به روزرسانی مطالب قدیمی: سلاح محرمانه سئو

سئو

13 دقیقه زمان مطالعه

آیا هرگز از خود پرسیده اید که با پست های قدیمی وبلاگ خود چه باید کرد؟ به نظر می رسد که اغلب افراد تنها بر ایجاد و تولید محتوای جدید تمرکز دارند، با این حال، بروزرسانی محتوای قدیمی سایت و به روز کردن صفحات موجود، یک استراتژی عالی دیگر برای بهبود سئو و عملکرد سایت شما است.

دلیل آن این است که ایجاد محتوای با کیفیت بالا کار سخت و زمان بری است. در نتیجه، اگر تنها یک تیم کوچک دارید و یا همه کارها را خودتان انجام می دهید، سخت است که با وبلاگ های بزرگ موجود در دنیا رقابت کنید. اگر این موقعیتی باشد که در آن قرار دارید ، بهینه سازی مجدد محتوای موجود ممکن است همان راه حل باشد که به موفقیت خودتان منجر شود.

در این مقاله ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه محتوای قدیمی خود را برای کسب رتبه بندی بالاتر ، نرخ تبدیل بهتر و افزایش بازدید بهینه کنید. همچنین به شما خواهیم گفت که چرا بروزرسانی مطالب قدیمی ایده خوبی است و نحوه انجام آن را مرحله به مرحله ارائه خواهیم داد.

چرا یافتن راه هایی برای بروزرسانی محتوای قدیمی سایت ایده خوبی است؟

بروزرسانی محتوای قدیمی پیش از صحبت در مورد چگونگی بهینه سازی پست های وبلاگ قدیمی خود، بیایید در ابتدا دلیل این کار را بیان کنیم.

  1. این کار به روز بودن مطالب شما را بهبود می بخشد.

هر محتوایی ، هر چقدر هم خوب باشد، با گذشت زمان کهنه و قدیمی می شود. بروزرسانی محتوای قدیمی برای افزایش بازدید و ارتقاء کیفیت ایده ی بسیار خوبی به نظر می رسد. با این حال، به روز بودن یکی از روش ها و معیار های گوگل در مورد کیفیت محتوا است .

بنابراین، به روزرسانی منظم مطالب قدیمی روش خوبی برای بازگشت به نتایج جستجو است. با انجام این کار می توانید رتبه بندی بهتری داشته باشید و متعاقباً میزان بازدید و ترافیک موجود را افزایش دهید. این کار تنها به صفحات بلاگ شما مربوط نمی باشد بلکه به طور کلی بر سایت شما اعمال می شود.

در واقع شما علاوه بر محتوای جدید، اکنون محتوای قدیمی تازه و به روز شده ای را نیز دارید و این یک روش عالی برای برنده شدن در رقابت برای وبلاگ شما خواهد بود.

  1. میزان کلیک شما را افزایش می دهد.

بروزرسانی محتوای قدیمی سایت همچنین نحوه نمایش آن ها در موتورهای جستجو را تغییر می دهد. تاریخی که شما پست خود را منتشر کرده اید هرچه به روز تر باشد افراد بیشتری به مطالب شما اعتماد خواهند کرد و در واقع  اگر تاریخی که در SERP نشان داده می شود مربوط به همین سال یا سال گذشته باشد ، بسیار بهتر از آن است که مربوط به چندین سال پیش باشد. بنابراین ، به روزرسانی منظم مطالب خود روش خوبی برای افزایش میزان کلیک شماست و همچنین می تواند رتبه بندی شما را بهبود بخشد.

 

  1. سئو شما را به روز نگه می دارد.

همانطور که می دانید گوگل الگوریتم خود را در هر سال بارها به روز رسانی می کند. برخی از تغییرات تأثیرات مثبت بسیار زیادی در میزان رتبه بندی و بازدید از سایت شما دارند. بهبود محتوای قدیمی به شما این امکان را می دهد که آن را با جدیدترین تحولات و قوانین تغییر یافته به روز کنید و این کار یک روش خوب و مناسب برای جلب توجه افراد دیگر می باشد.

علاوه بر این ، بروزرسانی مکرر محتوای قدیمی باعث می شود که گوگل مرتباً سایت شما را فهرست کند و در نتایج موتورهای جستجو به عنوان محتوایی که اخیرا منتشر شده اند قرار دهد. این نشان می دهد که موتور جستجو باید بیشتر انتظار تغییر محتوا را داشته باشد تا خزنده های آن با سرعت بیشتری تغییر کنند.

به روزرسانی محتوای وبلاگ شما به شما این امکان را می دهد که آن را دوباره تبلیغ کنید تا به طور بالقوه منجر به اشتراک های اجتماعی اضافی تر ، پیوندهای ورودی و همچنین افزایش بازدید وبلاگ شوید.

 

  1. به شما این امکان را می دهد که کارهای کمتری انجام دهید

سرانجام ، بروزرسانی محتوای قدیمی دارای نرخ بازگشت بسیار عالی است. هر روز مطالب تازه و زیادی منتشر می شود و رتبه بندی برای پست های جدید وبلاگ را دشوار می کند. در مقابل ، محتوای قدیمی تر که قبلاً موفقیت آمیز بودند ممکن است در زمان حال دیگر با کیفیت نباشند و شما به جای آن که شروع به تولید و ایجاد محتوای جدید کنید و وقت و هزینه ی زیادی را صرف این موضوع کنید بهتر است محتوای قدیمی خود را به روز رسانی کنید.

بدون شک با گذر زمان شما احتمالاً متوجه خواهید شد که بیشترین میزان بازدید از محتوای قدیمی تر ناشی می شود. بنابراین ، سرمایه گذاری در پست ها و صفحاتی که قبلاً داشته اید، سرمایه گذاری در مواردی است که در حال حاضر بیشترین بازدید کننده را به همراه دارد و این موضوع موفقیت شما را تضمین می کند. بعلاوه ، استفاده مجدد از محتوای موجود در اصل به شما این امکان را  می دهد که یک پست جدید را بدون نوشتن آن منتشر کنید.

بنابراین تا به این جای کار شما متوجه شدید که به روز رسانی محتوای قدیمی تر می تواند کاری بسیار هوشمندانه برای شما باشد و مزیت های آن را معرفی کردیم. در ادامه ما به شما به صورت مرحله و مرحله خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید.

بروزرسانی محتوای قدیمی ( به صورت گام به گام )

 

  1. داده ها و اطلاعات موردنیاز خود را جمع آوری کنید.

اولین سوال این است که کدام پست ها دقیقاً همان پست هایی هستند که باید بهینه سازی کنید؟ از لحاظ تئوری ، همه آن ها نیاز به به روز رسانی دارند ، با این حال ، خوب است بدانید که باید بروزرسانی محتوای قدیمی  را از کجا شروع کنید. یکی از اولین قدم ها این است که به Google Analytics خود بروید و سپس در آن جا می توانید محبوب ترین صفحات سایت خود را بیابید. پیشنهاد می کنیم مقاله نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس را بخوانید.

هنگام به روزرسانی محتوای قدیمی ، محبوب ترین صفحات را در google analytics بررسی کرده و پیدا کنید. همچنین می توانید مواردی مانند نرخ کلیک و میانگین زمان حضور در آن صفحه را دریافت کنید. با استفاده از  این اطلاعات ، می توانید صفحات خود را با بیشترین نرخ بازگشت به روزرسانی کنید. این موارد در کنسول جستجوی گوگل در بخش پیوندها و سپس صفحات برتر پیوند موجود است .

علاوه بر این، ممکن است بخواهید از فرم های ثبت نام ایمیل، اشتراک های اجتماعی، رتبه بندی و سایر معیارهایی که برای تعیین موفقیت صفحات خود استفاده می کنید، در هر صفحه استفاده کنید.

  1. صفحات مناسب برای به روزرسانی را پیدا کنید.

هنگامی که همه این داده ها را در یک مکان قرار دهید ، زمان تجزیه و تحلیل آن ها فرا رسیده است. در اینجا چند نوع صفحه وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید:

  • ترافیک بالا اما نرخ تبدیل کم – این نوع پست ها در صورت بهینه سازی امکان ایجاد هدایت و ثبت نام بیشتر را دارند.
  • ترافیک کم اما تبدیل زیاد – در اینجا، می توان با اتخاذ تدابیری برای افزایش ترافیک، تعداد بازده ها را افزایش داد.
  • محتوای محبوب سابق – این ها مواردی هستند که در طول روز پیوندها و اشتراکاتی را در شبکه های اجتماعی به دست می آورد اما به دلایلی میزان بازدید و جستجو آن ها کاهش یافته است.

نگاه انداختن به محتوای خود از این طریق به شما این امکان را می دهد که برخی از نامزدهای احتمالی را برای بهینه سازی شناسایی کنید. برای شروع ، انتخاب 10-30 پست باید کافی باشد. بقیه موارد را می توانید در زمان های دیگر بهینه سازی کنید. پس از آن ، زمان آن فرا رسیده است که یک یا چند راهکار زیر را برای به روزرسانی محتوای قدیمی خود به کار گیرید.

  1. تحقیقات مربوط به کلید واژه خود را به روز کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی ستون فقرات هر نوع استراتژی سئو است. با این حال ، ممکن است یک کلمه کلیدی یا عبارتی که دوازده ماه پیش محبوب بود ، امروز به همان اندازه حجم جستجو را دریافت نکند. بنابراین ، مهم است که هر از گاهی محتوای خود را دوباره بر اساس کلمات کلیدی جدید بهینه سازی کنید.

به روزرسانی استراتژی خود برای کلمات کلیدی همچنین به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی اضافی را در محتوای خود بگنجانید. شاید هنگام انتشار آن ها ، برخی از فرصت های کلیدواژه ثانویه را از دست داده باشید. اکنون زمان جبران آن است. در ادامه نحوه یافتن کلمات کلیدی جدید برای بروزرسانی محتوای قدیمی خود آورده شده است:

  • به گزارش عملکرد خود در داخل Google Search Console بروید.
  • روی نماد Filter rows کلیک کنید ، Position و سپس Smaller than را انتخاب کنید.
  • روی نمایشگرهای جستجو که نشان داده می شوند کلیک کنید و سپس Pages را انتخاب کنید تا ببینید کدام صفحات در جستجوی آن ها نشان داده می شوند.
  • برای به روزرسانی محتوای قدیمی ، در کنسول جستجوی گوگل کلمات کلیدی دیگری پیدا کنید.
  • همچنین می توانید کل گزارش را به عنوان صفحه گسترده بارگیری کنید ، آن را بر اساس Position فیلتر کنید و به مواردی که بین موقعیت های 3 و 20 قرار دارند ، نگاه کنید. سپس در GSC بررسی کنید که به کدام صفحات مربوط هستند.کلمات کلیدی در سرچ کنسول

علاوه بر این ، می توانید صفحات خود را در Google Keyword Planner وارد کنید . این ابزار به شما کلمات کلیدی پیشنهادی را نشان می دهد. وقتی این کار را انجام می دهید ، خوب است که چند عبارت کلیدی را پیدا کنید که برای آن ها بهینه نشده باشید. به خصوص کلمات کلیدی دم بلند و یا دم دراز  را یادداشت کنید ، زیرا مرتب سازی بر اساس این کلمات اغلب آسان تر است و رقابت در آن ها بسیار کمتر می باشد.

 

  1. تجزیه و تحلیل هدف جستجو

علاوه بر شناسایی کلمات کلیدی ایده آل ، باید اهداف جستجو را نیز درک کنید . این موضوع عامل مهمی در چگونگی رتبه بندی محتوای گوگل است. در واقع ، هدف جستجو دلیل پرسش جستجوی کاربر است. بنابراین ، وقتی یک کاربر کلمه کلیدی خاصی را تایپ می کند ، باید بررسی کنید که او در واقع چه چیزی می خواهد؟ آیا آن ها می خواهند چیزی بخرند؟ آیا آن ها تنها به دنبال یافتان اطلاعات هستند؟ درک این موضوع به شما کمک می کند تا مرتبط ترین محتوا را برای آن ها ایجاد کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
الگوریتم رنک برین چیست + آموزش چگونگی تحقیقات کلمات کلیدی برای آن

بنابراین برای بروزرسانی محتوای قدیمی تنها به کلمات کلیدی نگاه نکنید ، از خود بپرسید شخصی که آن ها را وارد یک موتور جستجو می کند واقعاً چه می خواهد و به دنبال یافتن چه چیزی می باشد.

  1. عناوین خود را بهبود ببخشید.

Copyblogger تأکید می کند که 80 درصد از افراد عنوان را می خوانند اما فقط 20 درصد برای خواندن بقیه مطالب شما وقت می گذارند. بنابراین ، بهبود عناوین پست های قدیمی شما روش خوبی برای جذب خوانندگان جدید است. در واقع شما می توانید با تغییر عنوان خود ، از این مزیت بهره ببرید و به گونه ای نشان دهید که محتوای شما اخیراً به روز شده است.

انجام دادن این کار همچنین به شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی دم طولانی که در آن افراد به طور خاص به دنبال محتوای مختلف هستند ، ظاهر شوید. بعلاوه ، اطمینان حاصل کنید که کلمات قدرتمندی را برای CTR و دکمه های اقدام به عمل در اختیار داشته باشید و بررسی کنید آیا می توانید کلمات کلیدی را که قبلاً پیدا کرده اید را وارد کنید.

  1. محتوا را به روز کنید.

اکنون قسمت سرگرم کننده یعنیبروزرسانی محتوای قدیمی شروع می شود. این که تصمیم دارید چه تغییراتی را ایجاد کنید بستگی به خودتان دارد. ما در ادامه مواردی را باید بررسی کنید را لیست کرده ایم:

داده های دقیق : به هر تحقیق یا آماری که وارد کرده اید ، توجه کنید. بررسی کنید که آیا از آخرین باری که محتوای خود را انتشار کرده اید آن را به روز رسانی کرده اید و یا خیر. آیا تحقیقات و یا اطلاعات جدیدی منتشر شده است. این کار همچنین به شما این امکان را می دهد که مطالب خود را جامع تر کنید.

پیوندهایی که دچار خرابی هستند :  هنگامی که در آن هستید ، اطمینان حاصل کنید که پیوندهای خروجی شما به صفحات درست کار می کنند و موجود است. این کار باعث می شود که لینک های خراب را از بین بروند. همانطور که می دانید خرابی لینک ها نشانه بسیار بدی برای سئو هستند.

تصاویر تازه : با اختصاص دادن وقت برای درج تصاویر هیجان انگیز ، مطالب خود را از رقبای خود برتر خواهید کرد. علاوه بر این ، اگر نمودار یا اطلاعات تصویری مشابهی را در آن قرار داده اید ، آن را به آخرین نسخه به روز کنید. همچنین ، در نظر بگیرید برخی از تصاویر را با Gif یا فیلم جایگزین کنید.

دستور زبان ، املا و نحوه ی نوشتن : در حالت ایده آل ، وقتی مطالب خود را از چند سال پیش می خوانید ، باید کمی خجالت بکشید! این بدان معناست که شما اکنون در کار خود بهتر از گذشته هستید. بروزرسانی مطالب قدیمی سایت شما فرصتی مناسب برای به کارگیری مهارت های پیشرفته خود می باشد و بررسی دستور زبان ، املا و قالب بندی و سایر مواردی می تواند خوانایی و کیفیت مطالب را بهبود ببخشند.

پیوندهای داخلی : از آنجا که مقاله اصلی خود منتشر کرده اید ، اکنون زمان آن است که در صورت لزوم از مطالب قدیمی خود به آن ها لینک دهید. این کار ساختار سایت شما را بهبود می بخشد و برای کاربران شما بسیار مناسب است .

ضمناً ، اگر مطمئن نیستید که چه کارهایی باعث می شود که کیفیت کار شما بهبود یابد، به رقابت خود و نحوه ی عملکردتتان در SERP نگاه کنید و ببینید که آن ها چه کاری را بهتر از شما انجام می دهند. سپس راهی برای استفاده کردن از آن ها پیدا کنید.

  1. SEO OnPage و یا سئوی داخلی خود را به بهتر کنید.

سئو داخلی شامل بهینه سازی صفحات منفرد در سایت شما ، با هدف رتبه بندی بالاتر و ایجاد ترافیک مرتبط تر است. بروزرسانی محتوای قدیمی فرصتی عالی برای بازدید مجدد از آن است. مطمئن شوید که محتوای قدیمی شما همه ی موارد موردنیاز و بهینه شده را دارد و به طور خاص ، به موارد زیر توجه کنید:

  • کلید واژه اصلی در عنوان ، URL ، توضیحات متا و عنوان ها را بررسی کنید.
  • کلمات کلیدی ثانویه در عناوین H2 و H3 شما بسیار مهم می باشد بنابراین از آن ها نیز اطمینان حاصل کنید.
  • پیوندهای داخلی و خارجی مرتبط و به روز را داشته باشید.
  • تصاویر بهینه شده برای سرعت و سئو سایت در نظر بگیرید.

اگر در مورد مهارت SEO در صفحه خود مطمئن نیستید ، یک ابزار تجزیه و تحلیل محتوا مانند Yoast SEO می تواند به شما کمک کند.

  1. دعوت به عمل خود را بهبود ببخشید.

اگر محتوای شما قدیمی تر است ، این احتمال وجود دارد که تماس های عملیاتی که شما در آن گنجانده اید نیز دیگر به روز نباشند. شاید تاکنون ، محصول جدیدی داشته باشید که با موضوع پست وبلاگ متناسب تر باشد. برای اینکه CTA های خود را بهتر کنید ، مهم است که دوباره به سمت هدف جستجو بروید. فراخوان های شما باید با انگیزه جستجوگرانتان متناسب باشد.

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که به کلمات کلیدی صفحات خود نگاه کنید. شما اغلب می توانید از عبارات کلیدی دقیق در CTA استفاده کنید.

  1. نظرات را مرتب کنید.

نظرات سایتمرحله آخر برای به روزرسانی محتوای صفحه خود ، مرور قسمت نظرات است. با گذشت زمان ، ممکن است نظرات زیادی جمع کرده باشید و همه آن ها مفید نباشند. ممکن است هرزنامه وجود داشته باشد ، ممکن است برخی از نظرات به طور موضوعی مرتبط به هم نباشند ، و به مواردی که دیگر در پست به روز شده نیستند اشاره می کنند یا به سادگی ارزش افزوده ندارند. در همه این موارد ، حذف آن ها را در نظر بگیرید. به این ترتیب ، با ورود بازدیدکنندگان جدید ، بخش نظرات به اندازه سایر پست ها برای آن ها مفید خواهد بود.

  1. تاریخ ارسال را به روز رسانی کنید.

سرانجام، قبل از بیرون کشیدن محتوای تغییر یافته، لحظه ای وقت بگذارید تا تاریخ آن را به روز کنید. همانطور که قبلاً بحث شد ، این کار روش خوبی است که باعث می شود افراد بتوانند روی پست های شما در  گوگل کلیک کنند.

در وردپرس می توانید این کار را در داخل ویرایشگر انجام دهید. در زیر سند، زمان و تاریخ انتشار را پیدا می کنید. برای باز کردن یک تقویم، روی آن کلیک کنید.

هنگام بروزرسانی محتوای قدیمی ، تاریخ انتشار را تغییر دهید. آن را روی تاریخ جدید تنظیم کرده و برای ارسال پست با تاریخ جدید ، قسمت به روز رسانی را انتخاب کنید. متناوباً ، ممکن است بخواهید یک تاریخ برای آخرین به روز رسانی خود را اضافه کنید.به روز رسانی مطالب قدیمی

  1. برای پست به روز رسانی شده خود تبلیغ کنید.

وقتی یک پست موجود را به روز کردید، کار شما هنوز انجام نشده است. درست مثل یک پست وبلاگ جدید ، شما باید آن را تبلیغ کنید. یکی از اولین قدم ها این است که از گوگل بخواهیم دوباره آن را بررسی کند. می توانید این کار را در Google Search Console انجام دهید و دستورالعمل ها را در آن قسمت پیدا کنید . این کار همچنین به زمان بهبود رتبه شما سرعت می بخشد.

پس از آن ، مطمئن شوید که وبلاگ را در حساب های اجتماعی خود نیز به اشتراک گذاشته اید. می توانید با استفاده از یک ابزار برنامه ریزی اجتماعی مانند Buffer ، این مورد را تا حدودی به صورت خودکار انجام دهید. همچنین پلاگین هایی مانند افزونه social auto poster وجود دارد که به طور خودکار محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

اگر لیستی از ایمیل افراد دارید ، حتما به مشترکان خود اطلاع دهید که پست را به روز کرده اید. یک راه عالی برای انجام تبلیغات الکترونیکی نیز تهیه پیام خوش آمدگویی برای مشترکان جدید با بهترین لینک پیوند به مطالب قدیمی جدید شماست.

جمع بندی

همانطور که در ابتدا گفته شد بروزرسانی محتوای قدیمی می تواند یک روش عالی با هزینه و اصطحکاک بسیار پایین برای شما باشد که می توانید از آن برای موفقیت و رشد و توسعه ی بلاگ خود استفاده کنید. در آخر سعی کنید اصول زیر را نیز بخاطر بسپارید:

  • داده های مناسب خود را جمع آوری کنید.
  • مشخص کنید کدام محتوا باید به روز شود.
  • تحقیقات مربوط به کلید واژه خود را دوباره انجام دهید.
  • قصد و هدف افراد از جستجو را فراموش نکنید.
  • عناوین خود را بهبود ببخشید.
  • محتوای ارسال شده و منتشر شده را به روز کنید.
  • سئو سایت خود را بررسی کنید.
  • به CTA های خود توجه کنید.
  • از قسمت نظرات و دیدگاه ها غافل نشوید.
  • تاریخ انتشار را به روز رسانی کنید.
  • پست خود را دوباره تبلیغ کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده ، توجه داشته باشید که می توانید محتوای قدیمی را با تبدیل آن به سایر مطالب بهینه کنید.  به روزرسانی پست های وبلاگ قدیمی همچنین می تواند به معنای حذف کردن کامل برخی از آن ها باشد.

با این حال ، به یاد داشته باشید که این کار تنها یک قسمت از استراتژی وبلاگ نویسی شما است و  موارد زیادی وجود دارد که باید ارزیابی کنید و در نظر داشته باشید. مهم است که شما به طور منظم محتوای تازه برای وبلاگ خود منتشر کنید. با این حال ، اکنون می توانید رویکردی دو جانبه داشته باشید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه