ساده‌ترین و سریع‌ترین روش حذف اکانت توییتر به صورت دائمی یا موقت

توییتر

6 دقیقه زمان مطالعه

با اینکه توییتر یک شبکه اجتماعی محبوب در سراسر دنیا است، اما گاهی درخواست حذف اکانت توییتر از سوی کاربران اعلام می‌شود. این شبکه به خاطر داشتن محدودیت 280 کلمه‌ای در ارسال پست، مکانی عالی برای به اشتراک‌گذاری افکارتان با سایرین است. همه دنبال کنندگان توییتر می‌دانند در این محیط نظرات به صورت مختصر و مفید ارسال می‌شود.

گاهی نیاز به استراحت و دوری از شبکه‌های اجتماعی دارید. در این مواقع ترجیح می‌دهید حساب‌های خود را از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر حذف کنید. شاید هم به خاطر اینکه باید از راه‌های تغییر آی‌پی همچون فیلترشکن استفاده کنید، خسته شده باشید. یا اینکه تمایل به پاک کردن حساب توییتر قبلی و باز کردن حساب جدیدی دارید. به هر حال دیلیت اکانت حساب توییتر هر دلیلی که داشته باشد اولین سؤال شما این خواهد بود که حساب توییتر خود را چگونه دی اکتیو و یا پاک کنم؟ یا اصلاً تفاوت این دو چیست؟ قبل از پاک کردن حساب باید چه اقداماتی انجام داد؟

دی اکتیو و یا حذف اکانت توییتر نکات مهمی دارد که همه آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

دیلیت اکانت توییتر به صورت دائمی و موقت چطور ممکن است؟

حتما می‌دانید که ساخت اکانت توییتر بدون شماره تلفن انجام میپذیرد، طبیعتا برای حذف حساب هم در این پلتفرم نیازی به شماره تلفن شما نیست. اگر تصمیم به حذف اکانت توییتر خود گرفته‌اید، بهتر است با دو مفهوم آشنا شوید. دیلیت اکانت در مقابل دی اکتیو کردن حساب توییتر. اما تفاوت این دو روش چیست؟ با خواندن تفاوت این دو مفهوم، برای همیشه آن را به خاطر بسپارید.

دی اکتیو کردن حساب توییتر به صورت موقت

ممکن است بخواهید وقفه کوتاه‌مدتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خود بدهید یا فعالیت با یک حساب کاربری جدیدی را ترجیح دهید. در این صورت می‌توانید حساب کاربری توییتر خود را به صورت موقتی یا دائم، غیرفعال کنید. وقتی درخواست دی اکتیو حساب را صادر می‌کنید، حساب شما تنها 30 روز به صورت موقت از دسترس خارج است. اگر در این مدت مثل همیشه وارد حساب خود شوید، حسابتان فعال و در غیر این صورت برای همیشه غیرفعال خواهد شد. در ویدیو زیر مراحل دی اکتیو کردن توییتر را به صورت کامل شرح داده‌ایم:

 

 

اگر بخواهید حساب توییتر خود را دی اکتیو کنید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1- توییتر را در مرورگر خود باز کنید.

2- در صورت نیاز وارد حساب کاربری خود شوید.

3- روی نماد سه نقطه یا بیشتر در نوار سمت چپ کلیک کنید. و گزینه بیشتر یا More را انتخاب کنید.

اولین مرحله حذف اکانت توییتر

4- از منوی باز شده تنظیمات و حریم خصوصی (setting and privacy) را انتخاب کنید.

5- روی گزینه حساب شما یا Your Account کلیک کنید.

6- روی غیرفعال کردن حساب خود کلیک کنید.

مراحل حذف اکانت توییتر به صورت موقت

7- با فشردن گزینه غیرفعال کردن، حسابتان را غیرفعال کنید.

با انتخاب گزینه Deactive دیلیت اکانت توییتر به صورت موقت انجام شده و بعد از 30 روز به صورت دائمی اکانت حذف میشود.

 

اگر در مدت زمان 30 روز خواستید حساب شما فعال شود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد سایت توییتر شوید و حساب غیرفعال خود شوید.
  2. یک پیام توییتر ظاهر می‌شود که از شما سؤال می‌پرسد که آیا می‌خواهید حسابتان دوباره فعال شود؟
  3. حساب شما فعال شده و چند روز طول می‌کشد تا همه توییت‌ها و پیام‌های شما بازیابی شوند.
  4. اکنون حساب کاربری شما مجدداً فعال شده و می‌توانید مثل قبل به فعالیت خود ادامه دهید.

دیلیت اکانت توییتر به صورت دائمی چه مراحلی دارد؟

ولی اگر بخواهید به هر دلیلی حساب کاربری خود را از توییتر برای همیشه پاک کنید، به سرعت این کار قابل انجام است. اما توییتر یک بازه زمانی 30 روزه برای هر حساب کاربری حذف شده در نظر می‌گیرد. در واقع قبل از حذف کامل اکانت توییتر، حساب کاربری اول دی اکتیو شده تا امکان برگشت وجود داشته باشد. اگر کاربری در این مدت زمان به هیچ وجه وارد حساب خود نشود، حساب اکانت توییتر، برای همیشه حذف خواهد شد.

برای حذف اکانت کاربری خود از توییتر، دو روش وجود دارد:

  • حذف اکانت از طریق دسکتاپ
  • حذف اکانت با موبایل

نحوه حذف اکانت توییتر با کامپیوتر

اگر تصمیم به حذف اکانت توییتر خود گرفته‌اید، می‌توانید این کار را با دسکتاپ خود انجام دهید. پس مراحل دیلیت اکانت توییتر به صورت موقت را به صورت گام به گام دنبال کنید و به مدت 30 روز وارد اکانت توییتر خود نشوید. به این صورت  اکانت شما برای همیشه حذف خواهد شد.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش توییتر

آموزش حذف حساب توییتر با موبایل

هنگام دیلیت اکانت توییتر با موبایل، توجه داشته باشید همه نکات مربوط به حذف را رعایت کنید. هنگام حذف توجه داشته باشید که حساب کاربری شما ابتدا غیرفعال می‌شود و در صورتی که در 30 روز وارد نشوید به صورت کامل حذف خواهد شد. پس لازم است همه اطلاعاتی را که می‌خواهید ابتدا دانلود و یا آرشیو کنید و سپس اقدام به حذف نمایید.

مراحل ساده زیر را به ترتیب انجام دهید تا بتوانید ابتدا اقدام به دی اکتیو کردن حساب توییتر و سپس حذف آن کنید.

1- عکس پروفایل در بالا گوشه سمت چپ را لمس کنید. تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید.

حذف اکانت توییتر با موبایل به صورت موقت و دایم

2- روی اکانت بزنید و به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه غیرفعال سازی حساب کاربری کنید.

3- گزینه دی اکتیو را بزنید.

دی اکتیو توییتر به صورت موقت و دائم

4- برای تایید این درخواست رمز عبور را وارد کنید.

اکنون حساب کاربری شما غیر فعال شده و توییتر پس از 30 روز آن را به صورت خودکار حذف می‌کند.

نکات ضروری دیلیت اکانت توییتر

قبل از اینکه اقدام به حذف اکانت توییتر خود کنید، مطمئن باشید که این کار را با دلایل درست انجام می‌دهید. قبلا در مقاله آموزش توییتر به این موارد اشاره کرده بودیم اما بهتر است دوباره به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده خوب توجه کنید تا اگر تنها قصد شما ویرایش اطلاعات است، اقدام به حذف اکانت نکنید:

  • آیا تنها هدف شما تغییر نام کاربری است؟ اگر تنها این گزینه است، خبر خوب این است که نیازی به حذف یا غیر فعال کردن حساب توییتر خود ندارید. توییتر امکان تغییر آیدی توییتر را به راحتی به شما می‌دهد. به این صورت فالوورهای خود را از دست نمی‌دهید و تنها با چند گام ساده قادرید با نام کاربری مورد قبول و تایید شده تازه، توییت کنید.
  • آیا می‌خواهید یک حساب توییتر جدید با همان نام کاربری یا آدرس ایمیل فعلی ایجاد کنید؟ پس این کار را قبل از اینکه حساب فعلی خود را غیر فعال کنید، انجام دهید.
  • آیا می‌خواهید بعضی از اطلاعات را در حساب توییتر خود ذخیره کنید؟ پس حتما قبل از اینکه حساب خود را غیر فعال کنید، درخواست آرشیو اطلاعات را فعال کنید. چرا که بعد از حذف اکانت شما، اطلاعات اکانت شما از گوگل حذف نخواهد شد.
  • بسیاری از افراد سوال میپرسند که چگونه بدون دیلیت اکانت توییتر تعداد زیادی از توییت‌ها را پاک کنیم؟ بهتر است بجای حذف حساب، از برنامه TweetDelete برای حذف گروهی توییت‌ها استفاده کنید.
  • اگر از دیلیت اکانت توییتر خود پشیمان شدید، تنها 30 روز فرصت دارید که به حساب کاربری خود در زمان دی اکتیو شدن، برگردید. توییتر به شما فرصت بازگشت می‌دهد. مواظب روزها باشید. اگر از این تعداد روز مهلت شما به پایان رسد، حساب اتوماتیک توسط توییتر حذف شده و امکان بازگشت وجود ندارد.
  • اگر به صورت جدی قصد حذف اکانت خود را دارید، پس به هیچ وجه در این 30 روز وارد حساب کاربری خود نشوید تا توییتر این حساب را برای همیشه حذف کند.
  • بعد از اینکه حساب کاربری توییتر شما حذف شود، منشن‌هایی که با حساب شما انجام شده، هنوز وجود خواهد داشت ولی به حساب پاک شده شما لینک نخواهد شد.
  • اطلاعات خود را قبل از دیلیت اکانت توییتر دانلود کنید. چرا که طبق قوانین توییتر، اکانت‌هایی که دی‌اکتیو شده باشند، ایمیلی ارسال نمی‌شود.

 

جمع‌بندی

توییتر یکی از شبکه‌های پرکاربرد در جهان است. محدودیت تعداد کلمات این شبکه را محبوب کرده است. اما به هر حال بنا به دلایل مختلفی همچون دوری از شبکه‌های اجتماعی، درخواست شروع فعالیتی نو و غیره، کاربران درخواست حذف اکانت توییتر خود را دارند.

در این بخش نحوه دی اکتیو کردن حساب توییتر، حذف با استفاده از دسکتاپ و یا موبایل توضیح داده شد. همچنین نکات مهم و کاربردی که قبل از حذف اکانت باید در نظر گرفته شوند، توضیح داده شد. اکنون می‌توانید اکانت توییتر خود را به راحتی حذف کنید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%
3

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

من اکانتمو‌ندارم و‌ شماره تلفنم هم عوض شده نمیتونم وارد حسابم بشم چجوری اکانت و. دیلیت کنم اطلاعات داخلش دارم😭

من اکانتمو‌ندارم و‌ شماره تلفنم هم عوض شده نمیتونم وارد حسابم بشم خیچ راهی ندارم ینی؟ چجوری اکانت و. دیلیت کنم اطلاعات داخلش دارم😭

ارسال دیدگاه