راهنمای تولید محتوا در لینکدین

لینکدین

9 دقیقه زمان مطالعه

اگر هنوز از فرصت طلایی که لینکدین در اختیار کسب و کار شما قرار داده، استفاده نکرده اید، وقت آن رسیده که دست به کار شوید.

لینکدین یک شبکه اجتماعی مختص کسب و کارهاست که به افزایش فروش و بازدید سایت شما کمک شایان توجهی می کند. در استراتژی محتوای خود لینکدین را از قلم نیندازید. اما محتوای لینکدین باید چگونه باشد؟ در این مطلب راهنمایی ارائه داده ایم تا بتوانید محتوای تاثیرگذار و مفید در لینکدین خود منتشر کنید. پیش از هر چیز لازم است با نحوه استفاده از لینکدین آشنا باشید.

چرا تولید محتوا در لینکدین مهم است؟

لینکدین یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا و به خصوص ایجاد روابط B2B به شمار می رود. در واقع بیش از ۵۰ درصد ترافیک B2B شبکه های اجتماعی مربوط به لینکدین است و بیش از ۹۴٪ بازاریاب های B2B گفته اند که از لینکدین به عنوان کانال انتشار استفاده می کنند. افراد حرفه ای هم عقیده دارند که لینکدین بهترین گزینه برای دریافت اطلاعات است. ۹۱ درصد از بازاریاب ها عقیده دارند که این شبکه اجتماعی بهترین مکان برای پیدا کردن محتوای با کیفیت است.

چرا باید در لینکدین تولید محتوا کنیم و هدف این محتواها چیست؟

همانطور که گفته شد، بیش از ۵۰ درصد از ترافیک B2B شبکه های اجتماعی مربوط به لینکدین است و محتوا نیز تاثیر به سزایی در این آمار داشته است. ممکن است بپرسید با وجود این همه محتوا، محتواها تکراری نمی شود؟ جواب شما منفی است. ده ها نوع محتوای مختلف در لینکدین قابل تولید است و همین موضوع باعث شده که طیف وسیعی از محتواها وجود داشته باشد که کاربر می تواند از آن ها بهره ببرد.

در بخش بعدی انواع مختلف محتواهای لینکدین را معرفی خواهیم کرد:

چه پست هایی در لینکدین بگذاریم؟

تولید محتوا اشکال و انواع بسیار متفاوتی را دارد و برای اینکه بهترین نوع تولید محتوا را برای سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را داشته باشید، بهتر است با گذراندن یک دوره آموزش محتوا نویسی با تمام نکات این مهارت را به صورت کامل یاد بگیرید.

  • پست های آموزشی: پست های آموزشی یک هدف اصلی دارند و آن هم این است که به مخاطب چیزی آموزش دهند. این پست ها محتواهای آگاهی بخش دارند و از طریق آن ها می توانید نحوه انجام کارهای مختلف از آشپزی گرفته تا تولید محتوا را یاد بگیرید.
  • پست های لیستی: پست هایی که عنوان آن ها با کلماتی نظیر بهترین و برترین آغاز می شود و در مورد موضوعات مختلفی به شما آموزش می دهند، در این دسته قرار دارند. «بهترین روش ها برای تولید محتوا» و «بهترین لیدرهای جهان» پست های لیستی هستند.
  • قالب: قالب ها گایدلاین ها یا کاربرگ هایی هستند که خواننده با استفاده از آن ها می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد. این قالب می تواند تقویم محتوا، پرسونای کاربر یا هر چیز دیگری باشد.
  • کتاب الکترونیک: کتاب های الکترونیک معمولا محتوای ارزشمندی دارند و به همین خاطر انتشار آن در بین افراد حرفه ای بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.
  • وبینار: وبینار یک کنفرانس آنلاین است که از طریق آن می توانید محتوای ارزشمندی را در اختیار افراد حرفه ای حاضر در زمینه کسب و کار خودتان قرار دهید. به عنوان یک شبکه اجتماعی کاری، لینکدین بهترین گزینه برای برگزاری وبینار برای کاربران هدف خودتان به شمار می رود.
  • رویدادهای زنده: لینکدین بهترین گزینه برای تبلیغ و بازاریابی رویدادهای زنده ای است که ممکن است در آینده نیاز باشد برگزار کنید. با استفاده از لینکدین شما می توانید افراد حرفه ای را به رویداد خودتان دعوت کنید.
  • اسلایدشیر: اسلایدشیر (SlideShare) یکی از ابزارهای لینکدین است که از طریق آن می توانید ارائه های آنلاین کاملا حرفه ای را در اختیار طیف وسیعی از مخاطبین قرار دهید. شما می توانید اسلایدشو، ویدیو، اینفوگرافی و… را روی این ابزار بارگذاری کنید و یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت اطلاعات به شمار می رود.
  • ویدیو: این گزینه نیاز به توضیح ندارد، اما به هیچ عنوان نباید آن را دست کم بگیرید. در لینکدین شما می توانید ویدیو منتشر کنید و ویدیو هم تاثیرگذارترین نوع محتوای بازاریابی در دنیا به شمار می رود.
  • اینفوگرافی: مطالعه آمار زمانی که در بین محتواهای دیگر قرار گرفته است خیلی راحت نیست، اما برای اینکه آمارهای خودتان را کمی جذاب تر کنید، می توانید با استفاده از فتوشاپ و تصاویر مختلف آن را به شکل جذاب تری برای مخاطبین خودتان ارائه دهید.
  • خبرهای مربوط به شرکت: لینکدین یکی از بهترین گزینه ها برای انتشار محتوای مربوط به شرکت به شمار می رود و از طریق آن می توانید به سرعت شرکت ها و مخاطبین خودتان را در جریان اتفاقات شرکت خودتان قرار دهید. البته نیازی نیست هر بار که یک کارمند جدید استخدام می کنید، یک مقاله کامل منتشر کنید اما در زمان عرضه محصول جدید می توانید این کار را انجام دهید. برای خبرهای کم اهمیت تر نیز بهتر است یک خبر کوتاه داخل لینکدین منتشر کنید.
  • محتواهای دیگران: تعامل با محتواهای تولید شده توسط کاربران دیگر نشان دهنده این است که در دیگر بحث های حوزه حرفه ای خودتان هم شرکت می کنید. برای مثال، می توانید محتواهای کاربردی که توسط دیگران تولید شده است و به نظر خودتان مهم است را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. مخاطبین هم مطمئنا از این توجه شما لذت خواهند برد.

بازاریابی محتوا در لینکدین

در ادامه نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد که با استفاده از آن ها می توانید محتواهای تاثیرگذاری را برای لینکدین تولید کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

۱- تا جای ممکن محتواها را ساده نگه دارید

محتواهای شما باید تا جای ممکن ساده باشند و ساختار مناسبی داشته باشند تا مخاطب بتواند به راحتی اطلاعاتی که ارائه می دهید را بخواند و آن ها را دریافت کند. همچنین تا جای ممکن از تولید محتواهای پیچیده و غیرضروری خودداری کنید. همچنین از تولید محتواهای زیاد و اسپم کردن فید مخاطب هم خودداری کنید. یک تقویم ساده برای پست گذاری ایجاد کنید و هر ۶ ماه یکبار محتواهای قبلی را دوباره بررسی کنید. ممکن است با کمی تغییر بتوانید آن ها را دوباره منتشر کنید.

۲- مخاطبین خودتان را بشناسید

از همان مراحل ابتدایی مخاطبین خودتان را مشخص کنید تا بتوانید محتواهایی تولید کنید که برای آن ها مناسب است. در صورتی که با یک کسب و کار و موضوع خاص آشنایی دارید، بهتر است محتواهایی تولید کنید که دقیقا در مورد همان موضوع است. به این ترتیب می توانید مشکلاتی که مخاطبین شما دارند را به راحتی شناسایی کنید و برای رفع این مشکلات اطلاعات قابل استفاده و کاربردی را در اختیار آن ها قرار دهید.

این مقاله را حتما بخوانید
7 نکته برای ایجاد تیم متفکر و حرفه‌ای

۳- داستان سرایی کنید

ممکن است شما یک فرد موفق در کسب و کار خودتان باشید اما زمانی که مقاله می نویسید، تلاش کنید تا جای ممکن رفتار انسانی داشته باشید و با محتوای خودتان یک داستان جذاب برای مخاطب بازگو کنید. به احتمال زیاد مخاطبین علاقه کمتری به خواندن مقالاتی دارند که شامل فکت ها و آمارهای زیاد و دست و پاگیر است. آمار نمی تواند مردم را جذب کند بلکه این داستان است که باعث جذب آن ها می شود. به همین خاطر مخاطبین شما زمانی که یک داستان برای آن ها تعریف می کنید، احتمال بیشتری دارد که با شما ارتباط برقرار کنند.

۴- به صورت مرتب پست بگذارید

ثبات کار، کلید موفقیت هر کسب و کاری است و برای موفقیت در لینکدین هم به ثبات کار نیاز دارید. تاریخ و زمان ثابتی را برای انتشار پست های خودتان معین کنید تا مخاطب متوجه شود که چه زمان هایی قرار است پست جدید منتشر کنید. این کار باعث می شود دنبال کردن پست های شما برای مخاطب کار راحت تری باشد.

۵- از عناوین کاربردی استفاده کنید

مردم دوست دارند روی محتواهایی کلیک کنند که دارای هدلاین های عملی هستند. با استفاده از این هدلاین ها شما این احساس را به مخاطب انتقال می دهید که می تواند بلافاصله از ایده های شما استفاده کند و آن ها را عملی نماید. برخی از تیترهای عملی شما ممکن است با عبارات زیر آغاز شوند:

  • چطور…
  • آینده…
  • چرا باید…
  • شما باید….
  • و…

۶- استفاده از تصویر را فراموش نکنید

پست ها و محتواهای شبکه های اجتماعی که حاوی عکس هستند می توانند نرخ تعامل را به شکل چشمگیری بالا ببرند و معمولا باعث اشتراک گذاری بیشتر هم می شوند. از یک عکس کاور مرتبط و درگیرکننده برای مقالات لینکدین خودتان استفاده کنید تا بتوانید به راحتی مخاطبین خودتان را درگیر کنید.

علاوه بر عکس کاور، اگر از Article و مقاله برای اشتراک محتواهای خودتان استفاده می کنید، می توانید در بدنه متن هم از عکس استفاده کنید تا متن را به قطعات کوتاه تری تبدیل کنید که برای مخاطب قابل اسکن باشند.

انتشار انواع محتوا در لینکدین

بهترین نمونه های بازاریابی محتوا در لینکدین

در لینکدین صفحات مختلفی وجود دارند که محتواهای فوق العاده خوبی منتشر می کنند و می توانند نظر مخاطب را جذب کنند. در ادامه ۵ مورد از بهترین نمونه های بازاریابی محتوا در لینکدین را با هم بررسی خواهیم کرد. ایده گرفتن از این ایده ها می تواند کمک زیادی در استراتژی محتوا در لینکدین به شما کند.

۱- Bank Of America: ویدیو

ویدیو یکی از انواع پرطرفدار محتوا است و شما می توانید از این نوع محتوای حرفه ای در لینکدین نیز استفاده کنید. طبق تحقیقات ۵۹ درصد از افراد حرفه ای از بین متن و ویدیو همیشه ویدیو را ترجیح می دهند. بانک آمریکا معمولا ویدیوهای مختلفی را در لینکدین خودش منتشر می کند که بین ۲۵ ثانیه تا ۷ دقیقه طول می کشد. این صفحه علاوه بر پست های مرتبط به بانکداری، ویدیوهایی را هم منتشر می کند که برای جامعه نیز مفید هستند که باعث می شود بر روی نقش اجتماعی این بانک تاکید ویژه ای شود.

۲- Contently: اینفوگرافیک

مردم عاشق آمار و تصویر هستند و چه چیزی بهتر از اینکه این دو را به شکل یک اینفوگرافی برنامه ریزی شده و جذاب منتشر کنید؟ Contently آمارهای مختلف را به شکل اینفوگرافی از طریق تبلیغات لینکدین منتشر می کند که باعث جذب مخاطبین جدید و مشتری های احتمالی برای این پلتفرم می شود.

۳- Lemonade: مقالات آموزشی

زمانی که مردم می خواهند یک موضوع را خیلی سریع یاد بگیرند، به سراغ مقالات آموزشی می روند. اینترنت یک کتاب گسترده است و زمانی که شما خودتان را به عنوان یک فرد حرفه ای معرفی می کنید، می توانید با ارائه نکات آموزشی در زمینه کاری خودتان به افراد دیگر هم کمک کنید. لیموناد یک شرکت بیمه است که با انتشار محتواهای آموزشی در موضوعات مختلف، باعث جذب رضایت مخاطبین خودش شده است.

۴- Thrive Global: نظریه ها

ممکن است تصور کنید که هیچ کس مایل نیست نظرات شما را بشنود، اما سخت در اشتباهید. محتواهایی که حاوی نظرات شما هستند، عملکرد خیلی خوبی در لینکدین دارند. در واقع ۶۰ درصد از کاربران لینکدین عقیده دارند که دوست دارند نظرات افراد مختلف را در مورد اتفاقات دنیا بدانند.

برای مثال Thrive Global مقالاتی را منتشر می کند که حاوی نظرات این شرکت در مورد رویدادهایی است که ممکن است روی کسب و کار آن ها یا دنیا تاثیر بگذارد. مخاطبین هم با بیان نظریه های خودشان به این پست ها پاسخ می دهند و به همین خاطر این شرکت فرصت آن را دارد که از طریق مکالمات با معنی با مخاطبین خودش تعامل داشته باشد.

۵- McKinsey & Company: محتوای بلند

اکثر شبکه های اجتماعی امکان انتشار محتواهای بلند را به شما نمی دهند، اما در لینکدین می توانید پست هایی بنویسید که تا دو هزار کلمه طول دارند. این پست ها عملکرد بهتری دارند و می توانند بازدید، کامنت، اشتراک گذاری و لایک بیشتری هم به دنبال داشته باشند.

McKinsey & Company پست های طولانی مختلفی در مورد تکنولوژی، رهبری و کسب و کار منتشر می کند و جامع ترین نوع محتوا را در اختیار مخاطبین خودش قرار می دهد.

سخن نهایی

داشتن یک استراتژی کلی برای فعالیت در لینکدین، بهترین روش برای گسترش و بهبود فعالیت های خودتان در لینکدین است. انجام این کار می تواند مزایای مختلفی برای شما یا کسب و کارتان داشته باشد. برای مثال می توانید برند کارفرمایی خودتان را بهبود ببخشید، مشتریان جدیدی کسب کنید یا امکان شراکت با کسب و کارهای دیگر ایجاد کنید. با داشتن یک استراتژی محتوا در لینکدین می توانید با کاربران هدف به سادگی درگیر شوید و نتایج خیلی خوبی از این کار به دست بیاورید.

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

4

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام و وقت بخیر
بله با استفاده از محتوای لینکدین اقدامات برای مهاجرت بسیار تسهیل میشه چراکه خارج از ایران پروفایل لینکدین برای مشاغل بسیار مهمه.

ارسال دیدگاه