چگونه با استفاده از سرچ کنسول محتوای سایت خود را آپدیت کنیم؟

سرچ کنسول

6 دقیقه زمان مطالعه

در دنیایی که روزانه همه ما تحت بمباران اطلاعاتی قرار می‌گیریم، حتما می‌دانید کیفیت محتوای یک وب سایت تا چه حد می‌تواند مهم باشد. علاوه‌بر این، هر چقدر که محتوای وب سایت باکیفیت باشد، باز هم نیاز است تا در دوره‌های زمانی مختلف آپدیت شود؛ زیرا یک محتوای خوب بر اساس نیاز کاربران تولید می‌شود و نیاز آن‌ها نیز ممکن است در طول زمان تغییر کند. یکی از بهترین راه‌ها برای به‌روز کردن محتوای یک وب سایت، استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل است. با ما همراه باشید تا در این مقاله نحوه آپدیت محتوا به‌وسیله سرچ کنسول را به شما آموزش دهیم.

 

معرفی کوتاه سرچ کنسول و کاربردهای آن

سرچ کنسول یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل است که به‌صورت رایگان در دسترس ما قرار گرفته است. با استفاده از این ابزار و امکانات باارزشی که دارد، می‌توانیم وضعیت سئو وب سایت خود را بررسی کنیم و آن را بهبود دهیم. از مهم‌ترین کاربردهای سرچ کنسول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت نقشه وب سایت در گوگل.
  • بررسی عملکرد صفحات مختلف وب سایت (میزان ترافیک ورودی، تعداد کلیک‌ها و …) در نتایج جستجوی گوگل.
  • مشاهده آن دسته از کلمات کلیدی که کاربران را به وب سایت آورده‌اند.
  • بررسی خطاهای وب سایت؛ به‌عنوان مثال، مشاهده صفحاتی که در گوگل ایندکس نشده‌اند.
  • مشاهده نحوه نمایش وب سایت در گوگل (نحوه نمایش عناوین، توضیحات متا و …).
  • ارزیابی وضعیت لینک‌سازی‌های وب سایت‌ (لینک‌های داخلی و خارجی).
  • بررسی وضعیت سرعت بارگذاری صفحات وب سایت.
  • آگاه شدن از وجود بدافزارها در وب سایت و حفظ امنیت آن.

 

اهمیت به‌روزرسانی محتوای سایت

همانطور که در مقاله چک لیست تولید محتوا اشاره کردیم، برای افزایش کیفیت یک وب سایت و به‌دست آوردن رضایت کاربران، مهم است که محتوای آن را به‌روزرسانی کنیم؛ اما اهمیت این موضوع تنها به بهبود تجربه کاربری محدود نمی‌شود. ما برای آنکه بتوانیم وضعیت سئو وب سایت خود را بهبود دهیم نیز باید به‌صورت منظم مطالب آن را آپدیت کنیم. در واقع این موضوع یکی از تکنیک‌های اساسی در سئو کلاه سفید است که بر اساس قوانین موتور جستجوی گوگل تنظیم شده است. به همین خاطر، به‌روز رسانی محتوای وب سایت به ما کمک می‌کند تا در صفحات نتایج گوگل جایگاه بالاتری داشته باشیم و بتوانیم در کنار حفظ مخاطبان، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود بیاوریم.

یکی از مباحث مهم در حوزه بازاریابی محتوایی و آموزش محتوانویسی سایت، به روزرسانی و آپدیت محتواست. آپدیت محتوا به شما از نظر سئو بسیار کمک می‌کند؛ چراکه از نظر گوگل به مخاطب برای جواب دادن به سوالاتشان احترام گذاشته‌ایم.

 

چگونه با استفاده از سرچ کنسول محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

در رابطه با اینکه چگونه به شکل تخصصی از سرچ کنسول استفاده کنیم و محتوای باکیفیت تولید کنیم، به ۳ قسمت مجزا می‌پردازیم، با استفاده تجزیه و تحلیل داده های جستجوی کلیدی، استفاده از گزارشات سرچ کنسول برای شناسایی فرصت‌های به‌روزرسانی محتوا و ایجاد برنامه به‌روزرسانی منظم محتوا بر اساس داده‌های سرچ کنسول میتوان محتوای با کیفیت خلق کرد.

تجزیه و تحلیل داده‌های جستجوی کلیدی

برای درک بهتر نحوه استفاده از سرچ کنسول برای به‌روزرسانی محتواها، یک مثال‌ عملی را بررسی کنیم؛ در یک مورد، با استفاده از داده‌های سرچ کنسول در قسمت انتخاب کلمات کلیدی، ممکن است متوجه شویم مقالاتی که در مورد «فروش قالب پزشکی وردپرس» هستند، به طور قابل توجهی در جستجوهای گوگل رتبه بالایی دارند. با این حال، شاید سایت ما در حال حاضر فقط یک مقاله کم کیفیت در این مورد داشته باشد. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانیم تصمیم بگیریم که این مقاله را به‌روز کنیم، اینتنت آن را تغییر دهیم یا مقاله جدید و جامع‌تری در این رابطه با این موضوع بنویسیم و شاید حتی یک لندینگ معتبری برای آن طراحی و تولید محتوا کنیم.

در مثال دیگر، گزارشات خطاهای سرچ کنسول ممکن است نشان دهند که صفحات خاصی از سایت ما مشکلات سئو از جمله لینک شکسته و یا تصاویر شکسته دارند، یا حتی محتوای آن ناقص است یا مشابه وب‌سایت‌های دیگر است؛ با استفاده از این اطلاعات می‌توانیم این مشکلات را رفع کنیم و رتبه جستجوی صفحات خود را بهبود دهیم.

این مقاله را حتما بخوانید
5 روش کاربردی برای افزایش سرعت فروشگاه ووکامرسی در سال 2018

استفاده از گزارشات سرچ کنسول برای شناسایی فرصت‌های به‌روزرسانی محتوا

گزارشات سرچ کنسول منبع موثقی برای به‌دست آوردن اطلاعات در مورد وضعیت فعلی وب سایت هستند و استفاده از آن‌ها یکی دیگر از راه‌های شناسایی فرصت‌های به‌روزرسانی محتوا است.

  • گزارشات عملکرد صفحات
    گزارش‌های عملکرد صفحات نشان می‌دهد که کدام کلمات کلیدی در هر صفحه از سایت، کاربران را به سمت ما هدایت می‌کنند. با بررسی این داده‌ها، می‌توانیم متوجه شویم که کدام موضوعات برای مخاطبان‌ مهم‌تر هستند و این فرصت را برای به‌روزرسانی یا ایجاد محتوای جدید در این زمینه‌ها به ما می‌دهد.
  • بررسی گزارش‌های خطاهای سایت
    گزارش‌های خطاهای سایت، مشکلات فنی که ممکن است رتبه سایت‌ ما را در SERP تحت تأثیر قرار دهند، را نشان می‌دهند. فرایند به‌روزرسانی محتوا ممکن است شامل رفع این خطاها باشد؛ مانند اصلاح لینک‌ها و تصاویر شکسته، دکمه‌هایی که مشکل‌دار شده‌اند، لینک‌هایی که به صفحه اشتباهی می‌رود، یا حتی بهینه‌سازی سرعت بارگذاری این صفحات هم کمک شایانی به بهبود کیفیت سئو وب‌سایت می‌کند.
  • گزارش‌های ایندکس و خطاهای صفحات
    گزارش‌های سرچ کنسول به ما نشان می‌دهند که گوگل چگونه صفحات وب سایت‌ را ایندکس می‌کند. اگر صفحات خاصی از سایت به‌درستی ایندکس نمی‌شوند، ممکن است بتوانیم با به‌روزرسانی محتوا و بهبود پارامترهای سئو on-page و نکاتی که در پاراگراف‌های قبل گفتیم، این مشکل را حل کنیم.

ایجاد برنامه به‌روزرسانی منظم محتوا بر اساس داده‌های سرچ کنسول

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، بر اساس داده‌های سرچ کنسول می‌توانیم فرصت‌های مهم برای بهبود محتوا را شناسایی کنیم. فرایند شناسایی نمی‌تواند بدون برنامه‌ریزی منظم با موفقیت انجام شود؛ زیرا ممکن است حجم اصلاحات زیاد باشد و نیاز به برنامه مداوم داشته باشد. ما باید این فرصت‌ها را بر اساس اولویت‌بندی و در یک برنامه منظم (مثلا در سند تقویم محتوا) جای دهیم.

به‌عنوان مثال، شاید تصمیم بگیریم که هر هفته دو مقاله را با استفاده از داده‌های سرچ کنسول به‌روز کنیم، یا هر ماه یک بخش خاص از سایت مثل لندینگ‌های اصلی سایت را بررسی و اصلاح کنیم. با این روش، می‌توانیم مطمئن شویم که به‌طور مداوم در حال بهبود کیفیت محتوای خود و بهینه‌سازی سئو سایت خود هستیم و همیشه محتوای مناسبی به کاربران سایت خود ارائه می‌دهیم.

 

چطور از امکانات سرچ کنسول به درستی استفاده کنیم؟

تا اینجا با امکانات مهم و باارزش ابزار سرچ کنسول و ضرورت استفاده از آن آشنا شدیم. سرچ کنسول ابزاری تخصصی است که برای آنکه بتوانیم با شیوه صحیح استفاده از سرچ کنسول آشنا شویم و به بهترین شکل از ویژگی‌های آن استفاده کنیم، باید دانش و مهارت مربوط به آن را یاد بگیریم.

کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی متنوعی در اینترنت وجود دارد، اما پیدا کردن منبعی که بتواند تمام نکات مربوط به این ابزار را به شکلی تخصصی و کاربردی آموزش دهد، می‌تواند سخت و زمان‌بر باشد.
به همین خاطر، مهم است که برای یادگیری ابزار سرچ کنسول به سراغ منابع معتبر و متخصصان باتجربه حوزه دیجیتال مارکتینگ برویم.

 

بهترین دوره آموزش کامل سرچ کنسول

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، سرچ کنسول ابزاری ضروری برای مدیران وب سایت و بازاریابان دیجیتال است. با توجه به اینکه بهترین راه برای استفاده از امکانات ابزار سرچ کنسول، یادگیری آن از طریق منابع تخصصی است، ما در ژاکت آکادمی دوره‌ آموزش گوگل سرچ کنسول را در اختیار شما قرار داده‌ایم.
این دوره که توسط مدرسان حرفه‌ای مجموعه آموزشی ‌زاکت آکادمی تدریس می‌شود، مخصوص کسانی است که نه تنها به‌دنبال یادگیری ابزار سرچ کنسول هستند، بلکه می‌خواهند بر بخش‌های مختلف این ابزار مسلط شوند.

با شرکت در دوره آموزش سرچ کنسول می‌توانید کیفیت محتوای خود را ارتقا دهید و وب سایت خود را به بهترین شکل در گوگل نمایش دهید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه