Ahrefs چیست؟ آموزش جامع استفاده از ابزار Ahrefs

سئو

10 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید سئو در چند سال گذشته تغییر کرده است. نه تنها روش های رسیدن به نتایج بالای موتور های جستجو سخت تر شده اند، بلکه نحوه ی استفاده از ابزارها نیز تغییر کرده اند. امروزه کیفیت نیز به اندازه کمیت مهم است و بسیاری از ابزارهایی که قبلاً بر این عرصه تسلط داشتند به طور کامل ناپدید شده اند. اما برخی از ابزار ها مانند Ahrefs همچنان محبوب هستند.

در واقع Ahrefs در بین ابزار ها ی سئو یکی از کامل ترین ابزار سئو و بازاریابی محتوا است. با استفاده از آن شما می توانید دیتا بسیار ارزشمندی درباره ی وب سایت خود جمع آوری کنید و از آن ها در جهت بهبود و توسعه ی کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از این ابزار لینک ها را بررسی، نظارت و ردیابی کنید. کلمات کلیدی برتر رقیب خود، رتبه بندی کلمات کلیدی در طول زمان و … را ببینید و تمامی موارد را بررسی کنید.

Ahrefs یک ابزار مهم برای بهبود سئو سایت است که به شما کمک می کند ترافیک جستجوی خود را افزایش دهید، در مورد رقبای خود تحقیق کنید و بر جایگاه خود تسلط پیدا کنید. ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از این ابزار استفاده کرده و سئو سایت خود را بهبود دهید.

ابزار Ahrefs چیست؟

Ahrefs ابزار بازاریابی دیجیتال است که اطلاعات ارزشمندی را در مورد بک لینک ها و سئو سایت ارائه می دهد. این ابزار برای بهبود رتبه بندی، محتوا، کلمه کلیدی و … اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد. Ahrefs به یکی از بزرگ ترین پایگاه داده های مربوط به یک وب سایت شناخته شده است و به شما کمک می کند تا سایت خود را بهتر براورد کنید تا بتوانید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

بعد از خرید ابزار Ahrefs هنگام استفاده از این ابزار ، یک داشبورد دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند تمام داده های خود را بررسی کنید. این داشبورد خطاها، لینک های جدید، رتبه بندی URL و بک لینک ها را به شما نشان می دهد. یافتن موضوعاتی که در آن ها رقابت کمتر است، فرصت های ایجاد لینک، جمع آوری اطلاعاتی که با استفاده از آن ها می توانید بفهمید کدام یک از صفحات شما بیشترین ترافیک را دارند و … تمامی مواردی است که می توانید با استفاده از این ابزار دسترسی داشته باشید.

سفارش ابزار Ahrefs

شما همچنین می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما برای آن ها رتبه بندی می کنند. از این طریق یافتن خلاء ها و شکاف ها در بازار محتوا و سئو بسیار ساده تر خواهد بود. Ahrefs قبل از هر چیز، یک ابزار مناسب برای چک کردن لینک است. لینک سازی در دنیای امروزی بسیار تغییر کرده است، دانستن اینکه چه کسانی به سایت شما لینک می دهند، می تواند اولین قدم در ایجاد محتوای با کیفیت باشد.

بدون شک شما می خواهید سایت ها به محتوای وب سایت شما لینک داشته باشند که از این طریق رتبه جستجوی خود را افزایش دهید. اما این موضوع بسیار فراتر از این است و انواع و اقسام ویژگی های مفید مانند رتبه بندی، صفحات ارجاع، ابزارهای کلمات کلیدی و موارد دیگر نیز در آن وجود دارد. به طور خلاصه، این ابزار یک راه حل نهایی برای بهبود سئو سایت، ایده گرفتن و یافتن ویژگی های بهتر برای پیاده سازی در وب سایت خود است. اگر می خواهید سئوی سایت خود را بهبود دهید، این ابزار تمام امکاناتی را که نیاز دارید به شما ارائه می دهد.

مزایای استفاده از Ahrefs

شناسایی کلمات کلیدی

با استفاده از ابزار Ahrefs ، می توانید کلمات کلیدی Google ، YouTube ، Bing ، Yahoo و سایر وب سایت ها را جستجو کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی رتبه بالاتری دارند. بر این اساس، می توانید تصمیم بگیرید که از کدام یک از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید زیرا کلمات کلیدی بیشتر جستجو شده، ترافیک بیشتری را به وب سایت هایی که از آن ها استفاده می کنند می آورد. شما همچنین می توانید کلمات کلیدی کم رقابت را بیابید زیرا رتبه بندی برای آن ها بسیار آسان است. اگر مخاطبان محلی را هدف قرار می دهید، نوشتن نام خدماتی که ارائه می دهید بسیار حیاتی است. با انجام این کار، کلمه کلیدی شما به یک کلمه کلیدی کم رقابت تبدیل می شود.

محتوای وب سایت را بررسی کنید.

محتوایی که در وب سایت خود می نویسید مستقیماً با کلمات کلیدی مرتبط است که می خواهید وب سایت شما برای آن ها رتبه بندی شود. Ahrefs به شما امکان می دهد محتوای وب سایت خود را بررسی کرده و مشخص کنید کدام مطالب در وبلاگ ها بیشتر به اشتراک گذاشته شده اند. انجام این کار به شما امکان می دهد که محتوای با عملکرد خوب را از محتوای نه چندان خوب جدا کنید. علاوه بر این، شما می توانید نکات کلیدی را در نظر بگیرید و آن ها را در آینده به بخشی از وبلاگ های خود تبدیل کنید تا ترافیک و اشتراک گذاری بیشتری ایجاد شود.

بک لینک های رقبا را بررسی کنید.

بدون داشتن بک لینک، افزایش اعتبار دامنه وب سایت (DA) تقریباً غیرممکن است. هنگام ایجاد بک لینک، باید بدانید که فقط باید وب سایت هایی را که در بازار مشابه به شما هستند، هدف قرار دهید. در غیر اینصورت دریافت بک لینک از سایت های غیر مرتبط هرزنامه تلقی می شود.ابزار Ahrefs به شما این امکان را می دهد که بک لینک های وب سایت های دیگر را بررسی کنید و مرتبط ترین لینک ها را دریافت کنید.

بک لینک های رقبا را بررسی کنید

لینک های شکسته را شناسایی کنید.

لینک های شکسته پیوندهایی هستند که درست کار نمی کنند. عمدتا به این دلیل اتفاق می افتد آن صفحه ای که لینک شما به آن اشاره دارد حذف شده است. با مشاهده هر صفحه در وب سایت خود نمی توانید لینک های شکسته را تشخیص دهید. به همین دلیل، داشتن ابزاری که بتواند کار شما را انجام دهد، بسیار حیاتی است.اگر بدنبال اطلاعات بیشتری درباره لینک شکسته هستید به مقاله لینک شکسته چیست و چه تاثیری بر سئو سایت می گذارد؟ مراجعه کنید.

5 ابزار Ahrefs برای بهبود سئو سایت

وقتی از Ahrefs در سایت خود استفاده می کنید، به ابزارهای مفید و متعددی برای کسب و کار خود دسترسی خواهید داشت. در ادامه می خواهیم پنج مورد از مفیدترین ابزارها برای بهبود سئو سایتتان را معرفی کنیم:

Site Explorer

ابزار Site Explorer سایت Ahrefs به شما کمک می کند که بک لینک های سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. می توانید تعداد بک لینک هایی را که کسب کرده اید ببینید و آن را با رقبای خود مقایسه کنید. این ابزار برای آگاهی از نحوه رقابت شما با رقبای خود از نظر دریافت بک لینک و ایجاد ترافیک ارگانیک عالی است.

همانطور که می دانید بک لینک همان زمانی رخ می دهد که شما یک لینک را از سایت های دیگر دریافت می کنید. دریافت این لینک ها از سایت های معتبر به افزایش اعتبار وب سایت شما و افزایش رتبه سایتتان در موتورهای جستجو کمک می کند. اکثر مشاغل از طریق ایجاد محتوا بک لینک دریافت می کنند. وقتی محتوای خاصی را در صنعت خود ایجاد می کنید، می توانید آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. اگر گوگل متوجه شود که سایت های معتبر به صفحه شما پیوند می دهند، اطمینان حاصل می کند که سایت شما ارزشمند است. این سایت شما را در رتبه بالاتری قرار می دهد تا لید های بیشتری دریافت کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه با استفاده از سرچ کنسول محتوای سایت خود را آپدیت کنیم؟

می توانید از ابزار Site Explorer برای بهبود سئو کمپین و همچنین رقبای خود استفاده کنید. دو ابزار اصلی در Site Explorer ، ابزار تحقیقات ترافیک ارگانیک و ابزار backlink checker ، می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

ابزار انجام تحقیقات برای ترافیک ارگانیک

با استفاده از این ابزار، می توانید اطلاعات مختلفی درباره نحوه رتبه بندی رقبای خود برای کلمات کلیدی خاص جمع آوری کنید. اگر شما و رقبای خود کلمات کلیدی مشابه را به اشتراک می گذارید، این ابزار مفید است. همچنین خواهید دید که کسب و کار شما در مقایسه با رقبا چگونه رتبه بندی می شود و می توانید نحوه ی عملکرد آن را ارزیابی کنید. اگر از این ابزار استفاده کنید، می توانید کلمات کلیدی سودآور برای کسب و کار خود را کشف کنید. خواهید دید که رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و به کدام یک از کلمات کلیدی توجهی نشده است.

خرید ابزار سئو

ابزار بررسی بک لینک

ابزار بررسی بک لینک به شما کمک می کند ببینید چه سایت هایی به رقبای شما لینک می دهند. همچنین با استفاده آن می توانید کیفیت لینک ها را بسنجید تا ببینید آیا آن ها از طرف یک سایت معتبر هستند یا خیر. با استفاده از این اطلاعات، می توانید بک لینک بگیرید و از رقیبان خود پیشی بگیرید.

Content Explorer

Content Explorer نقش مهمی در هدایت ترافیک سایت و بهبود رتبه سئو شما دارد. ابزار  Content Explorer به شما کمک می کند تا موضوعات را بر اساس محبوبیت آن ها تجزیه و تحلیل کنید. با استفاده از آن، می توانید برای بهبود کمپین بازاریابی محتوا تلاش کنید. وقتی موضوعی خاص را با استفاده از Content Explorer جستجو می کنید، این ابزار لیستی از مقالات محبوب از بین بیش از 2 میلیارد مقاله ایجاد می کند.

محبوبیت آن ها بر اساس عوامل سئو مانند ترافیک ارگانیک و تعداد سایت هایی است که به محتوا پیوند می دهند. در صورتی که می خواهید انواع خاصی از محتوا را جستجو کنید، می توانید این کار را نیز انجام دهید. Content Explorer دارای فیلترهایی است که به شما امکان می دهد انواع مختلف محتوا را برای دسترسی به آنچه نیاز دارید فیلتر کنید.

Keyword Explorer

همانطور که می دانید کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو هستند. ابزار Keyword Explorer  به شما کمک می کند کلمات کلیدی مربوط به کمپین خود را پیدا کنید. این ابزار بیش از 3 میلیارد کلمه کلیدی در پایگاه داده خود دارد، بنابراین می توانید مطمئن باشید که پیشنهادات برای شما تمام نمی شود. هنگامی که کلمات کلیدی را جستجو می کنید، Keyword Explorer یک برآورد ترافیکی را در اختیار شما قرار می دهد که نشان می دهد یک کلمه کلیدی چند بار جستجو می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن این است که کلمات کلیدی را برای بیش از 100 کشور تولید می کند.

جدا از جستجوی کلمات کلیدی به صورت بین المللی، Keyword Explorer  به شما اطلاعاتی درباره ی میزان سختی رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی ارائه خواهد داد. این نمره به شما در درک اینکه آیا رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چالش برانگیز است و یا خیر کمک کند. یکی از بهترین ویژگی های Keyword Explorer امکان مشاهده داده های مختلف برای کلمات کلیدی است. این داده ها به شما کمک می کنند ببینید کدام کلمات کلیدی در سایت ها کلیک ایجاد می کنند، بنابراین می توانید بر ادغام این کلمات کلیدی در کمپین خود تمرکز کنید.

Rank Tracker

Rank Tracker رتبه گوگل شما را در رایانه و تلفن همراهتان بررسی می کند. هدف استفاده از آن بهبود رتبه سایت شما برای رسیدن به ترافیک ارزشمندتر است، بنابراین مهم است که رتبه خود را ردیابی کرده و ببینید که چگونه در طول زمان تغییر می کند.

Rank Tracker گزارش هایی را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برای شما ارسال می کند. این به شما کمک می کند ببینید چه تعداد کلیک از ترافیک ارگانیک بر روی وب سایت شما وارد می شود. همچنین موقعیت ​​خود را در نتایج جستجو و میزان ​​ترافیکی که به سایت خود هدایت می کنید را مشاهده خواهید کرد.

راه اندازی آن نیز آسان است. برای شروع کافی است لیستی از کلمات کلیدی مهم برای تجارت خود را وارد کرده و آدرس اینترنتی رقبای خود را لیست کنید. سپس Rank Tracker  ردیابی داده ها را آغاز کرده و گزارش ها را برای شما ارسال می کند. این یک ابزار ارزشمند است زیرا به شما کمک می کند درک کنید که چگونه رتبه سایت شما در طول زمان تغییر می کند و در صورت نیاز کمپین سئو خود را بهبود بخشید.

Site Audit

هنگامی که کمپین سئو خود را اجرا می کنید، همیشه این احتمال وجود دارد که مشکلی در آن بوجود بیاید و یا خطاهایی رخ دهد. با استفاده از ابزار site audit، نیازی نیست که سایت خود را دائماً بررسی کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. این ابزار سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند تا مشکلات رایج سئو را پیدا کرده و شما را مطلع کند. این یک ابزار عالی است زیرا به شما کمک می کند کمتر در مورد کمپین سئو خود نگران باشید و بر موضوعات دیگر کسب و کار خود تمرکز کنید. در صورت بروز هرگونه مشکلی به شما اطلاع داده می شود تا بتوانید به سرعت آن ها را برطرف کنید. Site Audit همچنین گزارش هایی تهیه می کند که سلامت سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند.

سخن پایانی برای شناخت ahref

خرید Ahrefs راه حل بسیار مناسب برای بررسی بک لینک ها و شناسایی محتوای بهتر است. این نرم افزار بهترین بستر برای بررسی بک لینک ها است و امکانات مختلفی را در این راستا ارائه می دهد. با یک کلیک می توانید مشخصات واضحی از هر سایت یا نشانی اینترنتی دریافت کنید. با استفاده از ابزار  Ahrefs شما حتی می توانید لینک ها را ردیابی کنید.

Ahrefs همچنین به شما امکان می دهد ترافیک جستجوی رقیب خود را از طریق ابزار Positions Explorer مشاهده کنید. این ابزاری است که به شما در یافتن ایده های تولید محتوا، کلمات کلیدی جدید برای هدف قرار دادن و … کمک می کند و می توانید از این طریق نحوه عملکرد خود را با رقبایتان بررسی کنید. در آخر شما می توانید برای خرید ابزار سئو به بخش ابزارهای سئو ژاکت سرویس مراجعه فرمایید تا بهترین ابزار ها را برای سایت خود خریداری کنید .

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه