنی دارد که به شما نشان می دهد یک پست یا صفحه دارای چند پیوند داخلی است ، بنابراین می توانید میزان لینک های داخلی مقاله بنیادی خود را تحت نظر داشته باشی و آن را مدیریت کنید.

ابزار لینک داخلی به شما کمک می کند تا به سرعت لینک های مرتبط را برای افزودن به پست ها و صفحات خود انتخاب کنید و تمامی پست های شما را تجزیه و تحلیل می کند تا متوجه شود کدام مقاله ها به یکدیگر مربوط می شوند.

همچنین در نوار کناری شما به راحتی می توانید پیوند و لینک مقالاتی که به محتوای اصلی مرتبط هستند را انتخاب کنید. تمامی این مقالات مرتبط به یکدیگر خواهند بود زیرا همانطور که پیش تر گفتیم این افزونه محتوای همه پست های شما را بر اساس کلمات کلیدی و برجسته تجزیه و تحلیل کرده است.

برای آشنایی بیشتر با یواست، به راهنمای افزونه یواست سئو مراجعه کنید.

محتوای بنیادی خود را تبلیغ و معرفی کنید.

تبلیغ محتوای بنیادی

اگر محتوای شاخص شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد می توانید ان را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. محتوای شاخص شما باید چیزی باشد که دیگران با میل و اشتیاق آن را به اشتراک می گذارند. از تماس و مشورت با افرادی که در مورد موضوعات مرتبط با شما محتوا تولید کرده اند، نترسید! آنچه را که ایجاد کرده اید به آنها نشان دهید و از آن ها درباره جوانب مختلف محتوا و مقاله تان مشورت بگیرید و شک نکنید که تمامی این کارها به سود شما خواهد بود و به بهبود رتبه با محتوای بنیادی سایت شما کمک می کند.

نتیجه گیری: چگونه می توان با محتوای شاخص، رتبه خود را بهبود دهیم ؟

مقالات بنیادی شما برای سایتتان بسیار مهم خواهند بود و آن ها باید با دقت نوشته شوند تا کامل ترین و معتبرترین مرجع برای یک موضوع خاص باشند. همچنین برای کاربران یافتن این مقالات در سایت شما باید آسان باشد. داشتن لینک های داخلی در داخل این مقالات به گوگل کمک می کند تا راحت تر موضوع سایتتان را تشخیص دهد و در نتیجه مقاله شما رتبه بالاتر و بهتری را در نتایج جستجو بدست خواهد آورد.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه