Retry

گاهی اوقات فکر کردن به موضوعات جدید می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. مخصوصا اینکه بخواهید درباره یک مبحث مرتبط با فضای سایت یا بلاگ تان دست به نوشتن محتوایی نوآورانه بزنید. اما کار جایی سخت تر می شود که ببینیم چطور می شود حرف های همیشگی را در قالب یک مقاله تازه به رشته تحریر درآورد.

نوشتن درباره هرچیزی در واقع به اشتراک گذاشتن ایده هایی است که به دنبال آن به دیگران الهام می بخشید و به آنها اجازه می دهید نظرات شان را شکل دهند. تمام این قواعد یعنی قرار نیست مخاطب را متقاعد کنید، به او این امکان را می دهید تا بتواند در فضایی که ترسیم می کنید به کاوش بپردازد. در این مقاله می خواهیم نوشته های قدیمی را شناسایی و مطالب سایت را به صورت اصولی بروزرسانی کنیم.

برخی از مقالات آنقدر خوب هستند که می توانند در برابر زمان ایستادگی کنند. اما پشت آنها یک ایده ناب وجود دارد که حتی دسته بندی شان را نیز محافظت می کنند. قبل از این که سراغ مطالب قدیمی برویم، ابتدا باید کاملا روشن کنیم که چرا باید محتوای سایت را مرتبا بروز کنید. وقتی بازدیدکنندگان به وبسایت شما مراجعه می کنند، معمولا در جستجوی چیزی هستند که می تواند هرگونه اطلاعات در مورد موضوعات خاصی باشد که به آن علاقه دارند. اما چه اتفاقی می افتد وقتی با محتوای قدیمی روبرو می شوند. می توانید در خصوص نحوه بروزرسانی محتوای قدیمی بر مبنای سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اینجاست که ممکن است مخاطب خود را برای همیشه از دست بدهید. محتوای قدیمی صرف نظر از کیفیتش، برای موتورهای جستجو وضعیت خوبی را به همراه ندارد. با این حال می توانید وبسایت خود را بررسی و عناوینی را بیابید که می توانند ترافیک تازه و جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورند. اما برای رسیدن به این مهم باید مواردی را مد نظر قرار داد. بیایید ببینیم چطور می توان برای مطالب تاریخ گذشته تصمیم گرفت.

چه مطالبی را می توان دوباره استفاده کرد؟

ابتدا این موضوع را در نظر داشته باشید که نمی توان هر مطلبی را دوباره بهبود بخشید. بعضی مقالات و نوشته ها تاریخ انقضای واقعی دارند. به عنوان مثال یک واقعه ی علمی اثبات نشده وقتی به شیوه ای دیگر تحقق پیدا می کند، می بایست یا حذف شود یا ساختارش به کلی تغییر یابد. برخی مطالب در گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده و حتی بر روی برخی واژه ها ترند شده اند. اما باید این سوال را از خود بپرسید که آیا امروز هم مانند گذشته ارزش خاصی دارد؟ خیر؛ آنها به رتبه سایت شما ضرر می زنند و بعضی آسیب ها جبران ناپذیر است.

هنگام بررسی نوشته ها، خود را جای خوانندگان قرار دهید. همه چیز به این بستگی دارد که آیا می خواهید یک مطلب را دوباره بخوانید یا انتظار بیشتری از آن دارید. این روش را باید به چندین نفر دیگر نیز بسپارید. شما سلایق خوبی دارید اما به هرحال وب مستر یک سایت تصمیم گیری های مبتنی بر سلیقه شخصی را خواه یا ناخواه درگیر می کند. بهترین راه برای تعیین اینکه چه چیزهایی ارتقا یابند و یا حذف شوند، شیوه بازبینی مجدد و امکان سنجیِ جمعی است.

به عنوان مثال، مطالبی که حاوی نکات کاربردی هستند، هرگز منقضی نمی شوند. اگر در سال 1398 مقاله ای در خصوص بهترین برنامه های پیشگیری از سرماخوردگی نوشته باشید، با کمی تحقیق و اضافه کردن سرفصل های جدید، قادر هستید مقاله را به طرز شگفت انگیزی ارتقا دهید.

فواید بهینه کردن محتوا

کدام نوشته ها بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان آورده اند؟

مقالاتی را بررسی کنید که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرده اند. بروز رسانی های گوگل همیشه مخاطبین ثابتی دارند و با این حال هیچوقت هم قدیمی نمی شوند. حتی اگر در خصوص یک الگوریتم بخصوص مطلبی را ایجاد کرده باشید، می توانید یکی از بروز رسانی ها را که اخیرا به وجود آمده، به الگوریتم تان اضافه و یک مطلب بسیار خوب و جامع داشته باشید. الگوریتم تازگی محتوا نیز دقیقا به همین موضوع می پردازد و بد نیست درباره آن بیشتر بدانید.

وقتی سخن از مطالب مرتبط می شود، راه حل بسیار مهمی پیش روی تان قرار می گیرد که ممکن است از دید بسیاری به دور باشد. یک نوشته قدیمی با یک رویداد جدید زنده می شود و این شیوه بر روی عناوینی که بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده اند، معجزه می کند.

از مطالبی که کمترین بازدید را داشته اند، نا امید نشوید

مطالبی که کمترین توجه را به خود داشته اند هم گاهی قادر هستند آتش زیر خاکستر را شعله ور سازند. اگر محتوایی وجود دارد که ترافیک ضعیفی داشته، اما می تواند برای یک بازنشر جدید مثمر ثمر باشد، نباید نادیده گرفته شود. نظر دیگران را بخواهید و یک دید تازه به محتوا ببخشید، سئوی سایت را بهینه و لینک سازی ها را ارتقا دهید. تغییر تصاویر، اضافه کردن یک کلیپ و المان های بصری می توانند یک کیک ساده را به جشن تولد رویایی برساند. یادتان باشد عناصری که به صفحه اضافه می شوند، باید مرتبط با محتوا و جدید باشند. اطلاع از اصول سئو در تولید محتوا می تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند.

عوامل متعددی وجود دارد که چرا وبلاگ یک سایت از بازخورد خوبی برخوردار نیست. بسیاری از مواقع تاریخ انتشار یک مطلب اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال مقالاتی که همزمان با شیوع کرونا در دنیا منتشر می شد، از استقبال بالاتری برخوردار بودند تا وقتی که سویه های جدید نیز شناسایی شده اند. برای مثال، می توانید نوشته های تان را زمانی منتشر کنید که اتفاقات مهمی در جهان رخ داده است.

اغلب محتوا نویسان مخاطب اشتباهی را هدف قرار می دهند و یا نمی دانند چطور به تبلیغش بپردازند. با این وجود همیشه فرصت دومی هم برای جان بخشیدن به یک مقاله دور افتاده وجود دارد.

خلاقیت در نوشتن، راه حلی برای تمام فصل ها

شما به عنوان یک نویسنده احتمالا خود را فردی خلاق می دانید زیرا اگر اینطور نبود، حتی یک وبلاگ هم نداشتید. دلیل بسیار خوبی وجود دارد که چرا وبلاگ شما آنطور که فکر می کنید مورد توجه دیگران نیست و آن هم این است که از ابراز خلاقیت تان آگاه نیستید.

هنگامی که متوجه شدید کدام پست های سایت می توانند مجددا استفاده شوند، باید در روش نوشتن خود تجدید نظر کنید. با خواندن مطالب تان متوجه خواهید شد که چه چیزی می تواند باعث پیشرفت یک نوشته شود. کلمات جدید یا بهتر و جذاب تر را جایگزین برخی عبارات مترادف کرده و به برخی واژه ها نیز بیش از حد فکر نکنید. وقتی نگارش را شروع می کنید، باز به عقب برگشته و آن را ویرایش می کنید.

الهام بخشیدن و گرفتن مقاله شما را متحول می کند. یکی از بهترین راه ها برای بهبود محتوا، گوش دادن به مخاطبان تان است. نظرات را بخوانید و ببینید مردم چه می گویند و در صورت داشتن هرگونه سوال، آنها را در قالب یک پست بروز شده منتشر کنید. با درج هر چیزی که به نوشته تان مربوط است، هیچ پرسشی را بدون پاسخ نگذارید، زیرا این موضوع باعث می شود تا کنجکاوی در دل کاربر برانگیخته شده و تبدیل به انگیزه شود.

نوشته ها را به تصاویر بیاورید، عکس ها می توانند مطالب را به حرف بیاورند

در گذشته کتاب های بدون تصویر مطالعه می شدند، اما امروزه سلیقه ها فرق کرده است. حتی یک پایان نامه بدون عکس و تصویر هم برای نمره گرفتن نباید زیاد امیدوار باشد. فرقی ندارد که با یک مطلب مملو از روش هایی برای میلیاردر شدن روبرو باشیم یا کدهای محرمانه هسته ای. هیچکس دلش نمی خواهد جزوه های پر از متن و عنوان را بخواند، فارغ از اینکه ارزش آنها چقدر است. محتوای شما با تمام المان های داخل خود است که می تواند یک مطلب قابل توجه را ایجاد نماید.

وقتی یک مخاطب نوشته ای را می یابد، شما 8 ثانیه فرصت دارید چیزی را به وی بدهید که تا آخر راه را برود. در یک نگاه راحت به نظر نمیرسد، ولی واقعیت ماجرا این است که تکنیک های نوشتن عنوان و شرح متا صرفا محدود به نتایج گوگل نیست، بلکه اولین چشم انداز از صفحه نوشته تان همان نقشی را دارد که یک موضوع متقاعد کننده می تواند داشته باشد.

تقسیم متن ها به جملات و پاراگراف های کوتاه بسیار حیاتی است، منتهی برای افزایش شانس در جذب مخاطب، درج به موقع تصاویر و کلیپ ها بسیار مهم هستند. در نظر داشته باشید زیاده روی در یک روش دقیقا مانند پتکی است که به جای مزیت، باعث تخریب می شود. اگر مقاله شما با یک تصویر هم می تواند ارزش محتوایی را افزایش دهد، این فرصت را از کلمات و جملات ارزش آفرین نگیرید. گذشته از اینکه مخاطبین شما می خواهند چه چیزی را بخوانند، باید همواره پیگیر این باشید که چه چیزی را هم می خواهند ببینند. بسته های ترکیبی همراه اول و ایرانسل یک راه حل هوشمندانه برای مشترکینی است که دوست دارند خودشان تصمیم گیرنده باشند. در محتوا نویسی هم ردیابی ترکیب مورد نظر اکثریت کاربران مهم است. هر دو صفحه می تواند یک عکس جذاب و دو صفحه بعدی نیز ویدئویی جالب توجه به همراه داشته باشد.

سئو

نوشتن، بهینه سازی و تسخیر مخاطب. با این عبارت زندگی کنید

محتوای با کیفیت خوب است، منتهی به شرطی که عموم مردم بتوانند آن را ببینند. این را در نظر داشته باشید که اگر قرار است برای خودتان بنویسید، باید یک دفتر خاطرات را شروع می کردید نه وبلاگ. به دست آوردن جایگاه برای محتوایی که بتواند تعامل بالایی داشته باشد، نیازمند استراتژی SEO مناسب است. در اینجا چند نکته اساسی برای بهبود سئوی محتوایی را مرور می کنیم:

کیفیت محتوای خود را دوباره بررسی کنید

هیچ چیز بهتر از یک مقاله خوب که بهتر هم نوشته شده است، قابل قدردانی نیست. حتما یک مرحله به عنوان بررسی دوباره را به برنامه تولید محتوایی تان اضافه کنید.

عنوان صفحه را بهبود دهید

 با یک عنوان حرفه ای به مخاطبین تان بگویید که چه انتظاری می توانند داشته باشند. جلب توجه در این زمینه اهمیت دارد، اما برآورده کردن چیزی که برایشان جلب توجه کرده نیز مهم است.

به شرح صفحه و متا تگ توجه کنید

توضیحات مختصر و غنی که با کلمات کلیدی نوشته شده اند در کنار عنوان صفحه، نقش یک مکمل سرنوشت ساز را ایفا می کنند. یادتان باشد هر مطلبی، یک داستان کوتاه برای بیان کردن دارد.

تصاویر مرتبط را به کار گیرید

در صورت نیاز برای طراحی یک تصویر وقت بگذارید یا به یک گرافیست اجازه دهید با صرف هزینه برای شما اینفوگرافیک های مختص نوشته تان را بسازد. استفاده از تگ alt در تصاویر را فراموش نکنید.

تحقیق صحیح کلمات کلیدی

اگر به درستی بر روی این موضوع وقت بگذارید، به راحتی برای حضور در رتبه های نخست گوگل حساب باز کنید. با درک اینکه چه واژه هایی به تولید محتوای شما کمک می کنند، قادر خواهید بود گوگل را طرف خودتان بدانید.

 قدرت شبکه های اجتماعی را به خدمت بگیرید

می توانید با انتشار یک پست با موضوع بخشی از محتوای اصلی تان در اینستاگرام، فیس بوک یا سایر رسانه های اجتماعی که مخاطبان شما بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند، تصویری قابل تأمل از مطلب تان را به اشتراک بگذارید که افراد نمی توانند در مورد آن بی تفاوت باشند. بدین ترتیب با یک پیوند به مقاله مدنظر، دست شان را خالی نخواهید گذاشت. کار دیگری که می توانید امتحان کنید، تهیه اینفوگرافیک از نکات کلیدی بلاگ تان است. سپس آنها را می توانید در شبکه های اجتماعی منتشر و کنجکاوی کاربران را برانگیزید. عنوان های یک مقاله نباید با آنچه که در کانال تان منتشر می کنید یک شکل باشد، زیرا می خواهیم آنهایی را که به صفحه مان سر میزنند با یک نوشته بسیار جذاب و مرتبط مواجه کنیم.

کلمات الهام بخش هستند، آنها را توزیع کنید

برای استفاده بیشتر از محتوایی که مدنظر دارید، باید بخش هایی از آن را بین مخاطبان بیشتری پخش کنید. در حالیکه مانور بر روی شبکه های اجتماعی می تواند تا حد زیادی به این امر کمک کند، اما ایمیل مارکتینگ نیز فرصت بسیار ارزشمندی است که در قالب خبرنامه ایفای نقش می کند. ایمیل ها شامل عناوین منتخب از یک دسته بندی مهم هستند که با تیترهای جذاب و بخش کوتاهی از هر نوشته، مخاطب را از طریق لینک مستقیم به مقاله کامل راهنمایی می کند.

گنجینه ای از ایده ها در بایگانی وبلاگ شما دفن شده است و این خیلی بد است که آنها را بدون توجه رها کنید. لازم است مطالب را متناسب با آنچه که مخاطبان شما به دنبالش هستند، بازبینی کنید. گوگل به مرتبط بودن مطالب بسیار اهمیت می دهد و این ارتباط می تواند هم معنایی باشد و هم وابسته به زمان حال باشد. شاید رقبای شما دائما در حال تولید محتوا باشند، اما مهم تر از هرچیزی این است که گاه یک مقاله بسیار هوشمندانه می تواند از صدها نوشته بی هدف ارزشمندتر باشد. از خلاق بودن و ریسک هراسی نداشته باشید، زیرا ایده های منحصر بفرد با نگرش های جسورانه خودنمایی می کنند.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *