Retry
راهنمای کامل ساخت گوگل ادسنس برای یوتیوب

امروزه اغلب برند ها در یوتیوب تبلیغات خود را انجام می دهند زیرا این پلتفرم دومین وب سایت محبوب جهان است و ماهانه 2 میلیارد بازدید کننده وارد سیستم خود می کند .یوتیوب دارای دامنه گسترده و قابلیت های قدرتمند هدف گیری است که آن را به یک پلت فرم غیر قابل انکار در طول سفر مشتری تبدیل می کند. اجرای تبلیغات در یوتیوب یکی از راه های اطمینان از این است که بیشتر مخاطبان شما محتوای ویدئویی تولید شده را پیدا می کنند. مسئله این است که تبلیغات در یوتیوب با اجرای PPC یا یک کمپین اجتماعی پولی بسیار متفاوت است. محدودیت های خاص خلاقانه و تعداد زیادی گزینه برای این پلتفرم وجود دارد و شما باید قبل از اینکه پروژه ویدئوی بعدی خود را محدود کنید، از دانش پایه استفاده کنید تا از امکانات پرداخت شده بیشترین استفاده را ببرید. علاوه بر این این پلتفرم یک بستر مناسب برای کسب درآمد دلاری است.

تبلیغات یوتیوب بصری ترین قسمت استراتژی تبلیغات شما در شبکه های اجتماعی نیست با این حال مطمئن باشید که صرف کمی وقت اضافی برای یادگیری مبانی بنیادی در بازگشت سرمایه شما از طریق کسب درامد از یوتیوب نتیجه خواهد داد. در این مقاله ما به انواع مختلف تبلیغات و نحوه ی انجام آن ها با استفاده از گوگل ادسنس خواهیم پرداخت.

انواع تبلیغات در یوتیوب

  • تبلیغات قابل رد کردن
  • تبلیغات غیر قابل رد کردن
  • تبلیغات غیر قابل رد کردن (با سرعت بالا)
  • تبلیغات غیر ویدیویی (به عنوان مثال بنرها)

انواع نمای تبلیغات در یوتیوب

اگر قبلاً وقت خود را برای تنظیم دقیق استراتژی بازاریابی یوتیوب خود صرف کرده اید، مطمئناً با بیشتر این قالب ها آشنا هستید، به دلیل اینکه آن ها را در عمل مشاهده کرده اید. اما بیایید نگاهی به جزئیات آن ها بیندازیم.

  1. تبلیغات ویدیویی قابل رد کردن

این تبلیغات قبل یا حین ویدئو پخش می شود (“قبل از پخش” یا “در اواسط پخش”). ویژگی مشخص آن ها این است که بینندگان می توانند پس از 5 ثانیه اول از تماشا آن ها را رد کنید. شما به عنوان یک تبلیغ دهنده فقط وقتی هزینه پرداخت می کنید که بینندگان تصمیم بگیرند 5 ثانیه اول را پشت سر بگذارند. تبلیغ شما باید حداقل 12 ثانیه طول بکشد. وقتی شخصی 30 ثانیه اول یا کل آن را تماشا کرده یا اگر با تبلیغ شما ارتباط برقرار کند با کلیک روی این موارد مبلغی را دریافت می کنید.

  1. تبلیغات ویدیویی غیرقابل رد کردن

از آنجا که 76٪ از افراد گزارش می کنند که به طور خودکار از تبلیغات چشم پوشی می کنند برخی از تبلیغ کنندگان قبل از پخش یا اواسط پخش را تبلیغات خود را نمایش می دهند که به هیچ وجه کاربر نتواند آن را رد کند. اما چه زمانی باید این کار را انجام دهید؟ هنگامی که شما به دنبال ارتقا گسترده آگاهی از برند هستید و اطمینان دارید که خلاقیت شما به قدری قوی است که می تواند توجه مخاطب خود را برای 15 ثانیه کامل جلب کند، بدون آنکه او را خسته و یا کلافه کند. توجه داشته باشید که تبلیغات غیرقابل رد کردن به ازای هر نمایش، با نرخ CPM یعنی به ازای هر 1000 بازدید مبلغی پرداخت می شود.

  1. تبلیغات سریع

با 6 ثانیه، در این نوع تبلیغات یک نمایش سریع از تیزر که غیرقابل رد شدن است وجود دارد. از نظر اینکه شما هزینه نمایش را می پردازید یکسان هستند، به صورت قبل اواسط یا بعد از ویدویو نشان داده می شوند و به طور کلی بهترین استفاده برای تبلیغات است.

این نوع تبلیغات بیشتر شبیه تبلیغاتی است که در صفحه نتایج جستجوی گوگل مشاهده می کنید. این نوع تبلیغات در کنار نتایج جستجوی ارگانیک نشان داده می شود. بنابراین اگر ویدیوی شما از نتایج ارگانیک مرتبط تر به نظر برسد، افراد می توانند تماشای آن را انتخاب کنند. این تبلیغات شامل سه خط متن همراه با یک تصویر کوچک است.

  1. تبلیغات غیر ویدیویی

برای تبلیغ کنندگان بدون بودجه برای فیلم، یوتیوب تبلیغات غیر ویدیویی ارائه می دهد. این نوع تبلیغات معمولاً در نوار کناری سمت راست نشان داده می شود و شامل یک تصویر و متن در کنار CTA با پیوند به وب سایت شما است. همچنین می توانند به صورت شناور در بالای محتوای ویدئویی کانال های یوتیوب با کسب درآمد ظاهر می شوند.

تبلیغات غیر ویدئویی در یوتیوب

نحوه انجام تبلیغات در یوتیوب

از زمانی که گوگل یوتیوب را به دست گرفته است آن ها تمام تلاش خود را کرده اند تا تبلیغات در یوتیوب به آسانی و قابل تنظیم بودن در گوگل ادوردز باشد. بنابراین برای نمایش تبلیغات به طور کلی نیاز به گوگل ادسنس خواهید داشت. در ادامه نحوه ی انجام تبلیغات در یوتیوب با استفاده از گوگل ادسنس را به شما آمکوزش خواهیم داد.

  • کمپین خود را در گوگل ادز ایجاد کنید.

وارد حساب گوگل ادز خود شوید و New Campaign را انتخاب کنید. سپس بر اساس اهداف بازاریابی برند خود، هدف کمپین خود را انتخاب کنید. هدف کمگین شما می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • آفر ها و حراجی ها
  • افزایش ترافیک وب سایت
  • بررسی محصول
  • آگاهی از برند و اعتماد سازی

یا یک کمپین بدون هدف را هم می توانید ایجاد کنید. پی از تعیین هدف خود نوع کمپین را انتخاب کنید. این موارد شامل همه اشکال تبلیغاتگوگل همانطور که در بخش قبل گفته شد از جمله نتایج جستجو می باشد، بنابراین مطمئن شوید که برای نمایش ویدیوی خود در یوتیوب، کمپین مناسب را انتخاب کرده اید.

انتخاب نوع کمپین در گوگل ادرز

از آنجا که به احتمال زیاد با ویدیو کار می کنید، بهتر است نوع کمپین خود را ویدیویی انتخاب کنید. فراموش نکنید که نام کمپین خود را به گونه ای انتخاب کنید که به شما امکان می دهد در آینده به راحتی مکان یابی، مدیریت و بهینه سازی محتوا را انجام دهید.

تنظیمات تبلیغ در استریم یوتیوب

  • پارامترهای کمپین خود را مشخص کنید

استراتژی پیشنهاد خود را انتخاب کنید، در بیشتر موارد، نوع کمپین شما این موضوع را تعیین می کند: آیا می خواهید تبدیل بیشتر، کلیک یا نمایش داشته باشید؟ سپس بودجه خود را روزانه یا به عنوان کل مبلغی که مایلید در این کمپین هزینه کنید وارد کنید. تاریخ هایی را که آگهی شما اجرا می شود نیز وارد کنید.

در مرحله ی بعد محل درج تبلیغات خود را انتخاب کنید. می توانید فقط نتایج جستجوی یوتیوب، صفحات کانال، فیلم ها و صفحه اصلی یوتیوب و … را نیز انتخاب کنید. سپس زبان و مکان مخاطب خود را انتخاب کنید. می توانید تبلیغات را در سرتاسر دنیا نشان دهید یا براساس کشور هدف قرار دهید.

  • مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

اگر هنوز شخصیت خریدار و یا پرسونا ایجاد نکرده اید برای این کار وقت بگذارید. پرسونا نماینده ی مخاطبان ایده آل شما می باشد و شما برای تصمیم گیری باید به آن مراجعه کنید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود داشته باشید، بهتر می توانید آن ها را هدف قرار دهید و میزان بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر است.

جمعیت شناسی : شامل سن، جنس، وضعیت والدین و درآمد خانوار است. اما یوتیوب داده های دقیق تری را نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال می توانید دانشجویان، والدین و … را هدف قرار دهید.

علایق : از موضوعات و کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن افراد بر اساس رفتار گذشته آن ها (یعنی جستجوی موضوعات) استفاده کنید. به این ترتیب یوتیوب به شما کمک می کند تا افراد را در لحظات مهم پیدا کنید، مانند زمانی که آن ها در مورد خرید الکترونیک بعدی خود تحقیق می کنند یا سعی در یادگیری ساخت یک وب سایت دارند.

نکته حرفه ای: به یاد داشته باشید که آیا یک ویدئو به علایق کاربر مربوط می شود یا خیر. این موضوع تاثیر مستقیم بر موفقیت آمیز بودن کمپین شما دارد. بازاریابی مجدد : مخاطبانی را که قبلاً با ویدیوهای دیگر، وب سایت یا برنامه شما تعامل داشته اند، هدف قرار دهید.

  • کمپین خود را تنظیم کنید.

لینک تبلیغ خود را وارد کرده و دکمه ایجاد کمپین را بزنید تا کمپین شما در حال اجرا باشد.

10 نکته برای بهینه سازی تبلیغات ویدیویی برای گوگل ادسنس

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی شامل مراحلی بود که در بخش قبل به آن ها اشاره کردیم، اما مواردی وجود دارد که شما باید قبل از شروع پرداخت هزینه بازدیدها، بیشترین استفاده را از بودجه خود و بیشترین بازدهی را برای مشتری خود دریافت و ایجاد کنید.

معیارها و اهداف خود را مشخص کنید.

هنگام تجزیه و تحلیل نتایج، چهار دسته اصلی وجود دارد که می توانید برای هر ویدئو ارزیابی کنید. این موارد در زیر کشویی “Column” در رابط کاربری کمپین شما قرار دارند.

  • Views

در بخش « Views » شما، می توانید درک کنید که چند درصد از افراد تبلیغ شما را مشاهده کرده اند و می فهمید که چگونه تبلیغات باعث کسب بازدید از ویدیوهای دیگر برند شما شده است.

  • Audience

از این دسته می توان برای ردیابی پسندیدن و اشتراک گذاری هر تبلیغ ویدیویی استفاده کرد.

  • Branding

اگر محتوای خلاقانه و جالب توجه یا سرگرم کننده باشد تا افراد بتوانند آگهی را تماشا کنند میزان نمایش باید نشان داده شود. با افزایش میزان بازده (VTR) ، هزینه خود را برای هر بازدید کاهش می دهید.

  • Conversions

تبدیل ها به شما کمک می کنند درک کنید که آیا تبلیغات شما منجر به افزایش بازدید می شود و بازدهی بالایی را برای برند تجاری شما به ارمغان می آورد و یا نه.

بسته به اهداف کسب و کار خود، شما باید چند هدف را بر اساس این معیارها تعیین کنید و برنامه ای را برای بهینه سازی خلاقیت و آزمایش معیارهای مختلف هدف گذاری برای بهبود نتایج، ایجاد کنید. اهداف شما همچنین باید نوع محتوای شما را در آگهی مشخص کند. برخی از معیارها برای اهداف برند بهتر است و برخی دیگر منجر به هدایت و تبدیل بیشتر می شوند.

ردیابی موارد با عملکرد پایین

اگر تبلیغات را اجرا می کنید که در سراسر گوگل نمایش داده می شود می توانید با رفتن به قسمت هدف گذاری ویدئو جایی که تبلیغات نمایش داده می شوند را انتخاب کنید و سپس مکان تبلیغات را بررسی کنید. این لیست را مرور کنید تا ببینید آیا محتوا و یا مکان خاصی برای عملکرد ضعیف بر اساس معیارهای مورد نظر شما وجود دارند و یا خیر. برای افزایش میانگین CPV ، این سایت ها را از کمپین تبلیغاتی خود حذف کنید.

از یک تصویر کوچک با کیفیت برای کاور ویدیو استفاده کنید.

یک تصویر ثابت با کیفیت بالا را استفاده کنید تا یک بیننده را فریب دهد تا روی ویدیوی شما کلیک کند. به یاد داشته باشید، این تصویر باید توسط کاربران در دستگاه های مختلف از جمله تلفن همراه قابل خواندن و مناسب باشد. اگر محصولی را به نمایش می گذارید اطمینان حاصل کنید که پس زمینه باعث حواس پرتی نمی شود و تمرکز همچنان بر روی محصول است.

دکمه ی تماس برای انجام کاری ایجاد کنید.

هنگام تبلیغ یک ویدیو در یوتیوب، می توانید دکمه اقدام برای عمل را داشته باشید که به یک URL پیوند دارند. شما می توانید به یک صفحه فرود، صفحه محصول، صفحه اطلاعات و… هر آنچه دوست دارید را لینک دهید. شما همچنین می توانید افراد را به یک گزارش مطلوب یا مصاحبه با مارک تجاری ارسال کنید.

یک صفحه اشتراکی یوتیوب ایجاد کنید.

برای هدایت مشترکین به کانال خود، ارتقا networks شبکه های اجتماعی یا افزایش علاقه به نام تجاری خود  یک صفحه ایجاد کنید. اگر کسی ویدیویی را تا پایان تماشا کرده است نشانه خوبی است که از محتوای شما لذت می برد و ممکن است علاقه مند باشد برای به روزرسانی های آینده در کانال شما عضو شود.

از بازاریابی مجدد استفاده کنید.

اگر مدت زمان طولانی است که یک کمپین در حال اجرا دارید و می خواهید فقط کاربران جدید را به برند خود جذب کنید، لیستی از افرادی که تبلیغ شما به آن ها نشان داده نمی شود را در نظر بگیرید. هنگام مشاهده صفحه کمپین AdWords خود، ” Shared library ” را در نوار کناری سمت چپ پایین انتخاب کنید. سپس ” Video remarketing ” و ” + Remarketing List ” را انتخاب کنید. می توانید بودجه کمپین خود را افزایش دهید و فقط کاربران منحصر به فرد را هدف قرار دهید تا آگهی ویدیویی خود را به شخصی که قبلاً آن را مشاهده کرده یا از کانال یوتیوب شما بازدید کرده یا از هر یک از ویدیوها را به اشتراک گذاشته، نمایش داده نشود.

از زیرنویس برای تهیه نیازها و خواسته های بیننده استفاده کنید.

این نکته در مورد همه ویدیوهای یوتیوب اعمال می شود اما این یک روشی است که توسط بسیاری از برندها دنبال نمی شود. زیرنویسی از ویدیو را که ایجاد کرده و اضافه کنید. زیرنویس خودکار یوتیوب می تواند از قابلیت اطمینان کمتری برخوردار باشد. بسته به مخاطب مورد نظر خود، ممکن است بخواهید زیر نویس را به زبان های مختلف دیگر نیز اضافه کنید. همچنین می توانید گزینه دانلود یا بازدید از یک سایت سایت را با زیرنویس کامل در توضیحات ویدیوی خود به کاربران ارائه دهید.

بینندگان را از تبلیغات مطلع کنید.

بعضی اوقات، تبلیغ شما توسط افرادی دیده می شود که علاقه ای به محصول شما ندارند. اگر محتوا مرتبط نیست، آن ها را تشویق کنید تا از تبلیغ آگاه شوند، بنابراین مجبور نیستید هزینه بازدید را بپردازید و وقت خود را برای تماشای تبلیغات بی ربط از دست نمی دهند.

طولانی تر کردن تبلیغ خود را در نظر بگیرید.

وقتی صحبت از تبلیغات می شود، اگر تبلیغ زیر 30 ثانیه باشد، فقط درصورتی که بیننده ای تا آخر تماشا کند، هزینه دریافت می کنید. اگر تبلیغ بیش از 30 ثانیه باشد، اگر بیننده حداقل 30 ثانیه آن را تماشا کند، هزینه دریافت می کنید. در هر دو حالت، اگر بیننده قبل از پایان تبلیغات شما با آن ارتباط برقرار کند، هزینه دریافت می کنید. وقتی در حال ارائه ایده هایی برای محتوای تبلیغ هستید این موارد را در نظر بگیرید.

جمع بندی

محتوای ویدیویی بخشی از استراتژی محتوای شماست. اکنون که یوتیوب به بازاریابان اجازه می دهد تا براساس سابقه جستجو کاربران را هدف قرار دهند، این حتی دقیق تر و کاربردی تر است. تبلیغات یوتیوب بیشتر از هر زمان دیگری مورد هدف قرار می گیرد و نسبت به دنیای جستجوی گوگل از رقابت کمتری برخوردار است زیرا محتوای ویدئو در صحنه جدیدتر و از محبوبیت کمتری نسبت به پست های وبلاگ برخوردار است. همچنین امکان کسب درآمد دلاری از یوتیوب را هم برای شما فراهم میاورد. با در نظر گرفتن نکات گفته شده در این مقاله و دنبال کردن مراحل می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

دسته بندی: گوگل , یوتیوب , کسب درآمد

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *