Retry
ولاگ (vlog) چیست

اکنون که ما کاملاً درگیر یک دوره بازاریابی دیجیتال هستیم و پیشرفت سیستم عامل های اجتماعی مانند YouTube ادامه دارد، همگام شدن با زمان دشوار است. اما vlogging روند جدید و راهی عالی برای کمک به شما در به روز بودن است و می تواند اطلاعات عمیق و غنی را بدون نیاز به خواندن یک وبلاگ 2000 کلمه ای برای مخاطبان هدف خود فراهم کند. در ادامه به سوال ولاگ چیست پاسخ می دهیم و مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.

ولاگ چیست؟

vlog مخفف video log است و روند بصری اولیه وبلاگ نویسی را توصیف می کند. شما محتوای خود را ایجاد می کنید که از نظر بصری جذاب باشد و می تواند در قالب یک پست نوشته شده در وبلاگ منتشر شود تا محتوای فوق العاده غنی ایجاد کند. Vlogging راه جدیدی است که به جلو پیش می رود و آسان ترین راه برای جلو افتادن از رقبای خود است، خصوصاً در مورد سئو و رسانه های اجتماعی.

ویدئوها جذاب ترین مورد بازاریابی محتوا هستند، بسیاری از سیستم عامل ها از محتوای موجود در فرم ویدئو حمایت می کنند و حساب هایی را که درگیر کنش ویدئو نیستند، به طور جدی جریمه می کنند. میزان درگیری و دسترسی فیس بوک در حال حاضر برای هر حسابی که از ویدیو استفاده نمی کند در کمترین زمان است و یک ولاگ تفاوت بسیاری در استراتژی بازاریابی شما ایجاد می کند. متوجه خواهید شد که اگر ویدیویی از آن متن یا تصاویر باشد، افراد بیشتری احتمالاً روی محتوای شما کلیک می کنند، زیرا آن ها علاقه دارند بدانند چه چیزی در آن موجود است و این قالبی است که با کمترین تلاش می تواند به راحتی جذب کند. بهترین قسمت در مقاله ولاگ چیست این است که می توانید فیلم ها را در وب سایت ها جاسازی کنید، آن ها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و آنها را برای چندین استفاده دیگر مانند ایجاد دوره های الکترونیکی و سایر پیشنهادهای پولی دوباره استفاده کنید، که می تواند دامنه شما را بیشتر گسترش دهد.

ولاگ چیست

ویدئو، آینده بازاریابی است. شما باید از همین حالا شروع کنید تا از رقبای خود جلوتر باشید.

YouTube دومین پلتفرم بزرگ اجتماعی با فعال ترین کاربران و بزرگترین موتور جستجو در کنار Google است، اما این تنها آغازی است که شما باید از آن استفاده کنید. تا اینجا دریافتیم ولاگ چیست در ادامه شش مزیت راه اندازی Vlog برای تجارت شما آورده شده است.

1. توسعه کسب و کار شخصی

یکی از مزایای vlogging که در مقاله ولاگ چیست به آن اشاره خواهیم کرد، این است که به محتوای کسب و کار شخصی شما می افزاید. شما نه تنها چهره واقعی خود را بر روی نام تجاری خود قرار می دهید، بلکه به افراد اجازه می دهید درک واقعی از چیزهایی مانند محیط کسب و کار شما، زمینه شخصی و علایق خود و تیم شما و روند کار در شرکت شما داشته باشند. پست های وبلاگ فوق العاده هستند، اما به دلیل ماهیت سیاه و سفید خواندن متن بدون زمینه، خیلی جذاب نیستند. هیچ چهره و صدای فیزیکی برای کلمات وجود ندارد و این باعث می شود مخاطب شما با آن ارتباط برقرار نکند.

ولاگ چیست

در روزهای قبل از ظهور بازاریابی ویدئویی، این مسئله واقعاً مشکل نبود. وبلاگ نویسی هنوز درخشان و جدید بود. ما هنوز به این ایده دسترسی بسیار آزاد به محتوای فوق العاده عادت داشتیم. از آنجا که ویدئو به طور فزاینده ای شیوع یافته است، ما متوجه شده ایم که روش کاملاً دیگری برای انجام کار وجود دارد و اینکه ما با قدرت بیشتری با مارک هایی ارتباط برقرار می کنیم که به ما نشان می دهند واقعاً چه کسانی هستند.

ویدئو ساده ترین راه برای ارائه محتوای با ارزش بالا و ارسال پیام غیر رسمی در مورد تجارت شما است. این امکان را به شما می دهد تا داستان خود را به صورت بصری به اشتراک بگذارید، و به مشتریان و مخاطبان شما (که همه آن ها به طور بالقوه مشتری آینده هستند) کمک می کند تا به شما اعتماد کنند، شما را دنبال کنند و از کاری که شرکت شما انجام می دهد، مطلع شوند.

این مانند باغ وحش چستر و برنامه تلویزیونی کانال 4 آنهاست. مخاطبان این را تماشا می کنند و از برنامه لذت های تفریحی و آموزشی کسب می کنند. قالب ویدئو به مخاطبان گسترده تر این امکان را می دهد تا پشت صحنه را ببینند و از یکی از بزرگ ترین باغ وحش های انگلستان اطلاعات کسب کنند. آنها اخیراً در باغ وحش دچار آتش سوزی شده اند و به دلیل اعتماد و مراقبت هایی که نگهبانان نسبت به برنامه و نحوه محافظت از حیوانات نشان دادند، بیش از 100000 پوند در چند ساعت جمع آوری شد.

قدرت محتوای ویدئویی می تواند حیرت انگیز باشد، بنابراین اگر چیزی در مورد مشاغل خود برای به اشتراک گذاشتن دارید، آن را در قالب ویدیو دریافت کنید و به اشتراک بگذارید.

داشتن این عنصر اضافه شده در شبکه های اجتماعی شما امکان ایجاد ارتباط فوری با مخاطبان را فراهم می کند که می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند. این باعث ایجاد وفاداری به برند می شود و به شما در حفظ مشتری و همچنین نشان دادن اصالت خود کمک می کند.

به مخاطبان خود اجازه دهید به شما اعتماد کنند و این واقعیت که شما برای حمایت و ارزش افزودن به زندگی آن ها در دسترس هستید را به آنها نشان دهید.

محتوای ویدئویی

2. بازاریابی محتوای مناسب

در ادامه مقاله ولاگ چیست ، به موضوع بازاریابی محتوا میپردازیم. اگر در صدد تقویت مشاغل خود به روش صحیح هستید، vlogging برای شما مناسب است. یک مزیت بزرگ این است که شما می توانید با حداقل هزینه ها یک وبلاگ تجاری ایجاد کنید. اگر بودجه لازم برای کل کار را دارید، عالی است، و می توانید کار را کم کم شروع کنید. شما بلافاصله به تجهیزات گران قیمت زیادی احتیاج ندارید. بنابراین می توانید با هر ابزار موجود خود را نشان دهید یا یک متخصص بازاریابی ویدیویی را برای مدیریت همه امور استخدام کنید و یک vlog را راه اندازی کنید.

اکثر ولاگر ها از طریق تلفن های هوشمند خود شروع به کار کردند و از آنجا پیشرفت کردند.

به سادگی می توانید vlogging را شروع کنید، به شرط اینکه دو چیز داشته باشید: تلفنی که شما را قادر می سازد صدا و فیلم را ضبط کنید و یک پنجره بزرگ. تا زمانی که نور زیادی داشته باشید، تنظیمات عالی را برای شروع فعالیت وبلاگ خود دارید.

بهترین راه این است که از پایین شروع کنید و مسیر خود را بالا ببرید و در ادامه کار می توانید تجهیزات جدید و متناسب با نیاز خود را به روز کنید و خریداری کنید. سرانجام، همانطور که از توانایی بالقوه Vlogging اطمینان دارید و قادر به سرمایه گذاری در بودجه بالاتری در پروژه هستید، می توانید موارد اضافی مانند تجهیزات روشنایی و صوتی، دوربین حرفه ای تر و بالقوه یک نرم افزار ویرایش بهتر را خریداری کنید.

3. SEO ویدیو را دوست دارد.

Vlogging همچنین برای وب سایت شما و بالا رفتن از رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار مفید است. جاسازی ویدیو در وب سایت شما در حال حاضر تنها قدرتمندترین حرکتی است که می توانید برای بهبود سئوی سایت خود انجام دهید. به چند دلیل اساسی محتوای ویدئویی شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو به شما می دهد:

شما یک ویدیو در موتور جستجوی قدرتمند بزرگ دارید که یوتیوب است، به صفحه شما پیوند داده و اعتبار آن را افزایش می دهد.

SERP محتوایی را که چندین قالب را ارائه می دهد اولویت بندی می کند، به این معنی که اگر بین پست نوشته شده و پست ویدیویی انتخاب داشته باشند، پست ویدیویی را نشان می دهد. قراردادن یک نسخه ویدیویی از محتوای نوشته شده در سایت شما باعث افزایش ارزش سئو آن می شود.

به راحتی ویدئو برای جستجو موثرتر از محتوای نوشته شده بهینه می شود. در عوض، هنگام بارگذاری فیلم شما می تواند به راحتی برای مجموعه ای از کلمات کلیدی و اصطلاحات بهینه شود.

اگر سئو ویدئو را به درستی تکمیل کنید، می توانید کاملاً نمایه شوید تا برای کلمات کلیدی مرتبط در رتبه بالا قرار بگیرید. یکی از راه های کمک به SEO شما این است که فیلم خود را به صورت متن کنید، که باعث می شود آن برای مخاطبان بیشتری قابل دسترسی باشد. رونوشت ویدئو همچنین به جستجوی بیشتر فیلم های شما کمک می کند، زیرا متن اضافی در صفحه وجود دارد که به SEO شما کمک می کند.

تنظیم یک تصویر کوچک خوب نیز می تواند کمک کند، زیرا افراد تمایل دارند ویدیویی را انتخاب کنند که برای آنها بیشتر جذاب باشد. اگر مردم ویدیویی را با یک تصویر کوچک مشاهده کنند که جالب به نظر می رسد و به وضوح نشان می دهد مربوط به چه چیزی است و چرا دارای ارزش است، فوراً روی آن کلیک می کنند. معمولاً تصاویر کوچک دارای عنوان ویدیو، تصاویر با نور با کیفیت و یا افراد با بهترین کار هستند.

4. مهارت های خود را به نمایش بگذارید.

یکی دیگر از مزایای ساخت ولاگ این است که راهی آسان برای نمایش مهارت های شما است. ضمن ارائه یک تماس شخصی، شما همچنین می توانید دانش خود را در مورد موضوعات مورد علاقه خود به اشتراک بگذارید. ارائه نکات و اطلاعات ارزشمند باعث می شود که مخاطبان از احترام بیشتری برخوردار شوند و اگر بدانند که شما دانش کافی دارید، بیشتر به تماشای فیلم های شما ادامه می دهند.

به آن ها در مورد تجارت خود بگویید که چه کاری می توانید برای آن ها انجام دهید و در نهایت دوباره اعتماد آنها را جلب کنید.

از آنجا که اکثر صنایع بسیار رقابتی هستند، روش خوبی برای ارتقا سطح رقابت و ارتقا سطح نام تجاری خود برای پیشی گرفتن از رقبا است.

در مواردی که به بازاریابی مربوط می شود، تنها راه برای ادامه رقابت، استفاده از فیلم است.

ساخت ولاگ

5. محتوای بصری خود را افزایش دهید.

محتوای بصری از مزایای مهم vlogging است و می تواند برای تجارت شما معجزه کند. تماشای ویدیو برای مخاطبان بسیار آسان تر از خواندن یک وبلاگ طولانی است. این به این دلیل است که افراد در حین انجام کارهای روزمره می توانند آن را تماشا کنند و به دلیل دسترسی به برنامه YouTube محدودیتی ندارند. آن ها می توانند آن را در حال حرکت تماشا کنند.

همچنین این ساده ترین روش برای جذب است و از آنجا که مخاطبان به طور فزاینده ای تنبل هستند، ساده سازی کارها برای آنها همیشه یک امتیاز است.

بیشتر از این، میزان ماندگاری در هنگام تماشای یک ویدیو به مراتب بیشتر از این است که افراد دقیقاً همان اطلاعات را به صورت مکتوب بخوانند. اگر فیلم های راهنما یا فیلم آموزشی ارائه می دهید، اطلاعات شما توسط مخاطبان شما بسیار بهتر پردازش می شود و آن ها اطلاعات بیشتری را برای مدت طولانی تری در خود نگه می دارند. اگر آن ها این اطلاعات را به شخص دیگری بازگو کنند و کانال شما را پیشنهاد دهند، این می تواند باعث تأثیر دهان به دهان شود.

6. سوپر شارژ رسانه های اجتماعی

یکی دیگر از مزایایی که در مقاله ولاگ چیست به آن اشاره خواهیم کرد، رسانه های اجتماعی است. جنبه نامحدودی در به اشتراک گذاری Vlogs وجود دارد، به این دلیل که می توان آن ها را به راحتی در چندین سیستم عامل تغییر کاربری داد. به اشتراک گذاری آنها در فیس بوک، اینستاگرام و توییتر می تواند راهی عالی برای افزایش بیشتر مخاطبان شما باشد، به خصوص اگر در فیس بوک تلاش می کنید. دیگر بدون محتوای ویدیویی در فیس بوک به جایی نخواهید رسید. همانطور که زاکربرگ الگوریتم ها را تغییر داد و نتایج افرادی که در حال حاضر در صفحات تجاری هستند، در مقایسه با آنچه در گذشته بود تکان دهنده است.

فیس بوک به ویژه از پروفایل های سرشار از محتوای ویدئویی طرفداری می کند، اما این برای همه سیستم عامل های اجتماعی درست است، اینستاگرام و توییتر منابع زیادی را در سیستم عامل های پخش ویدئو جدید می ریزند و سایت های دیگر مانند Snapchat خیلی جلوتر از منحنی ویدیو هستند.

تا زمانی که مرتباً محتوای ویدئویی ارسال نکنید، محتوای اجتماعی شما رو به انحطاط می رود و engagement شما نیز کاهش می یابد.

مقاله تاثیرات منفی شبکه‌های اجتماعی را نیز مطالعه کنید تا بدانید اگر از آن‌ها درست استفاده نکنید به چه مشکلاتی برخورد خواهید کرد.

نکات برتر برای Vlogging موثر

یک نکته کوچک در ادامه مقاله ولاگ چیست این است که مطمئن شوید هنگام ویرایش فیلم های خود، همه کلیپ ها به نرمی بریده می شوند و نور کامل است. هیچ کس نمی خواهد یک فیلم ضعیف را تماشا کند. بنابراین فقط سعی کنید مطمئن شوید که همه چیز در حد توانایی شما بریده شده و ویرایش شده است.

بررسی اینکه مشتری ایده آل شما کیست، بسیار حیاتی است. بنابراین هنگامی که بازاریابی خود را از جمله vlogs  انجام می دهید، می توانید از لحن صوتی صحیح استفاده کنید، محتوای جالب ارائه دهید و تضمین کنید که مخاطبان شما ارزش خوبی کسب می کنند.

برنامه ریزی، برنامه ریزی و برنامه ریزی

حال که با بحث ولاگ چیست آشنا شدید، شما باید برنامه ریزی کنید که چه کاری می خواهید انجام دهید، تا آنجا که ممکن است پیش از آن. بدون این، کیفیت محتوای شما ضعیف و یا متناقض خواهد بود و شروع به از بین بردن مخاطبان می کند، و این کاملاً نتیجه عکس آن چیزی است که شما می خواستید.

Vlogging موثر

شما باید برنامه ریزی کنید، برنامه ریزی کنید و برنامه ریزی کنید.

با هر vlog ایجاد شده دقیق و شفاف باشید و اطمینان حاصل کنید که استراتژی پیرامون بازاریابی محتوای خود را دارید تا بتوانید نام تجاری خود را گسترده تر کنید.

ولاگ های شما باید به طور طبیعی درباره محصول یا خدمات شما صحبت کنند بدون اینکه مخاطب احساس کند شما تحت فشار هستید یا دائما قصد فروش دارید. تخصص، دانش و ارزشی که آزادانه ارائه می دهید برای شما می فروشد، نیازی به “فروش” در مورد آن نیست. یک راه خوب برای انجام این کار ارائه مجالس رایگان یا ارتقا محتوا است تا افرادی که درگیر فیلم های شما هستند می توانند در ازای آدرس ایمیل خود از محتوا و ارزش بسیار بیشتری برخوردار شوند. به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با آن ها بازاریابی کنید.

سعی کنید تا آنجا که می توانید از قبل دسته ای از وبلاگ ها را دسته بندی کنید. حداقل سعی کنید هر بار که فیلم می گیرید دو فیلم بگیرید تا بتوانید همیشه حداقل یک قدم جلوتر باشید. در این الگو تا جایی که می توانید ادامه دهید و اگر احساس می کنید در یک روز فیلمبرداری می توانید کارهای بیشتری انجام دهید، به دنبال آن بروید.

اعتماد به نفس خود را بسازید.

یک نگرانی بزرگ که مردم اغلب با vlogging دارند، مجبور بودن به حضور در مقابل دوربین است. در ابتدا جرات گرفتن و صحبت کردن با مخاطبان پشت دوربین می تواند چالش برانگیز باشد. این کاملا طبیعی است! همینطور که گفته شد، شما به زودی درگیر چیزهایی خواهید شد و هر هفته آن ها را سر و صدا خواهید کرد.

کلید اعتماد به نفس یافتن راه حل های عملی برای ترس است. اگر نگران این هستید که آیا Vlog شما موفقیت آمیز است یا خیر، مطمئن نیستید که چه چیزی باید بگویید یا اینکه چقدر سازنده خواهید بود، همه راه حل های آسان برای حل وجود دارد.

در ادامه مقاله ولاگ چیست به یاد داشته باشید که احساس عصبی و اضطراب در مورد فیلمبرداری از ولاگ ها کاملاً طبیعی است. فقط کافی است این کار را انجام دهید، می توانید مسیر مکث و هرگونه خلأ خالی را ویرایش کنید. در مورد آنچه که مردم فکر می کنند نگران نباشید، و اگر چهره خود را به یک کسب و کار برسانید، مطمئناً می تواند کسب و کار شما را با سرعت بیشتری به بازار عرضه کند.

صرف نظر از کاری که انتخاب می کنید، از محتوای شما همیشه قدردانی خواهد شد و همیشه به شما امکان می دهد تجارت خود را در دنیای دیجیتال انجام دهید و این ارزشمند است.

نکته ای که باید در مقاله ولاگ چیست به آن توجه کنید این است که در مورد وقت خود واقع بین باشید. اگر می توانید کمی زمان را به vlog اختصاص دهید، این فیلم ها موثر خواهند بود. در غیر این صورت، ممکن است به نتایج دلخواه خود نرسید. تا جایی که می توانید به یک برنامه پایبند باشید و تا آنجا که ممکن است زمان اختصاص دهید تا و فیلم های خود را چه روزانه، ماهانه یا هر چند ماه یکبار ویرایش کنید. به یاد داشته باشید، همیشه بیشتر از آنچه انتظار دارید به پایان می رسد. ویدئوی تمام شده ای که ایجاد می کنید ممکن است فقط دو یا پنج یا ده دقیقه طول بکشد، اما مدت زمان ساخت شما (به صورت واقعی) حدود چهار برابر خواهد بود.

از حرفه ای ها کمک بگیرید.

شما همچنین می توانید ایجاد ویدیو خود را به افراد حرفه ای برون سپاری کنید. اگر با مفهوم vlog چیست دست و پنجه نرم می کنید و به یک جفت دست اضافی نیاز دارید، می توانیم به شما کمک کنیم. Vlogging می تواند یک فرآیند دشوار باشد، به ویژه هنگامی که صحبت از نوشتن محتوا، سازماندهی فیلمبرداری، یافتن و استفاده موثر از بهترین تجهیزات و ویرایش می شود.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

دیدگاه‌ها

Comments
  • ابوالفضل

    سلام
    خیلی ممنونم از مطلب تون. یه مشکلی که من حین ولاگ گرفتن تو محیط عمومی مثل مراکز خرید و خیابان دارم افتادن چهره افراد در فیلم هست. این مسئله مشکل قانونی نداره؟ و همچنین فیلم برداری بدون اجازه در مراکز خرید و چنین جاهایی غیر قانونی تلقی میشه؟

    • کیانا مهدی نژاد

      سلام و وقت بخیر
      تا جایی که من میدونم فیلم برداری در مکان های عمومی و انتشار اون تا جایی که محتوای مستهجن نداشته باشه غیرقانونی نیست. ولی پیشنهاد می کنم درباره جزئیاتش بیشتر تحقیق کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *