بهترین روش های اجرای مسابقه در شبکه های اجتماعی برای رشد سایت

سایت

8 دقیقه زمان مطالعه

آیا می خواهید برای رشد بازدید وب سایت خود یک مسابقه در شبکه های اجتماعی اجرا کنید؟ رسانه های اجتماعی در حال حاضر میلیاردها کاربر فعال دارند. پیدا کردن مخاطبینی که می توانند به مشتری یا مشترک ثابت شما تبدیل شوند بسیار آسان تر است.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید به راحتی و با استفاده از تعدادی مثال و روش که برای شروع یک مسابقه در شبکه های اجتماعی است، کسب و کار خود را رونق دهید.

 

چرا باید برای ارتقای وبسایت خود از اجرای مسابقه در شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

محتوای بسیار زیادی در اینترنت وجود دارد و بسیاری از مشاغل برای جذب مشتریان با یکدیگر رقابت می کنند.

اگر اخیراً یک وبلاگ وردپرس راه اندازی کرده اید و یا یک تجارت آنلاین راه اندازی کرده اید ، پس مسابقات شبکه های اجتماعی مثلا مسابقه های اینستاگرامی یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان مد نظر شما است.

یا اگر از مشاغل مستقل هستید، می توانید از مسابقاتی به مناسبت جشن تولد یا موارد مشابه برای ایجاد روابط بیشتر با مشترکان خود استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی به میلیاردها کاربر فعال رسیده اند. فیس بوک و اینستاگرام به تنهایی بیش از 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. یوتیوب ، توییتر و پینترست هر کدام میلیون ها کاربر فعال بسیار سرگرم کننده دارند.

 

اجرای یک مسابقه در شبکه های اجتماعی راهی سریع برای دسترسی به این کاربران به شما ارائه می دهد. بسته به اهداف خود، می توانید یک مسابقه در شبکه های اجتماعی برای انجام هر یک یا همه موارد زیر اجرا کنید:

بازدید بیشتری از وب سایت خود داشته باشید

دنبال کنندگان یا فالوئر های بیشتری برای حساب های شبکه های اجتماعی خود دریافت کنید

ارتباط را در پروفایل های شبکه های اجتماعی خود تقویت کنید

مشترکان بیشتری برای لیست ایمیل خود پیدا کنید

کسب و کار خود را کامل تر معرفی کنید

به این ترتیب، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید به راحتی یک مسابقه در شبکه های اجتماعی برای وب سایت وردپرس خود ایجاد کنید.

همچنین مثال های واقعی در این زمینه به شما نشان خواهیم داد.

ایجاد مسابقه شبکه های اجتماعی در وردپرس

برای این آموزش ، ما از RafflePress استفاده خواهیم کرد که یکی از افزونه های برگزاری مسابقه و هدیه برای وردپرس است و به شما کمک می کند تا در همه رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. حتی می توانید برای ساخت سریع مسابقات از یکی از الگوهای آماده ی آن استفاده کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه RafflePress است. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید.

پس از فعال شدن  مورد جدیدی از منو با عنوان “RafflePress” به نوار کناری مدیریت وردپرس شما اضافه می شود. با کلیک بر روی آن به صفحه تنظیمات افزونه منتقل می شوید.

ابتدا باید کد مخصوص خود را وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در حساب خود در وب سایت RafflePress پیدا کنید.

طراحی مسابقه

پس از وارد کردن کد، اکنون آماده ایجاد اولین مسابقه رسانه های اجتماعی خود هستید.

برای راه اندازی مسابقه به قسمت RafflePress » Add New بروید.

مسابقه در شبکه های اجتماعی

در ابتدا با وارد کردن عنوانی برای مسابقه خود در قسمت “Giveaway Name” شروع خواهید کرد. پس از آن ، یک سری الگوی آماده خواهید دید.

قالب های آماده ای برای رسانه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و یوتیوب وجود دارد. اگر می خواهید روی یکی از این سیستم عامل ها تمرکز کنید ، قالب خود را انتخاب و ذخیره کنید در زمان شما نیز صرفه جویی شود.

همچنین می توانید الگوی “Classic giveaway” را انتخاب کرده و اقدامات مربوط به مسابقه منحصر به فرد خود را طراحی کنید. به این ترتیب می توانید چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی را هدف قرار دهید و آنها را با لیست ایمیل یا ووکامرس ترکیب کنید.

در مرحله بعدی ، سازنده مسابقه از شما می خواهد که جزئیات جایزه را وارد کنید. کافیست بر روی نماد مداد کلیک کنید تا عنوان و توضیحی برای جایزه خود اضافه کنید.

همچنین می توانید تصویری را بارگذاری کنید تا همراه با توضیحات جایزه نمایش داده شود. افزودن تصویر جایزه به کاربران امکان می دهد جایزه را تجسم کرده و به آنها انگیزه شرکت دهند.

مسابقه اینستاگرامی

برای ورود به مسابقه شبکه های اجتماعی خود ، فعالیت هایی را اضافه کنید

فعالیت ها چیزهایی هستند که از کاربران می خواهید انجام دهند تا بتوانند در مسابقه شبکه های اجتماعی شما شرکت کنند و جوایز را دریافت کنند.

RafflePress آپشن های مختلفی دارد که می توانید استفاده کنید. با این حال ، شما میتوانید کارهایی را که به شما در دستیابی به هدف مسابقه رسانه های اجتماعی کمک می کنند، اولویت بندی کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید دنبال کنندگان توییتر خود را افزایش دهید، افزودن گزینه ی “ما را در توییتر دنبال کنید” به شما کمک می کند.

باید از منوی سمت چپ بخش Actions بروید و لیست کارهایی که می توانید اضافه کنید مشاهده خواهید کرد.

برای افزودن هر چیزی به مسابقه خود کافیست کلیک کنید ، و مشاهده خواهید کرد که آن را در زیر جزئیات جایزه خود نشان می دهد. سپس می توانید تنظیمات عملکرد را از ستون سمت چپ ویرایش کنید.

هر عملکرد با برخی تنظیمات عمومی همراه است. شما می توانید عنوان فعالیت را تغییر دهید ، تعداد ورودی هایی را که کاربران می توانند بدست بیاورند را  انتخاب کنید ، ورودی های روزانه ی مشخصی تعیین کنید یا این کارها را اجباری کنید.

همچنین تنظیمات مربوط به عملکردهای خاص را مشاهده خواهید کرد. برای مثال، اگر می خواهید کاربران شما را در اینستاگرام دنبال کنند ، باید URL پروفایل اینستاگرام خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن تنظیمات برای یک کارکرد، برای اضافه کردن موارد بیشتر، به پیج actions برگردید. شما می توانید هر تعداد فعالیت که می خواهید اضافه کنید. با این حال ، فراموش نکنید که آنها را برای مطابقت با هدف مسابقه اولویت بندی کنید.

شما حتی می توانید با تعریف عملی که می خواهید کاربران انجام دهند گزینه ی شخصی خود را ایجاد کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
۴ روش آسان برای ایجاد یک سایت کاربر پسند

پس از انجام تنظیمات، فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

 

ظاهر و تنظیمات مسابقه را تغییر دهید

در مرحله ی بعد، باید به بخش طراحی بروید. از اینجا می توانید فونت ها و رنگ ها را تغییر دهید. در صورتی که می خواهید برای مسابقه در شبکه های اجتماعی خود یک لندینگ پیج ایجاد کنید ، می توانید پس زمینه صفحه را انتخاب کنید.

سپس مرحله بعدی که پیکربندی تنظیمات مسابقه است.

کافی است به بخش «تنظیمات» بروید. آنجا لیستی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد. در زیر تنظیمات “عمومی” می توانید گزینه های اساسی را برای  giveawayخود تعیین کنید از جمله گزینه نمایش برندگان ، تعداد ورودی ها ، هر ip  یک بار ثبت نام کند و موارد دیگر.

از همه مهمتر ، شما می توانید یک لینک ثابت صفحه برای ایجاد یک صفحه فرود مستقل که ویجت مسابقه را نشان می دهد ، انتخاب کنید.

 

این یک روش مفید برای اجرای یک مسابقه در شبکه های اجتماعی است که هدف آن ایجاد ترافیک برای پروفایل های اجتماعی شما است.

RafflePress همچنین به شما امکان می دهد ریدایرکت ها، مواردی که جلوی موفقیت را میگیرند ، ورود به سیستم ، تأیید ایمیل و موارد دیگر را تنظیم کنید.

فراموش نکنید که روی ذخیره کلیک کنید!

 

مسابقه را در وب سایت خود منتشر و اضافه کنید

RafflePress نمایش ویجت مسابقه در شبکه های اجتماعی شما را در قسمت های مختلف وب سایت وردپرس شما آسان می کند.

شما می توانید با یک ویرایش و افزودن بلوک RafflePress به قسمت محتوا ، آن را به هر پست یا صفحه وردپرس اضافه کنید.

به سادگی مسابقه ای را که قبلا ایجاد کرده اید از فهرست drop-down  انتخاب کنید و سپس پست خود را ذخیره یا به روز کنید.

اکنون می توانید به وب سایت خود مراجعه کرده و مسابقه رسانه های اجتماعی خود را مشاهده کنید.

RafflePress همچنین به شما امکان می دهد ابزارک مسابقه را در هر نقطه از سایت خود با استفاده از shortcut نمایش دهید. با ویرایش مسابقه و رفتن به تب “انتشار” می توانید آن را پیدا کنید.

همچنین می توانید مسابقه خود را به صورت یک صفحه مستقل منتشر کنید. به سادگی مطالب خود را ویرایش کنید و به برگه انتشار بروید.

اکنون بر روی گزینه Landing page کلیک کرده و سپس مثل عکس  پایین عمل کنید تا صفحه فرود شما تنظیم شود.

مسابقه در شبکه های اجتماعی

با این کار می توانید به صفحه تنظیمات برگردید ، جایی که باید برای لندینگ پیج خود URL ایجاد کنید.

یک شعار کوتاه برای URL وارد کنید و سپس برای بررسی آن روی دکمه View کلیک کنید. این عکس نشان میدهد که در نسخه ی دموی سایت ما چطور به نظر می رسد.

توجه: می توانید با مراجعه به تب”طراحی” در برنامه ی سازنده مسابقه ، طرح و پس زمینه را تغییر دهید.

 

بهترین روش های اجرای مسابقه در شبکه های اجتماعی با مثال

مسابقات رسانه های اجتماعی با رعایت برخی از نکات می توانند به راحتی وایرال شوند. در زیر چند نکته و مثال آورده شده است تا کمپین شما در شبکه های اجتماعی موثرتر باشد.

 

تمرکز کمپین خودتان را روی یک هدف نهایی قرار دهید

مطمئن شوید که اهداف مشخصی را برای مسابقات خود تعیین کرده اید. با این کار می توانید به اهداف خود برسید و تأثیر کمپین خود را به حداکثر برسانید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید مشترکان بیشتری را در خبرنامه ایمیل خود جذب کنید ، اجباری کردن ورود با ایمیل و دادن امتیاز اولویت به بخش ایمیل در تنظیمات به شما کمک می کند تا مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنید.

به همین ترتیب، اگر می خواهید یک مسابقه اینستاگرامی اجرا کنید، اجباری کردن ورود از طریق اینستاگرام به شما کمک می کند تا به این هدف برسید.

 

زمان کافی برای تبلیغ کمپین خود در نظر بگیرید

قبل از رسیدن زمان مقرر برنامه ریزی خود را به خوبی انجام دهید. می توانید مسابقه را در پیج خود اعلام کنید و تبلیغات خود را از طریق کانال های اجتماعی خود شروع کنید.

 

تصاویر و گرافیک های جایزه را اضافه کنید

تصاویر یک روش بسیار موثر برای جلب توجه کاربران است. اگر یک جایزه ارزشمند ارائه می دهید، افزودن تصاویر باعث می شود کاربران آن را تجسم کنند. این کار تبلیغات شما را موثرتر می کند.

اما اگر جایزه شما یک برنامه عضویت یا یک دوره آنلاین باشد ، چه می کنید؟ می توانید از تصاویر گرافیکی و بنرهای خودتان استفاده کنید.

مسابقه خود را با یادآوری در برنامه ها یادآوری کنید و گسترش دهید

اطمینان حاصل کنید که کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند از مسابقه و مسابقه ارائه شده شما آگاهی دارند. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از افزونه دیجیتس است.

این برنامه به شما امکان می دهد بازدید کنندگان وب سایت را به مشترکان و مشتریان تبدیل کنید. و از سایر ابزارهای آن برای تبلیغ کمپین خود در وب سایت خود استفاده کنید.

 

برای مسابقات از قوانین پلتفرم شبکه های اجتماعی پیروی کنید

هر پلتفرم شبکه اجتماعی برخی قوانین خاص در مورد تبلیغ یک مسابقه یا بازی برای دریافت لایک ، بازتوییت و اشتراک بیشتر دارد.

 

به عنوان مثال ، اگر در یک مسابقه توییتری هستید ، آنها می خواهند توییت های تکراری را به حداقل برسانند و از شرکت کنندگان در مسابقه بخواهند که به قوانین توییتر پایبند باشند.

 

در زیر برخی از قوانین کلی وجود دارد که برای همه شبکه های اجتماعی اعمال می شود:

  • داشتن قوانین معین و روشن برای رقابت زیرا این سیستم عامل های شبکه های اجتماعی هیچ گونه مسئولیتی در قبال اقدامات کاربران ندارند
  • قوانین مربوط به تایید شدن اولیه ی افراد رعایت شود و اینکه چه کسی می تواند در مسابقه شما شرکت کند
  • جوایز غیرقانونی را ارائه ندهید یا از کاربران نخواهید اقدامات غیرقانونی انجام دهند.

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه یک مسابقه در شبکه های اجتماعی را برای رشد سایت خود اجرا کنید.

 

 

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه