آموزش نحوه اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس ga4

گوگل آنالیتیکس

7 دقیقه زمان مطالعه

با گسترش دنیای دیجیتال، امروزه اکثر کسب و کارها به فضای آنلاین روی آورده‌اند تا از این طریق بتوانند برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنند. در این میان، گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس دو مورد از محبوب‌ترین ابزارهای در دسترس برای صاحبان کسب و کار هستند که به دیده شدن بیشتر وب سایت آن‌ها و افزایش تعامل با مشتریان کمک زیادی می‌کنند.

با توجه به کاربرد بالای این دو نرم افزار در صنعت آموزش دیجیتال مارکتینگ، شما می‌توانید با اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس قدرت آن‌ها را افزایش دهید و با سرعت بیشتری کسب و کار خود را گسترش دهید.

بر همین اساس، ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را به صورت کامل به شما آموزش دهیم. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

چرا باید اتصال بین ga4 و google ads را انجام دهیم؟

ما در مقاله‌ای توضیح دادیم که گوگل آنالیتیکس چیست و کاربرد آن در دیجیتال مارکتینگ را نیز مفصل تشریح کردیم، حال ابتدا می‌خواهیم به این پرسش مهم پاسخ دهیم که اصلا اتصال آنالیتیکس و گوگل ادز چه مزیتی دارد و چرا باید این کار را انجام دهیم؟

از مهم‌ترین مزایای اتصال ga4 و گوگل ادز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش قدرت در تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان
    اصلی‌ترین مزیت برای برقراری اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز، افزایش دقت و کیفیت در تحلیل رفتاری مشتری در وب سایت شما است؛ زیرا در این شرایط می‌توانید متوجه شوید که چه تعداد از کاربران از طریق گوگل ادز وارد وب سایت شما می‌شوند. در نتیجه، این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی کسب و کار خود را بهبود دهید.
    در واقع اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا انواع تبلیغات را بر اساس رفتار کاربران در وب سایت خود طراحی کنید.
  2. بررسی میزان اثربخشی کمپین های تبلیغاتی
    شما با اتصال گوگل آنالیتیکس ۴ و گوگل ادز می‌توانید عملکرد کمپین‌ های تبلیغاتی خود را بررسی کنید و متوجه شوید که کدام دسته از کمپین های تبلیغاتی از نظر ترافیک و تبدیل بهترین عملکرد را دارند. این کار به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی خود را دقیق‌تر طراحی کنید و متوجه شوید که چه نوع تبلیغات و کمپین‌هایی بیشترین ترافیک را به وب سایت شما می‌آورد.
  3. کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و افزایش سرعت در بازگشت سرمایه
    شاید از خود بپرسید تحلیل رفتار مشتریان در آنالیتیکس چه تاثیری در بهبود سایت دارد؟ در جواب باید گفت که تحلیل رفتار کاربران در وب سایت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید هزینه‌های تبلیغاتی خود را مدیریت کنید و با سرعت بیشتری کسب و کار خود را گسترش دهید.
  4. بازاریابی مجدد و بهینه کردن استراتژی‌های تبلیغاتی برای کاربران
    یکی از مزایای اتصال آنالیتیکس و گوگل ادز، طراحی استراتژی‌های تبلیغاتی بر اساس رفتار کاربران است؛ زیرا با اطلاعاتی که از گوگل آنالیتیکس به دست می‌آورید، می‌توانید از آن‌ها برای طراحی تبلیغات در گوگل ادز استفاده کنید.
  5. ردیابی مشتریان بالقوه
    شما با اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز می‌توانید مشتریان بالقوه وب سایت خود را پیدا کنید و متوجه شوید که کدام تبلیغات و کلمات کلیدی بیشترین نرخ تبدیل را ایجاد می‌کنند.
  6. هدف گذاری پیشرفته
    شما از طریق ابزار آنالیتیکس می‌توانید به اطلاعات مفیدی در مورد دستگاه‌ها، مکان‌ها و علایق بازدیدکنندگان وب سایت خود دست پیدا کنید. به همین خاطر،‌ با اتصال آنالیتیکس و گوگل ادز می توانید از این داده‌ها برای طراحی کمپین های تبلیغاتی خود را هدفمندتر و موثرتر طراحی کنید و آن‌ها را برای کاربران موردنظر خود شخصی‌سازی کنید.
  7. زمان بندی تبلیغات
    با اتصال ga4 و گوگل ادز می‌توانید بر اساس زمانی که کاربران حضور بیشتری در وب سایت شما دارند، زمان نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید.

با توجه به مواردی که مطرح کردیم، «اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز» روز به روز در میان متخصصان دیجیتال مارکتینگ محبوب‌تر می‌شود. به همین خاطر برای آنکه بتوانید استراتژی بازاریابی خود را دقیق‌تر طراحی کنید و از مزایای اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس بیشترین بهره را ببرید، باید ابتدا با ابزار آنالیتیکس آشنا شوید و به‌طور کامل بر آن مسلط شوید.

در ادامه بیشتر به چرایی اهمیت یادگیری آنالیتیکس و معرفی ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

 

بهترین دوره برای یادگیری ga4 چه ویژگی هایی دارد؟

آنالیتیکس ابزاری حرفه‌ای و محبوب در میان متخصصان دیجیتال مارکتینگ است که در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت گوگل به بازار دیجیتال معرفی شد. این ابزار که با هدف رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی در دسترس عموم قرار گرفته است، تاثیر به‌سزایی در تحلیل رفتار کاربران در وب سایت و مدیریت استراتژی‌های بازاریابی کسب و کارها داشته است.

این مقاله را حتما بخوانید
برترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی که باید در سال 2021 استفاده کنید

بر همین اساس، متخصصان ژاکت آکادمی تصمیم گرفته‌اند تا به‌صورت حرفه‌ای، نحوه کار با نرم افزار گوگل آنالیتیکس را به شما آموزش دهند.

با آموزش گوگل آنالیتیکس در دوره ga4 ژاکت آکادمی می توانید به راحتی دانش و مهارت خود را آپدیت کنید.

از ویژگی‌های مهم این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی گوگل آنالیتیکس یونیورسال (Universal) و آموزش نحوه کار با آن
  • معرفی جدیدترین نسخه از گوگل آنالیتیکس (GA4) و آموزش نحوه کار با آن
  • معرفی گوگل تگ منیجر و آموزش نحوه کار با آن

شما با شرکت در دوره آموزش گوگل آنالیتیکس ژاکت می‌توانید به مزایای زیر دست پیدا کنید:

  • تحلیل میزان ترافیک وب سایت
    شما با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می‌توانید به اطلاعات با ارزشی در مورد ترافیک سایت خود دست پیدا کنید؛ از جمله تعداد بازدیدکنندگان، موقعیت جغرافیایی آن‌ها و صفحاتی که بازدید می‌کنند. در واقع بهترین راه برای آنکه بتوانید به درک عمیق‌تری نسبت به کاربران سایت خود و رفتار آن‌ها برسید، استفاده از نرم افزار آنالیتیکس است.
  • بررسی اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی
    گوگل با عرضه ابزار آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد تا میزان اثربخشی استراتژی‌های تبلیغاتی خود را بررسی کنید؛ به همین خاطر برای تحلیل دقیق بازخورد کمپین های تبلیغاتی در سوشال مدیا و بازاریابی ایمیلی، می‌توانید به سراغ آنالیتیکس بروید.
  • بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگان
    یکی از مزایای باارزش گوگل آنالیتیکس، امکان تجزیه و تحلیل رفتار کاربر در وب سایت است. به گونه‌ای که می‌توانید مشکلات فنی سایت خود را شناسایی کنید و تجربه کاربری مخاطبان خود را بهبود دهید.
  • کمک به بهینه شدن سایت برای موتورهای جستجو
    شما از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانید به بینش کاملی در مورد نحوه عملکرد صفحات وب سایت خود دست پیدا کنید. به همین خاطر می‌توانید مشکلات موجود را شناسایی کنید و با برطرف کردن آن‌ها، رتبه سایت خود را بهبود دهید تا به افراد بیشتری نشان داده شود.به طور کلی، شرکت در دوره آنالیتیکس می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه عملکرد وب سایت، رفتار کاربر و میزان اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی شما ارائه دهد.
    با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و در کسب و کار خود موفق شوید.

متصل کردن آنالیتیکس و گوگل ادز

برای اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس، لازم است ابتدا موارد زیر را بررسی کنید:

توجه کنید که حساب کاربری شما در گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس با ایمیل یکسان ساخته شده باشد و باید به‌عنوان ادمین در این دو نرم افزار حساب کاربری داشته باشید.

سپس مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. به حساب کاربری خود در گوگل آنالیتیکس وارد شوید و روی گزینه «Admin» در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید.
  2. بر روی گزینه «Google Ads Linking» در قسمت «Property» کلیک کنید.
  3. آن حساب کاربری در گوگل ادز که می‌خواهید به حساب آنالیتیکس خود پیوند دهید را انتخاب کنید و بر روی «Continue» کلیک کنید.
  4. در این مرحله، صفحه Link Group Title برای شما نمایش داده شده است؛ تنظیمات را مرور کنید و گزینه‌های موردنظر خود برای اشتراک‌گذاری داده‌ها بین Google Ads و Analytics را انتخاب کنید.
  5. در بخش «Link configuration» گزینه «All website data» را فعال کنید.
  6. بر روی «Link Accounts» کلیک کنید.

تبریک! مراحل اتصال آنالیتیکس و گوگل ادز را با موفقیت انجام شد.

 

قطع اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز

اگر می‌خواهید اتصال میان گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را قطع کنید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. به حساب گوگل آنالیتیکس خود وارد شوید و روی گزینه «Admin» در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید.
  2. در ستون Property، وب‌ سایتی که می‌خواهید اتصال آن با گوگل ادز قطع شود را انتخاب کنید.
  3. بر روی گزینه «Google Ads Linking» در زیر ستون Property کلیک کنید.
  4. در این مرحله، فهرستی از حساب‌های گوگل ادز را مشاهده می‌کنید که در حال حاضر به حساب آنالیتیکس شما مرتبط هستند. بر روی گزینه «Edit» در کنار حسابی که می‌خواهید اتصال آن قطع شود کلیک کنید.
  5. در بخش «Edit Link Group»، روی «Unlink» در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید.
  6. با کلیک مجدد بر روی دکمه «Unlink»، قطع اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس را تایید کنید.

اگر مراحل بالا را با موفقیت انجام دهید، پیغامی را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد فرایند قطع اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز با موفقیت انجام شده است.

 

اتصال گوگل ادز و آنالیتیکس ترکیب قدرتمندی را در اختیار بازاریابان دیجیتال قرار می‌دهد؛ شما با استفاده از این دو ابزار در کنار هم، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی هدفمندی را طراحی کنید و سریع‌تر کسب و کار خود را گسترش دهید. به همین خاطر،‌ به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ مهم است که نحوه کار با ابزار آنالیتیکس را یاد بگیرید و با اتصال آن به گوگل ادز، به اطلاعات ارزشمندی برای برای موفقیت سایت خود دست پیدا کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه