چگونه رمز توییتر را عوض کنیم؟ انواع روش‌های تغییر رمز توییتر

توییتر

5 دقیقه زمان مطالعه

در صورتی که این مقاله را می‌خوانید، به احتمال زیاد قصد دارید پسورد توییتر خودتان را عوض کنید. نیاز به عوض کردن پسورد توییتر ممکن است به دلایل مختلفی برای شما پیش بیاید، اما هر دلیلی که داشته باشید، در این مقاله به آن می‌پردازیم و تمامی روش‌های تغییر رمز توییتر را به شما آموزش می‌دهیم. تا انتها با ما همراه باشید:

موضوعاتی که قبل از تغییر رمز توییتر باید بدانید

قبل از اینکه به سراغ آموزش تغییر پسورد توییتر برویم، لازم است چند موضوع مختلف را به صورت شفاف بررسی کنیم. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به صورت مرتب چند ماه یکبار پسوردهای خودشان را عوض می‌کنند، بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. تغییر مداوم پسورد باعث می‌شود که کاربر پسوردهای ضعیف‌تری را انتخاب کند و یا پسوردهای خودش را در محیط‌های غیرامن نگهداری کند که در اغلب شرایط به جای افزایش امنیت حساب کاربری شما، باعث کاهش امنیت آن خواهد شد.

تغییر رمز توییتر به صورت مرتب اصلا باعث افزایش امنیت اکانت توییتر نخواهد شد. با این وجود ممکن است در برخی شرایط نیاز باشد که پسورد خودتان را تغییر دهید. در بخش بعدی به دلایلی می‌پردازیم که ممکن است به خاطر آنها نیاز داشته باشید پسورد خودتان را تغییر دهید. قبلا در مقاله آموزش توییتر همه نکات مربوط به حفظ امنیت اکانت را گفته ایم. پیشنهاد می‌کنیم بعد از عوض کردن رمز اکانت توییتر خود گام‌های حفظ امنیت را نیز طی کنید.

چرا باید پسورد توییتر را عوض کنیم؟

اگر ایمیل‌ها و نوتیفیکیشن‌های مختلفی دریافت می‌کنید که به شما گفته می‌شود فردی قصد ورود به حساب شما را داشته است یا داخل اکانت خودتان توییت‌هایی را می‌بینید که از آن‌ها خبر ندارید، به احتمال زیاد کسی قصد هک کردن شما را داشته است و به همین دلیل ضروری است که در اولین فرصت ممکن نسبت به تغییر پسورد توییتر خودتان اقدام کنید. همچنین در صورتی که متوجه شدید از یک موقعیت ناشناس فردی وارد اکانت شما شده است نیز باید رمز عبور آن را تغییر دهید.

به جز این شرایط یا شرایط دیگری که ممکن است شک کنید یک نفر به حساب کاربری شما وارد شده است، تغییر پسورد اکانت توییتر توصیه نمی‌شود. به خصوص اگر قرار باشد یک پسورد ضعیف‌تر انتخاب کنید یا آن را در جایی نگهداری کنید که امنیت آن در خطر بیافتد.

با وجود تمامی این موارد، در صورتی که فکر می‌کنید ممکن است حساب کاربری شما هک شده باشد، نحوه عوض کردن پسورد توییتر به شرح زیر است:

نحوه عوض کردن پسورد توییتر

عوض کردن پسورد توییتر یک پروسه کاملا ساده و مستقیم است. در این آموزش نحوه عوض کردن پسورد توییتر در گوشی‌های اندرویدی را آموزش می‌دهیم اما حتی اگر از iOS یا مرورگر برای تغییر پسورد اکانت توییتری خودتان استفاده می‌کنید هم پروسه کاملا یکسان است و هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

نحوه تغییر رمز توییتر با موبایل

در صورتی که اپ توییتر را روی گوشی خودتان دارید، مراحل زیر را برای تغییر رمز عبور آن طی کنید. در غیر این صورت هم می‌توانید آن را از گوگل پلی دریافت کنید و پس از ورود به حساب کاربری خودتان، مراحل زیر را طی کنید:

  1. با لمس عکس پروفایل خودتان، وارد منو شوید
  2. از منو گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید
  3. گزینه Your Account را لمس کنید
  4. گزینه Change your password را انتخاب کنید
  5. در فیلدهای مرتبط پسورد فعلی و سپس پسورد موردنظر خودتان را وارد کنید
  6. در نهایت گزینه Update password را لمس نمایید
این مقاله را حتما بخوانید
آموزش توییتر

با این کار بلافاصله پسورد شما تغییر خواهد کرد و برای ورود دوباره به اکانت توییتر خودتان، باید از پسورد جدید استفاده کنید.

مراحل تغییر پسورد توییتر

تغییر پسورد توییتر از طریق مرورگر

در صورتی که برای استفاده از توییتر از مرورگر استفاده می‌کنید هم پروسه تقریبا یکسان است. در داخل سایت Twitter.com فقط برای دسترسی به منو باید روی گزینه More کلیک کنید تا منو به صورت کامل برای شما باز شود. پس از آن تمام پروسه مشابه چیزی است که در بخش قبلی به آن پرداختیم.

تغییر پسورد توییتر در مرورگر

اگر پسورد خودتان را به این دلیل عوض می‌کنید که احتمال می‌دهید کسی به آن دسترسی داشته باشد یا قصد هک کردن اکانت شما را داشته باشد، باید تایید هویت دو مرحله‌ای را هم فعال کنید تا امنیت کلی اکانت خودتان را تقویت کنید. شما می‌توانید از بین دریافت پیام متنی روی شماره ثبت شده داخل اکانت، استفاده از نرم افزار ثالث یا استفاده از کلید امنیتی یکی را انتخاب کنید.

نحوه فعال‌سازی تایید هویت دو مرحله‌ای

مراحل فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای به شرح زیر هستند:

  • به صفحه تنظیمات اپلیکیشن توییتر خودتان بروید
  • گزینه Security And Account Access را انتخاب کنید
  • بر روی گزینه Security کلیک کنید
  • گزینه Two-Factor Authentication را لمس کنید
  • نحوه تایید هویت دو مرحله ای مدنظر خودتان را انتخاب نمایید

تایید هویت دو مرحله ای توییتر

بازیابی حساب توییتر

فراموش کردن پسورد توییتر مشکل خیلی مهمی نیست. در صورتی که پسورد خودتان را فراموش کنید، می‌توانید از توییتر بخواهید که یک پسورد موقت برای شما بفرستد تا از طریق آن در حساب خودتان لاگین کنید و سپس نسبت به بازیابی حساب توییتر اقدام کنید. البته این روش فقط برای کاربران iOS قابل استفاده است. در صورتی که از دستگاه‌های دیگری استفاده می‌کنید، باید از توییتر بخواهید لینک بازیابی پسورد را از طریق ایمیل یا اس ام اس برای شما ارسال کند. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • به صفحه ورود توییتر مراجعه کنید
  • روی گزینه Password Reset کلیک کنید
  • آدرس ایمیل خودتان را وارد نمایید
  • دستوراتی که داخل ایمیل یا اس ام اس مشاهده می‌کنید را دنبال کنید
  • یک پسورد جدید انتخاب کنید و مطمئن شوید که دوباره آن را فراموش نمی‌کنید

ریست پسورد توییتر

نحوه بازیابی پسورد و یوزرنیم توییتر

برخی اوقات ممکن است علاوه بر رمز عبور، نام کاربری اکانت خودتان را هم فراموش کنید. در این صورت برای بازیابی یوزرنیم مراحل زیر را طی کنید:

  • به صفحه بازیابی پسورد مراجعه کنید
  • ایمیل یا شماره تلفن خودتان را وارد کنید
  • توییتر یک ایمیل به آدرس ثبت شده داخل اکانت ارسال می‌کند. آن را باز کنید و از دستورالعمل‌های داخل آن پیروی کنید.

نحوه بازیابی پسورد توییتر بدون ایمیل

مطمئنا اولین کسی نیستید که می‌خواهید بدون دسترسی به ایمیل، پسورد خودتان را بازیابی کنید. در این صورت طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  • از شماره موبایل خودتان برای دریافت لینک بازیابی استفاده کنید
  • از خدمات دهنده ایمیل خودتان برای دسترسی مجدد به ایمیل موردنظر استفاده کنید
  • از اپلیکیشن اندروید یا iOS خودتان برای بازیابی رمز عبور استفاده کنید.

سخن پایانی

با انجام مراحل بالا شما می‌توانید رمز عبور توییتر خودتان را به سادگی تغییر دهید و در عین حال امنیت حساب کاربری خودتان را هم افزایش دهید. در صورتی که به هر دلیلی فکر می‌کنید حساب کاربری شما هک شده است، حتما مراحل بالا را برای تغییر رمز عبور خودتان طی کنید. همچنین با فعال‌سازی تایید هویت دو مرحله‌ای می‌توانید از حساب توییتر خودتان در برابر هک شدن و دسترسی غیرمجاز محافظت کنید.

محصول پیشنهادی

بادی باس، قالب آموزشی، شبکه اجتماعی، فروشگاهی، چند منظوره | BuddyBoss

925,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ببخشید من دیشب چندنفرو پشت هم فالو کردم اکانتم پرید.
بعد میرم داخلش میگه باید رمزتو عوض کنی و داخل اکانت نمیره
با اینک رمزشو یادمه شماره تلفن و ایمیل روش نیشت ک عوضش کنم و اصلا بالا نمیاد چیکار کنم

ارسال دیدگاه