zhaket logo

معرفی 7 مدل کسب و کار برتر در بین انواع کارهای اینترنتی

کسب و کار

9 دقیقه زمان مطالعه

همه می‌دانیم هر کاری سختی خاص خودش را دارد. اما راه‌اندازی انواع کسب و کار اینترنتی، با وجود تمام سختی‌ها و چالش‌ها، بازهم جذابیت خودش را دارد. یکی از این جذابیت‌ها سرمایه اولیه این مشاغل است. برای راه اندازی مشاغل سنتی نیاز به سرمایه های اولیه بالا می باشد، از تهیه مکان و امکانات اولیه مورد نیاز گرفته تا هزینه هایی مانند تهیه مجوز های فعالیت. ولی برای انواع کسب و کار اینترنتی خانگی سرمایه خاصی لازم نیست ، اکثرا تنها به یک کامپیوتر متصل به اینترنت نیاز است.

در این مقاله انواع مدل‌های کسب و کار اینترنتی را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید هرکدام از آنها را بدون استعفا دادن از شغل فعلی خود، شروع کنید. با ما همراه باشید.


چرا ما به انواع کسب و کار اینترنتی خانگی علاقه داریم؟

احتمالاً در سابقه کاری خود، لحظاتی را تجربه کرده‌اید که از رئیس داشتن خسته شده باشید. بزرگ‌ترین مزیت انواع کسب و کار اینترنتی کار کردن برای خود است. می‌توانید کسب و کار خود را در خانه انجام دهید و ساعت کاری شما دست خودتان است.

کار کردن در خانه مزایای بسیاری دارد، مثلاً:

  • می‌توانید برنامه روزانه داشته باشید و گاهی وسط روز استراحت کوتاهی هم داشته باشید.
  • می‌توانید برنامه خود را به گونه تنظیم کنید که شب‌ها کار کنید و تا ظهر استراحت کنید.
  • شما تصمیم می‌گیرید که با چه افرادی کار کنید و چه جنسی را ارائه کنید.
  • قیمت نهایی محصولات و خدمات را شما تعیین می‌کنید.
  • به طور کلی تمام سود و ضرر انواع مدل‌های کسب و کار اینترنتی تنها به خود شما باز می‌گردد.

 

معرفی انواع کسب و کار اینترنتی خانگی

1-وبلاگ نویسی

یکی از پر درآمدترین انواع کسب و کار اینترنتی در دنیا، وبلاگ نویسی است. ممکن است به آشپزی، خیاطی و … علاقه داشته باشید. ممکن است هزاران ایده در سر دارید که می‌تواند برای بسیاری از افراد پول ساز باشد. با وبلاگ نویسی می‌توانید تمام ایده‌ها و هنرهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، و درآمد کسب کنید.

وبلاگ نویسی | انواع کسب و کار اینترنتی خانگی

نحوه کسب درآمد با وبلاگ نویسی

کسب درآمد با وبلاگ نویسی، جالب‌تر از دیگر روش‌هاست. اگر با دقت، بر روی این کار زمان گذاشته شود، می‌تواند درآمد 8 رقمی برای شما ایجاد کند.

اگر وبلاگ شما بازدید خوبی داشته باشد، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Google AdSense استفاده کنید. این برنامه به صورت خودکار تبلیغات مشخصی را در وبلاگ یا وب سایت شما قرار می‌دهد. این شما هستید که انتخاب می‌کنید چه تبلیغاتی نمایش داده شود، و این تبلیغات در کدام قسمت سایت نمایش داده شوند.

راه دیگر کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی affiliate marketing (بازاریابی وابسته) است. به این ترتیب که شما در وب سایت خود، محصولی فروشی را، از یک وب سایت فروشگاهی دیگر به صورت لینک قرار می‌دهید. اگر خوانندگان روی این محصول کلیک کنند، شما هم از فروش این محصول سود می‌برید.

چرا وبلاگ نویسی را شروع کنیم؟

  • وبلاگ نویسی پتانسیل نامحدودی دارد. انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی، می‌توانند همزمان در یک وب‌سایت شکل بگیرند. به عنوان مثال: اگر وب‌سایت شما بازدید روزانه قابل قبولی دارد، می‌توانید به صورت همزمان هم بازاریابی وابسته را انجام دهید، و هم از گوگل ادسنس کسب درآمد کنید.
  • وبلاگ نویسی یکی از پر درآمدترین و سخت‌ترین انواع مدل‌های کسب و کار اینترنتی است. چرا که فعالیت و دانش بسیاری نیاز است تا وب سایت شما، به بازدید روزانه مورد نیاز برای کسب درآمد برسد. برای رسیدن به این میزان بازدید باید صبر داشته باشید و تلاش کنید. اما به خاطر داشته باشید که یک وبلاگ و یا وب سایت پر بازدید بسیار پایدارتر از سایر مشاغل هستند. نگهداری از وب سایت‌های پر بازدید نسبت به وب سایت‌های تازه کار، تلاش کمتری لازم دارد. علاوه بر این پس از تاریخ انقضاء دامنه و یا سرور، با کمترین هزینه می‌توان آنها را تمدید کرد.

2-ولاگری

ولاگ چیست یا ولاگر کیست؟

ولاگ یا همان Vlog در اصل Video Blog می باشد که به طور خلاصه ویدئو بلاگ را ولاگ می گویند. پس در اصل ولاگ یک بلاگ است که محتوای اصلی آن بر مبنای ویدئو می باشد و ولاگر هم کسی است که آن محتوای ویدئویی را می سازد. ولاگر بودن تخصص خاصی لازم ندارد و هر کسی می تواند یک ولاگر شود. محتوای ویدئویی ولاگ به این صورت است که فرد باید از خود فیلم ویدئویی بسازد و در رابطه با موضوعی صحبت کند. مثلا در رابطه با انواع گوشی های موجود در بازار صحبت کند و ویژگی های ان را توضیح دهد. ولاگ یک مفهومی است که اکنون در روزهای اوج خود قرار دارد و بستر مناسبی است که جای کار در ان زیاد می باشد.

موضوعات جذابی که در بحث ولاگری میتوان به آنها پرداخت:

  • تکنولوژی
  • سرگرمی
  • آرایشی و بهداشتی
  • تغذیه
  • مد و زیبایی
  • گردشگری
  • آنباکسینگ و نقد و بررسی محصولات

بهترین پلتفرم ها برای ولاگینگ چیست؟

  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • آپارات
  • تلگرام

کسب درآمد ولاگری به چه صورت است

این دسته افراد نیز مانند بلاگرها میتوانند از طریق تبلیغات درآمد خیلی خوبی داشته باشند

3-دستیار مجازی، آچار فرانسه‌ای از انواع کسب و کار اینترنتی

در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین انواع کسب و کار اینترنتی خانگی، کار کردن به عنوان دستیار مجازی است. یک دستیار مجازی از راه‌های مختلفی به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند. شما می‌توانید با توجه به مهارت‌های شخصی خود، خدمات یک دستیار مجازی را ارائه دهید. به عنوان مثال: اگر دقت بالایی دارید و گرامر زبان انگلیسی را می‌دانید. می‌توانید به عنوان یک مترجم درآمد کسب کنید. اگر به شبکه‌های اجتماعی علاقه دارید، می‌توانید به عنوان مدیریت شبکه‌های اجتماعی، در پلت فرم‌های مختلف فعالیت داشته باشید.

دستیار مجازی عناوین مختلفی دارد. از این عناوین می‌توان به ایمیل مارکتینگ، تولید محتوا برای وبلاگ‌ها، پشتیبانی وب سایت‌ها و … اشاره کرد.

چرا دستیار مجازی شویم؟

  • با دستیار مجازی شما با مشتری‌های ایده آل خود کار می‌کنید. شاید در ابتدای کار نتوانید همه مشتری‌ها را بشناسید. اما به مرور زمان نسبت به آنها شناخت پیدا می‌کنید.
  • پس از بالا رفتن تجربه به اندازه کافی، ممکن است شانس همکاری با مشتری‌های خارجی را داشته باشید.

4- فریلنسری

اگر فریلنسری را انتخاب کنید، اولین قدم را برای راه اندازی انواع کسب و کار اینترنتی خانگی را با موفقیت برداشته‌اید. اکثر صاحبان کسب و کار، برای داشتن یک محتوای با کیفیت و منحصر به فرد برند خود، حاضر به پرداخت هزینه‌های بالایی هستند.

کسب درامد از فریلنسری | انواع کسب و کار اینترنتی خانگی

برای شروع به کار به عنوان یک Freelancer، باید خود را به دیگران معرفی کنید. برای این کار علاوه بر فعالیت معروفترین شبکه‌های اجتماعی، باید حداقل یک وب سایت شخصی داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی و وب سایت شخصی، حکم شناسنامه شما را دارند. شما باید با تولید انواع محتوای یکتا و جذاب، و به اشتراک گذاشتن آنها، هنر خود را نشان دهید.

برای اینکه یک فریلسنر حرفه‌ای شوید، ممکن است ماه‌ها زمان بگذارید و درآمد کمی داشته باشید. حتی ممکن است در ماه‌های اول به صورت رایگان تولید محتوا کنید. اما پس از آنکه شناسنامه مجازی شما به سطح کیفی قابل قبولی برسد، کار شما آسان‌تر خواهد شد.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه با فروش افزونه های ووکامرس کسب درآمد کنیم؟

چرا فریلسر شویم؟

  • فریلنسر یعنی کسی که به صورت آزاد کار می‌کند. تمام کارها از جمله بازاریابی، تولید، تدوین، حسابداری و… به عهده شماست. وقتی آزاد هستید این شما هستید که تصمیم می‌گیرید بر روی چه پروژه‌ای، چه وقت و در چه مکانی فعالیت داشته باشید.
  • فریلنسرها از تمام توان خود کسب درآمد می‌کنند. این حس قدرت و مفید بودن را به آنها القا می‌کند. راه‌های کمی برای به دست آوردن این حس وجود دارد.
  • اگر تازه وارد این صنعت بی نظیر شده‌اید، بدنیست بدانید که فریلنسری پر از تجربه‌های جالب و دوست‌داشتنی است. تجربیاتی که هرگز تصورش را هم نمی‌کردید. نکته جالب‌تر اینکه، برای کسب این تجربیات به سالها فعالیت در زمینه‌های مختلف نیاز داشتید. اما در این شغل، پس از چند ماه، این تجربیات را کسب می‌کنید.

5- اینفلوئنسری یا بازاریابی تاثیرگذار، انرژی بخش ترین کسب و کار اینترنتی

یکی از انواع مدل‌های کسب و کار اینترنتی، بازاریابی تاثیرگذار یا Influencer Marketing است. به عنوان مثال، اینستاگرام یکی از بهترین ابزارها برای شروع این نوع از کسب و کارهاست. برای تبلیغ محصولات و یا خدمات خود می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید. اغلب افراد، از اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، برای ارتباطات، اخبار، مدها، انواع خدمات روزمره و … استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با انتشار محتوای جذاب، دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. پس از آنکه تعداد دنبال کنندگان به سطح قابل قبولی رسید، تبلیغات شما آغاز می‌شود.

کسب درآمد از اینفلوئنسری | انواع کسب و کار اینترنتی خانگی

ناگفته نماند که اینستاگرام تنها پلت فرم کسب درآمد از طریق Influencer Marketing نیست. شما می‌توانید از YouTube و آپارات برای نشان دادن محصولات و خدمات خود استفاده کنید. یکی از بهترین و سریعترین راه‌ها برای افزایش بینندگان در این وب سایت‌ها، ایجاد کانال و ساخت فیلم‌ها و کلیپ‌های جالب و پر طرفدار است. فیلم‌هایی که برای مخاطبان شما ارزشمند باشد.

می‌توانید آموزش آشپزی و یا ساخت انواع صنایع دستی را به تصویر بکشید. همچنین می‌توانید با چهره‌های محبوب جامعه مصاحبه کنید، و یا می‌توانید تدریس علوم و هنر مختلف را انجام دهید.

تمام مراحلی که برای اینفلوئنسر شدن باید انجام دهید کاملاً مشخص است. اما لزوماً آسان نیست.

  • ابتدا باید شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید.
  • سپس به دنبال چهره‌های محبوب و تاثیرگذار بگردید.
  • روش تولید محتوای آنان را بررسی کنید.
  • یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • یک استراتژی تولید محتوا تنظیم کنید.
  • در مورد موضوعی جذاب و عامه پسند، محتوا تولید کنید.
  • به طور منظم و طبق استراتژی، محتوا را بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک کنید.
  • پس از افزایش دنبال کنندگان با شرکت‌های مختلف تماس بگیرید.
  • می‌توانید لینک وب سایت شرکت‌ها را در شبکه اجتماعی خود قرار دهید. و با هر کلیک مبلغی را دریافت کنید.
  • همچنین می‌توانید از محصولات و خدمات آنان تولید محتوا کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.

چرا اینفلوئنسری را انجام دهیم؟

  • در نظر داشته باشید که بازاریابی تاثیرگذار، می‌تواند فرصتی برای شروع یک بازاریابی پر سود باشد. این بازاریابی علاوه بر شهرت، درآمد زیادی را به جیب‌های شما سرازیر می‌کند.
  • یک بازاریاب تاثیرگذار با برندهای مختلف آشنا می‌شود. احتمال اینکه درآینده، با برندهای مورد علاقه خودتان همکاری داشته باشید، وجود دارد.

6-فروش هنر، زیباترین کسب و کار اینترنتی

اگر به عکاسی علاقه دارید، و یا اگر از نقاشی لذت می‌برید، می‌توانید یک فروشگاه آنلاین فروش عکس و نقاشی داشته باشید. یکی از بازارهای هدف این فروشگاه‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی هستند.

برای اینکه درآمد خوبی از فروش عکس و نقاشی داشته باشید، باید تصاویری که مردم به آن نیاز دارند را به فروش بگذارید. شرکت‌ها به دنبال تصاویر عامه پسند هستند. تصاویری از طبیعت، غذاهای مختلف، محل کار افراد، کارهای روزمره مثل تماشای تلویزیون، آشپزی و… طرفداران زیادی دارند.

می‌توانید از وب سایت‌های Shutterstock و Adobe Stock برای فروش عکس‌های خود استفاده کنید. پس از یک ثبت نام ساده می‌توانید تصاویر خود را آپلود کنید. به ازای هر بار دانلود تصویر شما، پورسانت فروش به شما تعلق می‌گیرد.

می‌توانید آهنگ بسازید؟! اگر جواب شما مثبت است، می‌توانید آهنگ‌های خود را به فروش بگذارید. فقط کافی است به سایت The Drum Broker سری بزنید. این وب سایت هم موسیقی‌های آهنگ سازان را به فروش می‌گذارد. با هربار دانلود پورسانتی دریافت خواهید کرد.

چرا باید هنر خود را بفروشیم؟

  • با ورود هنر شما به خانه و یا تلفن همراه مشتریان، بخشی از زندگی مردم خواهید بود.
  • با راه اندازی فروشگاه اینترنتی، می‌توانید با هنر خود می‌توانید درآمد کسب کنید.
  • به عنوان یک هنرمند، ساختن آهنگ و یا کشیدن نقاشی فقط یک سرگرمی نیست. بلکه می‌تواند سر منشأ یک زندگی هنری زیبا باشد.

7-برنامه نویسی و طراحی وب سایت

اگر به کدنویسی علاقه دارید، این گزینه می‌تواند یکی از بهترین مدل‌های کسب و کار اینترنتی برای شما می‌باشد. شاخه‌های برنامه نویسی عبارتند از:

  • برنامه‌های کنسولی،
  • برنامه‌های تحت وب،
  • نرم افزارهای موبایل
  • طراحی وب سایت

در هرکدام از این موارد که علاقه دارید، می‌توانید کسب و کار خود را شروع کنید.

به دو طریق می‌توانید در این مسیر درآمد داشته باشید.

  • به صورت ارائه دهنده خدمات کدنویسی فعالیت کنید.
  • می‌توانید برنامه و ایده جدیدی را خلق کنید و آن را به فروش بگذارید.

کسب درامد از برنامه نوسی | انواع کسب و کار اینترنتی خانگی

چرا برنامه نویسی کنیم؟

  • علم و فن آوری همچنان درحال رشد است. همه ما می‌دانیم که این رشد انتها ندارد. بی نهایت بودن علم، انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی را تحت تأثیر قرارداده است. بنابراین هرچقدر که علم برنامه نویسی تکامل پیدا کند، زندگی انسان‌ها راحت‌تر می‌شود.
  • یکی از مشاغلی که می‌توان بهترین خدمات را به بشریت ارائه داد، برنامه نویسی است. این حرفه، اگر اصولی و با هدفی درست، انجام شود به راحتی می‌تواند آینده یک ملت را تغیر دهد.
  • تعداد زبان‌های برنامه نویسی بسیار زیاد است. بنابراین به راحتی می‌توان محصولات و خدمات متنوعی را ارائه داد.

در بین انواع کسب و کار اینترنتی خانگی کدام کسب و کار اینترنتی برای من مناسب است؟

در این مقاله انواع کسب و کار اینترنتی خانگی را معرفی کردیم. راه‌های بسیاری برای کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارد. اما تلاش بر این بود که بتوانیم بهترین مسیرها را به شما معرفی کنیم.

سلیقه مختلف افراد و استعدادهای متنوع، با گذشت زمان انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی را به وجود آورده است. بنابراین بهترین انتخاب کسب و کار اینترنتی، از بین مشاغل معرفی شده به علاقه و تخصص شما بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید که کسب درآمد، از طریق تجارت‌های آنلاین یک تجارت بلند مدت است. به محض شروع، درآمد چندانی نخواهید داشت. اما در انواع کسب و کار اینترنتی، اگر قدم به قدم، اقدام به فعالیت کنید، تجربه کسب کنید و آنها را به کار ببندید، صبر داشته باشید و بازارهای مناسب را شناسایی کنید می‌توانید درآمدهای شگفت انگیزی را کسب کنید.

 

کد تخفیف : gsdm35

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه